handdator

Visa fullständig version : Extremt snabb måltid!


gajo fino
2004-11-01, 21:29
Har precis fått en halvtidstjänst efter ett halvårs arbetslöshet. Grejen är att eftersom jaga bara jobbar 5/h dagen så har jag inte nån rast på hela dagen, så man kan ju säga lugnt säga att man är hungrig efter jobbet! så kan nån tipsa om nåt som iaf är en hyfsad måltid som jag kan ta i shakern tillsamammans med proteinpulvret... Ja menar det ska gå så snabbt att käka det så chefen bara tror att jag gör ett snabbt toalettbesök! man kan ju lugnt säga att chefen vill att man jobbar HELA tiden utan att ta det lugnt! så kan nån tipsa som ett extremt snabbt recept!

King Grub
2004-11-01, 21:31
Proteinpulver, mjölk, havregryn, banan, rapsolja. Mixa och drick. Loppfrön om man vill ha lägre GI.

Edit: har du inte ens en kvarts rast på fem timmar är det rätt undermåligt.

Grisen
2004-11-01, 21:36
Samma "recept" körde jag med när jag hade ett väldigt stressigt jobb. Det funkar bra!

Edit. De flesta arbetsplatser brukar ha rast, men det är inte ett måste när man endast jobbar 5 timmar.

Cilia
2004-11-01, 22:17
håller med Grub.
Det där är inte enligt arbetslagstiftningen men som arbetslös är man ganska utsatt och det är inte så lätt att ställa krav.

Jag tycker du ska läsa på lite iaf så du vet vilka rättigheter du har sedan är det en annan sak om du väljer att utnyttja dom eller inte. Men kunskap är aldrig en nackdel.

Själv skulle jag nog ha svårt för att äta eller dricka något på toaletten.

jakke
2004-11-01, 22:20
håller med Grub.
Det där är inte enligt arbetslagstiftningen men som arbetslös är man ganska utsatt och det är inte så lätt att ställa krav.

Jag tycker du ska läsa på lite iaf så du vet vilka rättigheter du har sedan är det en annan sak om du väljer att utnyttja dom eller inte. Men kunskap är aldrig en nackdel.

Själv skulle jag nog ha svårt för att äta eller dricka något på toaletten.

5 timmar är ju exakt hur länge man får jobba utan rast.Ialla fall enligt kommunen där jag brukar jobba.
Sedan kan man alltid "gå på toa".

gajo fino
2004-11-01, 22:53
Grejen är att detta är ett jävla pissjobb, om ja säger att affären ja jobbar på e Lidl, kanske ni förstår... Förhoppningsvis är detta bara tillfälligt eftersom ja hela tiden försöker hitta ett nytt jobb. O eftersom ja vill ha fler arbetstimmar (behöver verkligen pengar!) så tror jag inte att det är ett plus om ja börjar rabbla mina rättigheter nät det ändå bara är 5h 4ggr veckan... men receptet verkar riktigt bra! borde väl kunnas blanda med vatten istället för mjölk, då ja tror att det skulle se lite misstänkt ut om ja ställer det i kylen!

skaparn
2004-11-01, 23:08
Grejen är att detta är ett jävla pissjobb, om ja säger att affären ja jobbar på e Lidl, kanske ni förstår... Förhoppningsvis är detta bara tillfälligt eftersom ja hela tiden försöker hitta ett nytt jobb. O eftersom ja vill ha fler arbetstimmar (behöver verkligen pengar!) så tror jag inte att det är ett plus om ja börjar rabbla mina rättigheter nät det ändå bara är 5h 4ggr veckan... men receptet verkar riktigt bra! borde väl kunnas blanda med vatten istället för mjölk, då ja tror att det skulle se lite misstänkt ut om ja ställer det i kylen!

Det är så dom gör för att pressa priserna alltså? Lustigt hur man känner röda lustar komma smygandes när man läser sånt där.
Men ett par grovmackor med valfri påläggsmängd borde väl gå att trycka i sig utan att chefen tycker du tar för lång tid på dig. Sitta på toan och käka kan omöjligt vara så trevligt iofs. Jag drack en läsk på toa en gång, det var tillräckligt otrevligt för att jag inte skulle göra det igen.

s0s
2004-11-02, 01:40
En shake kan inte vara farlig att dricka på toan, tänk på disco folk som dricker Öl där inne...mysig avatar k-grub har :cheers:

GT_Razor
2004-11-02, 20:04
Haha, vad ballt! Kom in på denna tråd å så ser jag King Grub rada upp ett recept jag kört länge på. Alltså exakt det till punkt å pricka...kört länge med proteinpulver, mjölk, banan, rapsolja å havregryn. Fan å jag som inte löäste det nånstans utan bara kom på själv...så finns det fler som har exakt samma recept, hihihihihiihih