handdator

Visa fullständig version : Finnar av kosttillskott?


the OnE
2004-11-07, 20:00
Min mor och hennes ansiktsskötare :em: ... säger att jag har finnar pga kosttillskott? dom säger det att ja inte behöver käka kosttillskott att jag som är så ung tar upp tillräckligt från mat och behöver inte så mycket protein o allt d där...

Nu min fråga ni som inte käkar kosttillskott vad käkar ni efter träning och tror ni att mina finnar beror på kosttillskott?

skulle uppskatta ett bra svar så ja kan ge en bra replik tillbaka te dom!!

erk
2004-11-07, 20:12
Jag testade kreatin en gång, och av det fick jag massor med finnar. Hade inga problem med sånt innan, men efter att jag slutade med kreatinet uppstår det finnar ibland. Dock inte i samma höga utsträckning som när jag höll på. Det var kanske nåt mindre bra kreatin, men jag kommer aldrig testa det igen! Man kan få finnar av det, det vet jag. Men av vanligt vassle? Jag har aldrig hört nån klaga på det.

Om man inte äter andra kosttillskott är det väl bara att se till att du får i dig snabba kolhydrater och protein efter träning. Och sköta din kost i övrigt.

Dalì
2004-11-07, 20:48
Jag testade kreatin en gång, och av det fick jag massor med finnar. Hade inga problem med sånt innan, men efter att jag slutade med kreatinet uppstår det finnar ibland. Dock inte i samma höga utsträckning som när jag höll på. Det var kanske nåt mindre bra kreatin, men jag kommer aldrig testa det igen!


Vilket märke använde du då?

erk
2004-11-07, 20:58
Jag är inte säker, men jag har för mig att fabrikatet hette swedish strength eller nåt sånt.. Ganska kasst säkerligen. Det var ett par år sedan.

Halldin
2004-11-07, 21:19
Vet inte i vilken utsträckning vi talar om, men du kanske bara är i en extra finnig period just nu? ;)

erk
2004-11-07, 21:22
Vet inte i vilken utsträckning vi talar om, men du kanske bara är i en extra finnig period just nu? ;)
Jag är/var nog inte inne i en finnig period tror jag. Hade inga problem med sånt innan, och direkt när jag slutade så slutade finnarna, tyvärr bara nästan.

Halldin
2004-11-07, 21:26
Det råder väl ganska kraftiga hormonsvängningar uppemot 25 års ålder eller så, så det är svårt att säga om det beror på ett kosttillskott eller inte.

Finnar är det inte säkert att du blir av med helt, finns folk som är 50+ som får det. Gäller att sköta hygienen antar jag.

erk
2004-11-07, 21:33
I och för sig. Det stämmer, den kanske bara är så oturligt att finndebuten skedde i samband med kreatindebuten. Eller att kreatinet implicerade finnar genom att höja hormonnivåerna.

Xatzer
2004-11-08, 08:25
Jag har inte märkt något med finnar, har kört ett bra tag med kreatin och protein (whey-80), tror bara det är mest bullshit, vissa kanske reagerar på något i det, vad vet jag :E

HenrY
2004-11-08, 10:37
Det råder väl ganska kraftiga hormonsvängningar uppemot 25 års ålder eller så, så det är svårt att säga om det beror på ett kosttillskott eller inte.

Finnar är det inte säkert att du blir av med helt, finns folk som är 50+ som får det. Gäller att sköta hygienen antar jag.

Jo, men att säga att finnar beror på att man inte sköter hygienen är ju fel;)
Ville bara klargöra detta så att ingen missförstod... Tillräckligt många som tror redan att människor som har finnar aldrig tvättar sig!

Klein
2004-11-08, 10:44
Pröva att skippa riset, pastan, potäterna, brödet och havregrynen så ska du nog se att finnarna försvinner. Håll dig till protein och fett.

scythe
2004-11-08, 10:45
Fråga FinnPower.

Okej, det var riktigt dåligt.

Jag hade problem med finnar för några år sedan, men jag minns inte att jag fick fler av kosttillskott. Som folk har sagt innan, du är säkert i en sådan period nu.

The_RobRoy
2004-11-08, 10:55
Pröva att skippa riset, pastan, potäterna, brödet och havregrynen så ska du nog se att finnarna försvinner. Håll dig till protein och fett.

Öhm dedär stämmer ju inte riktigt på mig.. ..det är choklad som är den stora boven i dramat, äter jag choklad kommer finnarna som beställning på posten.. ..riktiga sliskiga stora jävlar också :(

Halldin
2004-11-08, 11:13
Öhm dedär stämmer ju inte riktigt på mig.. ..det är choklad som är den stora boven i dramat, äter jag choklad kommer finnarna som beställning på posten.. ..riktiga sliskiga stora jävlar också :(
Det är konstigt eftersom det finns en undersökning som säger att det där inte stämmer.

The_RobRoy
2004-11-08, 11:14
Det är konstigt eftersom det finns en undersökning som säger att det där inte stämmer.

Okej, be dom komma o undersöka mig da :rolleyes:

ceflower
2004-11-08, 11:24
Har fått lite finnar på bröstet (URK!!) sedan jag började med superstrikt kosthållning och tillskott. Men sen har jag inte precis någon normal konsumtion heller ;) vill man bli fin ..

Davil
2004-11-08, 12:37
Har fått lite finnar på bröstet (URK!!) sedan jag började med superstrikt kosthållning och tillskott. Men sen har jag inte precis någon normal konsumtion heller ;) vill man bli fin ..


Exakt samma för mig !

Jag har nu fått finnar på bröstet och axlarna efter att jag börjat äta en bättre och mer proteinrik vanlig kost. Usch...Riktigt värdelöst, ser ut som en kille på gymmet förutom att den killen nog gått upp 10kg muskler på 2månader av "någon konstig" anledning...

Jag har iaf provat ett receptbelagt medel man baddar på finnarna men det hjälpte då inte mig iaf :( Ska tydligen finnas ett annat preparat i tablettform som skall få bort finnarna ? Ska höra med min läkare om det.

Kan tillägga att finnar verkligen inte kommer fram pga "dålig" hygien !

mvh // David

Klein
2004-11-08, 13:28
Finnar är inte någonting naturligt. Det beror på kosten och en kosthållning som ger finnar är osund på alla sätt och vis, inte bara för huden.

Xatzer
2004-11-08, 14:46
Exakt samma för mig !

Jag har nu fått finnar på bröstet och axlarna efter att jag börjat äta en bättre och mer proteinrik vanlig kost. Usch...Riktigt värdelöst, ser ut som en kille på gymmet förutom att den killen nog gått upp 10kg muskler på 2månader av "någon konstig" anledning...

Jag har iaf provat ett receptbelagt medel man baddar på finnarna men det hjälpte då inte mig iaf :( Ska tydligen finnas ett annat preparat i tablettform som skall få bort finnarna ? Ska höra med min läkare om det.

Kan tillägga att finnar verkligen inte kommer fram pga "dålig" hygien !

mvh // David

min kompis åt i pillerform, det funkade nog :)

DjaN
2004-11-13, 18:54
Pröva att skippa riset, pastan, potäterna, brödet och havregrynen så ska du nog se att finnarna försvinner. Håll dig till protein och fett.

= att man får finnar av kolhydrater? :S aldrig hört :D

Fangface
2004-11-13, 20:10
Började på en kur KCG förra veckan, och jag kan säga såhär:

Jag hade inte haft en enda finne på kroppen tidigare, men efter ett par dagar så började dom komma på rygg/axlar.
Är givetvis individuellt, men jag får finnar av det...

Men det är det värt.....KCG rockar :hbang:

kuhn
2004-11-14, 13:26
Enligt läkemedelsverket påverkar inte kosten acne.
Men det finns hypoteser om att dålig fettsyrabalans och snabba kolhydrater skulle orsaka acne.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=324311

Dalì
2004-11-14, 15:52
Började på en kur KCG förra veckan, och jag kan säga såhär:

Jag hade inte haft en enda finne på kroppen tidigare, men efter ett par dagar så började dom komma på rygg/axlar.
Är givetvis individuellt, men jag får finnar av det...

Men det är det värt.....KCG rockar :hbang:

Vad gör KCG för positiva grejjer förutom att du tycker att du får finnar av det ? :confused:

DjaN
2004-11-14, 16:24
KreatinPyruvat, är det bättre än vanligt kreatin? Har det samma effekt?

Fangface
2004-11-14, 16:59
Vad gör KCG för positiva grejjer förutom att du tycker att du får finnar av det ? :confused:

Tycker att jag svarar bättre på det än på bara kreatin.
Har aldrig ökat så mycket i övningar som jag gör när jag kör med KCG+kreatin.

Sverker
2004-11-14, 17:34
Vad gör KCG för positiva grejjer förutom att du tycker att du får finnar av det ? :confused:


Jag kan träna betydligt tuffare med KCG. Tyngre och med högre tempo.

raZmus
2004-11-15, 22:24
Kcg?

Fangface
2004-11-16, 00:01
Kcg?

Japp, KCG...http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?searchid=85713

TTT
2004-11-22, 15:05
För mig har ett överdrivet intag av snabba kolhydrater varit livsfarligt för min hy, då jag hade problem med kraftig acne under puberteten. När jag körde på 3-4 gainer om dagen fick jag riktigt dålig hy.. Kör numera bara proteindrinkar, Vassle och Kaseinat och acnen har minskat drastiskt. Kreatin har jag dock inte märkt någon skillnad av.

TTT
2004-11-22, 15:19
KreatinPyruvat, är det bättre än vanligt kreatin? Har det samma effekt?

Pyruvate är ett ämne som används för viktnedgång.

Fördelen med Kreatinpyruvat är att du slipper uppladdningstiden, och att du enligt studier skall uppleva en fettminskning.

Det skall också ge ännu högre prestationshöjning än vanligt Kreatin Monohydrat.