handdator

Visa fullständig version : Komma tillbaka efter uppehåll!


Tys0n
2004-11-05, 15:26
Tja alla!

Som topien lyder så har jag nu varit sjuk i snart 2 måndader och börjar äntligen bli frisk , undrar ni hur jag kommer tillbaka till den nivån jag sluta vid senast. Är väl kanske inte så bra att gå dit och köra slut på musklerna helt och hållet? Ska man ta det lite lungt eller hur ska man gå väga för bästa resultat..

Tacksam för svar!

Athletix
2004-11-05, 15:47
Jag var borta från träningen från Dec. 03 till Mars. 04, blev uppmanad av många att köra lugnt ett tag för att sen öka succesivt(För att inte dra på sig skador).
Jag kan påstå att jag inte körde speciellt lugnt i början, men jag skadade mig inte iaf.

Nu har jag tränat ca: 5 månader (Sommaruppehåll) och jag har kommit ikapp och gått förbi mina tidigare resultat med marginal!

Så ta det lite lugnt men inte överdrivet lugnt ett par veckor och trappa upp succesivt så är du snart på samma nivå igen.

Linnet
2004-11-05, 21:43
Ta det lite lugnt första tiden, april -02 körde jag igång som värsta dåren efter ca 1 och en halv månads frånvaro. På tisdag skall jag till sankt görans sjukhus för att antagligen besluta om att byta min ledkapsel i min vänsteraxel, eftersom jag inte blivit bra efter den första operationen som jag gjorde förra hösten. Hade jag tagit det lite lugnt efter träningsuppehållet hade detta inte hänt och jag hade inte behövt undra om jag någonsin skall kunna styrketräna på någorlunda seriös nivå igen under resten av mitt liv.

Så mitt råd är better safe than sorry!

Tys0n
2004-11-06, 00:54
som jag förstår det så ska jag ta det lungt i början men inte för lungt :)
Tack för svaren!