handdator

Visa fullständig version : Sushi Poll!


Dipshit
2004-11-01, 20:15
Åt sushi idag för första gången.. var varken gott eller äckligt enligt mig!
Alla sushi-frälsta säger dock att det tar ett tag att gilla det..

Har ni testat? Va ni tycka?
Vad är godast på menyn?

Einar
2004-11-01, 20:18
Jag och några polare till mig gjorde hemmalagad sushi i förra veckan. Riktigt gott blev det. Jag tror jag tryckte i mig 20 bitar minst! Svingott är det.

kimonque
2004-11-01, 20:23
Jag gillar sill, vad är det för skillnad? :eating: fast sushi smakar inget.. hmm kanske man får testa nån gång

adde
2004-11-01, 20:23
Jag är helt tokig i Sushi, både på restaurang eller hemmagjorda.

Lättast att gilla är Lax och Tonfisken skulle jag nog säga, men på en fin restaurang kan man få en massa skojiga godbitar.

/adde

Dipshit
2004-11-01, 20:27
Jag är helt tokig i Sushi, både på restaurang eller hemmagjorda.

Lättast att gilla är Lax och Tonfisken skulle jag nog säga, men på en fin restaurang kan man få en massa skojiga godbitar.

/adde
Ja, jag skulle vilja testa den där varannan som äter den dör! ;)
Nämen finns det inte nåt liknande?

Halldin
2004-11-01, 20:29
Aldrig testat, men man tar väl så mycket wasabi att smaklökarna dör. :thumbup:

King Grub
2004-11-01, 20:30
Sushi är inget för mig; jag har provat vid ett antal tillfällen, men jag uppskattade varken smak eller konsistens.

adde
2004-11-01, 20:31
Ja, jag skulle vilja testa den där varannan som äter den dör! ;)
Nämen finns det inte nåt liknande?

Du menar Japansk blåsfisk, vilket nog inte klassas som det vi kallar som Sushi. En på 70 dör har jag hört, men jag tror inte det är så illa...

edit: vad förvånad jag blev när jag gick in i allmänt-forumet och kom ut i kost-forumet :D Warp-ZONE??

/adde

Jay-Z
2004-11-01, 20:47
Hur är näringsinnehållet i sushi? Är det bra dietmat, rent av? I hope so... :D

adde
2004-11-01, 20:54
Hur är näringsinnehållet i sushi? Är det bra dietmat, rent av? I hope so... :D

Typ ris och fisk, kan inte bli mycket bättre.

Brukar alltid äta Sushi på äterdagarna under deffen. Vill man ha mindre ris finns det Sashimi(?) som är fiskbitar och ris löst. Man kan även få ENBART rå fisk, mumma!!

/adde

Jense
2004-11-01, 21:04
världens kanske mest överreklamerade mat.


varken gott eller äckligt

Zozza
2004-11-01, 21:10
Om man vill testa sushi för första gången, vart ska man vända sig? :rolleyes:

Är den sushin dom säljer på konsum,parkhallen och liknande matvarukedjor "ok" sushi?

Kanske inte så fint/ekonomiskt att ta sushi från nån resturang och bara ta 2 tuggor och sedan be om notan :(

Menigar
2004-11-01, 21:11
Jag tycker sushi är helt okej och lite till. Men det tar lite tid innan man får till snitsen med sojadoppandet(dock aldrig mer än 1/4 om jag minns rätt, då förolämpar man kocken), wasabi-påläggandet och vilken ordning man ska ta bitarna.

Sen är det en av de få rätter jag kan bli riktigt mätt på utan att äta några direkt löjliga mängder, och det är ett stort plus! :)

Jense
2004-11-01, 21:14
ju mer pengar du lägger på maten desto mer kommer du uppskatta den.

exempel: suchi hemma, från konsum, 30 spänn. inte speciellt gott. aningen ovant, du kastar efter en tugga.

sushibar, du betalar 300 spänn för en tallrik, fast det smakar EXAKT lika som det du åt hemma så äter du upp det, och därmed förlorar känslan av att va ovan vid sushin

adde
2004-11-01, 21:18
Om man vill testa sushi för första gången, vart ska man vända sig? :rolleyes:

Är den sushin dom säljer på konsum,parkhallen och liknande matvarukedjor "ok" sushi?

Kanske inte så fint/ekonomiskt att ta sushi från nån resturang och bara ta 2 tuggor och sedan be om notan :(

Konsum är väl kanske inte det bästa, men en vanlig Sushi restaurang där du kan plocka med maten hem. En lunch kan kosta 50-60 spänn, det är väl inte så farligt?

Var bor du? kan kanske rekommedera nått bra ställe.

/adde :love: Sushi

Cinna
2004-11-01, 21:57
Mmmm ... sushi :love:


Favoriten är fortfarande jätteräkan, lite ingefära å en droppe soya - kan inte bli bättre :thumbup:

Dipshit
2004-11-02, 11:56
Är inte jätteräkan ganska smaklös?

Btw, såhär kostade det där jag åt:
Liten: 49kr
Stor: 69kr
Minns dock inte hur mkt man fick för det.. men visar väl lite..