handdator

Visa fullständig version : Kostschema...


Supercharger
2004-10-29, 21:49
Tjenare!

Har efter en tids uppehåll tagit tag i träningen igen och skulle vilja ha lite tips och tankar angående mitt kostupplägg.

Jag räknar inte kalorier eller nåt utan bara käkar :D .

Så här ser en vanlig dag ut:


Alla tider är ungefärliga...

Frukost 0630 Gröt och grovt bröd med ost

Träning: 0800-0915

Frukost nr2/mellanmål: 0945 5dl lättmjölk och antingen gröt/müsli/macka och banan.

Lunch: 1230 Har inte haft så bra rutiner här ännu pga lathet. Men ris eller pasta med kött eller fågel brukar det bli. Ska leta upp lite tonfisk recept och prova mig fram.

Mellanmål: Nånstans mellan 1600 och 1700 försöker jag äta nåt. Grovt bröd, mjölk och banan har jag ätit nu, men ska försöka att käka gröt eller müsli istället.

Middag: 2030 ungefär. Jobbar till kl19 oftast så det blir sena middagar. Ris/pasta/potatis med kött eller fågel. Pasta och köttbullar har det blivit ofta pga lathet .


Så ungefär 5mål mat om dagen får jag i mig och har planerat att klämma in nån proteindrink här nånstans också...

Har planerat att införskaffa mig vassle, sloow protein, kreatin, l-glutamin och ett multivitamintilskott för att komplettera med.


Någonting som borde ändras eller andra förslag, allt är välkommet!

mvh/Daniel

Frazze
2004-10-29, 21:53
Lite mer protein i första målet.
Äter du inte förrän 30 min efter träning? Där kunde en vassledrink+kolhydrater passa in.
Mellanmål 16-17 också för lite protein. Fisk, fågel, kött, proteintillskott på sin plats.
Annars är det rent generellt lite(inga) grönsaker. Och lite frukt. Vä'ldigt mycket mackor känns det som.

20:30 - 06:30= 1o timmar utan föda. Nåt litet innan sängdags kanske? (tillskott återigen)
Anledningen till att jag förespråkar tillskott är helt enkelt att det är enkelt och bekvämt.

Ja, nåt sånt, i korthet såhär på fredagskvällen när man funderar varför man sitter hemma vid datorn :D

Supercharger
2004-10-29, 22:05
Lite mer protein i första målet.
Äter du inte förrän 30 min efter träning? Där kunde en vassledrink+kolhydrater passa in.
Mellanmål 16-17 också för lite protein. Fisk, fågel, kött, proteintillskott på sin plats.
Annars är det rent generellt lite(inga) grönsaker. Och lite frukt. Vä'ldigt mycket mackor känns det som.

20:30 - 06:30= 1o timmar utan föda. Nåt litet innan sängdags kanske? (tillskott återigen)
Anledningen till att jag förespråkar tillskott är helt enkelt att det är enkelt och bekvämt.

Ja, nåt sånt, i korthet såhär på fredagskvällen när man funderar varför man sitter hemma vid datorn :D


Jag har tänkt att köpa lite tillskott vilket framgår i inlägget ovan.

Min tanke är att ta en liten prottedrink samtidigt som frukosten och en kolhydrat/prottedrink direkt efter träning.

Sloow protein kommer jag att ta innan sängdags så att jag täcker upp det behovet.

Mellanmålet på eftermiddagen så hade jag tänkt att käka müsli och yoghurt iställer för en macka och banan.

Grönsaker och frukt är nåt jag får jobba på...


Så då blir det mat 5ggr om dagen och 3st proteindrinkar varav en är med kolhydrater direkt efter träningen på morgonen.

Det känns rätt bra, men kan säkert ändras till det bättre :) .

Tack för svaret!

mvh/Daniel