handdator

Visa fullständig version : "Snabb ökning av doping" - men inte i Tyresö


hajder
2004-11-11, 11:55
Äntligen nåt o vara stolt över här i Tyresö

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8516195.asp

Men det som är mest intressant för de flesta är väl killen i bakgrunden :D

TCOG
2004-11-11, 12:03
lite skräckpropoganda skulle jag tro :rolleyes:

BeefCake
2004-11-11, 12:08
Äntligen nåt o vara stolt över här i Tyresö

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8516195.asp

Men det som är mest intressant för de flesta är väl killen i bakgrunden :D


tyresö e ett fint ställe :rolleyes:

ante
2004-11-11, 12:14
....
Men det som är mest intressant för de flesta är väl killen i bakgrunden :D

är det du ? :D

Yankeee
2004-11-11, 12:15
lite skräckpropoganda skulle jag tro :rolleyes:

Säkert är det lite överdrivet som vanligt, men knappast någon skräckpropaganda. Du vet knappast om / hur det påverkar dig om t.ex 10-20år.

hajder
2004-11-11, 12:19
är det du ? :D


hehe nope..trodde folk skulle kommentera hans utförande (iofs inget fel om han nu försöker köra lats) :)

palme
2004-11-11, 12:29
Ojdå doping är på väg att bli en samhälls plåga! :rolleyes:

Herkulez
2004-11-11, 12:45
"Dopingjouren om hur den illegala handeln av anabola androgyna steroider ökar"

:laugh: androgyna

z_bumbi
2004-11-11, 12:58
"Dopingjouren om hur den illegala handeln av anabola androgyna steroider ökar"

:laugh: androgyna

Även om basröst och bröst inte är en helt ovanlig kombination så undrar man ibland vad reportrana har för utbildning inom många områden de skriver om. I det här fallet snarare ett väldigt kul stavfel iofs.

Sverker
2004-11-11, 12:59
Jättebra att Annikas arbete i Tyresö får uppmärksamhet :thumbup:

Herkulez
2004-11-11, 13:03
Även om basröst och bröst inte är en helt ovanlig kombination så undrar man ibland vad reportrana har för utbildning inom många områden de skriver om. I det här fallet snarare ett väldigt kul stavfel iofs.
ett jävligt kul stavfel tom :D

Henke
2004-11-11, 13:47
Tja, inte kosntigt att det finns 100k aktiva användare av aas när till och med folk behöver det för att klara av träningen på friskis och svettis.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=342102&previousRenderType=6

MVH

hajder
2004-11-11, 13:54
Tja, inte kosntigt att det finns 100k aktiva användare av aas när till och med folk behöver det för att klara av träningen på friskis och svettis.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=342102&previousRenderType=6

MVH

Det här var inte dopning för att orka hänga med på de lite tuffare passen i gympan eller i spinningen, utan de båda männen byggde upp sina muskler på anläggningens gym.

Tricklev
2004-11-11, 13:57
lite skräckpropoganda skulle jag tro :rolleyes:


Säkert lite överdrivet med det flesta på listan är biverkingar du kan få.

Henke
2004-11-11, 14:06
Det här var inte dopning för att orka hänga med på de lite tuffare passen i gympan eller i spinningen, utan de båda männen byggde upp sina muskler på anläggningens gym.

Tja, de kör väl sina styrkepass på f o S, har provat att träna på ett av deras gym i sthlm själv, och måste man använda aas för att träna där utan att det ska bli ett rent kondispass med de vikter som erbjuds ska man nog fundera på om gymträning alls är ett alternativ.

MVH

JoelR
2004-11-11, 14:33
Nån annan än jag som tycker att Mellan 60 000 och 100 000 svenskar uppskattas vara beroende av anabola steroider, låter lite för mkt med tanke på att vi har en befolkning på 9 miljoner?

Tricklev
2004-11-11, 14:35
Nån annan än jag som tycker att Mellan 60 000 och 100 000 svenskar uppskattas vara beroende av anabola steroider, låter lite för mkt med tanke på att vi har en befolkning på 9 miljoner?


mja, inte igentligen, är ju inte ens 2% procentuelt räknat.

JoelR
2004-11-11, 14:46
jag tycker det låter mkt med tanke på att dom är "beroende", om det var dom talen som hade testat anabola så hade jag nog tyckt att uppgifterna kanske stämmer. lite resonemang bara :confused:

påven
2004-11-11, 14:50
Tja, inte kosntigt att det finns 100k aktiva användare av aas när till och med folk behöver det för att klara av träningen på friskis och svettis.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=342102&previousRenderType=6

MVH

tränar på det där gymet, det är fan värre än Auschwitz därinne. Dom är på varenda kille som tar mer än 100kg i bönkpress typ. Har själv blivit anklagad för att dopa mig av en instruktör som kollade när jag lassade på vikter på en stång
-Så dä många behöver du inte använda du kommer ändå inte orka

sen drog jag upp stången och då mumlar muppen något om att man kan inte vara så stark naturligt.

Men det är ju nästan gratis att träna där så vem bryr sig, skulle ju vara kul om dom la ut en massa pengar på att testa mig och sen se att jag är ren :D

Froddan
2004-11-11, 15:00
Säkert lite överdrivet med det flesta på listan är biverkingar du kan få.
Vilka kan man inte få då?

Tricklev
2004-11-11, 15:15
Vilka kan man inte få då?


Var det jag menade ;) var därför jag citerade tcog med tanke på hans inlägg om att det var skräckpropaganda.

Mindek
2004-11-11, 15:19
Nån annan än jag som tycker att Mellan 60 000 och 100 000 svenskar uppskattas vara beroende av anabola steroider, låter lite för mkt med tanke på att vi har en befolkning på 9 miljoner?


Räkna bort kvinnor, barn och gamlingar ~ 3 miljoner män kvar :rolleyes:

palme
2004-11-11, 15:20
Nån annan än jag som tycker att Mellan 60 000 och 100 000 svenskar uppskattas vara beroende av anabola steroider, låter lite för mkt med tanke på att vi har en befolkning på 9 miljoner?

Jag undrar hur många av dessa 9 miljoner som har alkoholproblem eller annat drogberoende, typ ciggaretter. Antagligen en mycket högre %, kanske skulle uppmärksamma de riktiga problemen...

Tricklev
2004-11-11, 15:27
Jag undrar hur många av dessa 9 miljoner som har alkoholproblem eller annat drogberoende, typ ciggaretter. Antagligen en mycket högre %, kanske skulle uppmärksamma de riktiga problemen...


Dumt o blunda för ett problem för att det finns andra problem.

Pez
2004-11-11, 15:35
lite skräckpropoganda skulle jag tro :rolleyes:
"Vanliga biverkningar" i läkemedelssammanhang är inte 5 av 10 eller så.. snarare 1 på 20-100.

Och ja - om man tittar lite runt sig så är faktiskt ca. 10 av de 15 biverkningarna (svullen kropp/ansikte och hudbristningar är iofs lite löjligt att ta upp som biverkningar för steroidanvändande) väldigt vanliga bland folk som jag de facto vet brukar AAS. Då talar jag om de biverkningar som är visuella - vad som händer med inre organ, cancerrisk osv är svårt att uttala sig om förräns efter ett par decennium. För att inte tala om de psykproblem som kommer med ett steroidanvändande (vilket oftast har med den läkemedelsliberala syn som startar med prep och slutar i användandet av narkotikaklassade läkemedel samt rena fuldroger att göra).
TCOG - du som tonåring kanske inte har så bra koll som du tror? Menar inte att du är dum eller nåt, men kanske saknar du erfarenheten och underlaget för att komma till en egen, relativt välunderbyggd slutsats om riskerna?
Att det inte talas mer om biverkningar bland användarna själva är för att de flesta som råkar ut för det kniper om det.

Jag är mycket för "det egna valet" och Kants principer, men ingen kan säga att prep är bra för dig utan att ljuga.

palme
2004-11-11, 15:39
Dumt o blunda för ett problem för att det finns andra problem.

Sant, men man ska gå på de allvarligaste direkt, anser jag iaf.

TCOG
2004-11-11, 15:56
TCOG - du som tonåring kanske inte har så bra koll som du tror? Menar inte att du är dum eller nåt, men kanske saknar du erfarenheten och underlaget för att komma till en egen, relativt välunderbyggd slutsats om riskerna?


Jag är mycket för "det egna valet" och Kants principer, men ingen kan säga att prep är bra för dig utan att ljuga.

mm, jag kanske inte kan allt, men jag tyckte som dig att det var lite löjligt att de drog upp hudbristning/gyno som något fall av användande av AAS.

Sverker
2004-11-11, 17:15
Sant, men man ska gå på de allvarligaste direkt, anser jag iaf.

Vi lever i en representativ demokrati. Jag har valt in riksdagsledermöter som skall hantera samhällsproblemet alkohol/narkotika åt mig.


Den idrottsliga biten måste vi själva aktivt lösa.
Jag jobbar aktivt med vad jag kan göra,för att göra kroppskulturen dopningsfri.
Gymmet i Tyresö gör vad de kan.

ölobrännvin
2004-11-11, 17:50
Jag tror inte på att så många är beroende, för att klassas som beroende så måste man väl söka hjälp eller åka fast i kontroller upprepade ggr så det kanske är skräckpropaganda, biverkningarna är väl däremot sanna.. För övrigt så om nån tror att jag käkar aas så tar jag det som ett tecken på att jag lyckats med träningen och sedan springer jag fort därifrån innan det blir kontroll.

Tina
2004-11-11, 18:11
Ehm :) (Jag tränar där)

JoelR
2004-11-11, 19:54
Räkna bort kvinnor, barn och gamlingar ~ 3 miljoner män kvar :rolleyes:

av dom tre miljoner männen så är hundra tusen män anabol beroende :-( hehe

Bjorne
2004-11-11, 21:33
Säkert lite överdrivet med det flesta på listan är biverkingar du kan få."Men de skriver Vanliga biverkningar"
7. Kvinnliga bröst (Supervanligt, händer jättemånga :rolleyes:)

Yankeee
2004-11-11, 21:40
"Men de skriver Vanliga biverkningar"
7. Kvinnliga bröst (Supervanligt, händer jättemånga :rolleyes:)

Antar att det är gyno de syftar på och det är väl ganska vanligt?

Bjorne
2004-11-11, 22:04
Antar att det är gyno de syftar på och det är väl ganska vanligt?Beror ju helt på vad man anser är vanligt, att folk verkligen utvecklar bröst sker inte direkt ofta, för de flesta slutar det direkt och försvinner efter en kortare tid då de börjat ta Nolv...

Är dock inte så överdrivet påläst.

Pez
2004-11-11, 22:11
Beror ju helt på vad man anser är vanligt, att folk verkligen utvecklar bröst sker inte direkt ofta, för de flesta slutar det direkt och försvinner efter en kortare tid då de börjat ta Nolv...

Är dock inte så överdrivet påläst.
Garanterat vanligare än du tror - men de som råkar ut för det håller helt enkelt käften eller försöker dölja det, det är ju inte direkt klädsamt.
Kolla på BB-tävlingar - där dyker det upp titt som tätt och då talar vi om en grupp individer som garanterat "fixar" (opererar) det i större utsträckning än "vanliga" tränande.

Samtidigt är det missvisande då många, speciellt såna som har varit överviktiga i tonåren eller fått lite obalans i hormonerna, har gyno "naturligt" - dvs inte pg av steroidbruk. Man kan alltså inte säga att gyno = steroidbruk, men däremot att en bieffekt av steroidbruk är förändrad hormonbalans som kan resultera i gyno. Sen ger förändringar i hormonbalansen i sin tur andra negativa effekter såsom sämre spermieproduktion, testikelatrofi, sämre blodfetter osv...