handdator

Visa fullständig version : plugga i Göteborg ?


Hardcore_pb
2004-11-06, 17:11
Någon som pluggar i göteborg?

Sökte in till efter jul på pol mag programmet och som det ser ut nu så tror jag att jag kommer komma in, nu är dock frågan är egentligen lite mer sugen på mäklare men då måste mer betyg läsas upp och det vet jag inte om jag är så sugen på. Sen så Gillar jag göteorg som stad och människorna där är enligt mig dom trevligaste för att vara en stor stad.

Men om det är någon som redan pluggar där så berätta gärna bra dåligt, studentliv osv. :)

/Hardcore

Hardcore_pb
2004-11-06, 23:05
ingen som pluggar i göteborg ? vad är detta :MrT:

/Hardcore

zXz
2004-11-07, 01:01
Började på Chalmers i höstas och trivs ganska bra. Lite tungt nu i början men man börjar komma in i tempot :). Staden tycker jag att är helt underbart och studentlivet är också bra!

raZmus
2004-11-07, 02:01
Mäklare, vad går man då för utbildning? :)

brema
2004-11-07, 11:02
Göteborg har Sveriges största(?) universitet och Chalmers, men är ändå ingen direkt utpräglad studentstad. Personligen tycker jag det är rätt skönt, kul att gå ut och träffa folk som inte pluggar också. Har bara Uppsala att jämföra med och där tycker jag mer att allt var uppbyggt kring studenterna...

Chalmers har rätt schysst studentliv, mycket killar kanske, men skönt drag oftast. På GU vet jag att en del klagat över dåligt studentliv, men har kompisar som pluggar där som stortrivs. Beror mycket på utbildning/kurskamrater.

Göteborg som stad är kanon, goast i landet!

adde
2004-11-07, 14:04
Jag börjar bli en inventarie i Göteborgs Akademiska värld...

Som sagt så erbjuder Göteborg på BÅDE studentliv och vanligt leverne. Det är inte lika utpräglat studentliv som tex i Lund eller Uppsala, nationer existerar men inte alls på samma sätt som i Lund. Men det finns tillräckligt för att täcka de flestas behov, och för många av oss (däibland undertecknad) så är det det övriga utbudet som lockar. En stor fördel är såklart att staden lever (tom lever betydligt MER) på sommaren - Lund, tex, är ju inte jättelivat mitt i Juli :D

Kontentan är att studentlivet precis vad du gör det till!

/adde

Hardcore_pb
2004-11-07, 14:14
okej tack för att ni delar med er :) Jo staden gillar jag mycket vilket spelar in, jag är inte så sugen på att sitta 4 år i nån liten hålla :MrT:

raZmus: Fastgihetsmäklar prog. som finns i malmö, gävle och så tror jag det finns på nåt ställe till.

Någon som har nån koll på själva utb. "Förvaltningsprogrammet (pol mag), 160 p" någon som läser eller har någon vän som läser ? skulle vara kul att höra vad ssom sägs om utb. och om någon vet hur arbetsmarknaden ser ut sedan !

/Hardcore