handdator

Visa fullständig version : nytt rygg/axel program, vad tror ni?


stenis
2004-10-31, 16:42
Hej!

har tränat i ca: 6 månader nu! Med samma gammla rygg/axel pass.. Tänkte förnya det lite, så vad tror ni om detta;

ö.1 chins
ö.2 Axelpress (Med smith-stång)
ö.3 Marklyft
ö.4 Lateral Raise (Maskin)
ö.5 Rodd (lr vad man nu ska kalla det, ingen sådan där cardiomaskin)
ö.6 Latsdrag
ö.7 Rear Delt Row (Med smith-stång)
ö.8 Latsdrag med V-handtag

kan ha missat något nu, de märks!

så, vad tycker ni? :)

mvh stenis

mini_Arnold
2004-10-31, 17:17
Jag hade nog valt att köra ryggövningarna först och sen axelövningarna.
Blir mer intensivt då, och det är bra.

Peace!

z_bumbi
2004-10-31, 17:17
Kör du baksida axlar innan du kör latsdrag så kommer kanske baksidan begränsa vikten du kan använda i latsdragen.

Jag skulle själv inte blanda axlar med rygg då jag vill vara pigg och utan pump i axlarna när jag kör rygg, att köra axlarna efter ryggen är en annan sak. Det kan vara en smaksak men är jag trött i axlarna så är skaderisken antagligen större också.

stenis
2004-10-31, 19:27
ö.1 chins
ö.2 Marklyft
ö.3 Latsdrag
ö.4 Rodd (lr vad man nu ska kalla det, ingen sådan där cardiomaskin)
ö.5 Latsdrag med V-handtag

ö.6 Axelpress (Med smith-stång)
ö.7 Lateral Raise (Maskin)
ö.8 Rear Delt Row (Med smith-stång)

ser detta bättre ut? åsikter :)

mvh stenis

mini_Arnold
2004-10-31, 19:37
ö.1 chins
ö.3 Latsdrag
ö.5 Latsdrag med V-handtag


3 nästan likadana övningar (?) hade iaf inte jag kört, för ryggen :)
Men sen så är jag klen så lyssna inte

stenis
2004-10-31, 19:47
vägrar jag ändra på.. kört så från början o älskar de övningarna tillsammans.. så de blir inget av med att ändra på de..

Fler synpunkter på övriga schemat tack, något jag ska lägga till på ryggpasset eller så?

mvh stenis

z_bumbi
2004-10-31, 20:41
vägrar jag ändra på.. kört så från början o älskar de övningarna tillsammans.. så de blir inget av med att ändra på de..

Fler synpunkter på övriga schemat tack, något jag ska lägga till på ryggpasset eller så?

mvh stenis

Utan att veta hur mycket du kör av allt är det ganska svårt att ha några synpunkter mer.
Hur ofta tränar du ryggen?

stenis
2004-10-31, 21:29
Utan att veta hur mycket du kör av allt är det ganska svårt att ha några synpunkter mer.
Hur ofta tränar du ryggen?

Jag tränar ryggen 1 gång i veckan. Likaså axlar! Seten varierar, men 3-4 set (oftast 4), med 8-10 repetioner.

mvh stenis

Numero1
2004-11-01, 11:22
Marklyft mitt i alltihopa...
Är det många som kör så??? jag är helt knäckt efter mina marklyft.

Håller med om att det känns helt onödigt att köra Chins och latsdrag samma pass. Kaka på kaka! varför "älskar du att köra de övningarna tillsamman" ?
Vad är det som är så bra? :confused:

nordland
2004-11-01, 11:38
ö.1 chins
ö.2 Marklyft
ö.3 Latsdrag
ö.4 Rodd (lr vad man nu ska kalla det, ingen sådan där cardiomaskin)
ö.5 Latsdrag med V-handtag

ö.6 Axelpress (Med smith-stång)
ö.7 Lateral Raise (Maskin)
ö.8 Rear Delt Row (Med smith-stång)

ser detta bättre ut? åsikter :)

mvh stenis

Nog ser det ju ganska bra ut, men kör hellre lats övningarna efter varann istället.

Sen att de skulle bli kaka på kaka förstår jag inte... chinsen tar annorlunda än latsdragen. Sen tar latsdrag med v-handtagen längre in på latsen än vanliga latsdragen... Så kör på.......

Numero1
2004-11-01, 12:19
Men sa jag något om latsdragen med V-hantaget? Den köper jag...
Vad är det för skillnad på chins och latsdrag menar du, hur stor är skillnaden? Lägg tiden på en annan övning istället.

stenis
2004-11-01, 16:14
varför "älskar du att köra de övningarna tillsamman" ?
Vad är det som är så bra? :confused:

ja varför kör du så eller så? varför är de så bra? antagligen för att du gillar det, du känner dig bekväm med de övningarna, du tycker de passar dig väldigt bra och att du utvecklas på bra sett genom dem.. :)

så känner jag.. tycker chins och latsdrag är super tillsammans, tycker jag får bra kontakt i båda övningarna och jag tycker de gett bra resultat på mig! :) :)

mvh stenis

stenis
2004-11-01, 18:18
förresten. hur ska jag lägga upp mark-övningen? set/reps? ska de vara lika som alla mina andra övningar eller? 3-4set med 8-12reps?

mvh stenis

stenis
2004-11-02, 14:41
första gången mark igår.. kändes väldigt bra måste jag säga, kommer jag alla gånger fortsätta med!!

men ajj som bara fan va träningsverk jag har på baksida lår.. kan knappt gå :/ men känns skönt att det tar lite iaf :)

mvh stenis

Numero1
2004-11-02, 14:43
ja varför kör du så eller så? varför är de så bra? antagligen för att du gillar det, du känner dig bekväm med de övningarna, du tycker de passar dig väldigt bra och att du utvecklas på bra sett genom dem.. :)

så känner jag.. tycker chins och latsdrag är super tillsammans, tycker jag får bra kontakt i båda övningarna och jag tycker de gett bra resultat på mig! :) :)

mvh stenis

Jag tycker att det är mysigt att sitta på kaffe och äta muffins...
Har jag växt av det? Kan jag effektivisera och få bättre resultat på något annat sätt?

Men funkar det för dig så är det ju bara att köra på :thumbup:

Numero1
2004-11-02, 14:47
första gången mark igår.. kändes väldigt bra måste jag säga, kommer jag alla gånger fortsätta med!!

men ajj som bara fan va träningsverk jag har på baksida lår.. kan knappt gå :/ men känns skönt att det tar lite iaf :)

mvh stenis

Körde du raka mark eller?
Jag trode det var axlar/rygg du körde och inte ben ;)

stenis
2004-11-02, 14:56
asso helt seriöst jag har ingen aning vad jag körde för mark :D körde mark som ove rytter kör på sin träningsvideo.. och den övningen hade han i rygg-delen av filmen.. men endå så känns de baksida lår :/

gör jag helt fel då?

mvh stenis