handdator

Visa fullständig version : Förberedande träningsprogram + kost..


ahlberg
2004-11-06, 23:01
Rycker in i lumpen nu i Juni, på en krävande tjänst. Har tränat styrketräning nu i ca 3 år, men lagt in mer kondis nu sen i början av sommaren. Har funkat bra, 3 mil i veckan + 2 styrke pass. Hade tänkt öka dosen något, och vara mer seriös med mitt program och framförallt min kost.

Hade tänkt lägga upp träningen så här:
Måndag: Bröst, triceps pass på morgonen (bänkpress, lutande bänk ,någon isolations övning bröst, dips) + 1 mil löpning på efter middagen.
Tisdag: Rygg, biceps morgon pass (chins,last drag, marklyft, biceps blir isolations övningar rätt igenom)
Onsdag: 1 mil löpning
Torsdag: Axlar, ben (press bakom nacke, kabeldrag, uprightrow med stång, benböj, benpress, stående vad press)
Fredag: Vila
Lördag el Söndag: 1mil löpning

Kosten kommer se ut så här:
Frukost: 2dl havregryn (gröt), osötad sylt, 1 skiva osötat grovtbröd, 4 kalkon skivor
Mellanmål: banan
Lunch: skollunch
Mellanmål: "Äggröra" 5 ägg, varav 2 ägggulor + skinka
Middag: husmans kost
Kvällsmål: Frukosten, växlar mellan osötatd musli och gröten.


Intresserad av hjälp av kunniga som ni på detta forum. Mina mål är främst att ha kondisen och styrkan, men att bli lite hårdare är ju inget minus..

MVH Ahl

ops
2004-11-06, 23:16
Hitta lite info här:www.militaryfitness.org , www.stewsmith.com , www.specialtactics.com,
Men rent allmänt kör intervall träning inte bara "mala" på träning, skippa all isolationsträning bränner bara krut! lycka till med lumpen!
P.s du får bra kondis där, stora muskler är ofta bara i vägen D.s