handdator

Visa fullständig version : Msm=Mystisk Svavelhaltig Medikament?


LItaFord
2004-11-07, 09:22
Ett antal månader sedan (läs ca. ett par år) hörde jag talas om MSM...en bekant sålde preparatet.
Men vad är detta pulver egentligen bra för?
:confused:
Det står juh att det innehåller svavel..usch... låter skumt!

Skulla vara kul att höra om nån använt detta pulver och med vilka resultat.

Naturligtvis gick jag i fällan och köpte en burk.....men fick "second thoughts".

Lita

King Grub
2004-11-07, 09:38
Varför köpa något man inte har en susning om vad det är eller vad det gör?

Metylsulfonylmetan lär hjälpa mot osteoartrit, belastnings- och förslitningsskador, höftproblem, reumatism, kroniskt ryggont, kronisk huvudvärk, premenstruella symptom, muskelvärk, morgonstelhet i händer och leder, fibromyalgi, tendinit, bursit, karpaltunnelsyndrom, temporomandibulärsyndrom, inflammationer och värk, muskelkramper, halsbränna, magproblem, för mycket magsyra och sura uppstötningar, lupus, gikt, sjögrens syndrom, blåskatarr, sclerodermi, Chrohns sjukdom, parasiter, astma, vuxendiabetes, acne, starr, conjunctiviti, ögoninfektioner, pälsdjursallergi, pollenallergier, födoämnesallergier, förstoppning, diarré (!), tandvärk, tandköttsinflammationer, snarkningsproblem, fotsvamp, sträckningar och stukningar, Alzheimers, Candida, håravfall, autoimmuna sjukdoma, kroniskt trötthetssyndrom och klimakteriebesvär (allt enligt reklamsidan) låter ju som rena mirakelmedlet.

Jag skulle skippa det.

LItaFord
2004-11-07, 09:54
Varför köpa något man inte har en susning om vad det är eller vad det gör?

Metylsulfonylmetan lär hjälpa mot osteoartrit, belastnings- och förslitningsskador, höftproblem, reumatism, kroniskt ryggont, kronisk huvudvärk, premenstruella symptom, muskelvärk, morgonstelhet i händer och leder, fibromyalgi, tendinit, bursit, karpaltunnelsyndrom, temporomandibulärsyndrom, inflammationer och värk, muskelkramper, halsbränna, magproblem, för mycket magsyra och sura uppstötningar, lupus, gikt, sjögrens syndrom, blåskatarr, sclerodermi, Chrohns sjukdom, parasiter, astma, vuxendiabetes, acne, starr, conjunctiviti, ögoninfektioner, pälsdjursallergi, pollenallergier, födoämnesallergier, förstoppning, diarré (!), tandvärk, tandköttsinflammationer, snarkningsproblem, fotsvamp, sträckningar och stukningar, Alzheimers, Candida, håravfall, autoimmuna sjukdoma, kroniskt trötthetssyndrom och klimakteriebesvär (allt enligt reklamsidan) låter ju som rena mirakelmedlet.

Jag skulle skippa det.

Du har en poäng...
Killen kunde tydligen snacka :nono:

Tack ....för inlägget!

Lita

ETK_TIS
2004-11-07, 10:36
Om du köper Glukosamin från underdisken hällsokost affär , så ingår MSM i detta , kanske inte höga doser , men det finns där .

Står oftast för djur på burkarna :D

LItaFord
2004-11-07, 12:55
Om du köper Glukosamin från underdisken hällsokost affär , så ingår MSM i detta , kanske inte höga doser , men det finns där .

Står oftast för djur på burkarna :D

Now I see....
Jag kände mig faktiskt lite djurisk när pulvret inhandlades :whipped:
Som tur är , håller jag mig till mer "humana" produkter numera :eating:

Nåväl, insikten kommer ibland via (E) post...


Lita