handdator

Visa fullständig version : Sträckning motsv i ryggen


Yankeee
2004-11-05, 20:45
Under benpasset idag så hände en mindre rolig sak. körde fontböj och var på väg ner, då sa det knak (inget stort utan som när man knäcker ett finger) strax under skulderbladen. Gjorde inte speciellt ont, så jag trodde att det bara knakdes lite som det kan göra ibland. Så jag körde klart som planerat. Nu har jag ruskigt ont och är stel runt området där det knakade. Och om jag känner min kropp rätt så kommer det vara mycket värre imorgon.

Jag undrar om någon har en kvalificerad gissning om vad som har hänt och om det är något jag kan göra för att det ska försvinna snabbare.

Legance
2004-11-05, 21:46
har vatt stel typ som dej nu 1 vecka efter ett benpass fast det sa dock inte knak kände bara dan efter, vet ju inte om det är samma men ja har iaf försökt stretcha o tränat på som vanligt känns bättre för varje dag idag är det faktiskt nästan helt bra. kan ju va nåt helt annat me som jag hade en ggn ett revben satt fel typ så det gjorde ont i ryggen, det gör inte ont när du lutar dej framåt o andas? för så va det när jag ännu en annan ggn hade en kota i kläm :> massa skit me ryggen man haft :smokin:

Yankeee
2004-11-06, 11:42
Det gör inte ont när jag andas. Böja mig framåt kan jag inte. Jag kan knappt röra huvudet framåt. Precis som jag trodde så gör det mer ont idag. Det blir ju lite värre nu eftersom att jag vaknat precis och stel. Ska nog glida ner till gymmet och basta och försöka stretcha.

Grahn
2004-11-06, 11:58
naprapat....

Åse Columbus
2004-11-06, 12:07
naprapat....

Absolut!!!

Man ska INTE stretcha ngt som kan vara en inflammation.....då kan man slita sönder mer än man vill.....man ska inte massera en inflammation..då sprider man den vidare...man ska inte värmebehandla en inflammation...den håller sig kvar längre....

Yankeee
2004-11-06, 12:19
Tur jag inte gett mig av än då :)

Men envis som jag är så kommer jag att vänta och se om det går över innan går någonstans.

ajjtt
2004-11-06, 14:13
har vatt stel typ som dej nu 1 vecka efter ett benpass fast det sa dock inte knak kände bara dan efter, vet ju inte om det är samma men ja har iaf försökt stretcha o tränat på som vanligt känns bättre för varje dag idag är det faktiskt nästan helt bra. kan ju va nåt helt annat me som jag hade en ggn ett revben satt fel typ så det gjorde ont i ryggen, det gör inte ont när du lutar dej framåt o andas? för så va det när jag ännu en annan ggn hade en kota i kläm :> massa skit me ryggen man haft :smokin:

Precis så som du breskriver, att det gör ont när man lutar sig fram och andas har jag nu, har du några tips hur det blir bättre? och hur länge det dröjer?

MVH

manlix
2004-11-06, 21:21
Precis det där har hänt mig också. Två gånger. Första gången på gymmet när jag skulle lyfta av en vikt. Andra gången var på jobbet när jag satt på toaletten. Hehe. Satt med lite böjd rygg och sträckte på mig. Aj vad det högg till. Jag tränade bort mitt onda. :) Undrar vad det kan vara.