handdator

Visa fullständig version : Månadens kaloribomb


mini_Arnold
2004-10-30, 07:24
Brukar äta riktigt onyttigt en gång i månaden, dvs vid löning.
Mitt sätt att säga till mig själv, "du är duktig grabben!" Mycket uppskattat :)

Brukar bli nån meny på mcdonalds(plusmeny då såklart) eller 2 valfria pizzor.
Men nu har jag faktiskt hållt mig borta från så gott som allt onyttigt, iaf godis och såna saker i 2 veckor(sen jag började träna igen) så då tyckte jag att jag förtjänade det där lilla extra..

så månadens kaloribomb blev följande:

Bigmac Co meny (ingen cola)
QuarterPounderChesee Co meny(ingen cola)
2 bigmacs
1 cheseeburgare
1 stor milkshake, smak:jordgubb

Detta åt jag i¨går kväll kl 22 är fortvarande mätt.. och spyfärdig.

Så, nån som brukar göra nåt liknande?

Mvh Fatass

King Grub
2004-10-30, 07:31
Jag skulle valt något gott, en riktig praktmiddag, istället för att sätta i mig en massa snabbmat som bara är gott de första fem tuggorna, om jag skulle frossa till rejält.

mini_Arnold
2004-10-30, 07:37
Jag skulle valt något gott, en riktig praktmiddag, istället för att sätta i mig en massa snabbmat som bara är gott de första fem tuggorna, om jag skulle frossa till rejält.
Ok :)

Självklart tyckte jag att det var gott :)
Var lite mycket bara

Garnax
2004-10-30, 08:25
Förätt:

Bookmaker Toast

En fin bit oxfilè som ligger på en toast på den ligger det lite sallad och mycket rödlök sen är hela alltet dränkt under ett lager av mycket god smält ost.

Till detta dricker jag en starköl

Varmrätt:

Tournedo Rockford med en mild ädelostsås och stekt potatis.

En fin bit kött som är så mör att tungan kan "tugga" köttet den är snittad i mitten där det ligger ädelost. Runt köttbiten ligger 2 bitar knaperstekt bacon lindade. Kräftstjärtar o sallad. Stekt potatis, ordentligt smaksatta. En mycket krämig mild ädelostsås.

Till detta dricker jag en till starköl

Efterätt:

Friterad Glass.

En stor boll där det friterade skalet smakar pepperkaka o under detta skal finns det god vaniljglass, detta tillsammans med kolasås
och till detta dricker jag Whiskey likör.

Så ser favvomaten ut när det är ätardag, slår McDonalds hur lätt som helst.

Kalaset landar på en 400kr men det är det väl värt.

skaparn
2004-10-30, 08:25
Bigmac Co meny (ingen cola)
QuarterPounderChesee Co meny(ingen cola)
2 bigmacs
1 cheseeburgare
1 stor milkshake, smak:jordgubb

Detta åt jag i¨går kväll kl 22 är fortvarande mätt.. och spyfärdig.


Respekt! Det var en hel del burgare.

Garnax
2004-10-30, 08:49
Äter jag McDonalds blir det:

Elmaco o Co +meny Cola light.
1 McFeist
1 McBengt
2 vitlöksdipp

Men jag föredrar att äta på en finare resturang när det ska ätas icke hemmagjord mat...undantag Bakfyllepizzan...som ska ätas idag t.ex

LunaSpice
2004-10-30, 09:12
Jag skulle nog gjort en rejäl lammstek med rödvinssås och klyftpotatis istället. Det är knappt att man kan sluta äta då. Hehe :D

Rataxes
2004-10-30, 09:24
Ge mig bara grillad fläskkarré! Skulle lätt försvinna 2 kg på en halvtimme om man fick gå lös utan tyglar.

ölobrännvin
2004-10-30, 09:45
tacofrossa blir ibland på lördagar.

Supercharger
2004-10-30, 09:48
Slog vad med tjejen om vem som kunde hålla sig från godis och skräpmat längst och nu har det snart gått en månad vilket vadet gällde så snart blir det en ordentlig ätardag...

För mig så skulle min kaloribombsmåltid kunna vara så enkel som:

En plåt lasagne med en god sallad med oliver, rödlök, fetaost, sallad och tomat.

Efterrätten skulle bestå av chokladglass med maränger och massor av chokladsås.


En bra film till det och min kväll är gjord!

Menigar
2004-10-30, 09:49
så månadens kaloribomb blev följande:

Bigmac Co meny (ingen cola)
QuarterPounderChesee Co meny(ingen cola)
2 bigmacs
1 cheseeburgare
1 stor milkshake, smak:jordgubb

Detta åt jag i¨går kväll kl 22 är fortvarande mätt.. och spyfärdig.

Så, nån som brukar göra nåt liknande?

Mvh Fatass

Du äter ju som en liten flicka! ;)

De 2-3 gånger per år jag äter på mcdonalds kör jag följande;
En mega menyn(stor pommes frites, stor cola och två big mac)
4-5 extra cheesburgare/hamburgare
3 mjukglassar
2 special hamburgare(typ mcfeast)

Problemet är bara att efter 10-20 min är man hungrig igen :(

Callister
2004-10-30, 09:54
Hungrig igen, fyfan.
Ehm jag äter MAX en QP & Co, med 2 extra cheesebugare.

blekfet2
2004-10-30, 10:09
[QUOTE=boFFen]Brukar äta riktigt onyttigt en gång i månaden, dvs vid löning.
Mitt sätt att säga till mig själv, "du är duktig grabben!" Mycket uppskattat :)

Brukar bli nån meny på mcdonalds(plusmeny då såklart) eller 2 valfria pizzor.
Men nu har jag faktiskt hållt mig borta från så gott som allt onyttigt, iaf godis och såna saker i 2 veckor(sen jag började träna igen) så då tyckte jag att jag förtjänade det där lilla extra..

så månadens kaloribomb blev följande:

Bigmac Co meny (ingen cola)
QuarterPounderChesee Co meny(ingen cola)
2 bigmacs
1 cheseeburgare
1 stor milkshake, smak:jordgubb











men för helvete...du måste juh ha en binikemask som heter "grosse" och en sprucken r*ngmuskel!!...skulle varit mätt på en femtedel av de du fick i dig!
=)



:eating:

Jejje
2004-10-30, 10:12
fyller år IDAG.. så imorrn när lite släkt kommer så blir det kalvstek.. fan 600kr för typ 2kg kött eller var farsan hade beställt.. första middagen på länge jag tänker FROSSA ordentligt. med såser och allt vad det heter..man fyller ju bara 19 en gång..

skaparn
2004-10-30, 11:05
Du äter ju som en liten flicka! ;)

De 2-3 gånger per år jag äter på mcdonalds kör jag följande;
En mega menyn(stor pommes frites, stor cola och två big mac)
4-5 extra cheesburgare/hamburgare
3 mjukglassar
2 special hamburgare(typ mcfeast)

Problemet är bara att efter 10-20 min är man hungrig igen :(

Ja det klart att man trycker mer än Boffens löjliga mängder.
Efter att ha sörplat i mig ett gallon milkshake som aptitretare brukar jag trycka ungefär 14 stycken "cheese x 20" för att sedan gå hem och göra tre plåtar med äppelpaj.
Här är bild på burgaren och en på mig när jag äter:

raZmus
2004-10-30, 11:40
Jag mår illa av den här tråden :P

dfjlasjdadadaskdj aslödjkad

Johan
2004-10-30, 12:10
Igår tänkte jag svulla ordentligt, morsan hade köpt en stor bit biff som hon tillaga hel i ugnen och sedan skiva upp.
En smaskig potatisgratäng till det och lite färskt bröd, men biffen va fan som att tugga kåda, troligtvis va det felstyckad eller nått, morsan skulle ner idag och klaga, jag åt i alla fall 2 skivor kött och sedan lag mig i soffan och svullade upp 3hg lösgodis framför tv.
Har väldigt svårt att äta mycket nu för tiden, gick mycket bättre förr, vet inte vad som har hänt.

Wooch
2004-10-30, 15:32
Då jag trycker i mig extra kalorier, brukar det bli i form av extra mycket av min vanliga kost. Fler kotletter, fler fileér osv.

Yooo
2004-10-30, 21:19
Men fy fan! Orka smälla i sig sådana mängder på en gång. Jag skulle kollappsa i en pöl med svett om jag åt sådär.

Snorkfröken
2004-10-30, 22:13
Men fy fan! Orka smälla i sig sådana mängder på en gång. Jag skulle kollappsa i en pöl med svett om jag åt sådär.
:bow: :bow: Ser inte heller nyttan med att vräka i sig tills man är spyfärdig i stället för att njuta av maten i mindre portioner. Fast det förstås, det finns ju tävlingar i vem som kan sätta i sig flest munkar, pannkakor, korvar och - ja vem vet vad - på en viss tid. I sådana sammanhang är en viss matvräkarerfarenhet säkert till nytta ;)

mini_Arnold
2004-12-03, 11:22
Lyckades äntligen flytta över bilderna på datorn :)
2mån gamla?

http://img119.exs.cx/img119/6521/33-Photo-0030.jpg

http://img119.exs.cx/img119/8533/6f-Photo-0031.jpg

Ljuvligt.

King Grub
2004-12-03, 16:03
Sade du "ljuvligt?" ;)

Chandler
2004-12-03, 16:45
Hehe, det är väl ingenting... Välkommen till Vasa, Finland. :D

Big Tower
Three giant burger steaks makes more than 1kg!
Cheddar, swiss cheese, bacon, tomato, onion,
pickles, lettuce and mayo

Burger platters served with french fries and coleslaw salad.


Ingen aning beträffande "näringsinnehållet", men ett par-tre hundra gram fett och några tusen kalorier borde det nog röra sig om. :eating:


Måste dock tillstå att jag inte själv ätit det. Ännu... :angel:

bubbe
2004-12-03, 18:22
Lyckades äntligen flytta över bilderna på datorn :)
2mån gamla?

http://img119.exs.cx/img119/6521/33-Photo-0030.jpg

http://img119.exs.cx/img119/8533/6f-Photo-0031.jpg

Ljuvligt.


Näää, fy fan. MC är ju världens rövhål, köttet helt jäkla urlakat.
Bara tanken på alla dessa burgare ourk. Men men, alla har vår egen smak.

hamburgare är gott, på tex joe farellis i gbg. dock kostar det på, om man ska köpa 5 st.

Max är väl enda godkända snabbmatskedjan enl mig.

kal_erixon
2004-12-03, 20:39
en stor portion pommes och sallad + (rhode iland) sås. så jävla gott.
hemma (dalarna) finns ett gatukök som serverar det och har jämt nattöppet när de är nått. bästa fylle käket! :eating:

Yankeee
2004-12-03, 20:57
Har väl 100g kvar av min 400g påse med pistagenötter.
~2000kcal :eating: Snuskigt gott.

Rataxes
2004-12-04, 00:49
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,570000,00.html

Dagens?

n1klas
2004-12-04, 01:04
Mycket hamburgare är inte min smak, själv väntar jag på JULDAGEN så man kan gå till farmor och käka mer än vad man väger, och på julafton äter man detsamma fast hemma :D:D:D:D

hampaN
2004-12-06, 11:00
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,570000,00.html

Dagens?

Fan vad nöjd han ser ut att vara :D

Zakath
2004-12-06, 11:15
*spysmilie*

Att ni frivilligt trycker i er all urkmat på donken......... :bow:

_micke_
2004-12-06, 11:20
I lördags blev det 1kg pommes frites å 6 st hamburgare de var grejer det.

hyppe
2005-03-12, 18:52
Mitt rekord när det gäller hamburgare var när jag tryckte i mig 6 stycken 90g-burgare... Med dressing, sallad, ost och allt som hör till

Dessutom kunde jag käkat ännu fler, minns att jag inte va så jävla proppmätt

MyungChul
2005-03-20, 14:21
Tournedo Rockford med en mild ädelostsås och stekt potatis.

En fin bit kött som är så mör att tungan kan "tugga" köttet den är snittad i mitten där det ligger ädelost. Runt köttbiten ligger 2 bitar knaperstekt bacon lindade. Kräftstjärtar o sallad. Stekt potatis, ordentligt smaksatta. En mycket krämig mild ädelostsås.

ja, det är den finaste biten av oxfilén det.. så om den inte är mör får du klaga på någon :D såsen lär vara grädde och gorgonzola, nyttigt ska det vara! :eating:

Lizard
2005-03-20, 17:30
Oxfilé och fläskkarré och pressat kött i bröd...blaha blaha....

Ettochetthalv kilo nyfångad tonfiskfilé som vändes i het panna under någon minut tills ytan bryner sig glittrig men köttet inte ens blivit varmt inuti utan behåller sin blodröda, mjälla kärna. Severas med salt och peppar och lite grönsallad. Bottenlöst gott.


Lizard

Thompah
2005-03-20, 20:01
Min tur att *spy*

:)

Förstår själv inte hur folk kan uppskatta McDonkans mat.

Grisen
2005-03-20, 20:03
Oxfilé och fläskkarré och pressat kött i bröd...blaha blaha....

Ettochetthalv kilo nyfångad tonfiskfilé som vändes i het panna under någon minut tills ytan bryner sig glittrig men köttet inte ens blivit varmt inuti utan behåller sin blodröda, mjälla kärna. Severas med salt och peppar och lite grönsallad. Bottenlöst gott.


Lizard

Färsk tonfisk *popcorn*

jakke
2005-03-20, 20:18
pizza buffe på ett bra ställe i stan

TTT
2005-03-20, 22:12
Blev en tripp ner till kinaresturangen idag.

Fyra olika rätter (självklart inkluderande friterade räkor och oxkött) och friterad banan med glass till efterrätt. Mumma! =)

JAM
2005-03-20, 23:12
Förätt:

Bookmaker Toast

En fin bit oxfilè som ligger på en toast på den ligger det lite sallad och mycket rödlök sen är hela alltet dränkt under ett lager av mycket god smält ost.

Till detta dricker jag en starköl

Varmrätt:

Tournedo Rockford med en mild ädelostsås och stekt potatis.

En fin bit kött som är så mör att tungan kan "tugga" köttet den är snittad i mitten där det ligger ädelost. Runt köttbiten ligger 2 bitar knaperstekt bacon lindade. Kräftstjärtar o sallad. Stekt potatis, ordentligt smaksatta. En mycket krämig mild ädelostsås.

Till detta dricker jag en till starköl

Efterätt:

Friterad Glass.

En stor boll där det friterade skalet smakar pepperkaka o under detta skal finns det god vaniljglass, detta tillsammans med kolasås
och till detta dricker jag Whiskey likör.

Så ser favvomaten ut när det är ätardag, slår McDonalds hur lätt som helst.

Kalaset landar på en 400kr men det är det väl värt.
Det där lät ju helt sagolikt. :)
Var brukar du äta detta för en fyrahundring?

Diana
2005-03-21, 14:13
en riktigt underbart lyckad grisdag spenderas bäst på kinaresturang!!
friteeerat:love::p
ja saknar lite de där slafs-mat-behovet alá-deff.. :eating:

Bamse79
2005-03-22, 14:19
Ja det klart att man trycker mer än Boffens löjliga mängder.
Efter att ha sörplat i mig ett gallon milkshake som aptitretare brukar jag trycka ungefär 14 stycken "cheese x 20" för att sedan gå hem och göra tre plåtar med äppelpaj.
Här är bild på burgaren och en på mig när jag äter:

Ser ut som du missat en hel del träningspass...Många ätardagar?

skaparn
2005-03-22, 15:19
Ser ut som du missat en hel del träningspass...Många ätardagar?

Bara några, men jag har gått ner ett kilo nu sedan jag bytt ut burgaren. Kör på denna då jag har ätardag nuförtiden.

Grisen
2005-03-22, 18:56
Bara några, men jag har gått ner ett kilo nu sedan jag bytt ut burgaren. Kör på denna då jag har ätardag nuförtiden.

Äckliga fingrar

Johan
2005-03-22, 19:17
I lördags åt jag en _fet_ burgare på Broken i Åre, smakade lite på polarens nachotallrik som var mat nog för 3 personer.
Så ett tips om ni är i Åre, ät på Broken!
Dock så var det inte så billigt(inte direkt ovanligt i åre), 195 tror jag hamburgartallriken kostade.

MyungChul
2005-03-22, 19:28
I lördags åt jag en _fet_ burgare på Broken i Åre, smakade lite på polarens nachotallrik som var mat nog för 3 personer.
Så ett tips om ni är i Åre, ät på Broken!
Dock så var det inte så billigt(inte direkt ovanligt i åre), 195 tror jag hamburgartallriken kostade.

195?! får man ju fyra kilo köttfärs för.. och då kan vi snacka burgare :D :D :eating:

vikingur
2005-03-22, 20:10
Jag brukar då göra så att jag har en riktig grisdag i veckan där jag får äta nästan vad som helst ! Känner att det lätt blir så annars att man smånallar annars lite godis här och där på så sätt tycker jag det är lättare man har det som en liten morot :) :eating: man måste ju leva lite ochså tycker i allafall jag för att jag har då inte märkt nån skilnad i viktökning eller sämre träningsresultat fast jag har en grisdag 1 gång i veckan

Bamse79
2005-03-22, 20:46
JOhan: Får väl prova på broken till påsk, Åker nämligen till åre på tordag! var ligger restaurangen?

Johan
2005-03-23, 22:33
JOhan: Får väl prova på broken till påsk, Åker nämligen till åre på tordag! var ligger restaurangen?
Precis bakom konsum på torget.
Det va väldigt mycket folk där förra veckan, så jag vågar inte tänka på hur mycket det kommer vara där över påsken.
Lycka till! :D