handdator

Visa fullständig version : Rätt eller fel????


Henkan
2004-11-03, 23:08
Läste senast av BoK och gjorde deras uträkning på vad jag bör få i mig.
Är 20år gammal väger 106 kg i rätt bra form...dock 2m lång :em: (Började på 77kg).

Jo enligt deras "mat för mer muskler" så fick jag det till 4539kcal i förbrukning/dag. Äter idag c.a 5000kcal för jag vill gå upp i vikt men enligt dem ska mina intag bestå av detta:

340G Protein
201G Fett
340G Kolhydrater

Jag tycker att fettmängden låter hemskt mkt. Tror jag intar max 100g fett om dagen och mitt kolhydratsintag ligger nog iaf på c.a 500g per dag.

Gör jag helt fel eller? Jag är i bra form men kan bli bättre vill få bort lite underhudsfett men inte så mkt.

Jo en fråga till.... Kan man ta en gainers till frukost för ibland har jag svårt att få i mig frukost oavsett hur jag försöker. Tänkte om man fått i sig en gainers med t,ex 45gram protien och och 90g kolhydrater och någor frukt till detta? hade det funkat?

Mkt tacksam för svar. Är inte så kunnig....Mvh Henrik

abjorn
2004-11-04, 07:41
201 gram fett tycker jag låter lite väl mycket. Dra ner det till ~0.8g/kg kroppsvikt och öka kolisarna. Jag skulle inte tagit en gainer till frukost eftersom det är snabba kolisar där. Satsa istället på lite havregryn och en prottedrink eller en MRP om du har svårt att få i dig mat på morgonen.