handdator

Visa fullständig version : Mitt Bästa program (Stöldgods)


ops
2004-10-31, 19:21
Tänkte bara klippa och klistra in det program som ger bäst resultat för mig!
För de som är intresserade är det bara att läsa, programet bygger en bra "allround" styrka!
Träningsbakgrund: Tränat från och till från 79, och de flesta grenarna, Bodybuilding, styrkelyft och tyngdlyftning. Har även prövat det mesta mellan Vince Gironda till Mike Mentzers "Heavy duty" till Arnolds program och 80-talets disco byggning, som tur nog A.Persson plockade ur mig, kvickare än en avlöning försvinner en fredax kväll! Bulariska knäböjsprogram, ja har provat det mesta och förkastat en del då det ej funkade för mig, men som sagt var nedanstående program är nog det som jag trivts bäst med!

Edit by allan//
oavsett om du skriver att det är stöldgods är folk i allmänhet jäkligt kinkiga med att man klistrar in rakt av. På Kolozzeum uppmanar vi alltid medlemmarna att länka istället. så nu gör jag det...

http://www.defrancostraining.com/articles/archive/articles_westside.htm


allan

Knäböj
2004-10-31, 22:33
Tänkte bara klippa och klistra in det program som ger bäst resultat för mig!
För de som är intresserade är det bara att läsa, programet bygger en bra "allround" styrka!
Träningsbakgrund: Tränat från och till från 79, och de flesta grenarna, Bodybuilding, styrkelyft och tyngdlyftning. Har även prövat det mesta mellan Vince Gironda till Mike Mentzers "Heavy duty" till Arnolds program och 80-talets disco byggning, som tur nog A.Persson plockade ur mig, kvickare än en avlöning försvinner en fredax kväll! Bulariska knäböjsprogram, ja har provat det mesta och förkastat en del då det ej funkade för mig, men som sagt var nedanstående program är nog det som jag trivts bäst med!

Edit by allan//
oavsett om du skriver att det är stöldgods är folk i allmänhet jäkligt kinkiga med att man klistrar in rakt av. På Kolozzeum uppmanar vi alltid medlemmarna att länka istället. så nu gör jag det...

http://www.defrancostraining.com/articles/archive/articles_westside.htm


allan
*Gäääsp* Tröttnade efter halva texten... :sleep:

Medusa
2004-10-31, 22:40
Grabbarna på T-nation och Westside kan en hel del om träning, och det är inte skitsnack...Westside Barbbell Club producerar lyftare av högsta klass, varje år...Många som ligger över 300 strecket i bänkpress...Intressant program...

ops
2004-10-31, 22:58
Tack för hjälpen Allan, visste inte detta!

ante
2004-10-31, 23:49
Vad har du gjort för ökningar mer specifikt då?

Mer än att det bara har fungerat bra. :)

ops
2004-11-01, 20:36
Inte mycket! Jag tränar ca 4-6månader per år nuförtiden, och kitesurfar resten, men med detta programet kommer jag på den tiden upp till den nivå jag var på när jag tränade som mest, vilket jag inte gör lika snabbt med andra typer av program, dels har denna typ av träning hjälp mig att komma över diverse skador som gör sig mer påminda med mer trad. "byggarträning" Nivån jag bukar nå är i runda slängar följande, vid en kroppsvikt på 90-95kg.
"Max effort" Bänkpress 160kg/3-4reps, Marklyft 225kg /3-4reps, Press bak nacken 110kg/3-4reps, Skivstångsrodd 140kg/3-4reps
Hantelpress på "swissball" 41kg/35-40reps(Plana pressar).
Sammanfattningsvis tappar jag ca.25% under kitesäsongen som skall hämtas upp!
Skall bli intressant vad som sker detta året börjar vinterträningen imorgon, med ett annat program, men basen är ung. detsamma! :smokin:

Grisen
2004-11-01, 20:51
Jag skulle gärna läsa en förkortat version av programmet på svenska!

:thumbup:

För övrigt sjuka styrkeresultat!

ops
2004-11-01, 22:40
Tack! Om tiden finns kan jag göra som du önskar, dock ej innan helgen.
När det gäller resultaten har jag tränat från och till sen 79, till min stora sorg började jag träna innan Dorian Yates, han har hunnit vinna ett antal Mr. Olympia. Går jag in i linne på ett gym kommer någon liten "Effektiv" träning instruktör och vill guida mig igenom ett basprogram, livet är lustigt ibland! :laugh:

slobban
2004-11-02, 00:01
Du råkar inte sitta och ruva på nått gammalt arnold schema va? Vore ju kul å se.

ops
2004-11-02, 00:22
Arnold "Mass and bulk"
1.knäböj 5X8,8,6,6,6
2.Bänkpress 5X8,8,6,6,6
3.Chins 5X10
4.skivstångsrodd 5X8,8,6,6,6
5.Press bakom nacken 5X8,8,6,6,6
6. skivstångscurl 5X8,8,6,6,6
7. Liggande triceps extension 5X8,8,6,6,6
8. stående tåhäv 5X12
9. sit ups 3X20
10. och nu blir det tufft, Marklyft 5X8,8,6,6,6
Jag skall ärligt erkänna fick detta i min hand första gången 79, som nybörjar program och ballade ur efter 2 veckor!(Började med Ehrling wahlgrens superbomber istället)
Har sen försökt köra programet några gånger efter och ALRDIG orkat fullfölja det!

slobban
2004-11-02, 00:25
Du är ju guld!!
En fråga bara, är det här alltså ett pass?? Eller ska man dela upp det?

ante
2004-11-02, 00:40
Imponerande resultat minsann! Roligt att se att det går att prestera bättre genom att träna smartare/annorlunda.

Vad har du för erfarenhet av swissball träningen? Kan tänka mig att den bland annat hjälper till i kitesurfingen, stämmer det?

ops
2004-11-02, 11:50
Angående frågan om splitten på programet, så äår detta i sitt original ett helkropps program, men Arne Persson( som är den armstarkaste person jag träffat efter Ricky Bruch, men när det gäller kunskap i träning regerar Arne) rekomenderade att splitta programet på 2dagar för att det skulle bli praktisk genomförbart, och då var det ett bra "Bulk"program.
När det gäller swissball, så är den bra i vissa övningar, tex. ett bra rehab program i Bänpress är Period 1 Högreps träning på swissball i tex hantelpress, för att sen gå över till "Floorpress", Bollen är även bra att använda som bänk vid axelpress, hantelcurl ösv. då den höjer balans nivån, Dock överdrev jag den !"unktionella" träningen förra vintern, allt skulle köras på swissball eller balansbräda tom knäböj, detta ledde till sist till diskbråk i korset, körde skivstångs rodd 8X3/115kg/60sek vila, på balansbräda, sista setet när jag skulle gå ner från brädan sa det PANG i ryggen, så vad jag lärde mig av detta var att inte överdriva, men visst både balansbrädor och swissball är bra, men använd lättare vikter och träna antingen högreps eller explosivitets träning på det! då är det alldeles utmärkt.

slobban
2004-11-02, 23:46
Måste bara sticka in lite frågor om arnold schemat ang spliten.
Bör det delas av direkt efter övn 5 där eller nått?
Eller kan man kasta om övningarna efter behag tro?
Och slutligen, är det troligt att man orkar köra igenom det där programmet 2 ggr på en vecka? Dvs programmet splitat på 2 med en vilodag varannan dag, eller ev träna varannan.
Mycke nu... verkar va ett kul upplägg iaf!

ops
2004-11-03, 10:44
Måste bara sticka in lite frågor om arnold schemat ang spliten.
Bör det delas av direkt efter övn 5 där eller nått?
Eller kan man kasta om övningarna efter behag tro?
Och slutligen, är det troligt att man orkar köra igenom det där programmet 2 ggr på en vecka? Dvs programmet splitat på 2 med en vilodag varannan dag, eller ev träna varannan.
Mycke nu... verkar va ett kul upplägg iaf!
Jag skulle kört det varannan dag, splittat dag 1. Bröst/Axlar/Armar. Dag 2. Ben/Rygg/Mage/ och kanske skippat vadräningen!