handdator

Visa fullständig version : Angående djupet i rörelsebanor


Bencharkungen
2004-11-05, 16:34
Har alltid haft som regel att man går så djupt man kan på allt i den negativa fasen men..

Hade tokont i ryggen i dag (under 1 timme sen försvann det) efter ett bröstpass igår som involverade pullover och hantelflyes. Nu är det ju inte säkert att det var boven i dramat men.. Finns det något maxdjup som man inte ska överträda i dessa övningar? Som det är just nu går jag så djupt som det är möjligt för bröstmuskeln, utan att resten av kroppen kommer ur sitt läge.

Karl_alfred
2004-11-05, 16:39
Går maxdjupt i precis alla övningar och har hitils bara haft problem med ena armbågen men det beror troligtvis på golfen, eftersom smärta i armbågen bara infinner sig då.

Frazze
2004-11-05, 17:14
Maxdjup UTAN smärta hoppas jag att du menar. (alltså dålig smärta, att det sträcker klassas bara som skönt...) Liggerer man och kör flyes som nån slags ryskgymnaststretchingalá70-tal bör man nog tänka om.

Karl_alfred
2004-11-05, 17:17
Maxdjup UTAN smärta hoppas jag att du menar. (alltså dålig smärta, att det sträcker klassas bara som skönt...) Liggerer man och kör flyes som nån slags ryskgymnaststretchingalá70-tal bör man nog tänka om.
Ja, har aldrig fått ont när jag kör eller efter. Varför bör man tänka om då? Eller hur gör man då först så jag vet om jag ska tänka om.

mystic[-_-]
2004-11-05, 17:17
Maxdjup UTAN smärta hoppas jag att du menar. (alltså dålig smärta, att det sträcker klassas bara som skönt...) Liggerer man och kör flyes som nån slags ryskgymnaststretchingalá70-tal bör man nog tänka om.

Vi tänker lika där :thumbup:

Bencharkungen
2004-11-06, 03:04
Hmm, som sagt. Går så djupt att man får en "skön" stretch. Hur som helst så gick ju det ryggonda över och det blev t.o.m. ett ryggpass senare på kvällskvisten med marklyft och allt utan några som helst problem. Misstänker att jag sovit konstigt eller nåt.

Styrkebyggare
2004-11-06, 10:23
Det som kan vara lite lurigt med flyes är att gå ner för fort i den negativa fasen, vilket lätt kan bli översträckning i bottenläget. Så länge man håller en låg och kontrollerad fart när man sänker vikten den sista biten så behöver man inte oroa sig så mycket för att man kommer för djupt.