handdator

Visa fullständig version : Vansinne


Garnax
2004-10-30, 06:22
Var ute pa krogen idag, nar det var dags att ga hem stog 7 poliser strax utanför.

Då ser jag en polis som skriver en bot till en man som pissat bakom en buske (500kr). Lönehelgen är alltid alla ställen sprängfyllda och köerna till toan är oftast längre än man kan vänta.

Jag är helt för att man bötfäller om man står o pissar emot en affär eller mitt på en väg eller liknande där folk går och är. Men bakom buskar eller träd!!!

Helt vansinne att man ska bötfällas för att uträtta sina behov som vi gjort sedan vi först satte våran fot på jorden.

Dessutom pissar jag ute även om muggen är ledig för då slipper jag ta upp den för någon annan som kanske kommer o har ett svårare behov.

Önskar att det var jag som pissat när polisen kom så hade jag rivit den i ansiktet på honom o sagt till han att han får ta med mig till stationen om han tycker jag gjort något fel. Jag iaf tycker att det är äckligt att låta pisset rinna längs med benet, än mer bland massa folk och därför tänker jag pissa
utanför byxorna när behovet kommer. Den där lagen kan passa den domaren som skulle döma mig o den som skapat lagen för de är tydligen inte så långt kommna i utväckligen så de tycker att det är trivsamt att låta pisset rinna längs benet.

Idiotiskt så man blir förbannad.

jag undrar om den lagen har legitimitet bland svenska folket...

Edit: Alla svar om hur gnällig jag är eller annat som inte har till ämnet att göra hänvisar jag till tråden Garnax som skapades för detta syfte.

Löjtnant Blank
2004-10-30, 08:23
Jag är helt för att man bötfäller om man står o pissar emot en affär eller mitt på en väg eller liknande där folk går och är. Men bakom buskar eller träd!!!
Hur skulle en dylik lag formuleras? Gränsen måste ju dras någonstans. Tänk dig själv hur äckligt det skulle vara om alla fyllesvin fick pissa och skita som de ville i stadsparken. Några mellanting tror inte jag kan existera. För om du pissar i en buske och det skvätter på gatan, hur ska det då tolkas?

För övrigt har jag noll sympati med drängfulla lördagsflanörer som använder våra fina buskar och träd som bekvämlighetsinrättningar. (Faktum är att jag nästan aldrig känner medlidande med någon som är berusad, no matter what, så spara dina tårar.)

King Grub
2004-10-30, 08:53
Jag vill inte ha folk springa och skvätta vare sig i gränder eller i buskage i befolkade områden. Bort med snusket bara. Den som är på lyset och står och kissar i en buske får punga ut, om han åker dit, helt enkelt.

Garnax
2004-10-30, 09:01
När man rastar hundar o de pissar i alla buskar de hittar säger ingen något.

Förslag på vart man ska pissa när man är pissnödig o ingen toa finns att tillgå?

Pissa mitt ett torg emot en affärs dörr är en sak, pissa i ett buskage och det rinner lite utanför är en annan.

Just i detta fall var det vid sidan om en gata, en 5 meter bort i ett buskage.
I ett område mellan 2 byggnader. Så länge man pissar på en plats där ingen gå omkring (vilket det finns massor av) detta ställe är ett sådant exempel.

Sen spelar det väl ingen roll om man är full eller nykter o behöver pissa och det inte finns någon toa...

JustinCredible
2004-10-30, 09:19
Bort med snusket bara.

Säger han som dricker sitt urin :laugh:

King Grub
2004-10-30, 09:22
Tror du på det, så har jag en bro till salu billigt också.

http://brooklyn-bridge.visit-new-york-city.com/Brooklyn-Bridge-1.jpg

lauria
2004-10-30, 09:27
Tror du på det, så har jag en bro till salu billigt också.

http://brooklyn-bridge.visit-new-york-city.com/Brooklyn-Bridge-1.jpg


Hur mkt ska du ha för den?

King Grub
2004-10-30, 09:29
En fantasiljon.

On topic: visst borde det finnas fler offentliga toaletter, så överförfriskade individer inte behöver uppsöka närmaste buskage, när blåsan börjar göra sig påmind.

Supercharger
2004-10-30, 10:03
Då har han lärt sig till nästa gång att inte pissa offentligt när snuten kommer!

"Som vi gjort sen vi satte våran fot på jorden" blablablablabla...

Jag vill inte att folk ska pissa vart som helst och hur som helst, det luktar och är äckligt! Finns inget värre än lukten av urin!


Om han nu var så tvungen att pissa så kunde väl han ha varit lite smidigare och knallat iväg en bit istället för att pissa 5-10meter från en polis, inte så klipsk kille om du frågar mig. Då får man skylla sig själv!

MacLeod
2004-10-30, 10:14
Håller med resten. Det är riktigt äckligt att folk pissar utomhus på det sättet. Hur kul är det att åka en pisshiss, eller gå genom en tunnel som någon pissat i. Eller hur roligt är det för ett litet barn att leka i en pissad buske osv.

Jag är f.ö intresserad av den där bron. Jag lämnar bingen och drar till Anklanda på en gång.

acke_t
2004-10-30, 11:49
bort med allt drägg som kissar överallt !

ölobrännvin
2004-10-30, 12:34
Varför inte införa hårdare straff kanske en "KUKEN KAPAS KUKEN KAPAS" maskin sverige är alldeles för slapphänta blabla bla, det svenska rättssystemet blabla blabla osv garnax kan fylla i resten om han vill...
***** *** ******

WHITEFOLKS
2004-10-30, 13:21
krogarna får ju dimensionera sina toaletter och liknande efter antalet kunder :)

abjorn
2004-10-30, 13:30
krogarna får ju dimensionera sina toaletter och liknande efter antalet kunder :)

Tycker jag med, är ett helvete att komma in i båsen ibland när man ska pissa. Man kan knappt röra sig :rolleyes:

Froddan
2004-10-30, 13:30
Skulle efter den här tråden vilja utveckla Hades instruktion för att "göra en Garnax" och kompletterat invandrare med statlig myndighet. Således, Garnax for dummies:

*Läs Aftonbladet, Expressen eller inbilla dig något på fyllan.
*Hitta en invandrare/statlig myndighet som gjort eller sagt något konstigt eller brottsligt.
*Klaga på Sveriges rättssystem/svenska regeringen/invandraringen.
*Tyck synd om dig själv eftersom det är så hemskt att bo i Sverige.

WHITEFOLKS
2004-10-30, 13:38
Tycker jag med, är ett helvete att komma in i båsen ibland när man ska pissa. Man kan knappt röra sig :rolleyes:

kan ju aldrig ha menat antal toaletter
:thumbup:

RobbeliRobban
2004-10-30, 13:50
Helt rätt av snuten, kan man inte hålla sig får man skaffa blöja.

fat_joe
2004-10-30, 15:56
Helt rätt av snuten, kan man inte hålla sig får man skaffa blöja.

Vågar påstå att det ofta är såpass äckligt på offentliga toaletter att ett busskage är ett alternativ jag mycket hellre skulle välja.

sen handlar det om att ha sunt förnuft oxå och inte till ex ställa sig där folk ser en / privat ägda tomtar osv

Tolkia
2004-10-30, 22:11
När man rastar hundar o de pissar i alla buskar de hittar säger ingen något.
Nej, man bötfäller inte hundar när de pissar i alla buskar de hittar. När man rastar hundar och de anfaller förbipasserande bötfäller man dem inte heller - man "gör av med dem" för att använda en fin omskrivning. Kanske lika så gott att man inte tillämpar samma straffregler för människor som för hundar ...

Jag kan förstå att man tycker att det är ett "lindrigt" brott, men någonstans måste man ju dra gränsen. Och ingen hade ju TVINGAT honom att inta olämpliga mängder urindrivande och omdömesförsämrande substans ...

Hades
2004-10-30, 22:26
Froddan: :D

On topic: De flesta som går ut på krogen är förmodligen intelligenta nog att se sambandet mellan intag av stora mängder dryck och behovet av att kissa. Således borde flertalet kunna inse ganska tidigt i "kissnödighetsstadiet" att man kommer behöva uppsöka en toalett inom en inte alltför avlägsen framtid. Alltså har man en viss tid på sig innan behovet blir så akut att man måste kissa i en buske. Jag föreslår att man utnyttjar den tiden till att köa till toaletten istället för att vänta tills det blir så bråttom att man måste besudla utomhusmiljön med sitt urin.

skaparn
2004-10-31, 00:58
Skulle efter den här tråden vilja utveckla Hades instruktion för att "göra en Garnax" och kompletterat invandrare med statlig myndighet. Således, Garnax for dummies:

*Läs Aftonbladet, Expressen eller inbilla dig något på fyllan.
*Hitta en invandrare/statlig myndighet som gjort eller sagt något konstigt eller brottsligt.
*Klaga på Sveriges rättssystem/svenska regeringen/invandraringen.
*Tyck synd om dig själv eftersom det är så hemskt att bo i Sverige.

Det är ett fasligt gnäll på signaturen Garnax. Minns när han(?) skrev om tv-licensen och radade upp sakliga argument varpå svaren blev "faaaaan vad du är gnällig, är du aldrig nöjd?", "flytta utomlands då" etc etc.
Saker och ting är fel, de kommer att vara fel tills någon aktiverar sig tillräckligt mycket för att göra tillräckligt måga uppmärksamma på att de är fel.
Alla ni som stillatigande sitter och tycker att vi minsann har det så bra att vi inte borde klaga på småsaker, är samma typer som en gång såg på då kvinnor inte fick rösta i allmänna val, den katolska kyrkans makt fick folk att jaga häxor, och kanske även fick jesus uppspikad på korset (oj, jag tar verkligen i).

Det jag vill ha sagt är; om Garnax oskäligt klagar på något i vårt samhälle, bemöt Garnax med argument. Detta gjordes i början av denna tråd, då flera uttryckte sitt gillande till ett förbud mot urinering på allmän plats, vilket jag iofs instämmer i, kiss hör hemma i toaletten. Men sen skulle förstås nån komma med det eviga tjatet om att vissa då aldrig är nöjda.

Megatuttarna
2004-10-31, 01:20
Tycker jag med, är ett helvete att komma in i båsen ibland när man ska pissa. Man kan knappt röra sig :rolleyes:

Det är ju bara att gå in i massan och skrika "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!!!!!!"

Allt klarnar upp direkt.

Garnax
2004-10-31, 01:21
Att pissa är det naturligaste som finns, väljer man en plats med omsorg så stör det ingen. Vad jag menar med att ta exempel hundar är när någon sa att det är vidrigt med urin överallt som barn sen ska leka i. Pissar inte människor i buskar så gör fortfarande hundar det. O man kan inte avlida hundar för att de pissar.

En dunge med massa buskar, inga hus i närheten ingenting annat i närheten som drar folk dit heller så ska man fan kunna pissa där utan att få en fet bot för det. Ska man få böter när man har gaser i magen och står i kön i affären och det inte går att hålla emot? Det stinker men det är bara acceptera.

Hur länge tror ni en sats urin ligger kvar i en buske? kanske så dina framtida barns barn behöver kladda omkring i den urin folk pissar idag? Troligen inte.
Den lär vara borta rätt fort. Pissar jag kl 01 lär du inte hitta mycket nästa morgon.

Direkt utanför stadens nattklubb går det in en gränd, lång gränd. Vid ena sidan är det en 1½ meter bred rabatt full med buskar. Där brukar jag pissa när krogens toaletter är fulla eller motbjudande. Det rinner inte ut något för det är för mycket buskar och jord. Det är inte barnvänligt, gränden är nästan bred nog för 2 gemsides lastbilar så ingen människa behöver trängas o gå i buskarna. Grenden leder heller inte till några bostäder. En perfekt plats att pissa på. Om inte gestapo ska komma o ge dig 500kr i böter för uträttande av naturliga behov.

Jag undrar hur människor som ni överlevde när det inte fanns toaletter utan man fick pissa emot träd o buskar.

Är det okey att få böter för att pissa i en buske så ska det vara okey att bötfälla någon för gassläpp i affärskön,biografen osv...

Man har käkat något dåligt på resturangen o på vägen hem känner man hur spyan är på väg o den landar i en rabatt. Detta luktar o ser värre ut än piss så 1000kr är nog mer rätt då.

Man får en stor slemklump i halsen man behöver bli av med, man harklar till och spottar ut slemmet i en buske, mot ett trad, i en rabatt. Detta borde således också leda till böter, ser äckligt ut men luktar inte så mycket...kanske 400kr?

Känner hur näsan har fått en kråka som retar som fan så man pillar ut den
och knäpper iväg den, kanske 200kr?

En oförutsedd rap när du är ute o äter, dricker lite cola till o kolsyran kommer upp igen, kanske 150kr?

Kliar lite på pungen så du stoppar ner handen o kliar precis som du skulle göra om det kliade i håret eller på magen. Men detta är juh vidrigt så kanske 100kr i böter för förargelseväckande beteende...jävla svin o klia sig när de kliar..

Helt naturliga saker, kan hända alla. Du tycker säkert att det är äckligt när någon rapar. har säkert din mamma sagt hela din uppväxt. varför?
Finns ingen naturligare, när du var liten så klappa din mamma omsorgsfullt dig i baken för att få fram en så hatad rap. Snarare oförskämt att inte rapa efter man är mätt av en god måltid. tecken på att man är mätt o belåten.

Du lär dig att det är äckligt att klia sig i näsan när det kliar där, eller ta sig på pungen bland folk. Nu undrar jag bara är detta IGENTLIGEN äckligt, är det inte helt naturliga saker som man borde kunna göra? Bara du som blev intalad att man inte tar sig på snoppen får då kommer kråkan o tar den?

Käka med kniv o gaffel hör bordskick till, så ser man någon på en resturang som käkar med bara gaffel kanske han ska ha en bot också, för att han inte
använder sig av de givna fördelarna motsatta tummar har och på så vid nedvärderar hela den männskliga evolutionen?

Så länge man inte pissar i en trappuppgång eller mitt på gågatan i en stad osv utan sköter det i "naturligare" områden där det absorberas snabbt så ska man fan inte få böter...

Megatuttarna
2004-10-31, 01:28
Att folk kissar och bajsar ute är väl ok om vi snackar om skogen men är det mitt i stan så får det vara nån jävla måtta. Visst är det naturligt, men nogfan blir det inte gemytligt bara p g a det. Det luktar ju för fan.

Garnax
2004-10-31, 01:31
När jag går på den gatan som ligger 5m från där ALLA går o pissar så har jag aldrig känt doften av urin...

burkar du alltid känna doften av urin? Måste du göra för oddsen för att en hund relativt nyligen har pissat på en buske eller staket eller träd du passerar är temligen stor.

På vintern syns det tydligt, brukar du kunna erminna dig att du känt en doft av urin när du gårförbi en gul snöhög säg 20 min efter att en hund/människa pissat där?

Megatuttarna
2004-10-31, 01:34
När jag går på den gatan som ligger 5m från där ALLA går o pissar så har jag aldrig känt doften av urin...

Jag känner den iaf, på busshållsplatsen, utanför krogen, på många ställen där den inte borde finnas.

Borde införas mer toaletter istället.

MacLeod
2004-10-31, 01:40
Även om pisset absorberas snabbt så luktar det ju för fan.

Garnax
2004-10-31, 01:46
jag tycker ljudet av syrsor är störande...

Att du inte tycker doften är behaglig rättfärdigar inte en bot på 500kr...

ciggrök förpestar alla besök jag gör bland folk och detta är direkt hälsoskadligt att andas in och luktar riktigt vidrigt men de är inga 500krs böter på detta trotts att det finns mer/bara legitimerade skäl för det tillskillnad från urin..

Pez
2004-10-31, 02:05
När jag går på den gatan som ligger 5m från där ALLA går o pissar så har jag aldrig känt doften av urin...

burkar du alltid känna doften av urin? Måste du göra för oddsen för att en hund relativt nyligen har pissat på en buske eller staket eller träd du passerar är temligen stor.

På vintern syns det tydligt, brukar du kunna erminna dig att du känt en doft av urin när du gårförbi en gul snöhög säg 20 min efter att en hund/människa pissat där?
Tänkt på dom som bor i närheten av krogtäta områden, de som har folk som står på kö för att ge just deras port en skvätt urin? Testa att bo i en stad och försök få det till ok att folk springer och skvätter överallt.. vafan..

Garnax
2004-10-31, 02:09
ja finns det inte en mer lämplig plats att pissa på så får man låta bli.

I katrineholm finns det massor, mycket buskar o träd överallt. Trädgårdsstaden kallas vi inte för inte.

Drottningg i stockholm är däremot inte samma sak, men det har jag aldrig sagt heller. Ska ske på en lämplig plats där det finns buskar o jord som kan suga upp det direkt om det ska ske alls.

Och att för detta ge böter är fel...måste man så måste man få..

Men möter jag dig någon gång pez i en miljö där det inte finns toa så ska jag ställa mig så nära dig jag kan sen ska jag låta pissen rinna ner för benet och se vad du säger då...För det är alternativet. Finns ingen toa att tillgå och man måste pissa och inte får göra det ute så kommer de komma ändå.

Rökarna får uträtta sina abnorma vanor i nyllet på mig vilket i de närmaste är misshandel på mina organ samtidigt som de luktar illa men jag får inte uträtta mina natruliga behov i en buske...logiskt...

Pez
2004-10-31, 02:17
ja finns det inte en mer lämplig plats att pissa på så får man låta bli.

I katrineholm finns det massor, mycket buskar o träd överallt. Trädgårdsstaden kallas vi inte för inte.

Drottningg i stockholm är däremot inte samma sak, men det har jag aldrig sagt heller. Ska ske på en lämplig plats där det finns buskar o jord som kan suga upp det direkt om det ska ske alls.

Och att för detta ge böter är fel...måste man så måste man få..

Men möter jag dig någon gång pez i en miljö där det inte finns toa så ska jag ställa mig så nära dig jag kan sen ska jag låta pissen rinna ner för benet och se vad du säger då...För det är alternativet. Finns ingen toa att tillgå och man måste pissa och inte får göra det ute så kommer de komma ändå.

Rökarna får uträtta sina abnorma vanor i nyllet på mig vilket i de närmaste är misshandel på mina organ samtidigt som de luktar illa men jag får inte uträtta mina natruliga behov i en buske...logiskt...
Vafan är du ett djur eller? Har du ingen självkontroll? Vad tror du andra människor gör - alternativen är INTE kissa på sig eller kissa utomhus.. för i h-e...

Att låta det hela bli en bedömningsfråga är inte ett alternativ - förstår du vilka jävla rättshaverier det skulle bli pg av en sån skitsak som allmän urinering? Kausualitet för fan!

Garnax
2004-10-31, 02:29
ja senast jag kollade var jag ett djur, med självkontroll...till en viss gräns.

okey nu sätter vi dig i en situation.

Du är pissnödig, inte lite pissnödig. Du är så pissnödig att du står med benen i kors. Vissa omständigheter har gjort att du inte kunnat pissa tidigare alternativt att sugen slog till som en blixt från klar himmel.

Du står nu på en plats, säg t.ex här i katrineholm. Du har inga bostäder i närheten där du kan knacka på o fråga. Affärerna är stängda. Det finns 2 resturanger just där du är, båda är dock knökfulla och kön till muggen är säg 15 personer lång. personaltoan är en personaltoa...

Nu vill jag gärna veta alternativet till att pissa på sig då du inte har en toa att finna, inte får pissa ute. inte har tid att ta taxi hem. osv...

Situationen är fullt möjlig...

Man ska fan inte få böter för att man är pissnödig o pissar i en buske...möjligen ett sista utvägen alternativ men icke böter.

Själv har jag aldrig fått böter för detta, jag väljer busken innan muggen då det jag är bara finns 1 toa för både män o kvinnor och då finns det folk med värre behov än mitt, tjejer eller folk som behöver 2:an

Stör det någon får det väl göra det då, rättfärdigar inte böter.

folk tycker rapar, fisar, slemloskor och spyor är äckliga också, det är väl okey men det rättfärdigar inte böter...

:smokin: rättfärdigar böter...

RobbeliRobban
2004-10-31, 07:46
Helt rätt av snuten, kan man inte hålla sig får man skaffa blöja.

Mycket bra, håller med :thumbup: Du är bäst :bow: Skulle vilja lägga till att jag dock inte riktigt gillar konceptet att polisen ändå behöver jaga "urinatörer" och bötfälla dem. Det borde helt enkelt höra till normalt folkvett att inte gå och skvätta på allmän, bebyggd plats.

ölobrännvin
2004-10-31, 08:10
jag tycker hundar är äckliga på vintern faktiskt men jag ser inget allternativ till att låta hundfan pissa i snön så att det blir gula fläckar överallt, samma gäller männisor men inte i tätbebyggt område dock...Utan gnällspikar som Garnax så skulle världen vara mycket hemskare, tänk om ingen ifrågasatt nazismen ????? :confused:

Garnax
2004-10-31, 09:09
Inte sett en rad om att ni håller med mig om att rökning på torg o gator borde vara straffbart då det precis som eran inställning till urin luktar illa
och ser illa ut.

plus att det är skadligt för hälsan och sätter sig i kläderna. Vilket borde göra det värre.

Konstigt...

Böter för att man pissar, hör ni verkligen inte hur sjukt det är?

Böter för sex på allmän plats är inget jag sypmatiserar med men kan sträcka mig till att det kan vara okey att polisen kommer o ber dem flytta på sig.

Att det ses som förargelseväckande beteende tycker jag är vansinne, ingen av oss skulle finnas utan de och om något tycker det är fel så är det juh deras problem inte de som har sex. Skulle jag tycka att det vore vidrigt så är juh inte det dom personernas fel, problemet ligger juh hos mig...Men fortfarande straffas inte jag utan dom...

Hades
2004-10-31, 10:04
Inte sett en rad om att ni håller med mig om att rökning på torg o gator borde vara straffbart då det precis som eran inställning till urin luktar illa
och ser illa ut.

Att du ens jämför de två...

Rökningen är en rest från ett primitivt samhälle där man inte visste om vilka risker som fanns med cigaretter. Likaså är utomhuspinkande på allmän plats en rest från ett primitivt samhälle, men den biten har vi nästan fått bort tack vare toaletterna. Att gå tillbaka till det primitiva kissandet igen bara för att det finns andra saker som är primitiva/fel, låter ju inte riktigt vettigt.

Att förbjuda rökning måste ske stegvis. Man har redan tagit första steget genom att införa ett förbud mot rökning på restauranger/barer. Att förbjuda det helt och hållet på en gång skulle dock ge upphov till en hel del brottslighet, t ex maffiarörelse (om jag inte inbillat mig så var det precis vad som hände när man försökte förbjuda alkohol nånstans i USA).

Sedan måste jag fråga en sak. Tycker du verkligen att det är rätt att avdela resurser för att utreda brott som har med utomhuskissande att göra? Finns det inte viktigare saker för poliser och rättsväsende att göra än att syssla med pappersarbete angående folks kissande? Problemet är ju att man måste dra gränsen nångonstans vad gäller folks kissande. Som lagen lyder nu verkar det inte finnas utrymme för särskilt många undantag, men om man skulle göra som du vill så kommer det att finnas många undantag, och det i sin tur leder till att det blir en bedömningsfråga från fall till fall. Bedömningsfrågor slutar ofta i meningsskiljaktligheter och överklaganden och därför går det åt mer resurser från rättsväsendet för att upprätthålla lagen.

Sen kan jag däremot tycka att polisen inte nödvändigtvis måste ge böter varje gång de ser någon kissa i en gränd, men att ändra lagen i sig är nog inte så smart.

christian
2004-10-31, 16:48
Klockrena i London:

http://albums.kylig.com/london2003/2003_08_23_21_05_49.jpg


Finns de som åker upp ur marken vid efter ett viss klockslag också..

z_bumbi
2004-10-31, 16:59
Tycker jag med, är ett helvete att komma in i båsen ibland när man ska pissa. Man kan knappt röra sig :rolleyes:

:D

Big_Vik
2004-11-03, 15:09
Bumpar den här. Tycker Garnax hade mycket bra argument. Jag är själv uppväxt med att pissa utomhus, hade en gran då jag var liten som jag pissade på varje dag :D

Vafan campar ni aldrig? Man vaknar klockan 4-5, solen skymtar där bakom horisonten om man tittar noga, du tassar ut i gräset och det enda du hör är fåglars kvitter. Du kisar med ögonen och glider sakta fram till en väldig gran där du uträttar dina behov varpå du glider in till sängen igen och somnar om. Finns det något mer njutningsfullt tillfälle? :D

Har egentligen inget att tillföra tråden som inte Garnax redan påpekat. :thumbup:

Pez
2004-11-03, 15:17
Bumpar den här. Tycker Garnax hade mycket bra argument. Jag är själv uppväxt med att pissa utomhus, hade en gran då jag var liten som jag pissade på varje dag :D

Vafan campar ni aldrig? Man vaknar klockan 4-5, solen skymtar där bakom horisonten om man tittar noga, du tassar ut i gräset och det enda du hör är fåglars kvitter. Du kisar med ögonen och glider sakta fram till en väldig gran där du uträttar dina behov varpå du glider in till sängen igen och somnar om. Finns det något mer njutningsfullt tillfälle? :D

Har egentligen inget att tillföra tråden som inte Garnax redan påpekat. :thumbup:
Tråden handlade inte om att pissa i en skog.. :rolleyes:

Big_Vik
2004-11-03, 15:22
Tråden handlade inte om att pissa i en skog.. :rolleyes:
Vet, vara bara tvungen. Tyckte dock tråden var värd att bumpas. Varför är alla så negativa är det bättre om alla går och pisar på sig överallt? ;)

palme
2004-11-03, 15:25
Vafan är du ett djur eller?


hahaha! Go pez! :D :thumbup:

Big_Vik
2004-11-03, 15:31
förresten, jag lider av s.k. päronblåsa och måste pissa kanske dubbelt så mkt som de flesta. Thank god for trees and stuff!

kal_erixon
2004-11-03, 15:56
haha amen! håller med big_vik, han kan inte hålla sig mer än en halvtimme oavsett untagen vätska så... thank god for trees
ja skulle aldrig palla gå på stan me honom om han skulle kuta in på en krog eller nått varje gång han skulle pissa.

vi kommer ju inte ens in på krogen :D

Metal_boy_
2004-11-03, 15:58
nån skrev att man måsste ju dra gränsen nånstans...jo men när det gäller allvarligare problem i landet drar man inte bara en gräns nånstans..även om det me borde göras....

Metal_boy_
2004-11-03, 16:01
Att du ens jämför de två...

Rökningen är en rest från ett primitivt samhälle där man inte visste om vilka risker som fanns med cigaretter. Likaså är utomhuspinkande på allmän plats en rest från ett primitivt samhälle, men den biten har vi nästan fått bort tack vare toaletterna. Att gå tillbaka till det primitiva kissandet igen bara för att det finns andra saker som är primitiva/fel, låter ju inte riktigt vettigt.

Att förbjuda rökning måste ske stegvis. Man har redan tagit första steget genom att införa ett förbud mot rökning på restauranger/barer. Att förbjuda det helt och hållet på en gång skulle dock ge upphov till en hel del brottslighet, t ex maffiarörelse (om jag inte inbillat mig så var det precis vad som hände när man försökte förbjuda alkohol nånstans i USA).

Sedan måste jag fråga en sak. Tycker du verkligen att det är rätt att avdela resurser för att utreda brott som har med utomhuskissande att göra? Finns det inte viktigare saker för poliser och rättsväsende att göra än att syssla med pappersarbete angående folks kissande? Problemet är ju att man måste dra gränsen nångonstans vad gäller folks kissande. Som lagen lyder nu verkar det inte finnas utrymme för särskilt många undantag, men om man skulle göra som du vill så kommer det att finnas många undantag, och det i sin tur leder till att det blir en bedömningsfråga från fall till fall. Bedömningsfrågor slutar ofta i meningsskiljaktligheter och överklaganden och därför går det åt mer resurser från rättsväsendet för att upprätthålla lagen.

Sen kan jag däremot tycka att polisen inte nödvändigtvis måste ge böter varje gång de ser någon kissa i en gränd, men att ändra lagen i sig är nog inte så smart.

pissa måsste man, röka måsste man inte

Hades
2004-11-03, 22:30
pissa måsste man, röka måsste man inte
Du missade nog poängen. Läs mitt inlägg igen så kanske det klarnar. (Hint: Man måste inte pissa utomhus).

Löjtnant Blank
2004-11-03, 22:46
nån skrev att man måsste ju dra gränsen nånstans...jo men när det gäller allvarligare problem i landet drar man inte bara en gräns nånstans..även om det me borde göras....
Ge ett exempel.

jwzrd
2004-11-04, 09:45
Var ute pa krogen idag, nar det var dags att ga hem stog 7 poliser strax utanför.

Då ser jag en polis som skriver en bot till en man som pissat bakom en buske (500kr). Lönehelgen är alltid alla ställen sprängfyllda och köerna till toan är oftast längre än man kan vänta.

Jag är helt för att man bötfäller om man står o pissar emot en affär eller mitt på en väg eller liknande där folk går och är. Men bakom buskar eller träd!!!

Helt vansinne att man ska bötfällas för att uträtta sina behov som vi gjort sedan vi först satte våran fot på jorden.

Dessutom pissar jag ute även om muggen är ledig för då slipper jag ta upp den för någon annan som kanske kommer o har ett svårare behov.

Önskar att det var jag som pissat när polisen kom så hade jag rivit den i ansiktet på honom o sagt till han att han får ta med mig till stationen om han tycker jag gjort något fel. Jag iaf tycker att det är äckligt att låta pisset rinna längs med benet, än mer bland massa folk och därför tänker jag pissa
utanför byxorna när behovet kommer. Den där lagen kan passa den domaren som skulle döma mig o den som skapat lagen för de är tydligen inte så långt kommna i utväckligen så de tycker att det är trivsamt att låta pisset rinna längs benet.

Idiotiskt så man blir förbannad.

jag undrar om den lagen har legitimitet bland svenska folket...

Edit: Alla svar om hur gnällig jag är eller annat som inte har till ämnet att göra hänvisar jag till tråden Garnax som skapades för detta syfte.


Du är fan slut i huvet på riktigt. DET LUKTAR PISS ÖVERALLT om man gör som du gör. Är det ok att jag pissar i din trädgård? Inte? Varför i helvete ska man då få pissa "i buskar" utanför krogen? Ska man få skita också? Det är ju för helvete därför det luktar gammal garn..A-lagare överallt.

Hoppas du åker på stryk av snuten nästa gång du är ute och pissar.

kal_erixon
2004-11-04, 12:26
ja tycker nog att polisen borde ha annat att göra.
jag är född i staden där nån slog ihjäl en polis i somras. han har varit min fotbollstränare och har två barn varav en i min ålder.
borde inte snuten ha varit och kollat av alla bakgårdar och sånt i närheten av festivalen. de är ju där alla bilar stjäls tex.
ne då låg han och dog istället.

Big_Vik
2004-11-04, 13:32
haha amen! håller med big_vik, han kan inte hålla sig mer än en halvtimme oavsett untagen vätska så... thank god for trees
ja skulle aldrig palla gå på stan me honom om han skulle kuta in på en krog eller nått varje gång han skulle pissa.

vi kommer ju inte ens in på krogen :D

Just det. Vad säger ni att man ska göra åt det då alla som skrivit så negativt i denna tråd, känner ni ingen med "päronblåsa"? :D
Den som säger blöja får fan spö :whipped:

Grisen
2004-11-04, 17:21
Just det. Vad säger ni att man ska göra åt det då alla som skrivit så negativt i denna tråd, känner ni ingen med "päronblåsa"? :D
Den som säger blöja får fan spö :whipped:

Ropen ska skalla! Blöja åt alla!!!!!

:laugh:

BeefCake
2004-11-04, 17:42
Vet, vara bara tvungen. Tyckte dock tråden var värd att bumpas. Varför är alla så negativa är det bättre om alla går och pisar på sig överallt? ;)


ja det kan man undra, i en nödsituation som garnax beskrev är det helt okey för mig. jag börjar inte lipa som ett x antal testoronfyllda pojkar bara för jag ser en man pissa i en buske :cool:

aliquis
2004-11-04, 18:38
word, förstår inte heller hur det kan vara olagligt, jag vill inte heller pissa ner mig mer än nödvändigt ;D

och hundar osv får ju urinera var som helst, om man måste så måste man.

aliquis
2004-11-04, 18:39
Hur skulle en dylik lag formuleras? Gränsen måste ju dras någonstans. Tänk dig själv hur äckligt det skulle vara om alla fyllesvin fick pissa och skita som de ville i stadsparken. Några mellanting tror inte jag kan existera. För om du pissar i en buske och det skvätter på gatan, hur ska det då tolkas?

För övrigt har jag noll sympati med drängfulla lördagsflanörer som använder våra fina buskar och träd som bekvämlighetsinrättningar. (Faktum är att jag nästan aldrig känner medlidande med någon som är berusad, no matter what, så spara dina tårar.)
Jag super inte, men te före träning, vatten under träning, eventuellt kreatinet och smoothien efteråt sätter fart på blåsan... Varför skall jag vara tvungen att pissa ner mig själv?
Kan ju knappast ringa på hos första bästa person o fråga om jag får springa in på deras toa.

Pez
2004-11-05, 00:33
pissa
pissat

Herkulez
2004-11-05, 00:36
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax
du gillar ordet GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax va?

Jense
2004-11-05, 00:39
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

internethjälten
2004-11-05, 00:39
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax...

Daniiiel
2004-11-05, 01:57
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

kelk
2004-11-05, 02:01
sluta GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax överallt :(

Urban
2004-11-05, 02:26
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

Hades
2004-11-05, 02:34
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

Haha!

Mindek
2004-11-05, 09:12
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax :confused: :D

Karl_alfred
2004-11-05, 09:26
GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax

JustinCredible
2004-11-05, 11:57
Jag sa Garnax högt fyra gånger... han dök upp precis som CandyMan. fast med ett krystat leende.

garnaxgarnaxgarnaxgarnax

fat_joe
2004-11-05, 13:37
Hoppas du åker på stryk av snuten nästa gång du är ute och GarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnaxGarnax.

Hoppas du får bilen sönderslagen nästa gång du får en parkeringsböter :thumbup:

mini_Arnold
2005-02-16, 18:08
Pissar
pissa
piss
garnax

funkar inte längre

Styrkebyggare
2005-02-16, 19:20
Tycker att lagen är hygglig såtillvida att den får folk att "gå undan" lite när de måste pissa. Jag har aldrig hört talas om att snuten gett sig ut i mörka skymda partier i en stadspark för att jaga smygpissare - poängen är väl först och främst att folk inte skall pissa precis var som helst.

Om de hade satsat resurser på en nolltolerans av lagen så hade nog exempelvis tusentals utepissare kunnat haffas på Göteborgskalaset. Själv undviker jag stan då, eftersom varenda tvärgata förvandlas till pissoar...