handdator

Visa fullständig version : Vem hoppas du vinner det amerikanska presidentvalet?


Froddan
2004-11-02, 12:02
Själv hoppas jag på John Kerry.

Yankeee
2004-11-02, 12:04
Hoppas nästan på att Bush vinner bara för att jävlas med alla "jaghataramerikavemvetintevarför" personer.

Frantic
2004-11-02, 12:09
Jag hoppas bara att den som får flest röster vinner. Eller de räknar olika distrikt va? Det kanske är lika bra att va tyst....

Officer
2004-11-02, 12:14
George Bush. Av samma anledning som Yankee, plus att jag gillar både Bush och USA så.

kharon
2004-11-02, 12:24
Jag hoppas bara att den som får flest röster vinner. Eller de räknar olika distrikt va? Det kanske är lika bra att va tyst....

De använder elektorer.

Hoppas att Nader vinner.

Zipic
2004-11-02, 12:24
Tycker att både Bush och Kerry inte passar som presidenter för en sådan stormakt.
Visst Bush är en dålig president men jag tror inte ett smack på att Kerry är så mycket bättre. Min moster som bor i USA sa likadant. Att dem mest snackar precis som alla andra politiker.

Nej, Tacka vet jag Clinton! Det var en bra president. Riktigt bra. :)

palme
2004-11-02, 12:31
Kommer inte påverka min tillvaro oavsett vem som vinner...jag tror bush vinner.

Karl_alfred
2004-11-02, 12:34
Bryr mig inte ett smack!

RobbeliRobban
2004-11-02, 13:00
Bush, för att han stoppade awb (assault weapons ban)

Froddan
2004-11-02, 13:14
Bush, för att han stoppade awb (assault weapons ban)
Vad var det?

RobbeliRobban
2004-11-02, 13:18
Vad var det?

en restriktion mot kosmetiska vapendetaljer såsom bajonetthållare, ihoppfällbar kolv, pistolgrepp på hagelgevär etc.

Grahn
2004-11-02, 13:22
en restriktion mot kosmetiska vapendetaljer såsom bajonetthållare, ihoppfällbar kolv, pistolgrepp på hagelgevär etc.

Känns inte som det viktigaste i valet mellan de två....

Chris
2004-11-02, 13:26
Bush.

Tycker det är kul att på aftonbladet är det i princip 87% som vill att Kerry ska vinna, men hur många vet ett jäkla skit om Bush förutom att han anföll Irak? Knappast många svenskar som har koll på hur han sköter inrikes frågor. Tror inte Kerry är så jäkla mycket bättre heller.

Gillar dock Southparks senaste avsnitt när dom driver som fan med hela valet, och alla tvingas rösta på antingen en "Giant Douche" eller en "Turd Sandwich" :D

RobbeliRobban
2004-11-02, 13:26
Känns inte som det viktigaste i valet mellan de två....

Mycket viktig fråga! USA är ett föregångs land när det gäller lagstiftning angående rätten att bära vapen.

Grahn
2004-11-02, 13:29
Mycket viktig fråga! USA är ett föregångs land när det gäller lagstiftning angående rätten att bära vapen.

Hur kan de vara föregånare om de aldrig haft ett förbud att ta bort?

Något kluven i vapenfrågan själv(ideologi vs realitet) men tycker inte de verkar lyckas så bra med sin vapenpolitik där borta i väst så ser inte meningen med att varenda kotte ska ha en haubits.

RobbeliRobban
2004-11-02, 13:46
Hur kan de vara föregånare om de aldrig haft ett förbud att ta bort?

Något kluven i vapenfrågan själv(ideologi vs realitet) men tycker inte de verkar lyckas så bra med sin vapenpolitik där borta i väst så ser inte meningen med att varenda kotte ska ha en haubits.

Sista OT, jag vill inte kapa tråden mer. Vi har nog delade meningar om det där på flera plan, men kort: en beväpnad befolkning är en befolkning som inte lika lätt faller offer.

Grahn
2004-11-02, 13:48
Sista OT, jag vill inte kapa tråden mer. Vi har nog delade meningar om det där på flera plan, men kort: en beväpnad befolkning är en befolkning som inte lika lätt faller offer.

Sveriges befolkning är rätt välbeväpnade de med om du tar och kikar på hur mkt vapen det finns per innevånare.

Tolkia
2004-11-02, 23:49
Jag läste någonstans att de som borde oroas mest inför utsikten till ytterligare en valperiod med Hr Buske inte är USA-fienderna utan USA-vännerna, och det är inte utan att det ligger ett korn av sanning i det.

michael
2004-11-02, 23:56
Jag önskar att ralph nader vinner bara för att få fram FLER partier i valloppen. Jag HATAR tvåpartisystemet. Jag hatar Bill O'Reilly ännu mer för sitt ignoranta uttalande om varför tvåpartisystemet är överlägset flerpartisystem som resten av världen har. Inte för att han redan nog är ett stort imploderande svart hål av motsägelse och naivitet. Hur kan flaggskeppet av kapitalism ha en så kommunistisk syn på politiken?

Dipshit
2004-11-03, 00:13
Bill Clinton for Precident!! Vore nåt det!

Tolkia
2004-11-03, 00:56
Vi har nog delade meningar om det där på flera plan, men kort: en beväpnad befolkning är en befolkning som inte lika lätt faller offer.
Eller: En beväpnad befolkning är en befolkning där fler (både relativt och i absoluta tal) faller offer ...

Yankeee
2004-11-03, 05:47
Ser ut som att busken vinner.

Grahn
2004-11-03, 06:34
Eller: En beväpnad befolkning är en befolkning där fler (både relativt och i absoluta tal) faller offer ...

Mjo funderade på det och det är ju så det är. Vi har lika mycket vapen men de tillhör folk i skytteföreningar och jägare samt finns i vapenskåp istället för byrålådor.
Man har ju inte direkt hört att någon mejjat ner sin skolklass med pappas hagelbrakare ännu iaf.

Om Bush vinner så är det väl inte helt oväntat om det är så som någon sade att ingen sittande president har bytts ut under ett krig.

Urban
2004-11-03, 08:17
Det ser ut som bush kommer att vinna

jag hoppas pa kerry

z_bumbi
2004-11-03, 08:29
Vapen i en vapentråd (Om intresse finns.) och valet i den här låter som en bra uppdelning?

Det verkar gå bra för Bush men jag är för dåligt insatt i vad de olika partierna vill och hur det påverkar mig för att bry mig så mycket.

Ninjasmurf
2004-11-03, 08:47
Bush vinner nog, annars ser farsan hans till att han gör det igen.

Yankeee
2004-11-03, 09:41
Fast nu är det ganska jämnt och det kommer kanske ta ett par veckor (igen) innan svaret kommer.

"Kommer Ohio att stå för USA-valets största kontrovers? Med Bushs seger i Florida i natt är valet i praktiken avgjort om han vinner den röstrika delstaten i Mellanvästern, vilket prognoserna talar för. Men demokraterna hävdar att de uppåt 250.000 röster som ska räknas först om tio dagar kan vända valet till John Kerrys fördel. Nu lär juristerna ta över."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=339048&previousRenderType=6

palme
2004-11-03, 14:36
Sista OT, jag vill inte kapa tråden mer. Vi har nog delade meningar om det där på flera plan, men kort: en beväpnad befolkning är en befolkning som inte lika lätt faller offer.

Sant kolla bara på Irak...

Hela anledning till deras rätt att bära vapen är för att folket ska kunna slå ner staten om den t.ex skulle bli en diktatur. Kan ha varit vettigt på 1700 talet men känns som den lagan är lite omodern nu.