handdator

Visa fullständig version : Den fruktansvärda och maskulina bänktävlingen


Big_Vik
2004-11-09, 22:20
Sex killar med ett enda mål att uppnå, försten till 100 panner bänkpress/1 rep
Inga hjälpmedel förutom måttlig svank. och den som fuskar får ryggen knäckt som straff! :D

Deltagarna:
kal_erixon
Big_Vik
Nottis
Zodd
Jan
Kebab-Arne

accepterar ni villkoren? :)

Tänkte att vi kunde skriva in vårt senaste bänkpass, och som grundare föregår jag med gott exempel:

Måndag. 8/11
Bänkpress: 77,5/3, 75/3,3, 70/6, :em:

Jay-Z
2004-11-09, 22:27
Fem killar med ett enda mål att uppnå, försten till 100 panner bänkpress/1 rep
Inga hjälpmedel förutom måttlig svank. och den som fuskar får ryggen knäckt som straff! :D

Deltagarna:
kal_erixon
Big_Vik
Nottis
Zodd
Jan

accepterar ni villkoren? :)

Tänkte att vi kunde skriva in vårt senaste bänkpass, och som grundare föregår jag med gott exempel:

Måndag. 8/11
Bänkpress: 77,5/3, 75/3,3, 70/6, :em:

Med tanke på 77:an så borde du nästan kunna ta 100 nu! :bpump:

Zodd
2004-11-09, 22:27
Ok, idag körde jag 6 set med 5 reps på 57,5kg-60kg.
Har som pb 77,5kg*1, kan nog klara 80kg dock. ;)

Kebab-Arne
2004-11-09, 22:37
Kul man är förkyld.... :insane:

Tigerkotten
2004-11-09, 23:04
faen big_vik du och jag var lika förut va? När du vann tävlingen 70x5 först?
Med 1 repp!!!

Och sedan har jag fått vila och allt skit o du e så mycket förbi! :cryout: :furious:

scythe
2004-11-09, 23:16
Något att gå efter (i fall ni inte visste det):
3-4 reps på 90 och runt 6 reps på 85 brukar motsvara 100.

Må bäste man vinna! :cheers:

nottis
2004-11-10, 04:39
Jag kör HST just nu juh så mitt senaste bänkpass såg ut såhär: 2*9 på 62,5 kg. Jag har 2 reps på 75 kg och 1 rep på 77,5 kg som PB. Må bästa bänkare segra! :cool:

Mago
2004-11-10, 04:59
Får man vara med? :)
Även jag ligger på 77.5kg tror jag. (kan ju testa imorrn för att se om jag platsar?) :D

stridis
2004-11-10, 07:57
Skulle också vilja vara med. Bänken ligger still för min del. pb=91kg,
senaste passet körde jag 80/4, 75/6 70/3 ( blev lite trött i axlarna i sista :em: ). Bytte sedan till hantlar istället.

Chopsuey
2004-11-10, 09:00
Wohoo, jag lyckades ta 100kg igår för första gången i mitt liv.

Jag vann... lr nähä, jag var itne ens med.

ajaaa...
Djävligt skönt att den mentala spärren har släppt, har tragglat länge med den där förbannade vikten nu.

Nu siktar jag på 200. :D

Jan
2004-11-10, 15:00
Mitt senaste pass med bänk såg ut såhär:

Bänkpress:
80kg * 3+1(PB), 2+1, 2+1
75kg * 3+1
70kg * 5? (eller 6)


Har haft lite småont i bicepsfästet, så det är osäkert om det blir nått pass ikväll och ifall det blir det, så går jag inte över 70kg.(Har gjort 85 som max)

dude
2004-11-10, 15:16
Jag vill också vara med på nån bänk tävling! Några som är på till typ 160 eller 170 panner???

hjälpmedel bälte?

Kör ni med stopp eller är det bara ner upp?

Proteus
2004-11-10, 15:21
Jag vill oxå va med! :rolleyes:

För 6 veckor sen började jag min första riktiga bulk, då gjorde jag 8x57,5kg
tror jag gjorde en tvåa på 70kg som bäst, nu har jag gått över till enbart
hantelpressar ett tag, har ökat från 10x22,5kg till 10x30kg på runt fem veckor,
och nästa pass blir det 32,5kg hantlarna. Har även sen jag började med
hantelpressarna ökat på den negativa fasen till 4-5 sekunder istället för typ
1 sekund.

Vet dock inte vad detta kan motsvara i bänkpressen, och jag hade inte tänkt
börja köra bänkpress igen förens jag slutat öka i hantelpressarna, eller tills
hantlarna blir för tunga för att få dom på plats :rolleyes:

nottis
2004-11-10, 15:36
Vi måste ju ha en gräns för vilka som får vara med i tävlingen baserad på hur mycket man bänkar i dagsläget... Jag anser till exempel att stridis inte platsar, mitt förslag för hur mycket man får ha maxat i bänken är 85 kg. Inte mycket över det iallafall för det blir ju inte mycket till tävling om det skiljer 15 kg i utgångsläge mellan deltagare...

Det är ju även lite svårt det här med regler om vi ska ha en seriös tävling, utan hjälpmedel är ju redan bestämt men hur strikt snackar vi? Ska det vara med stopp? En bra utgångspunkt när man ska reglera saker och ting brukar vara att inte reglera sådant som ändå inte kan kontrolleras. Därför tycker jag inte att vi ska ha en gräns för hur mycket man får svanka, eller som Bik_Vik påpekade, den som cheatar för mycket får betala med trasig rygg =P

Vad har ni för åsikter kring detta?

Jan
2004-11-10, 15:45
Vi måste ju ha en gräns för vilka som får vara med i tävlingen baserad på hur mycket man bänkar i dagsläget... Jag anser till exempel att stridis inte platsar, mitt förslag för hur mycket man får ha maxat i bänken är 85 kg. Inte mycket över det iallafall för det blir ju inte mycket till tävling om det skiljer 15 kg i utgångsläge mellan deltagare...

Det är ju även lite svårt det här med regler om vi ska ha en seriös tävling, utan hjälpmedel är ju redan bestämt men hur strikt snackar vi? Ska det vara med stopp? En bra utgångspunkt när man ska reglera saker och ting brukar vara att inte reglera sådant som ändå inte kan kontrolleras. Därför tycker jag inte att vi ska ha en gräns för hur mycket man får svanka, eller som Bik_Vik påpekade, den som cheatar för mycket får betala med trasig rygg =P

Vad har ni för åsikter kring detta?

Japp, en gräns måste vi helt klart ha. Frågan är bara var den ska gå, jag gör 3 på 80 och det motsvarar ungefär 87.5kg max..
Jag har aldrig kört med stopp och skulle nog få plocka bort en hel dek kilon då, så jag tycker att man får betala med trasig rygg vid för mycket cheat.

fintelligens
2004-11-10, 15:50
Skulle väl också kunna vara mer. Får jag? Jag kommer med mina 70kg :)

nottis
2004-11-10, 16:01
Ska vi säga 87,5 kg som max i ingångsvikt då? Då ligger jag bara 10 kg bakom ;)

MEGA_MAN
2004-11-10, 16:07
Jag vill gärna vara med också om man får det, då bänk e min sästa sida och en tävling skulle nog få fart på träningen lite :)

Har som mest tat 85kg

bosse_brutal
2004-11-10, 17:00
faen big_vik du och jag var lika förut va? När du vann tävlingen 70x5 först?
Med 1 repp!!!
:

Det var ju jag som tog den delsegern :insane: hehe, ska du dra igång me träningen igen nu eller? har fan saknat dig...

kan ni inte skriva va ni tar i nuläget så man ser va ni har för utgångs läge??, orkar fan inte kolla så många journaler... nä nu ska jag gå å ladda inför benpasset ikväll...

föresten, man kanske skulle kunna få va me?, iofs så vore det ju ingen sport, för ja skulle fullständigt krossa er :booty: hehe.

nottis
2004-11-10, 17:09
Bosse_brutal: Vad tar du nu då? Du lär få jobba om segern =P

Big_Vik
2004-11-10, 17:09
Ojoj, vilket liv det blev nu då, vi får nog ha ett rådslag här.

87,5 max tycker jag också låter bra sen de under 80 får nog tyvärr det tufft då.
Jag borde göra ungefär 85 kg nu med tanke på 77/3 men det är ju bara en gissning, 90 fet-bommade jag för två veckor sen iallafall.

Tigerkotten: det här är ju tävlingsdebut förmej. ;)
Bosse är det sanne vinnaren,även om han hade bra med försprång!

Igår skrev Kebab-Arne med oro i texten om hur han skulle lägga om träningen för att prioritera bänkpressen först och då kände jag att i egenskap av ledare så måste jag agera. Jag kommer inte lägga om min träning eller prioritera bänk först, jag tänkte mer att det här skulle vara en trevlig mötesplats där man kunde snacka, peppa varandra till stordåd eller midre dåd iallafall. ;) Och eftersom det är mode med filmer nu kanske någon vill lägga upp en film för granskning av teknik (vi får hyra in stahl-berget) eller bara för roligt.
Det är deltagarna som bestämmer. =)

Big_Vik
2004-11-10, 17:11
Kan alla som vill vara med vara snälla och posta sina bänk-max eller vad ni gjorde som bäst i förra passet i PM till mej så samlar jag allting i första inlägget i den här tråden? Vad man väger är irrelevant tycker jag :booty: :em:

Dude: Fel tråd :thefinger

Zodd
2004-11-10, 18:32
Tycker vi ska köra med ett litet stopp iaf, bara så man ser att vikten inte studsar, vad tycker ni?

Big_Vik
2004-11-10, 19:14
Tycker vi ska köra med ett litet stopp iaf, bara så man ser att vikten inte studsar, vad tycker ni?

Okej, trodde det var självklart? :confused:
Vad sägs om att man filmar lyftet? :cool:

Kan väl inte va så svårt, alla känner väl någon med mobil-cam, kanske inte blir så snyggt iofs ;)

bosse_brutal
2004-11-10, 21:45
Bosse_brutal: Vad tar du nu då? Du lär få jobba om segern =P

jag har tage 85 som max (12/7), körd en 3a på 80 också sista passet på "normal reps perioden" (29/9), så jag har en bete kvar...

kan ju säga direkt att det inte kommer att bli nån prioritering på bänken bara för detta, utan ja kommer att köra precis som vanligt, bara lite mer motiverad, kan behövas, nu när jag precis kommit igång seriöst igen, efter flera månaders slöträning...

nottis
2004-11-10, 21:56
Nej, att börja ändra träningsupplägg p.g.a detta låter inte så genomtänkt... Har någon verkligen tänkt det? :)

Edit: Vad säger ni andra om att utöka tävlingen till alla de tre stora?

Bänk först till 100 kg
Böj först till 150 kg
Mark först till 200 kg

Allt utan hjälpmedel.

aliquis
2004-11-10, 22:02
jävla mycket ursäkter från alla trots att ni är mycket starkare än mig, jag tänker då inte vara med =P

nottis
2004-11-10, 22:04
Klart du ska vara med Aliquis, denna tävling kommer i alla fall att pågå ett bra tag gissar jag =P

Mago
2004-11-10, 22:40
Får man vara med? :)
Även jag ligger på 77.5kg tror jag. (kan ju testa imorrn för att se om jag platsar?) :D

Ojfan. Var visst inte så klen. 80x2 lyckades jag klämma till med. :)

nottis
2004-11-10, 23:13
Du kan vara med för det juh!

Proteus
2004-11-10, 23:24
Visst kan jag va med på alla 3, men på knäböj och marklyftet blir jag nog sist :P

aliquis
2004-11-10, 23:31
Visst kan jag va med på alla 3, men på knäböj och marklyftet blir jag nog sist :P
Äsch, det är lugnt, du vinner årets discoklass istället ;D

mini_Arnold
2004-11-10, 23:32
Jag gjorde 5 på 67,5 sist, och har aldrig maxat.
Får jag vara med?

Tigerkotten
2004-11-11, 19:06
Det var ju jag som tog den delsegern :insane: hehe, ska du dra igång me träningen igen nu eller? har fan saknat dig...

kan ni inte skriva va ni tar i nuläget så man ser va ni har för utgångs läge??, orkar fan inte kolla så många journaler... nä nu ska jag gå å ladda inför benpasset ikväll...

föresten, man kanske skulle kunna få va me?, iofs så vore det ju ingen sport, för ja skulle fullständigt krossa er :booty: hehe.

Just ja så var det ;) skitunge! :p
Jag tränar för fullt just nu! ;) Men min underarm e inte perfa ännu :(
Vilade typ 3månader så tappade ju REJÄLT för att ajg hoppades min arm skulle vara bra.. Men icke bra ännu, fast går köra. Fast kommer väl bli värre me tiden också. Tar de lite lugnare när det gäller biceps, för det e då det knasar för mig.

Men men det kommer me tiden sakta tebax.

fintelligens
2004-11-11, 19:22
Jag vill vara med. Bänken jag kanske inte vinner men marken och böjen har jag en liten chans på.

stridis
2004-11-11, 19:24
Böj först till 150 kg
Mark först till 200 kg
Allt utan hjälpmedel.

Böj och mark skulle jag kunna vara med i, eller hur? med tanke på att jag inte normalt kör benböj och har en ca 50 kg kvar tills målet i den övningen...
Och mark har jag också ca 50kg kvar (2:a på 140kg som bäst kör kronlyft mest annars).

Så sätt mig upp på dessa deltävlingar (och är utom tävlan med på bänken.)

Big_Vik
2004-11-11, 21:24
Fi: Du är för liten än! :thefinger

Aså, den här tråden har spårat ur- snack om knäböj :(
Varför tar vi inte med hantelrodd eller tricepspress som jag har en liten chans i? :smokin:

Seriöst låter det bra, men förstå hur lång tid tävlingen skulle ta!

fintelligens
2004-11-11, 21:27
Buhuu! Ge mig godis! :thefinger Men jag tycker att vi tar in alla 3. Sen kan olika pers vinna olika grenar. Jag o min mark då :)

Big_Vik
2004-11-11, 21:31
Buhuu! Ge mig godis! :thefinger Men jag tycker att vi tar in alla 3. Sen kan olika pers vinna olika grenar. Jag o min mark då :)

Tig unge! Akta så du inte får hybris och bryter ryggen :booty:

Jan
2004-11-11, 22:32
Bänkpress:
70kg * 8, 4+1, 3+2

Så såg gårdagens bänkande ut. Gick inte över 70, pga småskadad biceps..

Jag är också med i mark tävligen, är ingen hejjare på mark precis. Har gjort 3*8 på 115 med remmar i marken. Inte vågat gå högre pga teknik.
Böj blandar jag mig inte in i, då jag troligen inte har alltför långt kvar till 150. Kanske bara 15-20 kg.

Proteus
2004-11-12, 02:00
Varför inte göra så att alla kör fram till jul, och filmar sina resultat å postar några dagar innan jul? På så sätt behöver man ju inte maxxa lika ofta.. och den som lyft tyngst vikter vinner? Kan ju vara så att man når målet innan man provar på det pga att man inte vill maxxa varje pass? :rolleyes:
En annan fördel är ju att då vet man ju hur länge tävlingen pågår :)

Bara en tanke...

nottis
2004-11-12, 17:01
En tävling som slutar om en och en halv månad ger ju garanterad vinst för den som har bäst utgångsläge... Tycker lätt att vi kör tills någon når målen, klart det tar ett tag men det gör väll inget? 100 i bänk, 150 i böj och 200 i mark är trevliga små milstolpar :) Ids du Bik_vik styra upp alla deltagares nuvaranade pb:s i övningarna på förstasidan? Förutsätter att alla som vill vara med postar dessa!

fintelligens
2004-11-12, 17:07
Tig unge! Akta så du inte får hybris och bryter ryggen :booty:

Men farsan! :thefinger

stahlberg
2004-11-12, 18:20
Sedan måste ni ju kunna lita på varandra också ; kan ni det?

Proteus
2004-11-12, 18:25
En tävling som slutar om en och en halv månad ger ju garanterad vinst för den som har bäst utgångsläge... Tycker lätt att vi kör tills någon når målen, klart det tar ett tag men det gör väll inget? 100 i bänk, 150 i böj och 200 i mark är trevliga små milstolpar :) Ids du Bik_vik styra upp alla deltagares nuvaranade pb:s i övningarna på förstasidan? Förutsätter att alla som vill vara med postar dessa!

Om det stämmer så borde det vara lika mycket garanterad vinst till den som har bäst utgångsläge även om man kör först till målvikterna?

Hursomhelst har jag inte testat mitt nuvarande pb, men jag gjorde en trea på 70kg för 6 veckor sen, har inte kört bänk sen dess, har iofs ökat 10kg per hantel i den lutande hantelpressen sen dess, går på 32,5kg hantlarna nästa pass, så jag kanske klarar en 10:a på 75kg...

errh, enligt nån "one-rep max calculator" så ska en tia på 75kg motsvara 100kg :confused: Jag kan ju omöjligt ha ökat från 75kg till 100kg på 6 veckor, måste testas :D

Böjen är jag inte med på då jag enbart klarade en femma på 70kg idag :thefinger

Inte lönt att jag e med i marklyftet heller då jag ska träna på 100kg nästa gång, å jag knappt fått in den jevla tekniken än :furious:

Proteus
2004-11-12, 18:27
Sedan måste ni ju kunna lita på varandra också ; kan ni det?

Vi måste ju lita på varandra när det gäller utgångsläget, och det får vi helt enkelt göra... Sen när det gäller målvikten så måste ju givetvis vinnaren filma lyftet med mobilkamera eller digitalkamera :D

scythe
2004-11-12, 19:45
Får jag vara med i böj/marktävlingen? :angel:

Böj (utan utrusting): 130 med godkänt styrkelyftdjup
Mark: ~170

bosse_brutal
2004-11-12, 20:37
OK, dagens bänk här it comes:

bänk
1*10 65
1*7+1 65
2*ca7+1 60

Bänken gick ju hyfsat idag, inte hundra på reppen utom i första 2seten dock, var för avancerat att ta i som fan och räkna samtidigt..

saxat från min journal, ta gärna en titt där också om ni känner för´t


jag tror att utgångsläget inte spelar så stor roll om man kör till 100, som om man skulle köra fram till jul, mycket kan hända under så lång tid som detta kommer att ta... även om det troligen blir väldigt svårt för de som ligger lite lägre i ingångs vikt utan att prioritera... men det handlar inte bara om ingångsvikten, t.ex kanske någon ligger nästan still på låt oss säga 87,5 i max, medan någon annan kanske ligger på 80 blankt i nuläget och precis har kommit in i en grym ökningsfas...

aliquis
2004-11-12, 21:03
Jag gjorde 5 på 67,5 sist, och har aldrig maxat.
Får jag vara med?
Oh, jag gjorde på 65 :cool:

aliquis
2004-11-12, 21:05
boffen: Försten till 80? Jag ger det en månad ;D

Big_Vik
2004-11-13, 13:57
Squat: du är bannad från marken och böjen, dock går bänken bra :angel:

Ja eftersom jag bara fått två pm vet jag inte vad jag ska säga. Verkar finnas stort intresse här men eftersom ni är för lata för ett pm så... :booty:

Vem var det som pajade min bänktävling och gjorde det till värsta styrkelyftstävlingen? :D

mini_Arnold
2004-11-13, 14:24
boffen: Försten till 80? Jag ger det en månad ;D
Kan vi göra :)
Gjorde 5 på 75 i tisdags, muskelminnet fungerar bra ibland.

nottis
2004-11-13, 16:42
Hehe Boffen då tar du ju 85 eller nått nu ju =P

Alltså, det här spårar ju ur... De som ska vara med får ju pm:a sina bänkresultat till big_vik, annars kan vi ju lika gärna ge fan i det här.

Jag tycker att det hade varit roligt med en tävling i alla de tre stora grenarna och tycker t.ex. inte att squat behöver vara bannad ifrån böj- och marktävlingarna. Han är ju 20 kg ifrån målet i böj och 30 kg i mark. Tror inte att det är lättare att klara det än personerna som har 10 kg kvar till 100 i bänken.

bosse_brutal
2004-11-19, 21:01
vart fan är alla, blir de inge eller?
Jag tror det ligger till så här, att alla ni är så jävla klena att ni inte vågar ställa upp i en liten tävling, man mot man, för ni vet att jag kommer att krossa er brutalt och obarmhärtigt hur lätt som helst. jag känner redan segerns sötma och inget kommer att stoppa mig,
The one and only, the true beast of kolozzeum, BOSSE_BRUTAL has spoken

bänk
2*10 65
2*8 65
mitt högreps pass skrivar ja upp i vicke fall, får väl köra mot mig själv om inte annat...

Zodd
2004-11-19, 21:56
Jag har vilovecka, vet inte vad dom andra håller på med. :nono:
Jag kommer bli krossad iaf (en vinnares inställning), men kul att vara med bara. :)

Big_Vik
2004-11-19, 22:34
hade glömt den här :smash:
Bänkar på måndag och då uppdaterar jag.

Vi får väl se vem som är man nog att orka uppdatera varje pass hä ri jakten på segern. Bosse jag vet att du ären värdig vinnare och har rutinen men det är dags för tronskifte och jag tror att *host* undertecknad kan vara mannen att vinna. Må bäste (disco)man vinna. :hbang:

Mago
2004-11-19, 22:37
Jag känner mig på G nu. :)
Blev 5x34kg i hantelpressen sist.

Men tränar alltid ensam så jag kan inte ha nån som passar i bänken = meningslöst att ens köra.
Vad ska jag ta mig till!!

Big_Vik
2004-11-19, 22:39
Jag känner mig på G nu. :)
Blev 5x34kg i hantelpressen sist.

Men tränar alltid ensam så jag kan inte ha nån som passar i bänken = meningslöst att ens köra.
Vad ska jag ta mig till!!

Men herreminje, det är ju bara köra utan lås! :smash:
Vad är så farligt med att tippa x antal kg som fastnat på bröstet? Det är ju världens skönaste känsla när stången dunsar ner på bröstet och man känner att man tagit ut sig till max.

aliquis
2004-11-19, 22:49
Oh, jag gjorde på 65 :cool:
4 på 70..

aliquis
2004-11-19, 22:50
Men herreminje, det är ju bara köra utan lås! :smash:
Vad är så farligt med att tippa x antal kg som fastnat på bröstet? Det är ju världens skönaste känsla när stången dunsar ner på bröstet och man känner att man tagit ut sig till max.
Jag kör alltid med lås utifall att jag råkar luta stången så vikterna inte hasar åt sidan ;D, kanske dumt tankesätt. (Kör inte tills jag ligger med stången över bröstet längre heller, och jag har inte ökat så här bra förr ;D)

bosse_brutal
2004-11-20, 12:09
Jag känner mig på G nu. :)
Blev 5x34kg i hantelpressen sist.

Men tränar alltid ensam så jag kan inte ha nån som passar i bänken = meningslöst att ens köra.
Vad ska jag ta mig till!!

jävla kärring :whipped: med den inställningen kommer man ingenstans... det är ju bara att köra på, och skippa sista reppen om du inte tror att du kan få upp stången. och sen så ar det väl inte så farligt att tippa stången??

Viken: MOUAHAHAHA ;)

Catar
2004-11-20, 12:50
Kan jag va med i tävlingen?
Bänken har jag nog ingen chans i men resten kanske.
HAr tagit de här hittils:
Bänk 60*2
Böj 110*4
Mark 140*2

Våga int va med när de ba va bänk men nu så har man ju en chans att int komma sist :)

Big_Vik
2004-11-20, 18:53
Kan jag va med i tävlingen?
Bänken har jag nog ingen chans i men resten kanske.
HAr tagit de här hittils:
Bänk 60*2
Böj 110*4
Mark 140*2

Våga int va med när de ba va bänk men nu så har man ju en chans att int komma sist :)

Du har PM ;)

dåligt me duppdateringar här nu :whipped:

stahlberg
2004-11-20, 19:46
Meddela vilka som är med i tävlingen och vad som krävs. Jag har en adept (född 88) som kan vara med i böj och mark (bänken går inte, han är förbi era "krav").

Han kanske ligger lite före er, men han måste ge er handicap : han lyfter alla ettor med dräkt (böj : dräkt, lindor, bälte. Mark : dräkt, bälte). Detta betyder att han måste göra minst 3x150 i böj utan hjälpmedel och minst 3x200 i mark utan hjälpmedel för att vinna!

Men får man inte använda bälte så deltar han inte alls (om han får). I knäböj tränar han alltid tyngre vikter med bälte och lindor (med "omtanke" om knäna), s¨där tar det länge innan han når 150 utan hjälpmedel.

Men regler och deltagare tack! (Bänken måste vi lämna)

Big_Vik
2004-11-21, 10:33
Stahlberg: Det är ju jag som hittat på det här så jag känner mig tvungen att skriva nån form av svar. :em:
Regler vet jag inte om vi har så många, ska tänka på det under frukosten och komma med ett mer utömmande svar. Många av orginal-deltagarna har ju som sagt varken behagat dyka upp här mer, efter det att tråden gick och smådog eller skickat mig sina max/skrivit dem här, vilket jag tycker är ganska dåligt för att man... jag i vart fall kan alltid uppskatta mina troliga max-vikterna i närheten av de riktiga.

Nu vet jag inte vem din adept är, vem är det? Min spontana tanke är ju att, vad skulle det ge honom att tävla med några killar över internet? Att han är din adept (vad är adept?) ;) bryr jag mig inte så mycket om, och att det faktiskt kan fuskas på olika sätt hör inte hit heller. Men om jag var honom skulle jag känna att det skulle vara för enkelt, tror inte han får något större motstånd här. Jag ska klura lite mer på det här. Jag är en snäll person som vill välkomma alla deltagare som vill vara med men man måste ju samtidigt tänka på de ursprungliga killarna. Frukost-time :eating:

stridis
2004-11-21, 11:59
Meddela vilka som är med i tävlingen och vad som krävs.

Just det! Just nu verkar tävlingen ligga i limbo, och då blir den ju inte lika intressant att bemöda sig något om man inte vet att man är med!

Ta tag i det hela så blir det här en toppengrej!

stahlberg
2004-11-21, 14:36
En adept är den som en tränare ska träna upp.

Det är kanske onödigt att han är med i tävlingen, av två orsaker. För det första är han mycket sällan på dethär forumet (bara om han någon gång är med mig på internetcafé, och jag är "här"). För det andra skulle han alltså inte kunna ta ettor på 150 resp 200, utan serier. Och att han skulle ta serier på dessa vikter utan åtminstone bälte skulle jag aldrig gå med på, annat än om flera år (sedan när dessa vikter är uppvärmningsvikter, om ens då).

Däremot är det ju så, att "allt" som är tävling mot andra kan verka sporrande och motiverande. Men vid närmare eftertanke är det nog onödigt han är med (dessutom säkert delvis "via mig"). Vi måste satsa på nästa års tävlingar (på vårsäsongen), och sedan på grundstyrketräning och ökning till full 90 kg på hösten ; där är säkert tillräckligt med motiverande satsningar för honom!

nottis
2004-11-22, 14:52
Big_vik: Skriv upp alla deltagare med sina pers på förstasidan. De som inte messat dig om sina pers är väll helt enkelt inte med? Och är alla på det klara med att målet är 100 kg bänk, 150 kg böj och 200 kg mark?

Eftersom jag kör HST just nu så kommer det lite dåligt med uppdateringar från min sida, kör till exempel inte alls marklyft. Dagens pass innehöll 2 femmor på 110 kg i böj och 2 femmor på 70 kg i bänk.

Mina max är: 1 rep på 77,5 kg i bänk, 9 reps på 100 kg i böj och 1 rep på 150 kg i mark. Mitt bänkresultat kommer att ryka inom 2 veckor.

kalleHUND
2004-11-23, 01:06
Om det inte är för sent så kan jag också haka på tävlingen!
Hittills:
Bänk 85*1 maxat, senaste bröstpasset 65*12
Mark 150*1 högsta maxningen, senaste passet 140*7 (helt utan hjälpmedel, inte ens skor)
Böj har jag inte kört mer än ett par pass, uppskattar att jag gör ett par reps på 80kg i dagsläget, ska skärpa mig. :D

stahlberg
2004-11-24, 18:15
Det är ju inte sagt att skor är hjälpmedel i marklyft, för all del. Du lyfter mer utan skor än med t.ex 2 cm höga skor (därför att skorna i så fall gör draget 2 cm längre). Har du ännu skor med klack så blir de ju direkt till nackdel i marklyft.

Zodd
2004-11-26, 22:43
Är tävlingen fortfarande igång?
Körde 5 set 62,5kg*5 i tisdags och 3 set@2reps på 67,5kg idag.

Big_Vik
2004-11-26, 22:47
det är som jag sagt hela tiden, tävlingen är vad ni gör den till! ;)
Kan dock konstatera nu att det inte direkt blev den mysiga mötesplats jag hoppades på. :(

Kan ju skriva upp dagens pass iallafall:

Marklyft:
125/6,
130/7. fem kg mer på ena sidan :eek:
130/8 (PB)

Står mer i min journal, och nej jag gör inte reklam nu :angel:

Zodd
2004-11-26, 22:54
*gör reklam för journalen*
Du skulle kunna ta 160kg*1 om du maxade. (enligt exrx.net)

Big_Vik
2004-11-26, 22:55
Du skulle kunna ta 160kg*1 om du maxade. (enligt exrx.net)

jepp, kändes t.o.m. lätt. Var en älre kille där jag pratade med som sa det med. :)
Men han sa även en annan rolig sak. kolla i journalen :D

bosse_brutal
2004-11-27, 01:42
jaså, det blir tävling på böjen och marken med?

iså fall, dagens böjar:
1*10 100
1*9 110
1*8 110
1*6 110

Mago
2004-11-27, 01:52
Mysig discotävling goes SL. :(

80*4 senast!

Proteus
2004-11-27, 02:20
Körde bänkpress för första gången på typ 6 veckor idag...

Sist körde jag typ en trea på 70kg med 1 sekunds negativ.. (två av dom med hjälp :P)
Och idag blev det en tia på 70kg med 4 sekunders negativ :D

Men jag tror inte jag är med, nästa gång ska jag göra en tia på 75kg har
jag bestämt å då borde jag klara 100kg eller inte långt ifrån iaf..

Big_Vik
2004-11-27, 10:19
Mysig discotävling goes SL. :(

80*4 senast!

Det är Bosse som bestämmer allt nu, han kom hem till mej med en jättestor AK 47 och "bad" mej skriva över tävlingen på honon. Lite tragikomiskt det här, grabben som vann ultimata discotävlingen (curl och bänk) har vuxit upp till ett fruktat hardcore-freak. :(

bosse_brutal
2004-11-28, 18:37
Det är Bosse som bestämmer allt nu, han kom hem till mej med en jättestor AK 47 och "bad" mej skriva över tävlingen på honon. Lite tragikomiskt det här, grabben som vann ultimata discotävlingen (curl och bänk) har vuxit upp till ett fruktat hardcore-freak. :(

:laugh: :hbang: föresten så tog ja bara bänksegern, curlen kommer ja inte ihåg vem de va som tog

körde lite bänk idag, men de gick inge vidare...

Matte_Maiden
2004-11-28, 18:43
Men va fan, ni kan ju inte köra massa jävla äckliga böjar då det är en discotävling! Nu får du styra upp det här Little_Vik!

By the way, får jag vara med i bänktävlingen? ;)

Big_Vik
2004-11-28, 18:47
Men va fan, ni kan ju inte köra massa jävla äckliga böjar då det är en discotävling! Nu får du styra upp det här Little_Vik!

By the way, får jag vara med i bänktävlingen? ;)

Det är du och jag mot resten av världen mattiz :love:

Ja. :) ...just ja Bosse som bestämmer min tävling :(

bosse_brutal
2004-11-28, 20:11
det var faktiskt du som började du skrev ju upp ditt markpass faktiskt.... hehe ja bara följer strömmen... iofs så är det väl inte mycket till ström att följa i den här tävlingen just nu...

nottis
2004-11-28, 21:47
5 reps på 75 kg i bänken idag.

aliquis
2004-11-28, 22:01
Äsch, inte kört bänk nyligen ju, försökte mig ju på 75kg men missade, tror jag gjorde 1 eller 2 reps på 72.5kg senast... får väl försöka igen på nästa pass (tisdag). Borde ju träna specifikt för bänk om vi nu ska tävla i det dock =P

(nämnas bör väl att jag körde bänk efter böj och marklyft, eventuellt efter hantelpressar med... så det kanske skulle gå bättre om jag tog den lite tidigare i passet ;D)

Big_Vik
2004-11-28, 22:15
det var faktiskt du som började du skrev ju upp ditt markpass faktiskt.... hehe ja bara följer strömmen... iofs så är det väl inte mycket till ström att följa i den här tävlingen just nu...

Vem var det som totalsabbade tävlingen?? :smash::insane::D

Catar
2004-11-29, 17:57
körde lit bänk ida på skolan o satte PB på 65kg!!! :naughty:
Jompi körde också men han får skriva in sina vikter själv... kan bara säga att han var väääääällldigt nära att ta målet :bow:
ska köra ikväll mer så se you sooon :bpump:

MEGA_MAN
2004-11-29, 21:20
Var och "skrev in mig" i tävlingen (om jag lyckades ;) ) i början av tröden.
Sen blev jag sjuk, och har nu knaprat två kurer peneceln.

Tog innan insjuknandet 85kg i bänken men bommade på 90.
Skall köra första passet på onsdag och försöka komma igång igen!!!!

Mark och böj kan jag nog inte vara me i då jag redan tar dessa vikter (kanske bara 195 i mark men lite lite att tävla för)

bosse_brutal
2004-11-29, 21:42
Vem var det som totalsabbade tävlingen?? :smash::insane::D

shut up!!!!!, :insane: (:D)

ska ja va ärlig så tycker jag faktiskt att vi kan skippa böj och markdelen ur tävlingen, blir så jevvla rörigt... så jag tänker inte skriva att jag tog 1*150 i mark idag, utan ni får kolla journalen om ni känner fört.

Big_Vik
2004-11-29, 22:13
shut up!!!!!, :insane: (:D)

ska ja va ärlig så tycker jag faktiskt att vi kan skippa böj och markdelen ur tävlingen, blir så jevvla rörigt... så jag tänker inte skriva att jag tog 1*150 i mark idag, utan ni får kolla journalen om ni känner fört.

Bosse Back to da roots! :hbang: :D

edit: passet ja :em:

Som jag skrev i Nottis, in i gymmet efter skolan, det gick totalt åt skogen. Odjuret i mig fanns inte, den där gnistan som är så vital var också borta med vinden. vad lärde jag mig av det här då? Man kan inte täcka en natts förstörd sömn med koffein.
Bänk: 70/6, 75/3
Mådde så knepigt, inte illamående men allt var bara skit.. Halsontet hade kört igång igen och huvet dunkade.

Men skam den som ger sig!
Drog hem och laddade om till kvällen.

Bänkpress: 75/4,4,4,4,4 (set-PB typ) inget pass!

aliquis
2004-11-29, 23:57
Amen shiet, big_vik, du e ju asbra i bänkpress (kom ihåg att allt är relativt), fast du kanske var starkare än mig i allt annat också, vad vet jag :(, jag bommar ju på 75kg och rekordet är 4 reps på 70 :cool:

nottis
2004-11-30, 14:22
Starkt att bita ihop och anfalla bänken igen! :) Många fina fyror, härligt! Men då säger vi så, vi kör bara bänk, kanske går att styra upp det här då... Men då tror jag att du (Big_Vik) måste skriva upp alla deltagare på första sidan med personliga rekord...

Zodd
2004-11-30, 14:40
Men då tror jag att du (Big_Vik) måste skriva upp alla deltagare på första sidan med personliga rekord...

Dom har tagit bort editfunktionen bara för att Garnax missbrukade den. :smash: :notme:

Vik: Du kommer ju krossa oss andra. :P

Zodd
2004-11-30, 20:25
Bänkpress
62,5kg*3
62,5kg*3
62,5kg*3
62,5kg*3
62,5kg*3
62,5kg*3
Mesigt, var inte ens i närheten av tungt, men nästa vecka blir det samma reps/set fast med 67,5kg.

nottis
2004-12-01, 18:06
4 reps på 77,5 kg.

edit: PB

Zodd
2004-12-01, 18:31
Nice nottis! :thumbup:

nottis
2004-12-01, 18:36
Thx! :cheers:

Big_Vik
2004-12-01, 20:02
Bra jobbat boys :thumbup: Och jag vetifan om jag vinner, stått still så jäkla länge nu ju :(

nottis
2004-12-01, 20:08
Jan ligger bra till, han smiskade ju ett fint pass senast!

nottis
2004-12-07, 12:52
Kom igen grabbar låt inte journalen dö! :nono:

Har ett mer styrkelyftsinspirerat program nu så det är bara att passa sig! ;)

Gårdagens pass: 6 styckna femmor på 65 kg.

kalleHUND
2004-12-07, 13:43
Söndagens pass:
1*90kg ÄNTLIGEN!
5*5 70kg, bara sista setet här som kändes tungt.

90 kändes asskönt med tanke på att jag låg runt 70-75 o stampade bra länge från innan sommarn till september, men nu verkar det ha släppt!

Zodd
2004-12-07, 21:08
Bänkpress
67,5kg*3
67,5kg*3
67,5kg*3
67,5kg*3
67,5kg*3
67,5kg*3
Ganska lätt...

nottis: Vi kör nog samma program ser det ut som, jag gjorde just vecka 4. :)

nottis
2004-12-07, 21:15
Siktar du på 85 kg?

Jag drog i när jag planerade och tog 95 kg som målvikt :cool:

aliquis
2004-12-07, 21:22
Sugen på att köra vilodagspass med enbart bänk ;D (maxning såklart, finns det något annat?)

Zodd
2004-12-07, 21:31
Siktar du på 85 kg?

Jag drog i när jag planerade och tog 95 kg som målvikt :cool:
Satte 82,5kg som mål, :em: och då var det precis så jag klarade vecka 2, sen har ingen vecka varit tung. Vet inte om jag ska höja vikten eller fortsätta enligt programmet. Men när dagen för maxning kommer ska jag sätta 85kg!

Du har ökat bra sen journalen startades ser jag. :thumbup:

nottis
2004-12-07, 21:42
Jo bänken har gått mycket bra sista månaden. :love:

nottis
2004-12-10, 13:55
Fem styckna tvåor på 50 kg igår.

Och nej, jag skojar inte :cool:

nottis
2004-12-14, 17:07
Buhu.. journalen dör ju!

6 set á 5 reps på 70 kg idag.

Zodd
2004-12-14, 20:31
Bänkpress
67,5kg*2
67,5kg*2
70kg*2
70kg*2
70kg*2
70kg*2

Buhu.. journalen dör ju!

:( :furious:

kalleHUND
2004-12-16, 13:21
8*75 senast. Har dock varit rejält sjuk ett par dagar nu med hög feber så får se vad det blir när man kommer tillbaka till gymmet igen :D

aliquis
2004-12-16, 13:29
amneshiet, diskvalificering på kallehund för att han är för stark.
en 8a på 65 eller något gjorde jag väl senast, och 12 rep på 22.5kg hantelpressar!! :D

kalleHUND
2004-12-16, 13:51
amneshiet, diskvalificering på kallehund för att han är för stark.
en 8a på 65 eller något gjorde jag väl senast, och 12 rep på 22.5kg hantelpressar!! :D

Ökat jäkligt bra på sistone :D
Maxade 50 i mars, 70 i augusti/september. Sen dess har det tagit skruv :hbang:

nottis
2004-12-16, 14:30
hehe feta ökningar =) du tar ju 100 innan nyår =)

kalleHUND
2004-12-16, 15:42
Tänkte kanske försöka iaf :D
Är dock redigt sjuk nu och ska iväg o åka bräda o festa i idre direkt efter jul, men får kanske göra ett försök där!

aliquis
2004-12-17, 22:04
Bänkpress, 57.5/13, 52.5/17+2/14+2

Jan
2004-12-18, 01:00
Gjorde 2*85kg i onsdags. Nästa pass borde 90 gå upp ganska lätt..

kalleHUND
2004-12-19, 17:11
Idag inträffade en underbar sak. Varit ordentligt sjuk i nästan en vecka, men igår och idag har det känts bra så stack iväg för ett pass. Går självklart på bänken direkt :D Efter uppvärmning inledde jag med 12*70 (lite hjälp i slutet på den sista reppen). Okay! det kändes skönt, har ju inte tappat nåt. Efter vila på 1.5-2min ger jag mig på set2 med 5*70 som resultat. Kändes verkligen skitkul. Set3 8*60, jippie!
Hänger detta ihop med att jag gått ut och tränat för tidigt eller är detta att vänta varje gång efter en sån här sjuka, sängliggande 2dar med HÖG feber och ont i halsen, sen ont i halsen ett par dar efter.

Catar
2004-12-19, 17:36
Skriver väl in dagens mark o bänkpass:
Mark
Uppvärmning
145*1
150*1
152.5*1(PB)
Utan remmar...
Bänk
uppvärming
70*1(PB)
Yess! änligen förbi 65!

Bnäktävlingen har väl Jompi redan vunnit men mark o knäböj är väl öppen?

Jinjavitus
2004-12-19, 18:33
Får jag oxå var med?
Med tanke på Big_viks önskan om att vi skulle skriva vårat senaste max eller senaste bänkpass här kommer det:
Senaste bänkpressen klarade jag 70 kg X 5 reps, så jag borde ha ett max på 77.5-80 kg va?

nottis
2004-12-19, 18:43
fem explosiva tvåor på 55 kg idag.

Big_Vik
2004-12-19, 19:03
Catar: Jompi får inte vara med. Visste inte att du var med förresten :D

Jinjavitus: Okej. Ditt max borde ligga på 80-82kg.

Imorgon ska jag bänka för första gången på två veckor.

KalleHUND: (Kul nick) Du är snart tillbaka med tanke på dina förra pass.

Nottis: Skärp till dej :whipped:

nottis
2004-12-19, 19:08
Men... Jag tror ju på allvar att explosiv träning ger mig något juh! ;)

Jinjavitus
2004-12-19, 20:07
Hur räknar man ut sitt ungefärliga max egentligen?

kalleHUND
2004-12-19, 23:10
Hur räknar man ut sitt ungefärliga max egentligen?

http://exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
Kan dock inte uttala mig om tillförlitligheten, men den borde inte vara speciellt god. Annars så går det väl ganska bra o gissa på känn. :D

Big_Vik
2004-12-21, 12:58
4 på 90 är ungefär 1 på 100, med undantag, jag ex. är ganska max-svag så jag kanske måste träna lite högre. :(

Gårdagens träning, första lyckade bänkpasset på över en mårne:

Bänk: 70/9, 75/5,5,5, (Riktigt ful sista reppen i sista set, men fick ju upp den iaf :D ) Ingen passare.

Sallae
2004-12-21, 15:22
jag vill vara med !! :)
gjorde 2a på 80 igår..
har PB 1a på 85...

Big_Vik
2004-12-21, 19:34
alla vill ju vara med! :nono: Fast eftersom många original-deltagare lämnat kanske det går bra ändå? Jag tycker du ska fråga Nottis eller Zodd eftersom det typ bara är de kvar. (Bosse kan ta sig i sin brutala böjröv) :thefinger

nottis
2004-12-21, 20:21
Big_vik: Jag tycker att vi styr upp det här nu. Eller har du också hoppat av? Ifall du har det så tycker jag vi kan lägga ner alltihop eftersom du skapat hela tävlingen. Ifall du inte har hoppat av kan du väl skriva upp en liten lista på de som är med i tävlingen om det nu inte går att editera förstasidan.

Zodd
2004-12-21, 20:48
Gjorde 60kg*10 idag, ligger ju efter er som fan :(. Nästa pass blir det nog maxning för mig.

bosse_brutal
2004-12-21, 21:14
alla vill ju vara med! :nono: Fast eftersom många original-deltagare lämnat kanske det går bra ändå? Jag tycker du ska fråga Nottis eller Zodd eftersom det typ bara är de kvar. (Bosse kan ta sig i sin brutala böjröv) :thefinger


AARRGH shut up you scmuck I own this competition

gjorde föresten 2st 3or på 80 idag

Big_Vik
2004-12-21, 21:18
Inte misströsta nu Nottis, jag la ju upp mitt bröstpass från igår eller hur? :)
Enda anledningen till att jag inte gör den där listan är att jag inte vet säkert vilka som är med, vissa har hoppat på utan att fråga och många andra uppdaterar sällan.

Lista:
Jag
Nottis
Bosse Brutal
Zodd
ev. Jinjavitus
Where u other muthafuckas at? :confused:

Grisen
2004-12-21, 21:19
Jag vill vara med!!

Big_Vik
2004-12-21, 21:28
Sorry Grisen, det är Bengt som bestämmer och han tyckte att avsaknaden av riktig kabelträning var för stor. Träffade honom igår när han var ute och festade loss med en karta Gainomax, iklädd solbrillor, rosa skjorta och tighta läderbyxor. Han sluddrade något om att han fan skulle banka in dig, Jakke och Slobban i poweracken så att ni lärde er att sluta gå runt och skryta om tunga lyft ni gjort i basövningarna :nono: - Men Grisen är väl en bra representant för discomentaliteten? försökte jag. Bengt bara skrattade länge och elakt: Han, som inte ens kör biceps? :rolleyes:

aliquis
2004-12-21, 22:06
jag gjorde ju som sagt 6or på 65 senast... och 27.5kg hantlar idag ;/

nottis
2004-12-22, 11:03
Förutom de på den listan funderar jag på Catar och Aliquis? De är väll med?Jan och Kallehund förresten, är de för starka? :D

Catar
2004-12-22, 15:57
Joo, nog är jag med även om det kommer ta ett tag... :em: gillar mark o böjdelen bättre :bpump:

Sallae
2004-12-23, 13:02
men jag vill ju vara med :em:

Shadow Warrior
2004-12-23, 20:41
men jag vill ju vara med :em:

Ja med! Jag tränar på 70kg just nu! :em: Tror jag kan fixa hundra "snart" :D

nottis
2004-12-23, 20:45
Vik is the boss ;) Tills vidare gäller den listan som han skrev upp senast.

aliquis
2004-12-23, 23:06
tränar på under 70, tror inte jag kan träna på 100 snart ;D

Jan
2004-12-23, 23:19
Har ni sparkat mig från tävlingen :cryout: Hehe

kalleHUND
2004-12-24, 00:05
Har ni sparkat mig från tävlingen :cryout: Hehe

Efter Nottis brutala dissning får vi satsa på rollen som föråkare i den prestigefyllda och fruktansvärda tävlingen :D

Shadow Warrior
2004-12-24, 07:23
tränar på under 70, tror inte jag kan träna på 100 snart ;D

Klart du kan....

Jag körde 6reps på 70kg och singlade samtidigt på 87,5kg 2001.

Därav planerar jag att singla på 100kg nu om nån månad.

Matte_Maiden
2004-12-24, 10:04
Får man vara med? ;)

nottis
2004-12-24, 12:53
Jan och kallehund: Jag ifrågasatte bara Viks lista. Ni var inte med där och jag undrade om det var för att ni var för starka. Har inte fått svar dock.

kalleHUND
2004-12-24, 13:30
Jan och kallehund: Jag ifrågasatte bara Viks lista. Ni var inte med där och jag undrade om det var för att ni var för starka. Har inte fått svar dock.
Jo du skrev bara att vi ev. var för starka, inget ont mot dig, vik verkar dock inte särskilt aktiv i den här tråden. Själv är jag dock gärna med och tävlar, även om det kanske inte fattas jättemycket så är det 10kg kvar vilket även det kan ta sin tid.
Femma på 80 idag på julgymningen.

Big_Vik
2004-12-24, 13:51
God jul alla fruktansvärda bänkare! :cheers:

Matte: Du har redan gjort 100 :nono:

Nottis: Jag såg det, men han är ju typ lika stark som dig och mig, det är bara det att han aldrig går över 3 i reps :booty: Och Kallehund har ju framfört att han ska dra iväg på suparresa efter nyår så vi får hoppas på det bästa (eller värsta) där :)

Skulle egentligen vilja ha en ny tävling, där det (precis som jag bestämde i början) bara får vara med ett förutbestämt antal, hyfsat jämna deltagare.

KalleHund: Jag är väl en av de som skrivit mest regelbundet?

Här kanske du förstår vad jag menar??

User Name/ Posts
nottis/ 27
Big_Vik/ 24
aliquis / 13
Zodd / 12
bosse_brutal / 10
kalleHUND / 9

kalleHUND
2004-12-24, 14:40
Tänkte på nottis post där han undrade över 4 personer som du inte tog med i din listas deltagande, dåligt formulerat av mig. Förstår också att det kanske är roligare med en tävling med ett fåtal, men som du skrev så har flera försvunnit under vägen så det är inte så många av originaldeltagarna kvar. Hyfsat jämna verkar de flesta som postar i denna tråden vara.
Angående min suparresa över nyår (åker om 2 dar :hbang: ) så lovar jag att ligga i som bara för att vara klen som en räka när jag kommer tillbaks, bara för att få vara med o tävla med er grabbar! :D
God Jul!

nottis
2004-12-25, 20:11
Fem tvåreppare på 55 kg idag :cool:

Jag tycker att hela charmen med en tävling försvinner om man inte ens vet vilka som deltar. Antingen bestämmer vi det nu en gång för alla eller så lägger vi ner skiten enligt mig.

Big_Vik
2004-12-25, 21:02
Ja, jag har tappat sugen också. :( En ny tävling, med samma mål bara för de aktivaste här? (bara ett icke genomarbetet förslag)

bosse_brutal
2004-12-26, 03:47
Fem tvåreppare på 55 kg idag :cool:

Jag tycker att hela charmen med en tävling försvinner om man inte ens vet vilka som deltar. Antingen bestämmer vi det nu en gång för alla eller så lägger vi ner skiten enligt mig.

du ja skiter i om det är nån mer med och tävlar, om alla anndra fegar ur så kommer ja ändå att fortsätta den här tråden ända tills ja tar 100(hundra)kg i bänken...

Zodd
2004-12-26, 03:57
Ja, jag har tappat sugen också. :( En ny tävling, med samma mål bara för de aktivaste här? (bara ett icke genomarbetet förslag)

om dom där tönmtarna til modetrator kan fixa så man kan edit första pposten!!!!!!

(no offence :D)

nottis
2004-12-26, 15:19
du ja skiter i om det är nån mer med och tävlar, om alla anndra fegar ur så kommer ja ändå att fortsätta den här tråden ända tills ja tar 100(hundra)kg i bänken...

Det gäller mig också, jag har 100 i bänk som primära mål just nu oavsett deltagare.

StefanH
2004-12-26, 16:07
Jag har oxå ett nytt mål i bänkpress!!!! Men då jag redan tagit över 200kg i bänk :booty: så siktar jag på 250kg nu!!! :thefinger Det skulle fan vara manligt att göra!!! :bpump:
PS: Vill ni ha tips så får ni fråga!!!

bosse_brutal
2004-12-29, 11:50
gårdagens bänk:
1*6 70kg
1*5 80kg
2*3 80kg

blev lite förvånad över 5an, kändes riktigt lätt faktiskt.

sen kanske det vore bästom man kunde reda ut en gång för alla vilka som är med, och sedan starta en ny tråd, för tävlingen, för den här har ju redan typ 200 näst intill meningslösa poster...

jag kan ta på mig trådstartandet, bara jag får reda på vilka som ska vara med. skriv här, eller skicka ett vykort eller va fan om helst, bara vi kan styra upp det nån gång

bosse_brutal
2004-12-29, 11:58
nuvarande deltagare
big_vik
Nottis
Bosse Brutal
Zodd

ni som skrivit efter att vik postade denna listan har varit för veliga för att jag ska fatta vad ni egentligen vill, så skriv igen, KLART OCH TYDLIGT om ni ska va med eller inte, gärna tillsammans med hur mycket ni tar ochså, så underlättar det lite än om man ska springa runt i varenda jävla journal och leta.PUNKT

Shadow Warrior
2004-12-29, 12:41
Jag är med, jag kör femmor på 70 i dagsläget :kickass: :rolleyes:

Jan
2004-12-29, 13:55
Jag börjar med hantelpressar och hoppar av... (om man skulle skriva om man inte var med)

Sallae
2004-12-29, 14:42
Jag är med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

gjort en 1a på 85

bosse_brutal
2004-12-30, 11:22
nuvarande deltagare
big_vik
Nottis
Bosse Brutal
Zodd
shadow warrior
Sallae

nottis
2004-12-30, 11:25
Bra initiativ! Starta tävlingen efter nyår? Alla som inte är med då får inte vara med tycker jag.

Själv går det värdelöst för tillfället, har haft ont i en axel + nackpartiet hela veckan och har därför inte tränat. Har ingen aning om vad det är, det verkar inte ge sig heller trots att jag inte tränar. Det strålar smärta ut i axeln när jag vrider huvudet åt vissa lägen. Smärtan är värst på morgonen.

Annars ska jag göra treor på 75 på nästa pass.

Sallae
2004-12-30, 14:45
jag tror att det ät en bra idé det som nottis säger.
Att starta efter nyår och sedan inte släppa in nån mer.
Tror att det kan bli lite mer struktur då ;)

Shadow Warrior
2004-12-30, 15:08
Låter bra det där!

Uppdaterar med dagens prestation i allfall ja :)

Detta efter 1set hantelpress till failure + ett sett lutande press till failure:

Plan Bänkpress 1x7 65kg (väldigt nära failure)

Blev inte så tungt idag men då var jag rejält förutmattad med :rolleyes:

aliquis
2004-12-30, 18:16
Buhu, jag får inte vara med, gjorde 8st 3or på 70kg senast, skulle ha gjort 10 men det kändes knepigt i utsidan på vänster axel, varför? D:

Big_Vik
2004-12-30, 19:26
:hbang: Lägg upp en ny tråd efter nyår (vem?) och släpp inte en jävel över bron :D

Ali: Jag/vi kan sträcka oss till några spaminlägg i veckan :)

bosse_brutal
2004-12-30, 22:18
:hbang: Lägg upp en ny tråd efter nyår (vem?) och släpp inte en jävel över bron :D

Ali: Jag/vi kan sträcka oss till några spaminlägg i veckan :)

vem fan är ali?? spamma inte för mycket bara för då jävlar blir det bann från tävlingen... hmm, kanske lika bra att banna dig direkt vik:D

fintelligens
2004-12-30, 22:32
hahahhaha ali = aliquis

Vik: Jag vill också vara med, vill ha revansh med bosse

bosse_brutal
2005-01-02, 16:55
deltagare:
big_vik
Nottis
Bosse Brutal
Zodd
shadow warrior
Sallae
fintelligens

fixar tråden ikväll eller imorrn, nån som har nån sista önskan?

kalleHUND
2005-01-02, 18:14
kalleHUND nyss hemkommen från suparveckan i idre vill vara med!

Matte_Maiden
2005-01-02, 18:39
Kom igen nu, vem ska bli först till 100?!?!? GO GO GO GO!!!!

Shadow Warrior
2005-01-07, 11:53
Det är jävligt dåligt med uppdateringar här! :confused:

Tyvärr måste jag medela att jag drar mej ur pga skada...

Bänkpress ÄR skadligt :(

Scratch89
2005-01-07, 22:52
Jävla discobyggare :P

Scratch89
2005-01-07, 23:11
Äh vafan, har tittat runt. Ni är itne så förbannat mycket starkare än mig. Jag är med! (Om jag får...)

Big_Vik
2005-01-07, 23:36
this thread is dead, the real shit can be found here:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=35567