handdator

Visa fullständig version : Flow. Tack så hemskt mycket Kolo.


Cupofcoffee
2004-11-06, 03:28
Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Jag har precis passerat en milstolpe i mitt liv, och måste få det ur mig. Jag har ingen flickvän att väcka mitt i natten och berätta för. Dagboken är inte delaktig och bloggen är... tja, bloggen har andra teman, och en helt annan publik.

Det hela rör dock dig, och alla andra här på forumet.

Precis alldelles nyss har jag - för första gången i mitt liv - upplevt "flow" i samband med träning.

Jag sprang - för första gången någonsin - helt obehindrat. Mellan fälten utanför byn svävade (ja, svävade) jag fram under den något molniga natthimlen. Helt utan en uttalad tanke. Helt utan smärta, pina och plåga. Helt jävla zenbuddhistiskt underbart.

Kan du överhuvudtaget förstå känslan? Jag har aldrig kunnat springa förut. Jag är fet. Jag har astma. Alltid kom syreupptagningen efter och jag fick slut på luft. Pulsen normaliserades aldrig. Andningen blev aldrig stabil. Det gick bara uppåt och bakåt - tills jag kvävdes eller stannade.

Tills idag. Tills alldeles nyss. Jag är så GLAD! Det är det här jag har väntat på!

De senaste veckorna har varit så tunga! Jag tränar rätt. Jag äter rätt. Jag lever hälsosamt. För att inte säga optimalt. Jag är den mest hälsosamma människa jag känner. Men jag är fet. Och även om jag fortsätter träna, äta och leva rätt så kommer jag fortfarande vara fet om fyra veckor. Och antagligen om fyra till. Det känns så oerhört långdraget.

Men oavsett hur segt det gått de senaste veckorna, oavsett hur mycket jag har kvar att kämpa, oavsett om jag fortfarande ser en tjockis i spegeln varje morgon så är en 96-kilos kille som kan springa flera kilometer inte längre en fet man i en fet kropp.

En 96-kilos kille som kan springa flera kilometer... Han är en smal, vältränad och balanserad man i en fet kropp. Han är jävlar i mig motivationen och viljestyrkan personifierad. Han är vreden bakom nitton bortkastade år med övervikt. Han är den samlade kunskapen av hundratals forumbesökare. Han är mannen som kräver rätten till sitt BMI. Han är skuggan som följer dig om natten. Han är tuggumit som fastnar under din skosula. Han är Darkwing Du... :smash:


Det är du som gjort det här möjligt. Det är du, och alla andra här på forumet, som undervisat, inspirerat och motiverat mig. Stort tack. :cheers:

Och sov gott. :sleep:

Mago
2004-11-06, 03:44
Underbart. :)

Fast "fet i 4 år till" var väl ändå att ta i. Om 4 år kan du ju vara Vin Disel. :hbang:

*Edit: Läste visst lite fel. :)

Mental
2004-11-06, 03:44
GRATTIS.

Fan, nu vill jag ut och röra på mig, meeeen det får bli i morgon. är lite sliten efter dagens benpass

Urban
2004-11-06, 07:23
Underbart. :)

Fast "fet i 4 år till" var väl ändå att ta i. Om 4 år kan du ju vara Vin Disel. :hbang:

han menade nog i 4 veckor till efter de forsta 4 veckorna han sa :)

Bra skrivet, javligt motiverande

Garnax
2004-11-06, 07:46
se det fårn den ljusa sidan :)

Du behöver inte packa en väska o lägga på dig för att få större vikt att bära när man ska ut.

Den lite stora kostymen kommer forsvinna, och jag antar att du tycker att "när" inte är lika viktigt som att den försvinner.

alle
2004-11-06, 09:47
Har själv upplevt det där sprang 6 km utan att ens bli trött, på ganska bra tid dessutom. Medan man sprang känndes det som om tiden stod stilla och man kunde ha fortsatt att springa i ett helt dygn, jävligt svårt att förklara känslan dock :p

Herkulez
2004-11-06, 09:53
Rock on dude :hbang:

nånting säger mig att du inte kommer vara fet länge till med den viljan :thumbup:

ölobrännvin
2004-11-06, 10:08
Du är otålig märker jag 4veckor är ingen tid i mitt perspektiv... nåja det hör ungdomen till, men jag vet vad du pratar om jag har varit där själv, fantastiskt roligt att bara springa som en jävla kanin....... Och du kommer inte vara överviktig länge till fortsätt bara att träna hårt så! :bpump: :eating: :whipped:

Spike
2004-11-06, 10:12
Helt rätt att skriva det här! Inspirerande!! :thumbup:

Hades
2004-11-06, 10:47
Grymt starkt att ta tag i sin övervikt! Respekt!

raZmus
2004-11-06, 10:57
Du vet att vi är med dig!

Det är bara å pumpa på ut å springa, lyft dina vikter. Vad det än är gör din grej!

Själv var jag ute och gick en timme i spöregnet igår. Bara för att bestrida konventionen om att regn är otrevligt. Jag bildade mig en egen uppfattning och vet ni vad, jag gillar fan att gå i regnet! :) Man måste finna sina egna sanningar :)

Jorgen
2004-11-06, 11:11
:thumbup:
Härligt att höra. :hbang:

//Jörgen

Castro
2004-11-06, 11:26
Inspirerande text! Rocky u tha man! Lycka till i fortsättningen! :hbang:

Proteus
2004-11-06, 11:28
Jag instämmer med massan, mycket välskriven och inspirerande text :bow:

Har heller inga tvivel på att du kommer nå dina mål!

Matte_Maiden
2004-11-06, 11:38
Underbart! :thumbup:

Jag får gåshud bara jag läser det! Kör hårt, du kommer att lyckas! :bow:

Nitrometan
2004-11-06, 14:08
Tack. Tack. Mycket bra skrivet.

M O T I V A T I O N !!!

Jag behövde verkligen nåt som lyfte upp och motiverade idag.

Spiffy
2004-11-06, 14:38
:thumbup: mycket bra :bow:

Semiramis
2004-11-06, 20:21
YES flow, kommer när man minst anar det. Härlig läsning.