handdator

Visa fullständig version : 4 drinknar om dan..


lauria
2004-10-29, 21:14
Tjena!!

Jag har kört lite gainer och ett 50-50 kasein/valsse nu på slutet och visst det funkar väl antar jag....men det blir billigare att köra bara vassle har ja komme på :rolleyes: ...Och då tänkte ja ta så här:

En portion på morgon
Två portion efter träning + kolisar naturligtvis (maltodextrin)
Och en på kvällen

Fyra drinkar om dan alltså...men jag funderar på att byta ut nån av dom och slänga en innan passe me kolisar (jag har läst runt lite om det och kommit fram till att det ska vara bra :thumbup: )

Vilken tycker ni ja ska byta ut? den på morgonen?

Knäböj
2004-10-29, 21:18
Två portion efter träning + kolisar naturligtvis (maltodextrin)

Den drinken kan du gott o väl splitta på 2. Halva innan o halva efter,det räcker. :thumbup:

Makk
2004-10-29, 21:20
På morgonen är det bra med lite snabbt vassle för att få ut proteinet snabbt samma sak efter och före träning... men den på kvällen kan du gärna byta ut mot långsammare protein, vanlig mat t.ex.

lauria
2004-10-29, 21:30
Det är 20gram protin i varje portion, inte 20gram pulver...

Och ja vet att man inte behöver hålla sig till portioner...
Jag skulle gärna ta en femte drink men har inte råd, eller visst har ja råd men man vill ju lägga pengar på annant oxå ;)

Knäböj: Jag har tänkt lite på de ja oxå men då blir det så lite efter passet :cryout:

Makk: Jo jag vet, det är då jag brukar ha tagit 50/50 kasein och vassle..Man skulle iofs kunna käka en del keso där ist :eating: :eating:

Knäböj
2004-10-29, 21:41
Knäböj: Jag har tänkt lite på de ja oxå men då blir det så lite efter passet

Det behövs inte mer,bara psykologiskt... :)

lauria
2004-10-29, 22:02
Vad jag har läst och hört så ska det vara 0,3-0,5g per kg/kroppsvikt.. Och det betyder at jag skulle behöva ca 30 till 50gram, utgick från att jag väger 100kg..Vilket jag snart gör :thumbup:

nordland
2004-10-29, 22:28
slå ihop de 2 drinkarna efter passet. Förresten, varför tar du 2 istället för 1 "stor"... te kvällen så föreslår jag att du hellre satsar på vanlig mat, för att även få lite bukfyllnad = bra sömn...

lauria
2004-10-29, 22:31
Hehe jo en stor skulle ja ju kunna skrivit oxå men ja skrev som ja gjorde för att det skulle vara enklare o förstå :)

Hittills verkar det som ja ska lägga kvälls drinken före passet, nån mer åsikt?

drkrupp
2004-10-30, 01:02
Hittills verkar det som ja ska lägga kvälls drinken före passet, nån mer åsikt?

Tar du kvällsdrinken före träningspasset har du uppnått två förbättringar på en gång.
1. Du slipper insulinpåslaget på kvällen
2. Du får fördelarna med en före-tränings-drink

Din efterträningsdrink kan ju fortfarande vara lika stor som den är idag, trots att du tar en före-drink.

lauria
2004-10-30, 08:25
Då blir det så då..att ja skippar den på kvällen :thumbup:

lauria
2004-11-02, 11:34
Jag drar upp fråga i den här tråden så slipper ja göra en ny....

Hur många % kolhydrater är det i maltodextrin och dextropur?

s0s
2004-11-02, 16:44
Jag drar upp fråga i den här tråden så slipper ja göra en ny....

Hur många % kolhydrater är det i maltodextrin och dextropur?

100% ...dock är det olika sockerarter.
Matodextrin=93% högre sockerarter (i övrigt 2% glukos och 5% disackarider) står det på humles hemsida.

Zakath
2004-11-02, 16:50
100% ...dock är det olika sockerarter.
Matodextrin=93% högre sockerarter (i övrigt 2% glukos och 5% disackarider) står det på humles hemsida.


Jag tror han menar hur mycket kolhydrater det är sammanlagt.
För druvsocker tror jag det är runt 91g/100g.