handdator

Visa fullständig version : Hur nyser ni?


Frantic
2004-11-06, 16:36
Jag irriterar mig på människor som nyser i sina händer för att sedan gå och ta på ett dörrhandtag eller något liknande. Är du en av dem som sprider bakterier på detta sätt?

palme
2004-11-06, 16:36
Nyser rakt ut så jag träffar så många som möjligt.

s_himself
2004-11-06, 16:38
I armvecket.. Eller så böjer jag mig ner mot antingen knäna eller mot bröstkorgen :D

Zodd
2004-11-06, 16:44
Jag nyser ner mot golvet/marken.

mystic[-_-]
2004-11-06, 16:45
Alla beroende på situation :D

Mago
2004-11-06, 16:48
Nysa i händerna eller armvecket.. nja. Men hosta i armvecket. :)
Nysa gör man mot golvet. Om man inte är på nån fin heltäckningsmatta. Då får man väl ta till armvecket.

JustinCredible
2004-11-06, 16:54
Håller för näsan så det blir värsta trycket i skallen

Yxel
2004-11-06, 16:58
Nyser "inåt"... Stänger mun och näsgången så trycket blir inåt.

Zakath
2004-11-06, 16:58
Jag nyser ganska ofta, men har utvecklat en teknik som gör det mindre störande. Jag lyckas nämligen hålla mun/näsa stängd när jag nyser. Så det blir som en nysning i lungorna typ :D

ENda gången jag inte kan kontrollera det är när jag har munnen full med mat.. Det brukar hända på morronen.. Behöver jag säga mer :(

*Flash*
2004-11-06, 16:59
Håller för näsan så det blir värsta trycket i skallen
Kan inte blodkärl i huvudet spricka om man försöker hålla igen?
Har jag alltid fått höra, att man kan dö av att göra det till och med elelr är det bara båg :confused:

s_himself
2004-11-06, 17:07
Kan inte blodkärl i huvudet spricka om man försöker hålla igen?
Har jag alltid fått höra, att man kan dö av att göra det till och med elelr är det bara båg :confused:

Tror iofs att han va rätt ironisk ;)

s_himself
2004-11-06, 17:09
Jag nyser ganska ofta, men har utvecklat en teknik som gör det mindre störande. Jag lyckas nämligen hålla mun/näsa stängd när jag nyser. Så det blir som en nysning i lungorna typ :D

ENda gången jag inte kan kontrollera det är när jag har munnen full med mat.. Det brukar hända på morronen.. Behöver jag säga mer :(


haha, likadant med mig typ. jag släpper dock ut luft genom nästan och munnen, typ som när man fnissar :smokin:

mer diskret så, och det blir inte massa tryck i skallen. Fast är jag ensam hemma så låter jag det komma som en orkan

JustinCredible
2004-11-06, 17:17
Tror iofs att han va rätt ironisk ;)

jag? nope.

Alltså jag håller för näsan och har munnen stängd så att man, som nån skrev, "nyser inåt." Så gör jag iaf bland folk... så ingen vet att jag nyser =P

Är jag ensam nyser jag rätt ut :)

edit: såg föressten nåt program nyligen där dom frågade en expert om det var farligt och nej svarade han.

alle
2004-11-06, 17:19
Jag irriterar mig på människor som nyser i sina händer för att sedan gå och ta på ett dörrhandtag eller något liknande. Är du en av dem som sprider bakterier på detta sätt?
Så länge du inte slickar på dörrhandtagen tror jag du kan vara lugn.

Evensar
2004-11-06, 17:35
Så länge du inte slickar på dörrhandtagen tror jag du kan vara lugn.

Kan ju också vara så att när man har tagit på dörrhandtaget där en människa som nös sig i händerna har tagit och som du sedan tar i och pillar dig i ögonen eller kommer i kontakt med munnen eller what ever. Det är ju inte direkt så att man måste stå och slicka på allt å alla för att dra på sig sjukdommar. :D

Yankeee
2004-11-06, 17:36
Så länge du inte slickar på dörrhandtagen tror jag du kan vara lugn.

Det är inte utan anledning som man ska tvätta händerna ofta(re) i förkylningstider.

abjorn
2004-11-06, 18:02
Jag nyser enormt kraftfullt, ibland blir jag helt snurrig efteråt. Om jag är bland folk blir det mot armen annars rakt ut :cool:

Solros
2004-11-06, 18:12
Springer och sliter tag i kragen med ett stadigt grepp på närmaste person, sedan nyser jag denne i ansiktet. Dom brukar vara ovilliga, men jag vet att dom innerst inne älskar det.

ölobrännvin
2004-11-06, 18:55
Jag kastar mej på marken och låttsas att jag fått en hjärtattack och sen kommer det nån vänlig jävel och frågar hur det är och DÅ nyser jag ner i backen... Det är omständigt men jag tror det bringar tur för det har Gud sagt till mej i en dröm....... :mallan: :notme: :kickass: föressten vilken fantastisk intresant tråd...

Styrkebyggare
2004-11-06, 19:13
Oftast rakt ut i luften, och bara en gång. Inga två-tre mesnysningar som är ganska vanligt hos folk i allmänhet.

Slartibartfast
2004-11-08, 11:01
Jag försöker alltid spraya så många som möjligt. :D

Kwon
2004-11-08, 11:12
De gånger jag känner att jag VERKLIGEN måste nysa, så nyser jag på grannens ringmuskel.

Är jag utomlands så bokar jag första bästa plan till Sthlm, för att sen bryta upp grannens dörr och attackera grannens rump med fruktansvärda nysningar som få (Palumbo och några till) skådat/hört/upplevt!

Scorpionette
2004-11-08, 11:13
Jag nyser i ( med ) näsan , nästan alltid tom ..

om jag tänker efter så nyser jag bara med näsan ..

adde
2004-11-08, 11:19
Jag brukar skrika rätt mycket när jag nyser, i alla fall om jag är ensam...

/adde

Hades
2004-11-08, 13:13
Springer och sliter tag i kragen med ett stadigt grepp på närmaste person, sedan nyser jag denne i ansiktet. Dom brukar vara ovilliga, men jag vet att dom innerst inne älskar det.
Hahahahahaha :laugh: :laugh:

On topic: Nyser oftast i armvecket riktat ner mot golvet

hampaN
2004-11-08, 14:51
Steg 1. Ta fram ett papper som du kan nysa i.
Steg 2. NYS!
Steg 3. Titta på pappret och se om det kom ut något äckligt, om det gjorde det gå vidare till steg 4.
Steg 4. Göm dig bakom en vägg eller ett träd.
Steg 5. Hoppas fram och mula första bästa som kommer förbi med ditt papper.
Steg 6. Gå belåtet därifrån och vissla på en passande melodi.

Jense
2004-11-08, 15:50
jag nyser i en skål, på fredagen blandar upp med vodka och limeextrakt

Andy.da.wohoo
2011-11-29, 01:19
Brukar nysa i armvecket. Tycker det är ganska äckligt att nysa i händerna.

Det är klart, är jag själv så nyser jag oftast rakt ut i luften.

Rahf
2011-11-29, 01:21
Är jag utomhus så nyser jag fritt och långt bort från folk. Är det människor i närheten så tas armvecket i bruk.

Filthy
2011-11-29, 01:34
Nyser oftast ner i backen! Om jag står nära barn eller dvärgar blir det mest att jag ger fan i att nysa. Även om min mor sagt att ögonen kan ploppa ur.

spoon
2011-11-29, 01:37
Brukar nysa i armvecket. Tycker det är ganska äckligt att nysa i händerna.

Det är klart, är jag själv så nyser jag oftast rakt ut i luften.

Vad sökte du på för att hitta denna tråden? :D

Jag nyser i händerna så slicka inte på dörrhandtagen om du går efter mig.