handdator

Visa fullständig version : Kampsportsnissar - Ufc, Pride,K1, Traditionellt


Wahlgrenus
2004-10-30, 11:12
Tja, såg i bruce lee tråden att det fanns en hel del som var intresserade i detta.


Undrar lite vad ni tränar för stil och vilka era favoritfighters är :)

Själv tränar jag Krav Maga och ska eventuellt börja småträna BJJ nån vacker dag.

Favoritfighter = Crocop. Hård kille. En annan favoritfighter är killen i min avatar. Imi Lichtenfeld ;)

Jimbo
2004-10-30, 11:15
tränade Sportkarate men tagit en break nu pga att jag får ont i ryggen av skiten så nu tänket jag lägga på mig lite massa och styrka för att kanske göra en comeback efter sommaren och kolla hur det går..

Favvofighter lätt cropcop här med :)

Wahlgrenus
2004-10-30, 11:16
Sportkarate?, Vad skiljer det sig från vanlig karate? :/

Menar du att du tränar för tävling då eller? :)

Jimbo
2004-10-30, 11:22
jepp mer tävling/fight inriktad karate som bygger på kyukushinkai fast vi tränar allt möjligt låser oss inte till en stil sedan hadde i gemensamt fighting pass med 2andra klubbar (wushu,Taekwondo) vilket var jävligt skoj körde körde mest dojo(knockdown)

RobbeliRobban
2004-10-30, 12:12
Har tränat lite karate och en hel del judo. Är inte speciellt fascinerad av kampsport, men ser ibland på K1 som jag tycker har ett visst underhållningsvärde. Diggar Bob Sapp!

Glen
2004-10-30, 13:19
Thaiboxning och Shootfighting.

Jag gillar Ighnashov (som fightas i K-1) starkt. Han är alltid jävligt blek, ser allmänt otränad och lönnfet ut, och sen står han alltid och dumflinar i ringen innan matchen

Halldin
2004-10-30, 14:03
Pysslat lite med Judo och Ju-Jutsu i lågstadieålder.
Även tränat Kung Fu i nästan ett år, det gav dock upphov till att höfterna blev helt mongo.. dom är inte bra än, trots ett uppehåll från Kung Fun på nästan ett år.. :(

Så det är menlöst att fortsätta med det.

Spinkot
2004-10-30, 14:08
Håller på med Kickboxning nu och har hållt på med Karate förut,jag kollar bara på boxning och har ingen favorit

Billy
2004-10-30, 14:13
Tränar shootfighting för tillfället. Innan har jag sysslat med karate och thaiboxning. Och ja, favoritfightern är Mirko Cro Cop här också. Hoppas han knockar Josh Barnett imorgon nu!

Axel
2004-10-30, 14:20
Tränar hung gar kung fu.. Men det finns inga tuffa fighters i k1, ufc ect.. förutom sapp då..

Munter
2004-10-30, 14:27
All men are mortal.
Socrateswas mortal.
Therefore, all men are Socrates
:laugh:

Sunk
2004-10-30, 14:36
Själv kör ja thai boxning, har hållt på i sammanlagt typ 3-4 år... Dock hade jag ett uppehåll på nått år o började i förra veckan :hbang:

Favo e nog Bas Rutten (stavning... typ?) eller våra svenska viktingar i K1, kommer inte på nåra namn just nu... HJÄRNSLÄPP!

palme
2004-10-30, 15:41
Silva, gillar hans agressivitet och hans stomps :thumbup:

Tränar bara judo nu, är så lat :)

ossie
2004-10-30, 16:04
Tränar shootfighting och thaiboxing, en av mina favorit fighters är Chuck Liddell, grymt stryktålig.

datorjaevel
2004-10-30, 16:06
tränar muay thai... har ingen favoritfighter...

Svedberg
2004-10-30, 16:12
Har tränat lite kung fu, skulle vilja prova på BJJ men bor man i skogen så är det inte precis en möjlighet, gillade Crocop och Martin Holm förut när man kollade mycket på K1

Wahlgrenus
2004-10-30, 16:34
Själv kör ja thai boxning, har hållt på i sammanlagt typ 3-4 år... Dock hade jag ett uppehåll på nått år o började i förra veckan :hbang:

Favo e nog Bas Rutten (stavning... typ?) eller våra svenska viktingar i K1, kommer inte på nåra namn just nu... HJÄRNSLÄPP!

Martin Holm och Jörgen Kruth.

Gillar även Larry Lindwall riktigt mycket faktiskt. Har faktiskt funderat på att börja träna på hans ställe men det är rätt svårt att komma in där har jag hört... :)

Molotov
2004-10-30, 17:17
Tränar kickboxning med inslag av thaitekniker (knän, infighting, låga sparkar) Skall eventuellt gå min första match den 27 november (lightkontakt). Har ingen direkt favoritfighter (kanske då Muhammad Ali).

Kickboxning kallades förr för sportkarate men det kanske är nått annat nu eller så är kickboxning en vidareutveckling av sportkarate, vet faktiskt inte....

Lillstrumpa
2004-10-30, 17:43
Shootfighting (tidigare Kamp Ju jutsu), men mitt ena knä är på väg till magnetröntgen, så jag håller upp lite för att friskna till.

Favoriter är Le Banner och Ignasjov. Den siste måste vara världens coolaste fighter. Helt i min stil. Inget tjafs och showande, bara stenhårda slag, sparkar och knän. :thumbup:

Kimpaa
2004-10-30, 18:12
Min absoluta favvo måste vara Bas Rutten!
Bästa allround fightern ja vet!

Wahlgrenus
2004-10-30, 20:08
Shootfighting (tidigare Kamp Ju jutsu), men mitt ena knä är på väg till magnetröntgen, så jag håller upp lite för att friskna till.

Favoriter är Le Banner och Ignasjov. Den siste måste vara världens coolaste fighter. Helt i min stil. Inget tjafs och showande, bara stenhårda slag, sparkar och knän. :thumbup:
Hur är kampjujutsu?

Mest intresserad av markteknikerna. De har inte BJJ där jag bor så jag får väl ta det andra bästa då så jag undrar lite nu om det är bra eller ej. :/

z_bumbi
2004-10-30, 20:33
Kickboxning kallades förr för sportkarate men det kanske är nått annat nu eller så är kickboxning en vidareutveckling av sportkarate, vet faktiskt inte....

Kickboxning kallade sig sportkarate för att man från något håll inte såg med så gillande ögon på kickboxning, kan ha varit en försäkringsfråga eller något annat men kommer inte ihåg exakta skälet/skälen.
När det var tal om att kanske förbjuda kickboxningen för ett tag sen fanns det återigen planer på att införa sportkarate igen hos väldigt många klubbar där man tränade kickboxning.

shibi
2004-10-30, 20:46
tränar för tillfället kungfu:)
har tränat, karate och aikido innan.
jag har ingen favvo K1 fighter..
eller kanske en,, det är en japansk kille som hetter matsumo eller något liknande. :rolleyes:

tejpis
2004-10-30, 20:47
Har tränat kung-fu och cocatre. CroCop är min favorit :thumbup:

Molotov
2004-10-30, 21:41
vad är cocatre?

henke1001
2004-10-30, 21:41
kickboxning här :cool: jag måste nog säga att Ray Sefo är något utav en favorit, Michael MacDonald är också jävligt bra. :thumbup:

Bite
2004-10-30, 22:36
Thaiboxning och Shootfighting.

Jag gillar Ighnashov (som fightas i K-1) starkt. Han är alltid jävligt blek, ser allmänt otränad och lönnfet ut, och sen står han alltid och dumflinar i ringen innan matchen

...och han kan tajma en spark som få andra! K1 är klart underhållande!

Dante
2004-10-30, 22:45
Kendo

Inte riktigt som de andra nämnda. :D

kim
2004-10-30, 23:19
Kört Thai boxning (muay thai) i 4 månader och trivs utmärkt med det. Har även testat vanlig boxning och taek won do (hur nu det stavas) dok väldigt kort tid.

Kwon
2004-10-31, 06:04
Har tränat lite Wing Tsun, Tae Kwon Do, Jeet Kune Do, Wushu, Shootfighting, Thaiboxning, grappling å lite allt möjligt.

Roligast är dock Kamrate och Bjudo! :)


Chong Li (BOLO!) e favvo (förutom Palumbo då)

http://www.reenactentertainment.com/chongli.jpg

Åsså silva då

http://i.xanga.com/Wed_Addams/silvadance.jpg

hangatyr
2004-11-01, 08:39
BJJ och vale tudo.
samt lite Muay thai någon gång ibland.