handdator

Visa fullständig version : Vad spelar dom för musik på ditt gym?


Zozza
2004-11-09, 22:09
Det kanske redan finns en sån här tråd, men isf förtjänar ämnet en till!

Visste inte vart jag skulle ta vägen idag då dom körde smöriga ballader på gymmet :devil:

Blir faktist svårare att ta i sitt bästa då, med såna låtar :(

Evensar
2004-11-09, 22:11
Det kanske redan finns en sån här tråd, men isf förtjänar ämnet en till!

Visste inte vart jag skulle ta vägen idag då dom körde smöriga ballader på gymmet :devil:

Blir faktist svårare att ta i sitt bästa då, med såna låtar :(

Då man får välja sin egen musik så spelas det ju bara bra musik :) Så det blir många olika stilar på gymmet. Men dom flesta väljer ändå att spela rock, hårdrock.

hampaN
2004-11-09, 22:11
Närradio P3 star. Så det kommer ibland godingar som Jimmy Jansson - Flickan från det blå osv!

Precis när jag skulle börja köra marklyft på nya rekord vikten 100kg så drar dom igång Flickan från det blå, jag trodde jag skulle dö! :laugh:

alle
2004-11-09, 22:11
Varierar mellan Rix Fm, P3, en technoskiva och en gång spelades faktiskt Rocky-soundtracket :D

oyeah
2004-11-09, 22:13
Hörde "I'm a scatman" typ fyra gånger irad på gymmet. Varje gång var det i sista repetitionen och jag körde tungt som fan. Började garva varje gång jag hörde låten så jag höll på att döda mig själv, thank god för träningspartner :)

Annars är det schysst musik på gymmet, sån man blir taggad av. Aggressiv musik.

King Grub
2004-11-09, 22:14
Värdelösa jäkla discoremixar. :insane:

kelk
2004-11-09, 22:14
AC/DC, def leppard, Iron Maiden + en del annat gott

Medusa
2004-11-09, 22:17
Hårdrock...Backyard Babies, Iron Maiden, etc...Inga ballader eller fjollpop...

Yxel
2004-11-09, 22:19
Alldeles för mycket "Yo-Yo" :furious: :insane:

Annars är det ganska blandat mellan rock, pop, trance och lite annat...

mystic[-_-]
2004-11-09, 22:19
Gangsterrap och techno

Jorgen
2004-11-09, 22:21
Blandat, dock aldrig radio. Rammstein när jag får bestämma, och det får jag ganska ofta. :D

//Jörgen

Fangface
2004-11-09, 22:22
Det står en gammal radio i ett hörn och spelar hemsk musik....
DiLeva under ett knäböj-set vill man INTE höra. :cryout:

Halldin
2004-11-09, 22:22
Obemannat källargym med en kassettstation ... så det är bara att ploppa i själv.
Det brukar mest spelas hårdrock och metal, oavsett om det är jag eller någon annan som väljer.

hampaN
2004-11-09, 22:23
Blandat, dock aldrig radio. Rammstein när jag får bestämma, och det får jag ganska ofta. :D

//Jörgen

Hade jag bott i horby hade jag absolut tränat på ditt gym :D

Bjorne
2004-11-09, 22:23
Skräp, bara massor av sådant skit som de spelar på "disco". Ibland har det hänt att de kommit lite (hård)rock. Men bara ibland, önskar att man fick välja musik själv. Även om man själv kanske aldrig fått tillgång till att välja. Menar ingen skulle ens ta sig tid att bränna ner sådant skärp de spelar...

Frantic
2004-11-09, 22:27
Mitt gamla gym - pop, mycket Avril Lavigne...

Mitt nuvarande gym - man får välja själv, men oftast är det någon gammal människa som blir grinig när man byter Vikingarna mot Metallica.

Jag brukar också träna i mitt garage och vill jag ha musik där så måste jag sjunga själv. Det är dock lite svårt när man hackar tänder;) Ingen isolering...:(

Hardcore_pb
2004-11-09, 22:44
reklamen på rix dom verkar ha en förmåga att se till så det alltid är reklam när jag är där :devil:

Tur man köpte en mp3 spelare så man får höra nån form av musik iaf !

På mitt föra gym var det däremot bara tung dålig hårdrock (annat än att träna till då) clawfinger, rammstain, mettalica osv.



/Hardcore

Hades
2004-11-09, 22:53
Väljer själv. Så brukar spela lite blandat. Just nu en skiva med bland andra In Flames, Slipknot, Avantasia, DragonForce, Blind Guardian, Metallica, Nightingale, Edguy och Thunderstone.

Cinna
2004-11-09, 22:58
Bara radio .. å då skräpkanaler som Rix å NRJ :insane:


Ibland lyckas man charma receptionspersonalen att sätta på Rockklassiker eller nu nya Bandit .. men någon timme senare är det alltid någon som ändrat tillbaka :(

Nex
2004-11-09, 23:11
Eftersom man alltid får bestämma själv - Rammstein. Endast. Bättre musik för tung träning existerar inte, speciellt om man kan tyska riktigt bra och kan uppskatta deras sjuka texter och underbara språkekvilibrism. :bpump:

Möjligen kan lite Prodigy slinka in i stereon ibland också. :D

Halldin
2004-11-09, 23:18
Värdelösa jäkla discoremixar. :insane:
Ah, är gymmet du tränar på inte optimalt :confused:

Zodd
2004-11-09, 23:18
Folk brukar ta med egna skivor, det blir nästan alltid rock/metal.

nordland
2004-11-09, 23:19
lite olika beroende på vilka som är i gymet.... oftast blir det Fear Factory, in flames, soilwork, rammstein och annat gött... Men vill det sig riktig illa med folket i gymet kan man tvingas höra på djungeltrummor (safri duo + annan disco musik) mm..........

raZmus
2004-11-09, 23:30
iPod + iTrip = min egen musikhttp://img4.head-fi.org/smilies/newsmiles/280smile.gif

Einar
2004-11-09, 23:31
Rammstein - Amerika har spelats i sisådär en månad nu... börjar tröttna lite smått

Solle
2004-11-09, 23:40
I make you woff like a dog, woff woff! :confused: :D

Olsson
2004-11-09, 23:48
Tror det är senaste absolut music som snurrar dag efter dag i några veckor. Var så jävla trött på gunterlåten som jag fick en känsla av att den var med 5 ggr på samma skiva. nåväl så bytte dem cd till sist...... MEN vilken låt tror ni inte var med på den nya skivan? JO precis samma gunterlåt!

Försöker ändå vara nöjd med det som spelas där nu.. förra året spela dem westlife, och sen inget mindre än bumbibjörnarna under ett par hårda marklyft :thumbup:

Nex
2004-11-10, 00:15
Uh, se upp för Rammsteins Amerika... en av deras nya fjolliga populistiska popslagdängor. Det ska vara gamla tunga låtar (finns iofs några vettiga på nya plattan oxo).

OggeP
2004-11-10, 00:33
Varierar mellan Rix Fm, P3, en technoskiva och en gång spelades faktiskt Rocky-soundtracket :D


Vänta bara tills jag kommer hem. Då blir det så bra musik att adrenalinet sprutar ur öronen! :thumbup:

Überbiffen
2004-11-10, 01:10
Det jag tar med mig. : )

Just nu lite blandat i stil Devildriver, Soil, Mushroomhead, Godsmack mf.

Lillgrabben
2004-11-10, 02:31
Det kanske redan finns en sån här tråd, men isf förtjänar ämnet en till!

Visste inte vart jag skulle ta vägen idag då dom körde smöriga ballader på gymmet :devil:

Blir faktist svårare att ta i sitt bästa då, med såna låtar :(


Tja, det beror väl på vad man stoppar i cd.n


Disco,ballader samt dödsmetall går bort direkt. I annat fall så är det väl ganska fritt fram.

Jense
2004-11-10, 05:00
soulfly, omnius, deicide, devildriver, slipknot, motörhead typ

Yankeee
2004-11-10, 05:56
Igår var det håkan hellström :furious:
vanligtvis brukar det vara någon lam lugn discomusik, typ 70 tal. Ibland så lyckas de iallafall få på lite rock, men då är det någon kass remix eller nåt. Rap som också går bra att träna till spelas lika sällan som rocken :cryout:

Metal_boy_
2004-11-10, 08:10
allt senaste vilket är = bajsmusik

dessutom fjollmusik som får en att bli sugen att ställa sig i stjärtmaskinen i kö bland 50åriga kvinnor :D

High1ander
2004-11-10, 08:41
De kör verkligen skön musik på mitt gym, alltid hör man en Queen-låt och en Led Zeppelin-låt då man är där.

Var så skönt då lärarna sa (tar gymmet som en kurs på min skola) att det inte var nå hip-hop eller rap-tjaffs, tyvärr inge metallica dock.

Men väldigt skön o avslappnad musik av klassiker. Kan bli ganska flummigt att träna till Pink Floyd dock, man "spacar ut" liksom :/

Grahn
2004-11-10, 08:43
Nån sunkig radiokanal typ radiocity eller ngt, värst är reklamen...hatar radioreklam.

stridis
2004-11-10, 09:09
När jag tränade ben i söndags så blev jag glatt överraskad. Istället för det vanliga radioskräpet och sådant, så spelade de Hammerfall, och jag kan säga att även om jag tröttnat på hammerfall så den överraskningen gör att jag har svårt att gå även nu. (Mina hamstrings blev helt zerstört).

Bucyrus
2004-11-10, 09:38
Nån sunkig radiokanal typ radiocity eller ngt, värst är reklamen...hatar radioreklam.
Den beskrivningen stämmer in på simhallens(Jakobsberg) musikval :rolleyes: Tränar du där? / H.

fat_joe
2004-11-10, 09:53
mest bögig hårdrock på mitt gym :(

HenrY
2004-11-10, 10:16
Skit discoremixar! :insane:
Samma musik heeeela tiden...Dom har inte bytt på 10 år tydligen!

m1cke
2004-11-10, 12:11
Rix FM.. suck.. man blir så trött..

Har bara 64MB kort i min neonode.. snart har jag 1GB, då blir det lite variation..

En gång när jag kom till gymmet, så körde de ballader på RIX, halva lokalen var nedsläckt av någon anledning, vilken jävla stämmning.. helt kass..

physique
2004-11-10, 12:22
Nighwish i mina hörlurar. Mp3spelare äger för då slipper man höra folk som stönar och pustar eller gnisslande handtag i kabelmaskinen.

Menigar
2004-11-10, 12:25
Jag brukar snurra på lite mysballader av band som Hypocrisy, Myrkskog, Entombed och ibland Mörk Gryning. :love:

Men ibland blir det Rammstein och Rocky-soundtracket också :thumbup:

påven
2004-11-10, 13:47
blandat, men på onsadagar mellan 9 och 12 så är det seniortid på gymet =)
då sänker dom musiken och spelar endast lugnt och gammal musik. haha men sånt får man väl stå ut med om man vill träna billigt

Proteus
2004-11-10, 15:53
Ja, dåliga och uttjatade discoremixar, eller i dom flesta och värsta fallen så spelar
dom något i stil med något som låter som typ ulf lundell och dom sjunger om
tomtar :confused: eller så är det skitsega och dåliga balader, samt ofta avslappningsmusik, ja menar, vafan!

jag brännde en skiva med gammal godingmusik såsom lite MJ låtar, några låtar
från topgun, rocky, karate kid, lite queen, holy diver, några godingar från
school of rock osv :D Och dom har den tydligen i cd-växlaren, men
jag antar att dom alltid börjar på skiva 1 när dom öppnar kl 16, och när jag
kommer dit klockan 17-17.30 så är det alltid samma skiva, måste nog bränna ut 5
st skivor till så att mina fyller ut hela växlaren, och sen byta plats på dom efter
varje pass :D

Grahn
2004-11-10, 17:25
Den beskrivningen stämmer in på simhallens(Jakobsberg) musikval :rolleyes: Tränar du där? / H.

Nope på WC nu men blir enbart Fairings snart.

mangemani
2004-11-10, 19:23
manowar,ac/dc,lite gammal rock såsom quit riot osv,för hela slanten..det är jag som får välja musik,ingen har nått emot min musik smak:) :kickass: ..men ibland brukar det vara 3 unga killar där innan jag kom dit och dom gillar bara sån där hippidi hopp och spelar på högsta volym*blää*men det är bara att genomlida.