handdator

Visa fullständig version : Musik tips


CyberHamster
2004-10-29, 06:57
Någon som kan tipsa om sån musik som var "populär" i början på 90-talet typ när man har techno och så tar man en neger som får rappa lite och så någon brud som sjunger refrängen.

Sen om någon har hört "Andre Visor -Don´t Go" och vet musik som är liknanda får ni gärna skriva. Skönaste låten att träna till :D

Mvh Tony

mini_Arnold
2004-10-29, 07:33
Lyssnade på den så sent som igår. Kom på amerikansk radio :)
Väntar också med spänning.

_Larre_
2004-10-29, 07:46
Någon som kan tipsa om sån musik som var "populär" i början på 90-talet typ när man har techno och så tar man en neger som får rappa lite och så någon brud som sjunger refrängen.

Sen om någon har hört "Andre Visor -Don´t Go" och vet musik som är liknanda får ni gärna skriva. Skönaste låten att träna till :D

Mvh Tony

Menar du som ice mc, cappella, melodie mc, 2unlimited osv.? Har ett flertal album från den tiden. Kan kika igenom ikväll efter jobbet då.

mmartin
2004-10-29, 09:08
dj bobo gjorde oxå en del såna låtar

B-jay
2004-10-29, 09:17
typ när man har techno och så tar man en neger som får rappa lite och så någon brud som sjunger refrängen.



Techno var det ja! :D

CyberHamster
2004-10-29, 10:07
Menar du som ice mc, cappella, melodie mc, 2unlimited osv.? Har ett flertal album från den tiden. Kan kika igenom ikväll efter jobbet då.

Skulle vara skit sjyst :D Har fastnat totalt för sådan musik nu när jag tränar. Kommer inte vara hemma i helgen men kanske kollar lite iallafall.

Mvh Tony

adde
2004-10-29, 10:16
KLF, Ha(e?)ddaway, Capten Hollywood Project, 2UnLimited

Vilka var det som gjorde Pump Up The Jam?

Edit: Technotronic var det!

/adde

Davil
2004-10-29, 10:42
E-type väljer sina Eurofavoriter finns det en dubbel-cd som heter och innehåller bara gamla eurodisco-hits, kan jag rekomendera. Själv var man DJ på mitten av 90-talet så jag har nog det mesta från den tiden ! Saknar den tiden lite... Tacka vet jag Masterboy,Look-Twice,Basic Element,Solid Base och många fler...

Einar
2004-10-29, 11:22
Dr Alban - Hello Africa! :hbang: :D

HellCat
2004-10-29, 11:29
Snap får man inte glömma

Björn S
2004-10-29, 11:32
Att ni glömt "Cool James & Black teacher" är det skottpeng på!
Dr. feelgood!

Zodd
2004-10-29, 13:56
Ice Mc - Its A Rainy Day

ante
2004-10-29, 13:59
Yazoo - don´t go är den "riktiga" :D

genren heter väl eurodance ?

finns massa sköna låtar, kommer inte på så många nu dock

2 brothers on the 4th floor - dreams, är en klassiker, grym låt.

Mago
2004-10-29, 14:01
Ojoj, här hittade jag ev het skiva. Eller vad sägs om

MC Sar & The Real McCoy - Run Away
Herbie - Pick It Up
Whigfield - Saturday Night (Be my baby)
Look Twice feat. Gladys - Mr.Dance & Mr.Groove
Mo-Do - Eins, Zwei, Polizei

Edit: Några andra sådär: La Bouche, Captain Hollywood Project, Pandora, Solid Base, Basic Element, Corona Cappella, Culture Beat, DJ Bobo

"2 Unlimited - Get Ready For This" Är nog den allra hetaste. :D

kal_erixon
2004-10-29, 14:21
dom som lyssnar på techno... lyssna på in flames reroute to remain, den skivan äger all annan musik som gjorts.
ni kommer bli frälst om de inte är nått fel på er :angel:

Kung Ichmil
2004-10-29, 21:43
dom som lyssnar på techno... lyssna på in flames reroute to remain, den skivan äger all annan musik som gjorts.
ni kommer bli frälst om de inte är nått fel på er :angel:

MM, det albumet är bra som fan.
Ablaze my sorrow är också jävligt bra... :hbang:

Angående techno så är Scatman john bra!! ;)

Trance
2004-10-29, 22:50
Förr i tiden så var all elektronisk musik "techno" och nuförtiden är all elektronisk musik "trance". Antar att det förenklar saker.

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Här är en i och för sig väldigt partisk guide till elektronisk musik och dess historia med snuttar man kan lyssna på i varje genre. Man märker dock av texterna rätt snabbt vad han gillar och inte gillar.

Vad ni söker är väl eurodance som tidigare nämdes.

CyberHamster
2004-11-01, 07:35
Mesa love eurodance. Man borde öppna krog och bara spela eurodance. Känns som om jag har en litet projekt på G nu :D så om typ 3-4 år så kan ni komma till uppsala eller sthlm och gå på "CyberHamsters eurodance plaza"