handdator

Visa fullständig version : Drycker


Menigar
2004-11-06, 08:09
Jag har de senaste veckorna druckit en hel del olika saftsorter. Men allt som har ett acceptabelt pris smakar ju i princip bara socker, eller?
Finns det några alternativ?
Tillochmed lingon drickan smakar ju sötsliskig smörja. Är det enda alternativet att göra egen saft/dricka?

Den enda ljuspunkten var Jokks tranbärsdricka, men 15Kr/l känns lite i överkant för något jag konsumerar flertalet gånger i veckan.

Nå? Tips? :)

Dalì
2004-11-06, 08:50
Fun Lights smaker är riktiga superhöjdare.

bubbe
2004-11-06, 09:53
Fun Lights smaker är riktiga superhöjdare.

sliskig sockerssmak får man dock även med FUN.

raZmus
2004-11-06, 11:24
sliskig sockerssmak får man dock även med FUN.

Då blandar du saften för STARK. Kan hålla med om att det inte smakar speciellt lajbans om man häver i muchomucho :(

emlo
2004-11-06, 12:41
Jag har de senaste veckorna druckit en hel del olika saftsorter. Men allt som har ett acceptabelt pris smakar ju i princip bara socker, eller?
Finns det några alternativ?
Tillochmed lingon drickan smakar ju sötsliskig smörja. Är det enda alternativet att göra egen saft/dricka?

Den enda ljuspunkten var Jokks tranbärsdricka, men 15Kr/l känns lite i överkant för något jag konsumerar flertalet gånger i veckan.

Nå? Tips? :)
Jag gillar vanligt vatten med en massa pressad citron i. Det fungerar med flask-citron, som är enkelt och billigt. Garanterat inte för sött iaf! :)

davidh
2004-11-06, 14:52
Jag gillar vanligt vatten med en massa pressad citron i. Det fungerar med flask-citron, som är enkelt och billigt. Garanterat inte för sött iaf! :)

riktigt kallt vatten med pressad citron = :thumbup:

Cilia
2004-11-06, 22:04
jag gillar vanligt vatten utan tillsats av smak


men annars kan man lägga i
äpple
citron
gurka
apelsin
persika

m.m.

det mesta går det att smaksätta med och du behöver inte pressa låt det bara ligga i vattnet

observera att citron inte ska ligga i vattnet länge får då får det en konstig bismak som inte är god

Max
2004-11-06, 22:23
Vanlig apelsinjuice smakar väl inte särskilt sött. Lättöl.

aliquis
2004-11-06, 22:41
önos extra prima? lär ju vara mycket socker i den med.

men framförallt juice?