handdator

Visa fullständig version : smärta i axel vid dips


the OnE
2004-11-08, 00:05
För några år sedan så körde ja in i min kompis med snowboard i en hejdundras fart!!! fick riktigt ont i axeln efter det... har sedan efter det fått smärta i axeln när ja smachar (vet ej stavning) i vollyboll kastar något hårt o lite vid axelträning... o dips.... har någon nån aning om vad detta kan vara?? pga av detta så har jag inte kunnat köra axlar redigt heller.. dom hänger efter...

jag får aldrig pump utan det bara säger stopp o så kan ja inte pressa en cm till... får ingen kontakt heller... detta gäller i båda axlarna iofs. har problem att få kontakt ska ja väll säga... kommer inte ihåg senast ja hade träningsverk i axlarna!! kan nån hjälpa mig med detta problemet lr ja båda problemen??

slobban
2004-11-08, 00:18
intressant, kom att tänka på att jag har smällt rätt mycke på snowboard med i mina dar och jag har oxå problem med axlarna!
ser fram emot ett klokt svar här... gärna av jakke.

jakke
2004-11-08, 00:29
För några år sedan så körde ja in i min kompis med snowboard i en hejdundras fart!!! fick riktigt ont i axeln efter det... har sedan efter det fått smärta i axeln när ja smachar (vet ej stavning) i vollyboll kastar något hårt o lite vid axelträning... o dips.... har någon nån aning om vad detta kan vara?? pga av detta så har jag inte kunnat köra axlar redigt heller.. dom hänger efter...

jag får aldrig pump utan det bara säger stopp o så kan ja inte pressa en cm till... får ingen kontakt heller... detta gäller i båda axlarna iofs. har problem att få kontakt ska ja väll säga... kommer inte ihåg senast ja hade träningsverk i axlarna!! kan nån hjälpa mig med detta problemet lr ja båda problemen??
Bjuder väll på ett svar:

Sänk vikterna, börja om från låga vikter och kör strikt. Byggupp dom från grunden.
Edit: Se till att du tränar alla delar av Delta

Stoltz
2004-11-08, 23:57
Enligt min chiroprakter, kiroprakter, o s v så beror axelont ofta när man gör rörelser som smashar på den del av bicepsleden som går upp i axeln. Så ett tips är att stimulera även biceps och inte kör den för tungt, det blir bara omvänd effekt isåfall (Iallafall blev det så på mig, vet inte om det också är individuellt.)

z_bumbi
2004-11-09, 08:31
Naprapat, kriopraktor eller sjukgymnast kan nog svara bättre på frågorna då de även har en chans att undersöka på plats. Uppsök en sådan.

Numero1
2004-11-09, 10:00
Jag har haft smärre problem med axlarna. Lätt axelträningen tog bort de problemen men som Bumbi säger: Uppsök läkare, gärna med kopetens inom idrottsskador...

Vissa allmänläkare har jag haft mer koll på muskler och träning än... :em: