handdator

Visa fullständig version : Experiment


datorjaevel
2004-11-06, 12:38
Info:
Ålder: 21.
Längd: 178 cm
Vikt: 85kg morgonstånd.
Tränat: Småträning till och från ett par år. Sen September -04 ganska seriöst.

Mått: (opumpad, 6/11 -04)
Armar: 41cm
Ben: 61cm
Vader: 41cm
Midja: 84cm
Underarmar: 33cm

Schema:
Dag1. Bröst, Biceps
Dag2. Axlar, Triceps
Dag3. Baksida lår, Trapz, Underarmar
Dag4. Vila
Dag5. Framsida lår
Dag6. Rygg
Dag7. Mage, Vader

Kost:
Min kost består till 95 % av pasta, ris, kycklingfilé, makrill, ägg, mjölk. Detta gäller då jag inte är hemma hos föräldrarna (Är där några dar i månaden). Hos dem kan det variera lite på husmanskost. Äter ej snabbmat längre (var ett bra tag sen). Kan tillägga att jag aldrig steker mat, bara kokar och kör i ugnen. En vanlig dag kan se ut såhär:

07.30 – Frukost – Pasta & 2 Ägg. Ca 0.5 Liter mjölk.
10.00 – 12.00 (beror på skolschemat) – Lunch – Pasta & 2 Ägg. Ca 0.5 liter mjölk.
~15.00 – Middag – ca 200g Kycklingfilé & ris & ca 1 burk makrill. Ca 0.5 liter mjölk.
~18.00 – Mellanmål - 1 liter mjölk.
21.00 – Kvällsmat – Pasta & 2 Ägg. Ca 0.5 Liter mjölk.

Kan hända att det hoppar in en Gainomax, frukt och grönsaker ibland och liknande. Kosttillskott tillkommer emellanåt (Studerande) men från och med min satsning i januari kommer det brukas mycket proteinpulver och liknande. Kan hända ibland att det blir ytterligare en måltid än de 4 ovan. Kan tillägga att mjölken jag dricker är minimjölk och äggen är av större storleken.

Mål med träningsdagbok:
Tänkte testa på att föra anteckningar och se ifall det ger mig mer motivation att för varje pass slå mina resultat från det förra.

Mål till sommaren:
Öka markant i mina två sämsta muskelgrupper Rygg och Ben, då dessa fått lida av min diskoträning de första åren.

Not:
Bilder och mer information tillkommer allt eftersom jag har möjlighet att ordna.
Träningen nu fram tills januari kommer mest vara för att komma igång riktigt bra med kroppen (har nästan inga träningsmöjligheter över jullovet, inga stålar till prottepulver osv nu heller =/) för att sedan försöka mig på en seriös satsning från februari fram till juni och se vart det har lett mig.

hampaN
2004-11-06, 13:11
Trevligt med fler som startar journaler Lycka till! :bpump:

datorjaevel
2004-11-08, 22:19
8/11 - 04
-------------------------------------

Blir en hyffsat lugn vecka eftersom det blivit dåligt med träning senaste veckorna pga lov och ej tillgänglig träningshall osv.

-------------------------------------

Bröst:


Bänkpress:
110kg 7/6/5/5

Sned Hantelpress:
36kg 6/6/5

Sned Flyes:
26kg 8/8/7

Cablecross:
35kg 8-10 x2


Biceps:

Stående Hantelcurl: (repsen gäller per arm givetvis)
21kg 10/7
19kg 7

Z-curl:

40kg 8/6/5

--------------------------------------

Hallen stängde så det blev inte mer biceps detta pass tyvärr, annars brukar jag köra 2 övningar till.

---------------------------------------

supremo
2004-11-08, 22:32
Trevligt med denna journal, för du är väl den jag tror ? ;)
Kommer lätt följas!
Du är stark!

datorjaevel
2004-11-08, 22:51
det vettofan, mycket möjligt =)
neh e inte så stark, väldigt ojämn i knäböj och marklyft, ska börja med marklyft igen denna vecka så jag har kommit igång med den till februari, har inte kört marklyft sen i våras =P.

Baan
2004-11-08, 23:19
ser bra ut

rent spontant så tycker jag bänkpressen och flyesen ser riktigt bra ut.. fast det känns som du borde vara starkare på hantelpressen och cabel crossen, fast då jämför jag väl relativt till mig själv, vi är ju alla olika. Tycker man kan få bra styrka i cabel cross om man testar köra väldigt explosivt ett tag på lite tyngre vikter, lite sämre teknik och sen går tillbaka till mer koncentrerat, då tycker jag man får bättre styrka..

datorjaevel
2004-11-09, 21:02
cable crossen var jag bara upp och kände 2 snabba som jag skrev med, annars kör jag på lite mer. jo hantelpressen går ganska tungt efter bänken för mig, men jag kör alltid sned hantelpress också, tar mer i plan hantelpress givetvis, det gör nog de flesta.

datorjaevel
2004-11-09, 21:12
9/11 - 04
-----------------------------------------

Axlar:

Kände bara lite på axlarna detta pass tänkte prioritera triceps lite mer för en gångs skull.

Militärpress: (stången framför ansiktet djupt.)
80kg 6
75kg 5
70kg 8

Sittande axelpress: (hantlarna ni vet =P)
32kg 7
29kg 7/6

Brukar köra 2 övningar till utsida/baksida axlar men hoppade över till triceps direkt denna gång.


Triceps:

Sittande med hantel bakom nacke: (?)
42kg 5
37kg 6/4

Körde denna övning utan vila mellan setten typ för passen skulle dra upp en våning, ingen mer pass för triceps övningarna. Nyss börjat med denna övning så är väldigt klen i den.

Lutande Frenchpress: (går djupt bakom huvudet)
40kg 10/7/7

Pushdown: (Böjda stången)
60kg 10/8/9

Pushdown Ruhl-stilen: (rak stång som man trycker ner?)
105kg 10
100kg 10
95kg 15

-------------------------------------------------

Ganska dåligt pass var inte speciellt taggad.

-------------------------------------------------