handdator

Visa fullständig version : Stela ben


n1klas
2004-11-07, 21:38
asså jag har ganska långa ben och är faktiskt stel...va ska man göra för att bli lite vigare och kan göra riktiga knäböj...knäböj är nästan omöjligt för mej och det är ju den bästa övningen inom ben så skulle gärna vilja göra den :( Den som ahr tips kan ju ta och skriva..

/niklas

Zera
2004-11-07, 21:39
stretcha? ;)

n1klas
2004-11-07, 21:40
men vet lixom inte vilka stretchingsöningar om man säjjer så.

kimonque
2004-11-07, 21:52
http://www.ryggochmuskelakuten.se/ - där finns övningar

Lycka till!

Ulf A Big
2004-11-07, 22:08
asså jag har ganska långa ben och är faktiskt stel...va ska man göra för att bli lite vigare och kan göra riktiga knäböj...knäböj är nästan omöjligt för mej och det är ju den bästa övningen inom ben så skulle gärna vilja göra den :( Den som ahr tips kan ju ta och skriva..

/niklas
Troligen kan du försöka lägga ett block under hälarna och pröva om det går bättre då. Prova gärna lite olika storlekar på blocket. Om inte det fungerar så får du inse att knäböj tyvärr inte är en övning för din kroppskonstitution. Glöm det där med att knäböj är den bästa övningen för benen, för det är en sanning med modifikation. Du får försöka pröva dig fram med benpress eller hacklift. Övningar som "många" säger är de absolut bästa övningarna för benen.

n1klas
2004-11-07, 22:40
tack ska ni ha...

Ulf jag har prövat med block "ostskivor" som vi kallar det...men ajg blir endå stel i ryggen på nå vis...får inte riktiga böjen typ...men om jag nöter knäböj ett tag måste den bli smidigare eftersom ?

Baan
2004-11-07, 22:49
jag tycker man ska ge fan i block sånt bajs... känns som något som bara kan paja knäna..

men ta lätta vikter och öva på att gå ner djupt, det är enda sättet anser jag.. det ska gå att få bättre rörlighet

n1klas
2004-11-07, 22:56
a tack...blir nog till att pröva d...du vet sån där boxningssäck...kasnke öva hemma med en sån på ryggen?