handdator

Visa fullständig version : Är detta ett bra sätt?


packe
2004-11-10, 12:56
Hej.

Jag är 183cm väger ca 75kilo

Jag tränar på morgonen (07.00 - 07.45) innan jag börjar arbeta.

Mitt schema ser ut på följande sätt:

Tar en macka, fil och ett glas o´boy ca 30minuter innan träning.

Börjar med att cykla ca 15minuter

Kör styrketräning i ca 30minuter (en muskelgrupp)

Direkt efter träning tar jag en proteindrink, sedan kan det bli banan en timme innan lunch (13.00) sen brukar det inte bli något mer att äta förens till Kl 19.00.

Fredagar kör jag en timmes innebandy också.

Är inte ute efter att bli jätte "biffig" bara att få fram muskelatur och ökad kondition.

Tacksam för alla tips och råd ni har att dela med er.

erk
2004-11-10, 13:01
Det är inte mycket mat du äter. Vill du bygga några muskler ska du försöka äta mer, speciellt efter träning. Det räcker inte med en proteindrink direkt efter och sen inte äta något förrän tolv timmar senare (förutom en banan, men det är inte så mycket att bråka om).

packe
2004-11-10, 13:57
jag skrev "sedan kan det bli banan en timme innan lunch (13.00)" alltså jag äter lunch vid 13.00. Mest pasta å kött. ;)

kharon
2004-11-10, 14:12
Är inte ute efter att bli jätte "biffig" bara att få fram muskelatur och ökad kondition.

Tacksam för alla tips och råd ni har att dela med er.

Om du satsar på att bli Jättebiffig så kanske du når du dit. Det är inte sådär superlätt att bli jättebiffig. Fråga vem som helst som försökt på allvar... man vaknar inte upp nästa dag med sjukt stora äckliga muskler... :rolleyes:
Bara så du vet...

Metal_boy_
2004-11-10, 14:13
frukosten :nono:

packe
2004-11-10, 14:21
Om du satsar på att bli Jättebiffig så kanske du når du dit. Det är inte sådär superlätt att bli jättebiffig. Fråga vem som helst som försökt på allvar... man vaknar inte upp nästa dag med sjukt stora äckliga muskler... :rolleyes:
Bara så du vet...

Hmm.. Skrev jag inte "Är --> inte <-- ute efter att bli jätte "biffig" bara att få fram muskelatur och ökad kondition" :confused:

TCOG
2004-11-10, 14:50
mm, men du verkar tro att det är lätt att bli "jättebiffig" bara sådär över en natt ;)

packe
2004-11-10, 14:55
mm, men du verkar tro att det är lätt att bli "jättebiffig" bara sådär över en natt ;)

Okej... Då måste jag ha ställt frågan på ett lustigt sätt. :em: var inte det jag menade.

Bara få lite tips och råd på vad som jag ska ändra på osv..

Shadow Warrior
2004-11-10, 15:30
Okej... Då måste jag ha ställt frågan på ett lustigt sätt. :em: var inte det jag menade.

Bara få lite tips och råd på vad som jag ska ändra på osv..

Om du ska bygga muskler måste du äta mer kallorier än vad du fröbrukar, detta oavsett vilken mängd muskler du i slutändan vill ha... så du kan inte träna mesigt o äta som en fågel bara för att du vill bygga "bara lite muskler".

Innan din morgon träningen bör du få i dej snabba kolisar och protein, tex Frosties med mjölk och en skopa whey protein, sen efter träningen intar du en protein drink med en dl Dextropur (finns på socker hyllan) samt e skopa whey, sen ytterligare en timme eller en och en halv timme senare ska du äta mat osv.... låt det inte gå längre än 3timmar innan du äter något.

packe
2004-11-10, 15:39
Om du ska bygga muskler måste du äta mer kallorier än vad du fröbrukar, detta oavsett vilken mängd muskler du i slutändan vill ha... så du kan inte träna mesigt o äta som en fågel bara för att du vill bygga "bara lite muskler".

Innan din morgon träningen bör du få i dej snabba kolisar och protein, tex Frosties med mjölk och en skopa whey protein, sen efter träningen intar du en protein drink med en dl Dextropur (finns på socker hyllan) samt e skopa whey, sen ytterligare en timme eller en och en halv timme senare ska du äta mat osv.... låt det inte gå längre än 3timmar innan du äter något.

Tack Shadow! Precis sådana svar jag fiskade efter! :bow:

n1klas
2004-11-10, 16:32
Om du ska bygga muskler måste du äta mer kallorier än vad du fröbrukar, detta oavsett vilken mängd muskler du i slutändan vill ha... så du kan inte träna mesigt o äta som en fågel bara för att du vill bygga "bara lite muskler".

Innan din morgon träningen bör du få i dej snabba kolisar och protein, tex Frosties med mjölk och en skopa whey protein, sen efter träningen intar du en protein drink med en dl Dextropur (finns på socker hyllan) samt e skopa whey, sen ytterligare en timme eller en och en halv timme senare ska du äta mat osv.... låt det inte gå längre än 3timmar innan du äter något.

hur vet man hur mycke kallorier man förbrukar då?
sedan ska man ha snabba kolisar efter träning så är dextropur bra..skulle man kunna slänga i dextropur i en gainer :confused:

Shadow Warrior
2004-11-10, 17:02
hur vet man hur mycke kallorier man förbrukar då?
sedan ska man ha snabba kolisar efter träning så är dextropur bra..skulle man kunna slänga i dextropur i en gainer :confused:

Om du inte går upp i vikt eller ned i vikt då äter du så många kallorier du behöver för att upprätthålla din vikt, äter du mer går du upp osv... så därför bör du/ni lära er räkna kallorier och sen räkna på er egen kost för att få en uppfattning.

Om du tar en protein drink med dextropur efter träningen behöver du ingen gainer... sådanna e bara slöseri med pengar offtast. Såvida du inte är välbärgad då förståss....

n1klas
2004-11-10, 17:09
va kan man ta mer i en proteindryck än dextropur...varav 100g dextropur är 91g kolisar va?

Shadow Warrior
2004-11-10, 17:10
va kan man ta mer i en proteindryck än dextropur...varav 100g dextropur är 91g kolisar va?

1dl Dextropur är ungefär 64g kolhydrater, det är för lite för de flesta.

n1klas
2004-11-10, 17:16
sista frågan som jag ställde nyss också..

till skuggan: vad tycker du jag ska blanda dextropuren med?

Shadow Warrior
2004-11-10, 17:23
vatten o en eller två skopor whey såklart.....

Men jag blandar med mjölk eftersom jag e så kräsen, men det är inte optimalt! :D

n1klas
2004-11-10, 17:25
jag är också jävligt kräsen...får nog köra på peters sätt att ta med mjölk till gymmer (häva i 2 isbitar innan jag åker och linda in shakerna med mjölken och isbitarna i en handduk.) värt att prövas. skulle det kanske funka att ta med kylbag :D:D:D:D...hur tar du med din mjölk shadow?

får köra slut på denna gainer sen köpa dextropur och whey-80 då lr?

Shadow Warrior
2004-11-10, 17:30
jag är också jävligt kräsen...får nog köra på peters sätt att ta med mjölk till gymmer (häva i 2 isbitar innan jag åker och linda in shakerna med mjölken och isbitarna i en handduk.) värt att prövas. skulle det kanske funka att ta med kylbag :D:D:D:D...hur tar du med din mjölk shadow?

får köra slut på denna gainer sen köpa dextropur och whey-80 då lr?

Jag blandar min PD i en shaker som jag tar med mej till gymmet... duh... :MrT:

Sen häver jag givetvis i mej en tsk kreatin separat då det inte är bra att blanda upp det i förväg...

Köp ett vanligt whey protein pulver.... vet inte om whey 80 är så bra... köper allt hoss Zone själv.

n1klas
2004-11-10, 17:32
håller mjölken under passet?

Shadow Warrior
2004-11-10, 17:37
håller mjölken under passet?

Håller proteinet borde du väl fråga? Mjölken blir ju inte gammal på en timme.... inte protein tillskottet heller för den delen... är du paranoid kan du alltid ha med en kylklabbe i väskan :)

n1klas
2004-11-10, 17:40
så jag kna blanda med mjölk å bara ta med det...schysst :D nu har jag innebandytäning med min fruktansvärda träningsvärk och med SKITMYCKE klor i ögonen :( hej då :)

packe
2004-11-11, 12:25
Tror ni att en Gainer typ Eiselt - Maxgain är bättre för min del? Istället för att köra med Maltodextrin + mitt protein. :confused:

Shadow Warrior
2004-11-11, 16:29
Varför krångla till det? Du blir inte grövre bara för att det står "gainer" på burken.....