handdator

Visa fullständig version : Bänkpress i smith-maskin?


Mr A
2004-11-04, 14:54
Får man lika bra utveckling av bröstmuskulaturen av att köra bänkpress i smith-maskin som att köra med fri stång, fria vikter??

Em1l
2004-11-04, 15:10
nääe.. de borde man inte få i alla fall.. man slipper ju hålla balansen, bara att ta i och trycka..

Officer
2004-11-04, 15:14
Och hur skulle isoleringen av bröstet ge mindre tillväxt på just brösten?
"Det hindrar vikten du kan använda" är skitsnack. Det ger bara mer aktivering av andra muskelgrupper såsom triceps och axlar.

Grahn
2004-11-04, 15:19
smith gör att du tar bort den fördel som fira vikter ger och det blir i princip en maskinövning. Vill man tro att maskinövningar bygger lika mycket massa som fria vikter så får man väl det, men jag gör det då inte.

Karl_alfred
2004-11-04, 15:23
Tycker smithen kan vara ett bra komplement för att variera träningenibland, + att man kan använda mycket mer vikt i den. Men jag håller mig först och främst till fria vikter och tror på det mycket mer.

Grahn
2004-11-04, 15:33
Hmmmm hantera mer vikt i smith?Den låsta rörelsebanan brukar väl ge att man blir svagare iofs, men det beror väl på teknik antar jag.

TCOG
2004-11-04, 15:37
fria vikter föredras av mig också först och främst. men DÅ och DÅ kan man slänga in smithen.

jag tar iaf mindre vikt i smith än fri.

abjorn
2004-11-04, 15:41
Jag kör snedbänk i smith eftersom jag inte har någon passare. Har jag passare blir det fristång

King Grub
2004-11-04, 15:41
Jag har mer och mer övergått från bänkpress med fri stång till pressar i maskin och med hantlar, främst uppåtlutande sådana, med snarare förbättrade än försämrade resultat som följd, vad gäller muskelutvecklingen. Skulle jag velat satsa på att bli stark i bänkpress, då skulle jag också kört bänkpress med fri stång, men jag anser inte att den, åtminstone för mig, är en speciellt bra stimulator av bröstmuskulaturen.

hampaN
2004-11-04, 16:09
Jag kan inte köra i smith för jag får så jävla ont i axlarna av de ;)

Mextreme
2004-11-04, 16:17
Jag kör snedbänk i smith eftersom jag inte har någon passare. Har jag passare blir det fristång


Jag rekommenderar powerrack då slipper du passare och smith.

Karl_alfred
2004-11-04, 16:28
Hmmmm hantera mer vikt i smith?Den låsta rörelsebanan brukar väl ge att man blir svagare iofs, men det beror väl på teknik antar jag.
Absolut inget snack om saken, kan hantera bra mycket mer vikt i en smith.