handdator

Visa fullständig version : Synerlin, koffeintabbleter


Maaattias
2004-11-09, 11:17
Är detta farligt på sätt...

Tycker det är en likanande känsla som när man blir full...

Blir vädligt pigg å glad... Sen måste man ju ta tabbletterna väldigt tidigt på dagen om man ska ha någon chans att somna på kvällen...

Men skulle detta ha några stora negativa effekter på hälsan om man tar 2 sånna tabbleter vid ett tillfälle i veckan?

Finns det något annat pigghets-medel som är bra och där piggheten håller i sig kortare tid...

Idag tog jag inte tabblerna före träning utan för att jag skulle vara någorlunda pigg vid ett prov på morgonen idag.....

Fairing
2004-11-09, 11:48
Synerlin = saluförbud om inte ingredienserna är ändrade :)

Arwen
2004-11-09, 15:06
I senaste numret av B&K har en lite lustig annons dykt upp, vill inte länka till ngn web-shop, men de berättar stolt att de är störst & bäst på "stackers" och ephedra-produkter.....

nordland
2004-11-09, 16:01
de stacker som det gjordes reklam för i b&k är bara "läder lasses" bluffprodukter. Inga riktiga stacker´s. Dessutom är dessa förbjudna att sälja...

Fairing
2004-11-09, 16:09
de stacker som det gjordes reklam för i b&k är bara "läder lasses" bluffprodukter. Inga riktiga stacker´s. Dessutom är dessa förbjudna att sälja...

Läder Lasse har monter på Luciapokalen såg jag :D Skumt att B&K låter han annonsera , dom som är sååååå mycket mot olagliga produkter :rolleyes:

Maaattias
2004-11-09, 23:31
Tycker inte riktigt jag fått svar på mina frågor här....

muskelbyggarn
2004-11-09, 23:39
Tja lasse, de har ju lyckats lura av en till stackare dyra annonspengar och utställarpriser...

Money talks, bullshit walks...

Prankie
2004-11-09, 23:45
2st är 40mg ephedra. Jämfört med supercaps som jag vet några i forumet använde förut är det ju inom god säkerhetsmarginal för friska människor allafall. Synerlin bör vara förbjudet att sälja men lokala budo fitness säljer det fortfarande. Vill du ha de som är mer kortvaraiga så ta nån med koffein, grönt te och liknande, inte lika effektiv men hjälper allafall lite.

Visst finns det dödsfall runt ephedra, de som har dålig hjärta eller är känslig. Men då tycker jag alkohol är betydlig farligare.

Droog
2004-11-09, 23:57
Är detta farligt på sätt...

Tycker det är en likanande känsla som när man blir full...

Blir vädligt pigg å glad... Sen måste man ju ta tabbletterna väldigt tidigt på dagen om man ska ha någon chans att somna på kvällen...

Men skulle detta ha några stora negativa effekter på hälsan om man tar 2 sånna tabbleter vid ett tillfälle i veckan?

Finns det något annat pigghets-medel som är bra och där piggheten håller i sig kortare tid...

Idag tog jag inte tabblerna före träning utan för att jag skulle vara någorlunda pigg vid ett prov på morgonen idag.....

Du som tävlar borde hålla dig ifrån efedra alkaloider. Får du GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax på tävling kan du faktiskt bli avstängd.

Testa vanliga koffeintabletter för att bli pigg istället. Men även här kan du testa positivt för dopning om du tar för mycket på tävling.

Pez
2004-11-10, 01:55
Idag tog jag inte tabblerna före träning utan för att jag skulle vara någorlunda pigg vid ett prov på morgonen idag.....
Detta är ju något som tyder på att din attityd troligtvis trubbats av till det sämre - att ta uppiggande innan ett prov är ett dåligt tecken.

Är det farligt? Tja... sköter du dig så bör det inte vara akut hälsofarligt, att det inte är bra ur ren hälsosynvinkel är ju självklart.. med lite otur så har du nåt fel på en klaff eller nåt i hjärtat och dör. Men det är ju inte direkt vanligt. Långsiktigt är det nog ingen som har riktigt bra koll på vad som händer.

Om du tävlar inom en RF-ansluten idrott (eller annat förbund med samma/WADAs dopingregler) så kan du bli avstängd för doping vid positivt test.

z_bumbi
2004-11-10, 09:55
Testa vanliga koffeintabletter för att bli pigg istället. Men även här kan du testa positivt för dopning om du tar för mycket på tävling.

Inte nu längre, det släpptes internationellt i början på året och i Sverige någon gång i somras.
Koffein är alltså inte med på röda listan längre.

För att nå de halterna som man tidigare blev fälld för så hade man garanterat ingen nytta av det i styrkesporter heller, det är en fördel om man inte skakar så mycket när man lyfter. :D

clabbe
2004-11-13, 00:12
de stacker som det gjordes reklam för i b&k är bara "läder lasses" bluffprodukter. Inga riktiga stacker´s. Dessutom är dessa förbjudna att sälja...


Ehm. . "bluffprodukter" jo man tackar ja, käkar hans stacker8 ja, o nog är de äkta vara, bra knuff i dom kapslarna. .

kelk
2004-11-13, 10:52
underskatta inte placebo-effekten ;)

Fairing
2004-11-13, 12:36
Läder Lasse har monter på Luciapokalen såg jag :D Skumt att B&K låter han annonsera , dom som är sååååå mycket mot olagliga produkter :rolleyes:

B&K har dragit in "Flumm Lasse" monter efter påtryckningar från en känd kosttillskotttillverkare :hbang:

-squat-
2004-11-13, 13:26
B&K har dragit in "Flumm Lasse" monter efter påtryckningar från en känd kosttillskotttillverkare :hbang:

gött! då kanske vi får se dig i läderbyxor istället da?
;)

Fairing
2004-11-13, 13:38
ehh, jag lämnar skinnbrallorna och brynjan hemma :cool: :D

mentzer
2004-11-15, 09:33
de stacker som det gjordes reklam för i b&k är bara "läder lasses" bluffprodukter. Inga riktiga stacker´s. Dessutom är dessa förbjudna att sälja...

Bluffprodukter= nej
Förbjudna= ja