handdator

Visa fullständig version : Förstärka ljus?


Lipos
2004-10-29, 01:01
Hur fungerar t.ex. en mörkerkikare?...Förstärker den ljus eller är den bara känsligare för ljus? Kan man öht förstärka ljus? :confused:

Jense
2004-10-29, 01:17
jag ger det ett försök.

den förstärker det redan existerande ljus i omgivningen. hur det vet jag inte. det kanske någon kan avslöja

MacLeod
2004-10-29, 01:23
Hur fungerar t.ex. en mörkerkikare?...Förstärker den ljus eller är den bara känsligare för ljus? Kan man öht förstärka ljus? :confused:

Kolla följande länk:

http://samlarforum.skalman.nu/viewtopic.php?t=1802&start=15

watertouch
2004-10-29, 01:52
Bildförstärkare är riktigt balla synd bara att det flimmrar så förbannat om det inte är riktigt mörkt ute. Dock om man släcker ner i huset o går runt med den så är det fan riktigt riktigt ballt!!

Jense
2004-10-29, 01:54
watertouch, brukar du möjligen göra inbrott hoss folk?

jävligt användbara , såvidare inte husägaren går ner med en strålkastare och lyser in i linsen

watertouch
2004-10-29, 01:59
watertouch, brukar du möjligen göra inbrott hoss folk?

jävligt användbara , såvidare inte husägaren går ner med en strålkastare och lyser in i linsen


FAN!!! du kom på mig :D

Wahlgrenus
2004-10-29, 02:36
FAN!!! du kom på mig :D

:laugh:

Ja, jag är trött. :sleep:

Pdaddy
2004-10-29, 07:29
I lumpen hade jag både KDN (kikare dag och natt) på AK5'an + GN1'or (huvudburen nattkikare)
GN1'an va grymm, den hade även IR lampa som gör att du kan se i totalt beckmörker (i ett mörkt rum tex).
En vanlig ljusförstärkare förstärker det befintliga ljuset med ungifär 40 000 ggr. Själva processen har både radioaktiva mokapärer och elektronik inblandat (kommer faan inte ihåg hur precis)..

COOOLT är det iallafall :naughty:

M

Piranha
2004-10-29, 07:37
Får mig att tänka på scenen i När lammen tystnar ..


Aaaaaaaaaaarghhhhh .. sååå bra film

jakke
2004-11-02, 00:10
I lumpen hade jag både KDN (kikare dag och natt) på AK5'an + GN1'or (huvudburen nattkikare)
GN1'an va grymm, den hade även IR lampa som gör att du kan se i totalt beckmörker (i ett mörkt rum tex).
En vanlig ljusförstärkare förstärker det befintliga ljuset med ungifär 40 000 ggr. Själva processen har både radioaktiva mokapärer och elektronik inblandat (kommer faan inte ihåg hur precis)..

COOOLT är det iallafall :naughty:

M
GN1an är ju ingenting jämfört med en GN3a(det är fina saker)