handdator

Visa fullständig version : Max deff under minimal tid.


Nadja
2004-11-10, 19:20
Jag har nu deffat en tid med rätt bra resultat. Känner dock för att utmana kropp och psyke lite. Jag har hittintills kört (väldigt) mkt konditionsträning, minst 1 tim varje dag, oftast 2 timmar. Funderar nu på att under en begränsad tid (ca 2-3 veckor) "mecka" lite mer med kosten och dra ner en del på konditionsträningen till förmån för promenader. Anledningen är att jag känner mig lite träningstrött.

1. Jag har legat runt 2000 kcal och ca 60 (!) E % kolisar. är det dumt att sänka kolisarna till ca 30 E% direkt- bör man göra sänkningen stegvis?

2. Har läst en del om att lågkolisdieter gör att man får försämrad insulinkänslighet ett bra tag efter avslutad deff. Är skiträdd för detta! Någon som har lust att bekräfta el belägga påståendet/rädslan?

3. I omed att jag studerar har jag ganska mkt tid att lägga på träning just nu. Hur många/långa promenader kan man ta per dag utan att s a s "binda fett på egen bak"?

King Grub
2004-11-10, 19:31
1. Gradvis skulle jag rekommendera, om du nu måste sänka så lågt som till 30. Annars riskerar du att bli som en zombie, om du stryper allt på en gång.

2. "Diets that are higher in monounsaturated fatty acids, fiber and low glycemic index foods appear to have advantages in insulin resistance, glycemic control and blood lipids in a number of studies. The division of nutrients into total fat (regardless of fatty acids) versus carbohydrate (type and quantity not specified) appears to be less helpful in predicting outcomes."

Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2003 Mar;6(2):165-76.

Vad din kost består av är av större vikt än fördelningen av makronutrienter.

3. Det törs jag inte svara på. Varför vill du gå flera långpromenader per dag? Vad tjänar du på det?

Nadja
2004-11-10, 19:55
3. Det törs jag inte svara på. Varför vill du gå flera långpromenader per dag? Vad tjänar du på det?