handdator

Visa fullständig version : Är det bara jag som INTE kör armar(separat)???


bear.flowertwig
2004-10-30, 17:58
Ett upplägg med separata armpass har jag inte haft på säkert 6-7 år.

Startade karriären med monsterpass på 2 timmar ofta med favoritgrupperna rygg och biceps. Rättade upp det efter ett par år och har sen dess kört med prioritet på bröst och ben. Numera med ÄN mer prioritet på axlar.

Ibland UNDVIKER jag tom övningar som involverar armar för att isolera bröst, ben osv. Har otroligt nog fortfarande enligt mitt tycke väl stora armar(konstant runt 40 cm+, framför allt biceps) i förhållande till övriga kroppen.

Har svårt att se att jag nånsin kommer gå tillbaka till renodlade armpass för att det känns som bortkastad tid då de får så mkt stryk i mark, chins, bänk mm.

Nån mer som resonerar likadant?

Pez
2004-10-30, 18:06
Ett upplägg med separata armpass har jag inte haft på säkert 6-7 år.

Startade karriären med monsterpass på 2 timmar ofta med favoritgrupperna rygg och biceps. Rättade upp det efter ett par år och har sen dess kört med prioritet på bröst och ben. Numera med ÄN mer prioritet på axlar.

Ibland UNDVIKER jag tom övningar som involverar armar för att isolera bröst, ben osv. Har otroligt nog fortfarande enligt mitt tycke väl stora armar(konstant runt 40 cm+, framför allt biceps) i förhållande till övriga kroppen.

Har svårt att se att jag nånsin kommer gå tillbaka till renodlade armpass för att det känns som bortkastad tid då de får så mkt stryk i mark, chins, bänk mm.

Nån mer som resonerar likadant?
40 cm+ är inte speciellt.."stort". Faktiskt.

Halldin
2004-10-30, 18:16
40 cm+ är inte speciellt.."stort". Faktiskt.
I förhållande till övriga kroppen, skrev han också.

bear.flowertwig
2004-10-30, 18:16
40 cm+ är inte speciellt.."stort". Faktiskt.

...i förhållande till övriga kroppen.

TCOG
2004-10-30, 18:18
kör du inte armar?

bear.flowertwig
2004-10-30, 18:24
kör du inte armar?

Nix. Inga renodlade armövningar.

stenis
2004-10-30, 18:27
nå bilder man kan få se så man kan göra sig en egen uppfattning om hur bra dom matchar övriga kroppen?

mvh stenis

abjorn
2004-10-30, 18:42
Armarna kan aldrig bli för stora, om man nu inte ser ut som nån av olje-shejkerna

bear.flowertwig
2004-10-30, 19:11
nå bilder man kan få se så man kan göra sig en egen uppfattning om hur bra dom matchar övriga kroppen?

mvh stenis

Det här må va en dålig bild men var allt jag hade för tillfället.

Och nej, inget mobbande angående "antal tränande år" och "nuvarande volym"... ;)

Får se om man vågar posta några fler kort senare så kanske man kan få lite konstuktiva tips om fortsatt träning :bpump:

abjorn
2004-10-30, 19:21
Dina armar är inte alls för stora. Du kan gott träna dom separat.

stridis
2004-10-30, 19:22
Tycker de är rätt bra i linje med resten av kroppen, biceps är kanske något före triceps ser normal inte stor,har du kort på tricepspose? Då skulle vi se bättre. Kör armar men du behöver ju inte prioritera dem med eget pass eller dyl som flera gör.

edit: Jag kör lite sjuka prio-pass, då blir det vader armar och lats. (de släpande muskelgrupperna).

RobbeliRobban
2004-10-30, 19:22
Tillbringar man lite tid på gymmet, så känns det irrelevant att "kasta bort" den tiden på att köra 20set biceps tex.

bear.flowertwig
2004-10-30, 19:27
Tack för era synpunkter.

Men eftersom det inte direkt var igår jag slutade köra dem separat utan för flera år sen så har ju inte förändringarna kommit fort. Därför... känns det för mig ändå som att jag är på rätt spår. Dessutom är det skönt att inte behöva sätta av ännu ett pass då det kan vara svårt att hinna med som det är. Måste jag prioritera blir det hellre ett HIIT-pass backlöpning.

z_bumbi
2004-10-30, 20:10
Olika mål har olika träning, det är t ex svårt att bli riktigt stark i bänken om man inte kör triceps separat men för att få en lagom fysik där man inte har några direkta träningsplaner av någon typ går det alltså uppenbarligen att köra utan direkt armträning.
Mycket avgörs alltså av målsättningen vad som funkar.

Lizard
2004-10-30, 21:00
Jag tycker det ser mycket harmoniskt ut och med en avundsvärd pipeline på biccan.
Misstänker att ditt mål är att se fit ut och inte störst(?) och med filosofin if it's not broken don't fix it så skulle jag fortsätta som förut, kanske med tillägget att lägga in lite separat tricepträning för att kunna öka i pressövningarna (om du nu vill det?).
Det enda jag tycker släpar lite är underarmarna som i den vinkeln och med mina ögon ser aningen tunna ut - underarmar är riktigt snyggt på män.

Själv kör jag fem set bicep efter ryggen, om den upplysningen var av något värde?

Lizard

bear.flowertwig
2004-10-30, 21:19
Jag tycker det ser mycket harmoniskt ut och med en avundsvärd pipeline på biccan.
Misstänker att ditt mål är att se fit ut och inte störst(?) och med filosofin if it's not broken don't fix it så skulle jag fortsätta som förut, kanske med tillägget att lägga in lite separat tricepträning för att kunna öka i pressövningarna (om du nu vill det?).
Det enda jag tycker släpar lite är underarmarna som i den vinkeln och med mina ögon ser aningen tunna ut - underarmar är riktigt snyggt på män.

Själv kör jag fem set bicep efter ryggen, om den upplysningen var av något värde?

Lizard

Den slangen sitter där åter runt. Oavsett form lustigt nog :rolleyes:

Iom att jag är 194 lång är det inte heller helt lätt att bli "byggar-stor"(även om det inte är målet), snarare "allround-fit"(hmm, luddigt begrepp...) med bra kondis, funktionell styrka och smidighet.

Håller med(som z-bumbi även påpekade) om att triceps kanske skulle plågas lite...

Ja, har ju tyvärr lite ap-arm-stuk :D Det är väl armar och ben som framför allt är oproportionerligt långa på oss som är över medellängd. Just nu består underarmarna mest av senor och en j*a massa ådror :rolleyes:
Vet inte riktigt hur man ska bygga på dem :confused: Kör utan dragremmar i bla chins och mark.

Möjligen att jag skulle komplettera ryggpassen med några sett bicce och bröstpassen med en del underarmsträning. Hmm... Ska nog göra det :smokin:

Pez
2004-10-31, 00:45
...i förhållande till övriga kroppen.
Jo jag är med, orkade inte skriva ut det.. men om man ser till din fysik i övrigt så visst är det en bra "fit" fysik, men så strävar du inte efter "byggarfysik" antar jag. Ska man vara lite krass så tycker jag personligen att armarna och då speciellt triceps var lite för små, speciellt på din längd. MEN, det är ju för att våra ideal inte överensstämmer med varandra.

Det viktiga är ju att det känns bra - känns det bra så är det bra, typ. :thumbup: