handdator

Visa fullständig version : Nikotin intressant!


watertouch
2004-10-29, 14:16
Snubblade över den här artikeln då jag nyss surfade vet inte om den vart uppe på tapeten redan men även om så är den intressant

http://www.medicallink.se/news/printNews.cfm?newsID=1801



sluta snusa?? ALDRIG! :hbang: :D

Munter
2004-10-29, 14:53
Kul läsning, tack för länken.

Jense
2004-10-29, 15:44
kling!

Megatuttarna
2004-10-29, 17:27
Det fråntar ju inte det faktumet att rökning eller snusning knullar upp diverse områden på kroppen. Kanske borde man införa lite renare snus utan så mkt skit som tjära och sånt eller bara tugga rena nikotin-tuggummin?

Mindek
2004-10-29, 17:29
Det fråntar ju inte det faktumet att rökning eller snusning knullar upp diverse områden på kroppen. Kanske borde man införa lite renare snus utan så mkt skit som tjära och sånt eller bara tugga rena nikotin-tuggummin?


Tjära i snus :confused:

skaparn
2004-10-30, 08:31
Tjära i snus :confused:

Mycket bra fråga. Tror det hör till en av alla myter kring snus, såsom glas etc etc.

Men i övrigt, mycket bra artikel, det ger mig helt plötsligt alla anledningar att fortsätta.

1. Det är gott
2. Det är socialt (åtminstone bland medsnusare)
3. Bra för tänderna (kanske inte för tandköttet dock)
4. Tjejerna tycker det är snyggt med rinnande snus (hmmmm.....)
5. Snusring på jeansbyxorna är tufft.
6. Det är gott

Johan
2004-10-30, 12:22
Vinternöje nummer 1: Kasta snusen på liftstolpar så det fastnar :thumbup:
Dessutom fick jag 2 stockar snus igår som tack för en tjänst, tror inte jag kommer sluta nu :)

fisknn
2005-01-09, 03:59
Läste artikeln, Hur påverkar det träninge`n? Har precis börjat efter ett 2,5 års uppehåll med snus igen. Kan det vara negativt för träningen?

Sverker
2005-01-09, 08:21
Kanske borde man införa lite renare snus utan så mkt skit som tjära och sånt eller bara tugga rena nikotin-tuggummin?


DÄR......där sjönk priset på nästa års vinterdäck. Tobakindustrin måste ju nu slumpa ut det skräp som de måste ta bort från snuset till några andra som kan behöva det :D