handdator

Visa fullständig version : Helt ny.. lite nyfiken på forumet


kristofer
2004-11-03, 22:37
Hej allihop. ja är helt ny här.. ja är en vanlig kille på 18 år som verkligen har vart minst i klassen sen förskolan.. i första året på gymnasiet börja ja träna för att slippa vara så liten. de känns som ja har allt imot mig men det har gått ganska bra ändå tycker ja. Ja vägde 58kg vid 16 års ålder och var väldigt smal och tog runt 50 i bänk. Nu har ja tränat en del i tre år och gått upp till 62kg och tar 65 i bänk. Ja tycker ja har provat allt innom kosttillskott och inget har funkat så kör bara på protein som de flesta andra. Ja tänkte lägg upp en liten bild som är kass men ganska ny.
Ja väger som sagt nu 62 och är c.a 172 lång..

Zakath
2004-11-03, 22:43
Bra att du kämpar iaf!
man ser att det finns en del muskler där!

Men hur kommer det sig att du "bara" lagt på dig 4kg på 3 år?
Hur seriös har din träning varit?
Hur ligger du till i Marklyft/Knäböj?

Och du är VARMT VÄLKOMMEN hit! :cheers:

kristofer
2004-11-03, 23:11
Tackar.. jadu att ja inte gått upp mer är tragiskt, ett år åt ja hur mycket som helst å ja käkar protein från Star Netution varje dag(Gainer Pro) och har provat det ena å det andra från gym grossisten . c o m .com men har inte gått upp nått mer å det är tråkigt som fan! ja har korta längder mellan axlarna och det är också tråkigt men inte så lätt att träna fram benstomme=/ marklyft och knäböj har ja inte sysslat med så mycket för ja vet inte 100 hur man gör.. ja har inte hatt nån instruktör utan alltid kört på det ja fått reda på av kompisar osv.. ja har väldig motivation men kroppen sviker tyvärr!

Mago
2004-11-03, 23:19
Har du nån koll på hur mycket kcal du ligger på per dag typ? Och hur många gram protein/fett/kolhydrater?

Så kan vi iaf. antingen hålla med eller säga emot om du äter bra eller inte. :P

Tycker du ser ut att ha rätt shyssta linjer och inget som direkt släper. Kör på! Om inte så blir du aldrig stor.

kristofer
2004-11-04, 10:16
Har du nån koll på hur mycket kcal du ligger på per dag typ? Och hur många gram protein/fett/kolhydrater?

Så kan vi iaf. antingen hålla med eller säga emot om du äter bra eller inte. :P

Tycker du ser ut att ha rätt shyssta linjer och inget som direkt släper. Kör på! Om inte så blir du aldrig stor.


som ja sa så åt ja nog under nästan ett ´år så åt ja ganska noga, mycket ris och pasta och tonfisk. träna också noga och la upp träningspass. nu äter ja hamburgare och pizza nästan varje dag och äter mycket hemma men går inte upp ett kilo trots att ja tränar mycket också..á 3ggr i veckan

Herkulez
2004-11-04, 10:20
men kan du skriva upp vad du äter/dag, många säger att dom äter mycket men i själva verket så ligger dom en bit under vad dom ska. Sen vill jag fråga om du äter bra kontinuerligt eller slarvar du mycket, ex har dagar då du knappt äter nåt?

låter som att du har alltför stor tilltro till kostillskott


vill inte hacka bara hjälpa =)

Froddan
2004-11-04, 10:37
Välkommen! och lycka till med träningen, den kommer nog revolutioneras till det bättre nu när du hittat hit. :)

påven
2004-11-04, 17:00
Tackar.. jadu att ja inte gått upp mer är tragiskt, ett år åt ja hur mycket som helst å ja käkar protein från Star Netution varje dag(Gainer Pro) och har provat det ena å det andra från gym grossisten . c o m .com men har inte gått upp nått mer å det är tråkigt som fan! ja har korta längder mellan axlarna och det är också tråkigt men inte så lätt att träna fram benstomme=/ marklyft och knäböj har ja inte sysslat med så mycket för ja vet inte 100 hur man gör.. ja har inte hatt nån instruktör utan alltid kört på det ja fått reda på av kompisar osv.. ja har väldig motivation men kroppen sviker tyvärr!

testa med att äta mat, och då menar jag mycket mat och träna ännu hårdare så kommer du växa sen

Mental
2004-11-04, 17:52
Matdagbok är vägen till upplysning, plita ned allt du käkar och prova dig fram till hur mycket du förbrukar varje dag.

Mitt ex från idag. nu har jag ätit för dåligt idag, men för att ilustrera.

Frukost:
3 Skivor grovt bröd (120g 208kcal)
1 burk coops makrill i tomatsås. (125g 200kcal)

Lunch & middag. (lagade maten vid lunch med syfte att räcka till middag med.)
Jasminris, kokt (100g 370kcal)
Kycklingfile, stekt i olja (170g 200kcal)
Wokmix på burk (230g 70kcal)
1msk olivmolja (116 kcal)

Totalt 1164kcal. Skall i med lite kvällsmat senare, kommer nog att sluta dagen på ca 1500kcal, villket är lite för lågt trots att jag deffar (ja, jag vägrar säga bantar, fast det är det jag gör) ;)

hultman
2004-11-04, 18:03
som ja sa så åt ja nog under nästan ett ´år så åt ja ganska noga, mycket ris och pasta och tonfisk. träna också noga och la upp träningspass. nu äter ja hamburgare och pizza nästan varje dag och äter mycket hemma men går inte upp ett kilo trots att ja tränar mycket också..á 3ggr i veckan


så länge man inte äter mer än vad man gör av med så kommer man inte att gå upp i vikt =)

adde
2004-11-04, 18:32
Hej allihop. ja är helt ny här.. ja är en vanlig kille på 18 år som verkligen har vart minst i klassen sen förskolan.. i första året på gymnasiet börja ja träna för att slippa vara så liten. de känns som ja har allt imot mig men det har gått ganska bra ändå tycker ja. Ja vägde 58kg vid 16 års ålder och var väldigt smal och tog runt 50 i bänk. Nu har ja tränat en del i tre år och gått upp till 62kg och tar 65 i bänk. Ja tycker ja har provat allt innom kosttillskott och inget har funkat så kör bara på protein som de flesta andra. Ja tänkte lägg upp en liten bild som är kass men ganska ny.
Ja väger som sagt nu 62 och är c.a 172 lång..

Du är precis lika stor, eller liten, som jag var när jag var 16. 58 kg på 173 cm. Vägde 63 på mönstringen som 18:åring. Alltid minst, visst är det kul...

Du har ju kommit igång bra, och nu när du hittat hit så kommer det gå ännu bättre. Själv fick man ju lära sig den hårda vägen... Tänk om Internet funnit för 15 år sedan :D

Keep up the good work :thumbup:

/adde

chidde
2004-11-04, 23:36
jag tyckte du såg rätt normalbyggd ut på bilderna,
tröjan satt iallafall tight på armen

62 kg på 172 cm é väl inte full skam?
det é väl vad en medelsvensson väger

stackarn som skriver till dig nu väger 52 kg fördelat på 161 cm
du kanske var minst i skolan, men inte på kolozzeum :)

keep on workin'

/chidde

kristofer
2004-11-05, 00:20
tycker verkligen detta var ett bra forum och ja fick bra med respons på de ja skrev.. ja får försöka äta mera men det känns verkligen som ja gör fel nån stans. finns det inga mer "mallar" för hur man kan äta under en dag och få i sig bra med allt som behövs för att gå upp i vikt. det tråkiga är att ja vägt 62 i c.a 1 år nu trots att ja tränat under den tiden ;) men får se hur det går, inte så lätt att äta seriöst å gå i skola på samma gång.. men är tacksam för tips osv..!

Herkulez
2004-11-05, 00:25
¨men skriv ungefär hur du äter så är det lättare att utgå från det, vad du ska ändra osv

kristofer
2004-11-05, 20:14
lite olika från da till da hutr ja äter men ja kan skriva på ett ungefär.. innan skolan klockan 7 äter ja två mackor med skinka pickles.. till middag äter ja antingen i skolan en komplett måltid med bröd osv eller blir det grillen c.a hälften av dagarna för skolmaten är det inte så bra kvalitet på=/ när ja kommer hem brukar ja ta en gainerpro(protein) sen till kvällen brukar det bli makaroner med köttfärsås elle liknande. inte så många mål om dagen men dom dagarna ja tränar brukar det bli lite mer.

Mago
2004-11-05, 20:24
Måste säga att det verkligen _inte_ ser bra ut. :D

Frukost. 2dl råg/gryngröt och 3ägg eller nåt sånt skulle ju vara ett bra förstasteg.
Sen skollunch. Och se till att äta riktigt.
Sen när du kommer hem. Nåt i klass med frukosten.
Sen träning kanske.. Direkt efter träning. 60g dextropur och en protteshake.
Sen ett riktigt mål till.

Lite bättre iaf.

Micke
2004-11-05, 20:33
Se till att ha koll på de 3 anabola timmarna efter träningen, där händer saker!

Direkt efter: Protein (vassle) samt snabba kolhydrater, proteinet blandar du i vatten för snabb upptagning.

ca 30min efter ser du till att inta en liten portion kolhydrater/protein (typ pasta med köttfärssås)

ca 60min efter tar du en till proteindrink (vassle) i vatten

ca 180min efter kan du ta en riktig måltid/proteindrink i mjölk!

kristofer
2004-11-06, 14:18
Se till att ha koll på de 3 anabola timmarna efter träningen, där händer saker!

Direkt efter: Protein (vassle) samt snabba kolhydrater, proteinet blandar du i vatten för snabb upptagning.

ca 30min efter ser du till att inta en liten portion kolhydrater/protein (typ pasta med köttfärssås)

ca 60min efter tar du en till proteindrink (vassle) i vatten

ca 180min efter kan du ta en riktig måltid/proteindrink i mjölk!


ja brukar alltid blanda proteinet med mjölk är inte det lika bra? trode man fick i sig mer proteiner då.. men får prova äta mer så får man se sen=) tack för alla råd :bow: