handdator

Visa fullständig version : Varför Kreatin?


Daijmen
2004-10-29, 20:56
Tjena, jag använder maltodextrin och exells vassle just nu som kosttillskott. Har på sistonde dock läst en del om kreatin och tycker det verkar intressant om det leder till ökning i vikt då det binder vatten, och även större muskler?

Så jag undrar i hur stor utsträckning detta stämmer och om det handlar om små skillnader eller om man märker nån skillnad efter en kreatinkur. Är det "nödvändigt" på samma sätt som vassle + malto om man vill optimera sina ökningar?

Om det är det, finns det något billigt och bra märke ni kan rekommendera?

Tack på förhand

aliquis
2004-10-29, 21:41
Hur mycket man märker vet jag inte, men det är ju billigt så varför inte prova, nödvändigt är det ju dock knappast.

Frazze
2004-10-29, 21:46
Ökningen i muskler får du i och med att du orkar lyfta tyngre vikter när du käkar kreatin.'

Nödvändigt? Nej. Icke. Men, som sagt, det är billigt, och värt att prova.

Tips på märken osv... Titta i kolozzeums webshop.

Daijmen
2004-10-29, 22:30
jag kollade nyss i shoppen...det verkar ju väldigt dyrt....flera hundra får man pröjsa, men doseringarna man behöver är kanske så små så att det egentligen är billigt eller?

Mindek
2004-10-29, 23:33
1 kg för 300 kr, räcker typ 100 dagar utan uppehåll.

Daijmen
2004-10-30, 08:35
100 träningsdagar? så om man tränar 3 gånger i veckan så håller det ju en evighet isåfall....eller ska man ta kreatin varenda dag, även då man ej tränar?

lauria
2004-10-30, 08:51
Jag tvcker kreatin är att det är en väldigt bra och billigt tillskott och för mig har det alltid blivit fina ökningar i styrka, brukar gå upp ca2kg efter 1,5vecka av kreatin...



Daijmen: Jag skulle ha tagit det varje dag...

Daijmen
2004-10-30, 08:53
jaha låter nice ju...ser du nå storleksskillnad på musklerna efter en kur då?

jag har inte så mycke koll, vet du hur och när man ska ta kreatin och i vilka mängder?

lauria
2004-10-30, 09:07
Inte direkt på musklernas volym...Men på hård heten på musklerna känns det..

Så här tar jag iaf:
5gram fem ggr om dagen i fem dagar
till exempel:
5gram vid frukost
5gram vid lunch
5gram innan träningen
5gram efter träning'
5gram innan man lägger sig

och så håller ja på i som sagt 5 dagar..

Efter det så kör jag 5gram innan träningen och 5gram efter träning..De dagar jag inte tränar tar jag bara 5gram en gång om dagen..Och 5gram brukar bara en tesked....Och drick en hel del vatten...när du tar 5gram efter träning så släng ner de i malto/vassle blandningen :thumbup: det tas upp bätter då

Daijmen
2004-10-30, 10:53
ok så du tar det för hårdheten av musklerna eller? jag skulle nog köpa det om det fick mej att gå upp lite i vikt o så

aliquis
2004-10-30, 11:21
Om det är just viktökningen du är ute efter får du väl börja käka mer :)

lauria
2004-10-30, 11:27
Kanske glömde o skriva det..Men jag brukar öka ganska bra i styrka oxå :thumbup:

Daijmen
2004-10-30, 11:30
Jo jag vill gå upp i vikt så jag äter så bra jag kan...men om musklerna binder vatten bättre och blir större så låter det som om kreatin vore klockrent att införskaffa :cool: