handdator

Visa fullständig version : deff och muskleltillvaxt


Urban
2004-10-31, 10:09
Aloha,

Jag funderade pa en sak. Det ar ju faktum att det nastan ar omojligt att bygga muskler under deff. Och jag ser att folk har ger rad till sadana som vill ga ner i vikt att styrketrana for att inte forlora sina muskler under deffen, men nu till mina tankar.

Nar jag anda inte kan bygga natt under deffen spelar det da nagon roll om jag gar till gymmet och inte alls tar i lika mkt. Det kanske racker om jag overbelastar musklerna lite grand for att dem inte ska forsvinna. Kan jag under min deff ga till gymmet och bara ge 50 % ar det till rackligt for att jag inte ska forlora muskler?

vad tror/tycker/vet ni om det har?

:bpump:

Castro
2004-10-31, 10:55
Nej, nej, nej! Du måste träna HÅRT för att kroppen verkligen skall förstå att dem där onödiga musklerna är livsnödvändiga!

Matte_Maiden
2004-10-31, 10:58
Nej, nej, nej! Du måste träna HÅRT för att kroppen verkligen skall förstå att dem där onödiga musklerna är livsnödvändiga!

Enough said. :cool:

Xatzer
2004-10-31, 11:10
detta har jag inte tänkt på... men vafan, aldrig jag skulle gå in med en sån inställning, jag kör fan alltid så hårt det går :)
"Bära eller brista, mina muskler skall spricka"

Citerat från "Xatzers bästa gymtips, sida 101"

Urban
2004-10-31, 20:54
okey tack for det

HenrY
2004-10-31, 20:59
Ja, såklart man ska köra hårt!
Annars är det ju heller inge roligt o träna;)

Urban
2004-10-31, 22:28
Det haller jag inte med om. Ibland nar man inte har sa stor traningslust eller ork kan det vara skont och ga ner och bara kora lite latt och oseriost. for iaf fa musklerna att aktivera sej..

Metal_boy_
2004-11-01, 06:46
Det haller jag inte med om. Ibland nar man inte har sa stor traningslust eller ork kan det vara skont och ga ner och bara kora lite latt och oseriost. for iaf fa musklerna att aktivera sej..

då är det nästan bättre att du vilar en eller två veckor då och då, istället för att bara gå omkring på gymet och slänga me snabeln

Urban
2004-11-01, 07:08
men det ar ju inte sa att jag gar dar nere och lallar bara. Men kanske sa att man skiter i sista settet och inte tar i for kung och fosterland. Det ger ju anda fastan du inte skippar det sista

Numero1
2004-11-01, 10:59
Jag förstår inte meningen med att gå till gymmet och ta i 50%?????
Varför???

Numero1
2004-11-01, 11:02
Det haller jag inte med om. Ibland nar man inte har sa stor traningslust eller ork kan det vara skont och ga ner och bara kora lite latt och oseriost. for iaf fa musklerna att aktivera sej..

Och vad tror du att det ger???
Personligrn skulle jag stanna hemma och komma mer laddad och ordentligt utvilad dagen efter istället!

Urban
2004-11-01, 20:48
Jag förstår inte meningen med att gå till gymmet och ta i 50%?????
Varför???


Darfor att jag inte orkar

King Grub
2004-11-01, 21:28
Darfor att jag inte orkar

Då är det nog något fel på ditt upplägg, antingen kost- eller träningsmässigt, eller något annat som felar i ditt dagliga liv.

Urban
2004-11-01, 23:31
Då är det nog något fel på ditt upplägg, antingen kost- eller träningsmässigt, eller något annat som felar i ditt dagliga liv.


Det var da det lojligaste jag hort, bara for att man har lite motivationsbrist sa maste det bero pa kosten eller ens liv. For tillfallet prioriterar jag inte traning hogst. Kanske det ar sa enkelt.. :sleep:

Monoxide
2004-11-01, 23:42
Det var da det lojligaste jag hort, bara for att man har lite motivationsbrist sa maste det bero pa kosten eller ens liv. For tillfallet prioriterar jag inte traning hogst. Kanske det ar sa enkelt.. :sleep:


Det var ju inte det du skrev. Du skrev "därför att jag inte orkar" och inte "därför att jag inte är motiverad".

Om du inte hade haft den fysiska orken att träna så hade där ju varit något fel någonstans, och det var naturligtvis det som Grub syftade på.

Urban
2004-11-02, 00:44
okej missuppfatting fran min sida.

Castro
2004-11-02, 07:01
Du har alltså den fysiska orken att träna hårt, men vill ändå inte göra det på grund av bristande motivation. Men om du ändå skall motivera dig att gå ned till gymmet så är det väl lika bra att löpa linan ut och verkligen ta i. Eller?

Garnax
2004-11-02, 07:04
kan iofs vara skönt o gå ner till gymmet och bara göra det man känner för och skita i allt vad upplägg heter någon gång då eller då bara för att det är kul.

Man behöver juh inte spela en dödseriös match forboll varje gång man är på pla med polarna, ibland kan man juh bara dribbla omkring med bollen för nöjets skull och se vem som kan studdsa flerst gånger på huvudet eller lägga några straffar

Men ska du deffa bör du juh köra hårt även ur energiförbruknings syn...

Bingo
2004-11-02, 11:35
Och vad tror du att det ger???
Personligrn skulle jag stanna hemma och komma mer laddad och ordentligt utvilad dagen efter istället!Men lite träning måste väl vara bättre än ingen träning :confused:

Gå ner dagen efter kan man ju göra ändå.

Numero1
2004-11-02, 11:45
Men lite träning måste väl vara bättre än ingen träning :confused:

Gå ner dagen efter kan man ju göra ändå.

Det beror på vad du vill åstakomma med din träning! Om du bara är där och slöar kan du lika gärna stanna hemma. För att bygga muskler krävs fokus, intensitet och tunga vikter på gymmet!

Bingo
2004-11-02, 12:19
Det beror på vad du vill åstakomma med din träning! Om du bara är där och slöar kan du lika gärna stanna hemma. För att bygga muskler krävs fokus, intensitet och tunga vikter på gymmet!Jo, så är det naturligtvis. Min tanke var bara den att frågeställningen från början avsåg träning dels för att man vill gå ner i vikt, dels för att bibehålla muskelmassan. Och även om ett pass kanske inte är perfekt ur muskelbevarandesynpunkt så måste det väl ändå vara bättre för viktnedgången att köra ett halvhalvslappt pass än att ligga hemma i soffan. Inte för att det är något jag faktiskt vet men det verkar ivf rimligt.

Numero1
2004-11-02, 12:21
Det stämmer. Aktivitet bidrar ju till att du förbrukar energi och det bidrar ju i sin tur till viktminskning.

Urban
2004-11-02, 22:02
Det beror på vad du vill åstakomma med din träning! Om du bara är där och slöar kan du lika gärna stanna hemma. För att bygga muskler krävs fokus, intensitet och tunga vikter på gymmet!


Jag vet inte hur du definerar sloa men om man missar det sista settet och inte tar i till 100% ar sloa sa ar jag en slofock

Nej jag har lyckats bygga muskler, fran 72 KG till 88 KG pa 5 manader givetvis en massa flask ocksa och jag behover inte fokusera mej till max det racker med att jag tar tag i vikterna och lyfter. Intensiteten ar inte heller sa noga for min del, mina pass tar ibland upp till 2 timmar for att jag vilar mellan 5-7 mellan setten for dem stora ovningarna: (Bank, Mark, Boj).