handdator

Visa fullständig version : Behöver lite tips tack!


AndreasA
2004-11-08, 23:33
Är helt ny här samt när det gäller träning m.m.
Vad jag har förstått så är maten i samband med träningen väldigt viktig.

Jag är 185cm lång nu och väger runt 74kg. Dvs ganska smal och skulle gärna vilja bygga på mig lite. Sen börjar jag komma upp i åldern och har märkt att magen börjar komma lite (väldigt lite än bara).

Grejen är att jag jobbar 09.45-20.15. Blir väldigt oregelbundna måltider. Har även hört att det man äter efter kl 20.00 inte förbränns på samma sätt. Stämmer?!

Så här ser det ut idag:
08.45 - Klockan ringer, gör mig klar och fixar en macka (mörkt bröd). Käkar den lite snabbt på jobbet.
Ca 14.00 blire lunch....håller mig borta från pizza, mcd o sådant.
Ca 20.30 middag (då jag inte tränar).

Kanske lägga in nån proteindrink, gainers under dagen?

Har börjat träna 3dgr i veckan, antingen de dagar jag är ledig, eller efter jobbet kl 20.00.
Brukar värma upp i 10 min o sedan kör jag 2x15reps. Tänkte göra detta i en månad o sen gå över till 3x8reps.
Äter inga kosttillskott än...

Hjälp mig gärna hur jag ska få ut maximalt ur träningen. Mitt mål är inte att bli "body-builder" utan bara få en fräsh kropp.

erk
2004-11-08, 23:37
Är helt ny här samt när det gäller träning m.m.
Vad jag har förstått så är maten i samband med träningen väldigt viktig.

Jag är 185cm lång nu och väger runt 74kg. Dvs ganska smal och skulle gärna vilja bygga på mig lite. Sen börjar jag komma upp i åldern och har märkt att magen börjar komma lite (väldigt lite än bara).

Grejen är att jag jobbar 09.45-20.15. Blir väldigt oregelbundna måltider. Har även hört att det man äter efter kl 20.00 inte förbränns på samma sätt. Stämmer?!

Så här ser det ut idag:
08.45 - Klockan ringer, gör mig klar och fixar en macka (mörkt bröd). Käkar den lite snabbt på jobbet.
Ca 14.00 blire lunch....håller mig borta från pizza, mcd o sådant.
Ca 20.30 middag (då jag inte tränar).

Kanske lägga in nån proteindrink, gainers under dagen?

Har börjat träna 3dgr i veckan, antingen de dagar jag är ledig, eller efter jobbet kl 20.00.
Brukar värma upp i 10 min o sedan kör jag 2x15reps. Tänkte göra detta i en månad o sen gå över till 3x8reps.
Äter inga kosttillskott än...

Hjälp mig gärna hur jag ska få ut maximalt ur träningen. Mitt mål är inte att bli "body-builder" utan bara få en fräsh kropp.
För det första äter du på tok för lite! Ska det bli några muskler krävs betydligt mer mat än så.

Varför så lite frukost? Varför inget mellan frukost och lunch? Och varför inget mellan lunch och middag? Som det ser ut är det i princip 6 timmar mellan måltiderna. Blir berg-o-dal-bana av blodsockret. Kläm in lite frukter och mellanmål. Vet att det är svårt med raster och sådant när man jobbar, men försök göra det bästa av situationen!

AndreasA
2004-11-09, 18:45
Kan inte du/nån berätta för mig när och vad jag ska äta. Har så himla svårt för det.
Spelar det någon större roll egentligen vad jag äter eller ska jag köra på som tidigare, dvs vanlig standard mat som finns överallt!
Ni vet ju hur mina dagar ser ut, enligt ovan...

:eating:

Dalì
2004-11-09, 20:06
Men om du vill samtidigt lägga på dig vikt varför nämner du då att om du äter sent förbränns maten saktare?

Om du vill lägga på minimalast med fett och samtidigt bygga maximalt muskelmassa, det är kanske så du menar?

Solle
2004-11-09, 22:04
Läs igenom det här.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Funkar likadant om man vill gå upp i vikt bara att man lägger sig på ett överskott av kalorier istället för underskott.