handdator

Visa fullständig version : Klen i benen / rygg LÄS DETTA NU!


mr_ping2
2004-11-05, 10:35
OBS! Detta är helt sant!!!


Jag har alltid varit väldigt klen i benen och haft små ben (som många här redan vet). Har tränat på 70kg i böjj, 45kg i benspark och 35 i frontböjj.

För 4 veckor sedan var jag hos en schiropraktor pga. ryggproblem. Jag hade också problem med nervimpulserna till mitt vänstra ben. Jag kunde alltså inte pressa upp mitt vänsterben mot hans hand med kraft. Skadade också mitt högra knä mycket i träning.

Nu 4 veckor senare, har inte tränat varken rygg eller ben provade jag att lyfta. Inledde med att träna på 65kg i frontböjj (+30kg), fortsatte med 12x80kg i vadpress (+30kg). Sedan 8x80kg i benspark (+35kg!).

Jag hade alltså aldrig egentligen involverat mitt vänstra ben i mina lyft!!!!!!!!



Har ni liknande problem, GÅ TILL SCHIROPRAKTOR på rot!!!


Har aldrig varit med om nåt liknande... helt sjukt rent utsagt...
Men glad blev jag :))

mystic[-_-]
2004-11-05, 10:42
Har varit hos en sådan. Känns mycket skönt efter och man bli jämnstarkare, sen gäller det att sköta det och stretcha osv.

mr_ping2
2004-11-05, 10:44
Var det samma för dig ? Att du ökade så mycket...

Grisen
2004-11-05, 10:57
Skönt för dig! Men ta det LUNGT i början bara..

mr_ping2
2004-11-05, 11:00
Blir inget lugnt här inte... hahaha... :)

Inga marklyft än på ett tag iaf...
Men ben verkar gå bra.

Grisen
2004-11-05, 11:35
Gör som du vill.. Har inte du skadat dig en gång (några gånger?) tidigare?

Em1l
2004-11-05, 11:38
om inte vänsterbenet arbetar något, borde inte högerbenet växa som satan då? :)

T-train
2004-11-05, 12:19
OBS! Detta är helt sant!!!


Jag har alltid varit väldigt klen i benen och haft små ben (som många här redan vet). Har tränat på 70kg i böjj, 45kg i benspark och 35 i frontböjj.

För 4 veckor sedan var jag hos en schiropraktor pga. ryggproblem. Jag hade också problem med nervimpulserna till mitt vänstra ben. Jag kunde alltså inte pressa upp mitt vänsterben mot hans hand med kraft. Skadade också mitt högra knä mycket i träning.

Nu 4 veckor senare, har inte tränat varken rygg eller ben provade jag att lyfta. Inledde med att träna på 65kg i frontböjj (+30kg), fortsatte med 12x80kg i vadpress (+30kg). Sedan 8x80kg i benspark (+35kg!).

Jag hade alltså aldrig egentligen involverat mitt vänstra ben i mina lyft!!!!!!!!



Har ni liknande problem, GÅ TILL SCHIROPRAKTOR på rot!!!


Har aldrig varit med om nåt liknande... helt sjukt rent utsagt...
Men glad blev jag :))


Om du har haft problem med att aktivera ena benet så skulle jag starkt rekomendera dig att uppsöka en ortoped. Nerver i kläm är ingen lek. Visst kan det hjälpa med ett besök hos en Naphrapat eller Chiropraktor..men det är rätt sunt att ta reda på varifrån problemet kommer. Bara en tanke!

/T

mr_ping2
2004-11-05, 12:21
T-train: Ja, om jag märker det igen... men nu känns det inte så viktigt. Förmodligen har det varit så här i ganska många år, eftersom jag legat på samma vikter i benträningen väldigt länge.


Jo, jag har skadat mig många gånger... har man tränat i 9 år så får man förvänta sig lite skador :) Säg 15 ggr. på olika ställen ? Mest axlar och armbågar dock.

T-train
2004-11-05, 12:26
Jo, jag har skadat mig många gånger... har man tränat i 9 år så får man förvänta sig lite skador :) Säg 15 ggr. på olika ställen ? Mest axlar och armbågar dock.

Varför ska man räkna med det? Har inte skadat mig i träningsväg en enda gågn på 3 år..men jag är iofs försiktig;-) Så sluta skada sig nu!

mr_ping2
2004-11-05, 12:28
Eftersom jag tävlar ligger jag ofta nära max.... och det tar ju på leder och så... Däremot det sista nu har jag inte skadat mig nåt i armar och axlar.

Bara ryggen då... men det vet jag ju vad det berodde på. Det var en felaktigt utformad benpressning i en maskin som inte passade min kropp... typ.

Karl_alfred
2004-11-05, 12:36
Jo, jag har skadat mig många gånger... har man tränat i 9 år så får man förvänta sig lite skador :) Säg 15 ggr. på olika ställen ? Mest axlar och armbågar dock.
Tycker jag inte man ska behöva göra.

mr_ping2
2004-11-05, 12:41
Fråga kenneth mattson som är opererad 1000 gånger i bröstet :)
Lyfter ju ändå 240...

Karl_alfred
2004-11-05, 13:02
Fråga kenneth mattson som är opererad 1000 gånger i bröstet :)
Lyfter ju ändå 240...
Har han hittat de optimala stället att placera muskelfästet på än? ;)

mr_ping2
2004-11-05, 13:34
Han satte fästet i magen typ... så får han en schysst bana och riktigt bra fart. Tar man några bärs innan så växer magen och därmed effekten.

Riktigt schysst!

z_bumbi
2004-11-06, 17:52
Fråga kenneth mattson som är opererad 1000 gånger i bröstet :)
Lyfter ju ändå 240...

Det är ju viss skillnad på att sätta lite världsrekord mm och att vara nybörjare inom sporten, de första 5 åren ska man inte ha någon skada för då har man tränat helt fel.

mr_ping2
2004-11-06, 20:26
Det får du väl tycka om du vill... men det stämmer inte!

Hardc0re!

Frazze
2004-11-06, 20:33
Många intressanta stavningar här...
Naprapat (ev doctor of naprapathy)
Kiropraktor (ev doctor of chiropractics)

/stavningspolisen
edit:stavning