handdator

Visa fullständig version : Vad drömde ni i natt?


Sidor : 1 2 3 4 [5]

Duran
2012-08-20, 08:57
Drömde att det var några skummisar i porten som ev. försökte ta sig in i min lägenhet. Jag skulle rätta till alla gardiner så det inte gick att se in. Då märkte jag att jag hängt massor av träningskläder bakom gardinerna. Jaså har jag haft de här hela tiden? Blev ett dilemma om jag skulle prioritera gardinfunktionen eller plocka ner de fina kläderna och använda. Sen flög Jasplan förbi och showade utanför fönstret och jag tänkte att det var tur att inte fiendeländerna hade recept på Jasplan, det var vårt trumfkort.

Chaan
2012-08-20, 09:10
Att jag precis börjat på läkarlinjen på ett nytt ställe, istället för Karolinska. Det var en privat skola med annorlunda undervisning, istället för muntor var det uppsatsskrivning. En tjej jag kände hade just skrivit en sådan uppsats och jag träffade henne på stan för att få se. Gör såhär sade hon och lämnade häftet, med egna bilder, till mig. Sedan gick vi på bio eller så. Annars brukar jag drömma någon mardröm per år om KI, förmodligen det otäckaste stället jag varit på (av 20 länder jag besökt.)

Sedan var det filminspelning. Allt var hemligt till att börja med. Jag och ett gäng andra jetsettare (det var en dröm..) blev hämtade i en Hummer av en chaufför som inte fick säga vad han hette eller vart vi skulle. Jag var med i en actionfilm när vi kom fram. Charles Bronson gick på en tegelvägg, en helt vanlig lodrät tegelvägg, han använde bara ett par bra skor, och gick helt normalt på en två centimeter bred skarv i teglet, och samtidigt sköt han Jackie Chan -karaktären som satt i en dörröppning längre ned. I den scenen var jag inte med.

Duran
2012-08-20, 11:35
Att jag precis börjat på läkarlinjen på ett nytt ställe, istället för Karolinska. Det var en privat skola med annorlunda undervisning, istället för muntor var det uppsatsskrivning. En tjej jag kände hade just skrivit en sådan uppsats och jag träffade henne på stan för att få se. Gör såhär sade hon och lämnade häftet, med egna bilder, till mig. Sedan gick vi på bio eller så. Annars brukar jag drömma någon mardröm per år om KI, förmodligen det otäckaste stället jag varit på (av 20 länder jag besökt.)

Sedan var det filminspelning. Allt var hemligt till att börja med. Jag och ett gäng andra jetsettare (det var en dröm..) blev hämtade i en Hummer av en chaufför som inte fick säga vad han hette eller vart vi skulle. Jag var med i en actionfilm när vi kom fram. Charles Bronson gick på en tegelvägg, en helt vanlig lodrät tegelvägg, han använde bara ett par bra skor, och gick helt normalt på en två centimeter bred skarv i teglet, och samtidigt sköt han Jackie Chan -karaktären som satt i en dörröppning längre ned. I den scenen var jag inte med.

Hade han såna där Five Fingers eller?

Chaan
2012-08-21, 02:10
Han hade en puffra i vänster hand, höger höll han balansen med :D

Vaknade mitt i natten, mardrömmar, men inte bara. Lite surrealistiska drömmar om någon flickvän, sedan helt realistiska, om min träningsväska och min bil, och att folk ideligen försökte göra inbrott i den, precis som det varit hela tiden i Stockholm. Bland annat hade dom tagit mitt träningsbälte så jag gömde väskan.

Duran
2012-08-21, 08:23
Drömde att en tjej blev brutalt och sadistiskt misshandlad i sin egen butik, av sina egna tjejkompisar. Processade nog filmen Girl Fight som jag såg för några dagar sen.

awesomooo
2012-08-21, 08:33
Är det bara jag som har psykedeliska drömmar? Ser spöken och skit i mitt egna sovrum och trippar typ i drömmarna.

Kan berätta om en rolig grej som hände i somras. Jag drömde att jag blev instängd i ett rum som inte var större en en helt vanlig garderob. När dom smällde igen dörren på mig så bryter dom näsbenet på mig. När jag vaknar någon timma senare så känner jag hur det luktar järn som fan och mitt ansikte är helt hårt. Tittar på händerna och ser att dom är helt fulla av torkat blod och går till badrummet och får se hur äckligt mitt face är. Jag har alltså blött näsblod och hela kudden är helt nerblodad.

Duran
2012-08-22, 14:32
Jag drömde hemska mardrömmar inatt. Den första har jag förträngt mkt av men den handlade om ett hemskt mord som begåtts av en svartrockarkille med svart hår och en väldigt blek tjej med ljusa kläder och nästan vitt hår. Jag växlade mellan att vara tjejen och att vara åskådare. Tjejen/jag hade blivit manipulerad av svartrockaren, som jag lärt känna online, till att delta i mordet. Det var en plågsam rättegång där ingen trodde på min version så vi blev båda dömda till döden. Som straff för att jag pekade ut honom så lovade han att fortsätta överklaga i massor av år så att jag skulle tvingas gå igenom rättegången om och om igen. Han skulle också mörda mig har jag för mig. Jag vaknade livrädd, det tog ett tag att förstå att det varit en dröm, hann kolla kikhålet först. Sen somnade jag om med lampan tänd.

I nästa dröm skulle jag plötsligt förlösas, fast jag inte vetat att jag var gravid. Jag rusades till sjukhuset och eftersom min bebis var för tidigt född, så var den gjord av typ deg. Jag, min kompis som var farsan, och några kompisar som kunde mkt om barn, åkte hem till mig. Bebisen behövde vila, så barnexperterna la den på en bakplåt och täckte över med bakduk. Sen när jag skulle försöka amma den lyfte jag upp duken och såg att degbebisen hade blivit alldeles utsmetad, fastnat på plåten och förlorat sin form och ansiktsdrag. Ju mer jag försökte få loss den desto mer förstördes den. En bebisexpert tog klumpen och började karva in nya drag, bl.a. magrutor. Jag tyckte det var hemskt och försökte stoppa henne från att ge min bebis ett permanent förändrat utseende. Sen försökte jag amma men den hade ingen mun, så jag försökte forma en degmun innan den skulle dö av svält. Och så tänkte jag att jag och farsan kan omöjligt flytta ihop, vi har ju helt olika inredningsstil!

Duran
2012-08-23, 09:12
En mardröm till. Två killar som jag umgicks med ofta för åratal sen, var i lägenheten bredvid och klättrade ut på höghusväggen för att ta sig in genom mitt fönster. De hade med sig flera andra men de två var drivande i inbrottet. Jag sa hela tiden att de inte fick komma in, var jättebestämd och det var hotfull stämning. De kom in iallafall och vi hamnade i köket där det fanns massor av knivar. För att försvara mig tog jag en hel bunt i mina händer men missade en vass kniv. En av killarna tog den och jagade mig med. Jag lyckades ta mig in i badrummet och låsa precis innan han hann fram.

Jag hade en telefon och försökte ringa på hjälp men det gick inte att ringa 112 ( det händer ofta i mina drömmar att det inte går att ringa larmsamtal). Jag ringde 90000 istället och kom fram till nån tant som inte fattade att jag behövde akut hjälp, hon trodde att jag ville ha nån att prata med bara. Till slut lyckades jag få bort henne och ringa 112. Då började killen med kniven hälla ut säckvis med marijuana på mitt golv, så att jag inte skulle kunna ta dit polis utan att bli anhållen för narkotikabrott. Sen var det lite annat skit innan jag vaknade.

Ronn
2012-08-23, 09:47
Jag drömde att jag blev anställd på ett nytt jobb av en chef som jag (i verkligheten) för ett antal år sen på ett helt annat jobb inte kom så bra överens med, efter att ha jobbat där en kort stund så gav han mig sparken med någon påhittad anledning om hur jag hade sabbat produktionen och skadat företaget.

Det var en rätt förvirrande och ångestladdad dröm, när jag vaknade satt ångesten i ett tag.

Einar
2012-08-23, 10:35
Jag drömde att jag skyddade en stor hemlighet gällande arvet av en gammal gubbe som gått bort (antagligen var det ingen naturlig död eftersom många giriga personer var ute efter pengarna). Hur pengarna skulle delas upp var klart och några lömska busar låg högst på arvlistan. Den gamle gubbens önskan om vilka de riktiga arvtagarna var hade kommit bort och denna hemlighet fanns gömd i en stor artefakt av trä, inskriptionerna var gömda i artefakten och jag hade lyckats få tag i den och läste av inskriptionerna som löd att mannens tre äkta barn skulle tillsammans med en hjälporgamisation dela på den största kakan och sedan skulle hans två extra bastardbarn få en liten del. I drömmen hade jag precis lyckats öppna artefakten och läst av hemligheten när de hemska personerna var utanför mitt hus och försökte ta sig in. Jag gömde artefakten i en tavla som jag tyckte var sjukt smart och just då ringde min väckarklocka :(

Jag minns artefakten som en form av rubikskub med gömda fack. Grymt häftig var den i min dröm. Riktigt tråkigt att jag inte fick reda på fortsättningen.

Chaan
2012-08-23, 10:40
Är det bara jag som har psykedeliska drömmar?

Det är väl ganska vanligt om du kollar i tråden. Psykedeliska upplevelser vaken kan vara vackra som en trancemusik-video, det har hänt mig några gånger när jag lyssnat väldigt mycket på musik, tar dock inga droger alls. Däremot psykedeliska drömmar är bara hjärnans sätt att blaja som jag förstår det. Jag tänker mig att författare av fiktion eller humor förmodligen har det. Men jag får inte ut mycket av dom. Vakna psykedeliska upplevelser är ju organiserade, därför blir det vackert, drömmarna är oorganiserade.


ser spöken och skit i mitt egna sovrum och trippar typ i drömmarna.



Det där är ju inte samma sak som färgstarka absurda drömmar. Jag vaknade av en mardröm med ljud, det är ju en demonisk grej. Innan drömde jag att min förra flickvän bodde granne och kom gående naken i mörkret våt, det regnade. Hon var på strålande humör. Det brukar mina flickvänner ha en tendens att vara. Jag har svårt att släppa dom, en annan natt drömde jag om en jag inte sett på 15 år.

Spartansk
2012-08-23, 10:54
Min dröm i natt var starkt influerad av två filmer jag såg igår. En av filmerna var med Cicciolina, den andra var baserad på en Stephen King-bok. Jag är därmed rätt säker på att det skulle bryta mot forumreglerna att dela med mig av den.

Spartansk
2012-08-26, 19:22
Jag drömde att jag skulle sova över i en lägenhet där tre halvsnygga tjejer bodde i varsitt rum. Andre Linoge (http://www.imdb.com/character/ch0022635/bio) från filmen "Storm of the Century" var också där, fast han såg ut som Stephen Rea (http://www.imdb.com/name/nm0001653/). Till en början var han snäll, och till en början var jag ointresserad av tjejerna, men när klockan började närma sig läggdags så blev jag hångelsugen och försökte sova i samma säng som någon av tjejerna. Då cockblockade Linoge mig effektivt genom att lägga sig i mitten av sängen, mellan mig och tjejen. Oavsett vilken av de tre sängarna jag försökte ligga i, så var Linoge där.

Sedan var det plötsligt nästa kväll, och det var fest i lägenheten. Några av mina arbetskamrater från mitt förra jobb var där, samt några vänner till dem som jag aldrig hade sett. De kände tydligen till Linoge. Jag frågade om det fanns något sätt att döda honom på. De sa att det fanns det absolut inte, men att han var schysst sålänge man hade goda avsikter med det man gjorde.

Doctor Snuggles
2012-08-26, 19:36
Jag drömde att jag skulle sova över i en lägenhet där tre halvsnygga tjejer bodde i varsitt rum. Andre Linoge (http://www.imdb.com/character/ch0022635/bio) från filmen "Storm of the Century" var också där, fast han såg ut som Stephen Rea (http://www.imdb.com/name/nm0001653/). Till en början var han snäll, och till en början var jag ointresserad av tjejerna, men när klockan började närma sig läggdags så blev jag hångelsugen och försökte sova i samma säng som någon av tjejerna. Då cockblockade Linoge mig effektivt genom att lägga sig i mitten av sängen, mellan mig och tjejen. Oavsett vilken av de tre sängarna jag försökte ligga i, så var Linoge där.

Sedan var det plötsligt nästa kväll, och det var fest i lägenheten. Några av mina arbetskamrater från mitt förra jobb var där, samt några vänner till dem som jag aldrig hade sett. De kände tydligen till Linoge. Jag frågade om det fanns något sätt att döda honom på. De sa att det fanns det absolut inte, men att han var schysst sålänge man hade goda avsikter med det man gjorde.

Drömmen betyder att du är homosexuell.
- Stephen Fry.

Spartansk
2012-08-26, 19:39
Drömmen betyder att du är homosexuell.
- Stephen Fry.

Intressant... *jorgen* Kan det stämma, Tricklew?

Spartansk
2012-08-28, 08:37
Jag drömde att jag skulle vara med i en Lady Gaga-video. Jag hade någon slags peruk med vit tuppkam på huvudet, som alla andra i videon. Sen började jag och Lady Gaga kyssas, av någon anledning.

Pungis
2012-08-28, 08:45
Skulle ha analsex men penis blev slak?!

Duran
2012-08-29, 07:22
Drömde att jag studerade och friskvårsdsläraren kom och berättade för mig att José Gonzalez ( som var världskänd expert på hälsa) hade snackat med henne om en tjej på skolan. Alla var avundsjuka på den här tjejen eftersom hon hade kraftig benstomme, vilket alla tyckte var skitsnyggt. Men José hade förklarat att hon i själva verket led av PTSD, vilket gjorde att hon blev stressad väldigt ofta, och då lagrade hennes kropp in vätska. Så hon hade inte kraftig benstomme utan det var vätska. Själv ville hon vara smal men det var omöjligt pga stressen som höjdes en massa ggr varje dag.

jaaaaag
2012-08-29, 07:41
Jag drömde att jag kramade en manlig kollega som jag hade velat krama IRL, så jag tänker be honom om det idag.

Spartansk
2012-08-29, 09:59
Jag drömde att jag kramade en manlig kollega som jag hade velat krama IRL, så jag tänker be honom om det idag.

Haha, det här gjorde mig glad. :)

Chaan
2012-08-29, 10:02
Vardagsdrömmar i modern historisk miljö? På morgnarna stod jag i en korsning och morsade på bekanta. En kvinna hejade jag på varje morgon, hon såg ut som en storasyrra (mm tabu) till en bekant jag hade i Enköping: Sara hette hon, flyttade till Fålhagen i U:a, det fanns mysiga lägenheter uppåt idrottsplatsen i början av 90-talet. Men med burrigare hår, fortfarande svart men mer likt en tjej som var jurist, en släkting till husförsäljarna när vi skrev kontraktet. Kraftiga kindben. Tjejen i drömmen skulle till ett gammalt slott där hon jobbade som skådespelare. En dag tog jag mig dit, det var någon form av sociala lekar för vuxna, jag hade inte finkläder utan kom som jag var, alla andra killar hade frack. Där var också en slags strongmantävling, alltså man gjorde moment som skulle påminna om kroppsarbete. En gren var att flytta en sektion av en byggnadsställning som var låst kring en upprätt sektion av ställningen. Det var trångt att lyfta och två killar övade. Sedan var det en magövning som jag var med och testade. Istället för att göra situps med vikter var det viktmagasin som trycktes upp med fötterna. Själva ställningen liknade en Back-Doc, och lutades alltså till rätt nivå. Av någon anledning råkade jag luta den över - slutade upp och ner alltså. Jag fick intrycket att den övningen var för visa magmusklerna för det gjordes topless. Det var alltså lite åt fitness.

Själva platsen där jag brukade stå på morgnarna var speciell. Det skulle föreställa Stockholm, men korsningen såg ut som en av dom små broarna över Fyrisån i Uppsala. Inga bilar fanns det, alla cyklade eller gick. Det var det som var retro-vinklingen. En lallare jag känner från Södermalm brukade komma förbi på cykel och ställa för mycket frågor. Själv var jag bara där för att morsa på några stycken. Det måste varit så det såg ut innan telefoner. Alltså man satt inte på fik och väntade på folk... Ja förutom författare då.

kaer
2012-08-29, 11:10
Drömde att jag åt Gyros! Och att jag lågflög med en kälke, den var förvånansvärt manövrerbar =)

Krampus
2012-09-03, 11:01
Att Piranha sadlat om och börjat med simning. Tävlade och kom 7:a i i någon Föreningssparbanken cup i ryggsim. Han var nöjd.

Sen badade jag i Thailand eller på Sveriges östkust, oklart var men där fanns en Thailändska med jättebröst. Min sambo stod på händer i vattnet och solen glittrade och jag var så lycklig att jag grät.


Analysera gärna detta.

anton2000
2012-09-03, 11:27
Att jag spelade med Machine Head. Men eftersom att jag inte kan spela så fick jag låtsasspela. Det blev dock väldigt awkward eftersom att jag egentligen skulle spela bas men spelade luftgitarr istället. Kom på det någon sekund efter att jag hade börjat spelat. Så jag fortsatte att spela luftgitarr ändå och hoppades att ingen skulle märka. I nästa låt så spelade jag luftbas dock.
Men det var en speaker som sa något om att ett rockband måste ha en bassist. Då blev det pinsamt.

Juxta
2012-09-03, 14:48
Min far dog av en sjukdom för ca 10 år sen.

Drömde för ca en vecka sen att jag hade förträngt ett minne där han dog av att jag slog ihjäl honom med en hammare i huvudet och sen mörkat det hela med sjukdomen. Vilken ångest jag hade i drömmen, trodde jag skulle bryta ihop.

Min far var en väldigt snäll person så jag har inget agg mot honom alls. Jag mår fortfarande så jävla dåligt. Har påverkat mitt humör enda sen jag drömde drömmen.

Duran
2012-09-04, 08:47
Jag drömde en massa lösryckta saker. Jag och en kompis skulle träffa ett par vi känner i stan men vi hittade inget att göra. Då sa de åt sin portier eller personlig assistent att låsa in bilen till kl. 05.00 nästa dag, eftersom de trodde att vi skulle hem till oss och festa. Vi hade ingen alkohol men det vågade vi inte säga. Sen snubblade vi in i nåt program som Filip & Fredrik hade och mannen i paret hamnade på scen framför kameror. Sen märkte vi att han grät fast F&F trodde att han skrattade. Därefter blev vi utslängda från nån fin pub och jag sprang ut på en röd matta och råkade förstöra något marathon, vilket jag tyckte var skitlul och gestikulerade mot kamerorna.

Senare träffade jag en gammal kompis från barndomen. Hon hade gift sig med en som var ful. Han hade rufsigt hår. De påpekade att hans hår hade varit ännu rufsigare tidigare. Sen blev hon och jag osams. Jag ville kolla på vinterjackor men inte gå in i samma affärer som hon.

Sen var det två som hade nåt rollspel. Hon skulle låtsas vara ryska och de skulle inte känna varandra. Sen när hon tecknade till honom skulle han borra i en sandhög och därefter skulle de ha sex offentligt.

Och så drömde jag att jag bodde i ett hem med många rum och några ville omorganisera allt så att jag skulle flytta till ett annat rum, för att inte skrämma barnen som snart skulle komma. Det var jag skitsur över, ville verkligen inte flytta.

Det märkliga var att jag halvvaknade under natten, troligtvis medan han i första drömmen grät, av att jag fnissade högt. Jag fortsatte drömma fast jag visste att jag drömde och jag kunde inte sluta fnissa på jättelänge, trots att jag insåg att inget av det jag drömde var kul.

Spartansk
2012-09-04, 11:04
Att jag såg True Blood. Bill hade blivit så kraftfull att när en vampyr försökte trycka in en träpåle i hans hjärta, så förvandlades den vampyren ögonblickligen till en annan vampyr, som tidigare varit dödsfiende till denne. Auktoritetens högkvarter låg nu i skogen i Blekinge.

Chaan
2012-09-07, 10:55
Inatt kom mina drömmar ifatt modern teknik, drömde att jag skrev på Kolo! Annars har mina drömmar ofta varit retro och helt enkelt handlat om folk jag känner, i avsaknad av modern teknik (det brukar inte ens finnas telefoner). Men nu fanns det internet. Många hangouts på internet handlar ju om olagligheter, jag har t.ex varit med på Zatzy sedan 2004 som filmar vansinneskörningar. Internet handlar ju mycket om droger också vilket jag dock inte är intresserad av (för ett par år sedan var det uppenbart vad internet dyrkar: tuttar, droger och lols). I drömmen tog jag och någon mer oss över ett staket för att gena genom staden (såg ut som Stockholm för mig). Det var mörkt och det fanns en övervakningskamera som den andra killen pekade på. Det var ett byggföretag som satt upp den (f-n vilken smart idé) för att inhägnaden vi klättrat över var ett bygge. Men vi ville gärna gena just där för det var en lång omväg runt och det var något skumt med bygget, typ att det hade hållit på för länge. Sedan skrev jag om det just på det här forumet. Det var också en annan kille som startat en rolig tråd, just här. Han postade bilder och så skulle man gissa var det var. Man såg på den dåliga mobilbilden att han var stor som ett hus så det var en del av underhållningen. Han var i en klubblokal. Den såg mer ut som en klubblokal vid en racingbana. Sedan fick man följa med i realtid, i verkligheten skulle det ju gå att be honom ta en bild av köket till exempel, och i framtiden kan man ju streama film från en mobil eller handhållen kamera i realtid till internet, men det här var ju en dröm så det var möjligt att liksom vara där:MrT: Han tog en bild av toadörren som hängde på trekvart, och han berättade att det "var ett berömt dass" (ljög han?) Jag visste inte vilket klubbhus det var. Dom här trådarna var väldigt populära :) Men man vann inget genom att gissa rätt, precis som det är. Internet borde kunna bli mycket roligare. Jag är inte direkt intresserad av manga/japansk kultur trots att jag kanske borde...

Duran
2012-09-07, 11:10
@Chaan: Hahahaha, schysst dröm! Jag kan föreställa mig hur det är att vara i den.

Jag drömde att min vattenflaska hade skitäcklig gammal smuts precis där man dricker. Såg ut typ som en sårskorpa. Jag undrade förfärat hur länge den varit så smutsig och försökte förgäves att diska den ren. Sen sa en man som ofta tränar samtidigt som jag att mina biceps var fjolliga/tjejiga/lesbiska eller nåt liknande. Så det kändes inte nå vidare.

Chaan
2012-09-07, 11:43
Visst ja, skulle sagt att drömmen kommer från en idé till tråd jag hade förut, som var tänkt just för detta forumet, "Gissa badplatsen". Den blev inte av som många andra (t.ex "I den här tråden är du Nina".

Är du inte tjej Duran? Vill du se ut som Hayley McNeff, det är en läcker tjej som har ungefär mina styrkestats har jag för mig.

Duran
2012-09-07, 12:05
Jo, men att mina biceps var tjejiga var liksom inte menat som en komplimang från honom.

Chaan
2012-09-07, 12:15
Haha jag förstår - ungefär som när jag fick höra på ett amerikanskt forum (det är ännu hårdare inskolning där) att jag såg ut att ha gjort könsbyte mellan två bilder jag postade (två porträtt)

Duran
2012-09-07, 12:19
Kollade precis Hayley McNeff, hon är lite grövre än vad jag vill bli men man vet aldrig, gränserna flyttas väl fram när/om man växer. Mycket vill ha mer.

L2310
2012-09-07, 16:06
Att älgarna tog kontroll över årets älgjakt. Det var jävligt sjukt och tjurarna var inte glada någonstans. Varning till er jägare - they're coming for you.

Chaan
2012-09-14, 14:09
Att Skanörskan kom hem från en lång utlandsresa. Men hon bodde i Norrköping, och hade en fantastisk uteplats med tjock murgröna. Alltså en av mina tjejer på 90-talet kom från Skanör och en kom från Norrköping. Jag förförde henne genom att prata med henne, sedan liksom lade jag mig över henne, jag sparar detaljerna, men det var sensuellt.

Sedan att jag (och vänner) var och badade vid Wiks slott. Det var en gräsmatta som gick in under ett överhäng, ett berg bildade en grotta, jätteläckert. Då kom en skitsnygg helikopter, champagnefärgad (ljust guldmetallic) med två killar i solglasögon, dom precisionslandade bara 5 meter framför det där överhänget som vi satt under. Touchdown, sedan lyfte dom igen.

Jag sade till en bekant "om inte Wik-stipendiet delas ut till ett lokalt band i år är det skandal", det där stipendiet finns (nog) inte, men i drömmen hade jag läst stadgarna ordentligt :laugh:

Victuhh
2012-09-21, 09:23
Nu känner jag att jag måste dela här, inatt vaknade jag utav att jag var öm i en kindtand, är det bara jag som kan bli lite öm i huvudet eller så om man drömt att man fått ett slag där till exempel? Ajja såhär var det.

Hemma hos mig var det värsta festen, barnfamiljer och vuxna som badade. Igentligen är det en åker där man nu kunde bada men den va borta och här var det vatten. Det jag minns utav drömmen är hur någon började kaxa med mina ungar (ja jag hade 2 barn, en liten kille och en liten större kille) och jag drämde till han på käften sen va de lugnt.

Sedan kom min storebrorsa fram till mig och frågade hur läget va och om det har hänt något till exempel och då sa jag "ae, de har de inte men jag har 2 söner, kolla!" samtidigt som jag lyfte upp den lille framför mig. Minns inte hur han svarade eller så, det senare jag minns är att lillkillen hade 2 stycken betonghantlar som såg ut att vara 3 kilo eller något och skulle axelpressa. Hans teknik var nog den fulaste jag sett med riktigt bananrygg samt att hantlarna gick jättelångt bort från kroppen sen skulle han curla, detta gjorde han med en tiondels ROM..

Vidare i drömmen, nu stod jag med en folksamling runt mig, de mesta va släkt och bekanta och mammas ex kille, Åke, har tagit min bildörr för att han vill köpa den av mig - det var en liten reva i dörren så jag sa att jag ville inte sälja den innan jag försökt laga den med polering eller spackel. Då sa han någonting sen svingade han dörren allt vad han kunde ner i gräset så den böjde sig. Jag svarade med att svinga en ordentlig smäll rakt emot huvudet, träffade pannan på honom men sedan gled jag över håret lite på han så full kraft fick jag inte. Han slog tillbaks och träffade mig på kinden och det gjorde inte så ont sedan håll vi i kragarna på varann och utbytte några ord, jag kände verkligen lukten av gubbe när vi höll såhär nära och där slutade det med att jag skrek "INGEN JÄVLAS MED MIN VOLVO" flyförbannad och gick in i huset, vickade lite på tanden med tungan och tillslut lossnade den, efter kom småsplitter av den tillsammans med lite blod och jag pratade om att jag skulle till tandläkaren så jag kunde få fast tanden igen fast jag tydligen inte hade en "lucka" där tanden suttit.

Jag har igentligen aldrig bråkat på riktigt så ta mig inte för en sån :P

Chaan
2012-09-29, 01:16
Happ!

Drömde att jag var i huset i den mörka gläntan i skogen där jag växte upp, och hade party, det var mörkt ute, men väldigt ljust inne, och mycket folk. Jag gick ut och såg två ufo:n komma i full fart och bromsade i luften och stannade helt bakom skogen. Sedan kom några helikoptrar. Sedan var det ett annat sorts ufo som flög över himlen med en enorm eldkvast efter sig, mycket snabbare än jetplan (det här är i själva verket inte många mil från F16). Och sedan ett helt gäng med ufo:n som flög i en fjäderformation rakt mot mig över himlen, det gick fortare än jetplan som sagt (och ljudlöst tror jag). Sedan såg jag en rad med andar som promenerade längs kanten på kullen bakom huset, och pekade. Det var negrer, dock bara grå silhuetter.

Sedan drömde jag att jag var med en snubbe och skulle hem från någon lång resa. Vi åkte bil alltså. Vid ett tillfälle blev vi osäkra och tog en liten väg som gick längs ett vattendrag i en dalgång, det var en smal bro vi åkte över bakom en annan bil, och jag blev skärrad när det var en vägbom av plast som svängde upp när vi körde på den, ett slags privatväg trodde jag. Efter 20 mil (det kändes dock kortare) kom vi upp till några hus där vägen slutade. Killen jag åkte med var stockholmare, och grävde upp en vilt växande gråvit blomma ur gräset, som han tänkte ta med. Då sa jag: "Det kan komma hundar när som helst". Vi var på privat mark. Då öppnades dörren till ett av husen (som var en hel historia för sig, ett var byggt lite som Vita Huset i någon klassisk stil) och ut kom en kille som skrek "Jag skickar hundarna på er!", men det gjorde han inte, utan istället kom en grupp på tio personer gående, det här skulle föreställa ett väldigt avlägset ställe. Redan när vi började åka fel var det bergigt. Så dom här barnen hade en massa frågor till oss.

Sedan drömde jag att det var en tjej på internet som utmanade mig att lägga upp en bild och bevisa att jag var snyggare.

Sedan att jag var själv ute och reste, och på ett ställe frågade någon kvinna varför kläderna var lortiga, det var för att jag flyttade just då.

Onigiri
2012-09-29, 09:02
Att jag klev in i min lägenhet och hamnade på första banan i Super Mario 64 och pratade med den där rosa bomben som öppnar kanonen som man kan skjuta iväg sig i, alla mario sounds/taunts var med fast det var inte jag som sa dem. Det enda tydliga jag minns nu, det var väldigt viktigt att åka i kanonen med minns jag tydligt.

qINyrjOrAP4

Från 0.15



/ZMA användare

Chaan
2012-09-30, 03:47
"Jo men det är bättre att jag skaffar barn medan jag inte börjar bli gammal - när jag börjar bli gammal kan jag skaffa en utbildning men inte barn." Det här sade hon i drömmen, resten måste censureras :laugh:

Andy.da.wohoo
2012-09-30, 10:06
Drömde att jag åt en massa mat i min gamla skolmatsal från låg/mellanstadiet. :Virro

Nattljus
2012-09-30, 10:09
Jag drömde om choklad.

Fredszky
2012-09-30, 10:22
jag drömde om att jag älskade en kort tjej med lååångt lätt lockigt guldblont hår.
har kvar känslan i kroppen.*cupid*

Duran
2012-10-05, 05:04
Jag drömde precis att jag kände några som jobbade på coop och vi var på deras firmafest. Drack öl och vin bland frysdiskarna. Så var det nån höjdare som gav mig en nyhet ur sortimentet, en fryspizza med inbyggd timer. Jag trodde att han lekte ball men de andra propsade på att han var schysst och generös.

Sen började vi undra när festen skulle dra igång på riktigt. Då pekade någon ut genom fönstren där nästan alla hade gått och lagt sig i tält och spanade på duvor i väntan på att somna. Jag fick se klipp från folks baksmällor och tyckte det var synd att alla krogar hade hunnit stänga. Åt glass ur diskarna, då kom någon och tyckte att coop var bluffmakare som gav bort grejer så att det blev dyrt för kunderna. En anställd förklarade att vi hade köpt glassboxar till inköpspris, 8kr och att det var vanligt att företag gav bort löneförmåner till anställda och deras vänner, inget konstigt alls.

Sen blev någon misshandlad. Jag fick se klipp från gärningsmännens tidigare brott. En hade rånat folk i tunnelbanan och dunkat nåns huvud i tåget medan han låg på perrongen, för att få av han mer pengar än han hade. Innan jag vaknade sa någon på coop: "Herregud, han ligger och berättar om sitt liv, det sista han har kvar av det, och de bara skrattar." Den misshandlade låg på golvet med blodigt huvud och gärningsmännen satt på en bänk och skrattade åt honom.

Zoltan Szabo
2012-10-05, 05:26
Drömde om kladdkaka och chocklad chips cookies. Säger det er något??? :banghead:

Duran
2012-10-05, 05:40
Drömde om kladdkaka och chocklad chips cookies. Säger det er något??? :banghead:

Du deffar?

Nutrid
2012-10-05, 08:37
Jag och några kompisar blev jagade och vi satte oss i någon slags lyftkran för att gömma oss. När vi satt där så var det något som slog mot hela lyftkranen så man kände att "vagnen" vi satt i lossnade och föll nedåt.

Kändes så jävla konstigt och verkligt. "Jaha nu dör vi, fuck" tänkte jag i luften och hade mer eller mindre accepterat mitt öde.. Sedan vaknade jag ^^

Zoltan Szabo
2012-10-05, 08:50
Du deffar?

Ja, tävlar på SM på söndag :eek:

Duran
2012-10-05, 18:01
Ja, tävlar på SM på söndag :eek:

Lycka till! :)

Duran
2012-10-09, 06:39
Drömde att jag flippade ur och dödade någon och därför hamnade i fängelse. Delade cell med flera pers, varav två var psykopater. Jag deklarerade stolt att jag iallafall hade psykopatiska drag.

Den tjocka kvinnliga psykopaten pratade mycket, jag fick inte en syl i vädret. Blev så frustrerad att jag gick ut ur cellen för att skrika men det blev bara ett högt squeelande. Var orolig att de andra skulle ha tappat respekten för mig men de tyckte att jag var cool som vågade låta så högt.

Tack vare mitt squeelande hittades jag av min gamla högstadiekompis som hade blivit ditsatt av sin gaypartner för något han inte gjort. Tyckte väldigt synd om honom. Sen märkte jag att vi blev servade av personalen och kunde beställa mat och fika när vi ville.

Det allmänna utrymmet på fängelset var väldigt trångt, så folk brast ut i spontan klapplek för att få motion. Om man inte hakade på så var man pinsam eftersom man skulle bli tjock. Jag var orolig över hur jag skulle överleva utan rutiner och frågade personalen om de inte hade några fängelseaktiviteter, typ träslöjd, som jag sett på teve. Egentligen hade de inte det men nån kanske kunde fixa ett schema till mig. När jag vaknade av väckarklockan blev jag väldigt lättad över att ha en väckarklocksrutin.

aijou
2012-10-09, 07:33
Jag minns inte så mycket. Men jag kommer ihåg att den innefattade människobajs som jag råkade trampa i. Det var jävligt äckligt. Sedan jobbade jag på något slags kosttillskottslager och staplade säckar av proteinpulver och malto osv. Ingen skönhetssömn direkt.

Iron Bull
2012-10-25, 12:53
Inatt drömde jag att jag fick parkeringsböter, och hade fått extrema mängder finnar i ansiktet. Igår natt drömde jag att jag höll på att bli flintskalling, och att jag av någon anledning skulle visa hur mycket jag kunde militärpressa och fick tok-kämpa med 60 kg. Jobbiga, jobbiga drömmar. :)

Måsse
2012-10-25, 12:58
drömde att jag styrketränade i t-shirt. lol

Chaan
2012-11-05, 05:20
Yay, normala drömcykler igen efter en tid med extrem press. Dock mardröm, och det kommer låta vilt, min barndom var vild, inte just som i drömmen, men det vävdes in sanna detaljer, vilket var något vi diskuterade här för några månader sedan...

Drömde att jag var ute och 'drog med crossen' som det hette på den tiden, och han som brukade vara med var också med i drömmen, han är i själva verket ett år äldre, och då ska man ju föreställa ett år mognare, men så har det aldrig varit. Vi hade alltså varsin crosshoj. Detta kommer ur verkligheten, för det hade vi, som vi jobbat ihop till själva, på jobb som jag skaffat åt oss (tre olika).

Vi brukade skjuta med pilbågar, armborst och luftvapen när vi var små, detta eskalerade i drömmen, så nu var vi ute med riktiga vapen, och dessutom bomber (bomberna kommer ur verkligheten faktiskt, vi lärde oss av en annan granne hur man gör bomber.)

Vi körde på en nedlagd järnvägsvall (den finns i verkligheten). Och så sköt vi på skräp eller liknande som låg ute i naturen, och sprängde några bomber, som nog inte i drömmen var hemmagjorda. Polisen kom i radiobilar, men med hjälp av fotbollsfinter (vi två spelade fotboll som barn men i olika lag och åldersgrupper) så drog vi ifrån dom, fortfarande på snabba motorcyklar. Och körde 'ner till byn' (vilket är ett uttryck som jag kommer förklara någon annan gång) och det var i stort sett den by som vi hade irl.

Den äldre killen har jag i praktiken fått släppa. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93208&highlight=v%E4nskap) I själva verket hade det varit bra om polisen gjort något, inte för vi var värst i den där byn, men det hade varit bra för min del om jag fått något kvitto på att det gick 'lite vilt till' (som när jag simmade ut till en flotte i badsjön och fick minnesluckor av fyllan, och fick veta det dagen efter). Men det var aldrig några poliser där. Dom verkar ganska duktiga på att undvika problem.

eulalia
2012-11-12, 07:32
Okej, såhär såg min natt ut:

Jag befann mig på ett inhägnat industriområde och vi (the good guys) skulle försvara någon viktig person inne i den gigantiska industribyggnaden. För att stoppa alla elakingar från att köra bil in på området hade vi beställt flertalet lastbilslass med träflis som stjälptes upp vid grinden som hinder. Nu hjälpte ju inte den manövern för att stoppa dom ondas framfart fullt ut utan endel tog sig in på området ändå springades och dom var jag/vi tvungen att stoppa. Jag jagade efter "the bad guys" in i byggnaden och sköt ihjäl skurkar på löpande band i riktig "gangsta shoot them in the head style" med min rosa androidtelefon. Avtryckaren var samma som fotoknappen men istället för klick-fotoljudet så kom det ett lågmält splatt-ljud varje gång jag sköt. Jag var verkligen stenhård och känslolös, bla avrättade jag en kille som precis hade tagit farväl av sitt barn via telefon och direkt därefter sköt jag honom helt enkelt i huvudet. Slutligen hamnade jag i en duell i duschrummet, jag hade i ninjastyle kastat mig bakom en frostad, halvgenomskinlig duschvägg som skydd, perfekt att gömma sig bakom för man såg precis allt vad dom skulle hitta på dom som jagade mig. Tyvärr missade jag min skottchans och träffade min förföljare i axeln då han rusade in i duschen, han börjar skratta ett elakt moahahahaaah och siktar på mig med sin telefon som "klickar", så snabbt jag kan (dvs oerhört fumligt och långsamt)scrollar/pekar jag fram min avtryckarknapp men tack och lov så vaknar jag här.

Duran
2013-01-28, 08:47
Jag drömde att det var nyår och typ samma dag fick jag och nån främmande tjej den stora äran att vara nyårsvärdar för typ... Sverige? Vi hade inte sökt uppdraget utan visste bara plötsligt att vi blivit utvalda och att det var ganska hemligt. Så vi fick sätta igång och knåpa ihop en nyårshiphoplåt som skulle framföras från ett flak som vi skulle åka genom Stockholm och peppa folk från. Samtidigt som vi övade på låten, lagade jag lammfärsbiffar som jag måste hinna äta innan, så att jag inte skulle bli dyngrak av champagnen. Det var väldigt stressigt och jag tänkte hela tiden på att jag måste hinna vädra ut stekoset inför efterfesten. Och så försökte jag fixa mitt hår med papilloter som vägrade fästa. Jag var nervös också över att vi antagligen skulle åka förbi Petter i Gamla Stan under raplåten. Som tur var var den andra tjejen både cool, snygg och schysst. Hon bjöd mig på champagne som lugnade nerverna och jag undrade hela tiden om champagnen var "äkta" eller billig.

mangemani
2013-01-28, 09:19
väldigt sällan jag drömmer, men när jag väl gör det så drömmer jag om något helt vierd.

var på ett sommarläger, typ direkt hämtat från fredagen den 13:e filmen, crystal lake.
kompisarna skulle ner och bada direkt men så fort de kom ned till stranden så dök det där jäkla bläckfisk liknande monstret från sagan om ringen upp och käkade upp alla.
jag själv stod kvar och ryckte på axlarna och sa "jahopp, tur att jag inte badade då" och vandrade iväg över en solig och ljus äng med solen i ansiktet och ett leende på läpparna.
kom fram till en utav lägrets stugor som utav någon konstig anledning var gjord utav marie kex, well, what ever...närmade mig huset och jag tror det var piff och puff som jag såg sitta gnagandes på husets ena hörn.
skulle precis knacka på då min mobil ringde, svarade och det var magnus uggla*wtf*. han ville prata om sin kommande låt, så jag lutade mig mot dörren och pratade, men dörren som var gjord utav kex brast och jag föll igenom, därinne var 2 tjejer som blev fascinerad över detta och drog av sig kläderna, den ena skulle sätta sig gränsle över mitt ansikte medans den andre skulle göra "annat".
då vaknade jag.

alltså, wtf=/

Dyrgripen
2013-01-28, 10:32
Jag drömde att jag är påväg ut ur mitt rum där mina föräldrar sitter när jag helt plötsligt blir jagad av djävulskvinnan från serien Våra bästa år (vart sjukt rädd för henne sen jag var liten) Det fortsätter med att jag trillar och inte kan resa mig upp samtidigt som jag ropar på hjälp och hon kommer bara närmare, varpå mina föräldrar säger att det är ingen fara, hon är en vän. Sen får hon tag i mig och drömmen är slut. Har drömt denna dröm flera gånger, vad fan är detta?

Duran
2013-01-28, 11:15
väldigt sällan jag drömmer, men när jag väl gör det så drömmer jag om något helt vierd.

var på ett sommarläger, typ direkt hämtat från fredagen den 13:e filmen, crystal lake.
kompisarna skulle ner och bada direkt men så fort de kom ned till stranden så dök det där jäkla bläckfisk liknande monstret från sagan om ringen upp och käkade upp alla.
jag själv stod kvar och ryckte på axlarna och sa "jahopp, tur att jag inte badade då" och vandrade iväg över en solig och ljus äng med solen i ansiktet och ett leende på läpparna.
kom fram till en utav lägrets stugor som utav någon konstig anledning var gjord utav marie kex, well, what ever...närmade mig huset och jag tror det var piff och puff som jag såg sitta gnagandes på husets ena hörn.
skulle precis knacka på då min mobil ringde, svarade och det var magnus uggla*wtf*. han ville prata om sin kommande låt, så jag lutade mig mot dörren och pratade, men dörren som var gjord utav kex brast och jag föll igenom, därinne var 2 tjejer som blev fascinerad över detta och drog av sig kläderna, den ena skulle sätta sig gränsle över mitt ansikte medans den andre skulle göra "annat".
då vaknade jag.

alltså, wtf=/
:laugh:
Blev du lättad eller besviken över att vakna just då?

timoat
2013-01-28, 12:48
Jag drömde att jag var hemma hos George Lucas. Han visade mig sina infällda spotlights samt sin stora slipssamling han hade i källaren. Jag rekommenderade honom att köpa ett mekaniskt slipsband.

mangemani
2013-01-28, 20:07
:laugh:
Blev du lättad eller besviken över att vakna just då?

då tjejen min läser runt på detta forum, så säger jag nog lättnad;)

Duran
2013-01-29, 09:36
Jag hade ställt klockan en timme senare än vanligt idag. Jag måste ha anat det i drömmen för precis innan den ringde så låg jag och tänkte i sömnen ungefär: " Ska inte jag kliva upp snart? Vad jobbigt. Men det är förresten lugnt för idag ska jag bara väckas av silverhantlar."

Lachrillo
2013-01-29, 12:23
Mina drömmar är era mardrömmar ( will not insert dream here )

speedy83
2013-01-29, 13:26
Att min kollega (som jag tycker mycket om) sov bredvid mig...

Duran
2013-02-04, 08:45
Sista drömmen innan jag vaknade började med att jag var på nåt slags skräckfilmsbibliotek, huset såg lite gotiskt ut och det var rätt läskigt att gå och välja film ensam. Jag råkade ta en film som var avsedd att se som par, trots att jag skulle titta ensam. Någon varnade mig om att det skulle vara alldeles för otäckt men jag orkade inte byta film.

Sen bodde jag och några andra i ett hus i skogen (fast vi hade ett helt grannskap i skogen). Vi kom hem nånstans ifrån och insåg att några satanister/svartrockare hade gjort inbrott och vi misstänkte att de var kvar och ville skada oss. Vi hade en massa knivar i köket och började tyst plocka på oss för att kunna försvara oss. Jag tog en lång kniv och en kort, den långa för att hålla angripare på avstånd och den korta för att gömma i ärmen och överrumpla de som kom för nära.

Sen kom satanisterna ut från trappen och vi sprang ut i trädgården. Jag blev attackerad och lyckades verkligen karva folk ordentligt i ansiktet. När nån kom nära upptäckte jag att min korta kniv istället var en krok. Jag blev orolig men lyckades gräva in kroken i kinderna på angriparen. Till slut tog satanisterna en bil och körde rätt igenom oss och sen därifrån. Då märkte jag att vi var punkare och att Sex Pistols låt Anarchy in the UK spelades som segerlåt. Vi sjöng med men vågade inte dansa, för då skulle grannarna vi var oroliga att ha stört kanske ringa polisen. Dans var lika med riot i drömmen. Innan jag vaknade förstod vi att satanisterna antagligen skulle hämta sina vänner, om alla hämtade en var så skulle vi snart ligga risigt till. Vi ansåg oss ha precis en timme på oss att sticka därifrån och började stressa runt för att samla ihop oss.

Det var märkligt, för det var en mardröm samtidigt som jag själv var drömmens "monster".

knuckles
2013-02-04, 09:21
Att en tjej glodde mig

Slartibartfast
2013-02-25, 10:08
Drömde att jag träffade Ironbabe på en triathlontävling. När jag vaknade såg jag att hon gillat min profilbild på FB.

Total mindfuck!

LoveMachine
2013-02-25, 10:30
Jag drömde min återkommande frustrationsdröm. Jag körde en lastbil med världen sämsta bromsar. Det är inte kul när man kan släppa gasen och STÅ på bromen men ändå göra 60 på en 50 väg. Det brukar kunna vara lite olika innehåll men taskiga bromsar är återkommander

Tydligen så betyder det att jag inte känner att jag har kontroll över mitt liv. Fast det kan nog ha att öra med min tid som lastbilschaufför och min (odramatiska)incident involverandes en epa med kort stoppsträcka. Annars så kan det också vara att jag var bakfull och funderade över min kommande pjäsutbildning. Att sätta en dumper med en påmoterad haubits i diket känns som ett recept för stor ångest. Särskillt då Sverige bara har två exemplar i nuläget.

Okej
2013-02-25, 10:33
Väldigt konstig natt, gick och la mig med huvudvärk, kläder på. Vaknade med huvudvärk minus mina kalsonger *screwy* Tror jag blivit våldtagen av ett spöke *cry*

mangemani
2013-02-25, 11:18
då var det dags igen då.
inte en lika wierd dröm som sist, men ändå.
drömde om att jag halkade i varje steg jag tog mot bussen ner till gymmet, men trotts att jag slog mig halvt fördärvad, så skulle jag bara ner till gymmet.
drömmen snabb spolades framåt(vad jag minns) och jag klev in i gymmet, där tränade alla människor som jag någonsin hade träffat på under min livs gång, men det verkade inte bry mig direkt utan jag gick och bytte om.
väl inne i omklädnings rummet så fick jag en "lysande" ide att lura de andra där ute genom att använda brand släckaren och spruta mig helt vit, så jag klädde av mig och började att spruta mig vit.
jag kom ut i tränings lokalen, naken och vit, men då var allt känt folk borta, de enda som fanns kvar var allt folk som man under sitt livs tid har tänkt tanken "denna personen vill jag inte göra bort mig inför", de stod där uppradade och kunde inte tro det de såg.
jag fick då nått fnatt och förvandlades till nån super vig person och använde mig utav gymmets maskiner till att täcka min reträtt upp till utgången. gym dörrarna slogs igen bakom mig och jag stod nu ute, helt naken och kom ej in i gymmet igen, hallkandes så försökte jag ta mig till bussen, men inte genom stadens gator, nej nej, utan över taken.

fast där vaknade jag upp
jag skakade på huvudet och min första tanke var "va fan"=/

nu är jag inte en aning om hur och varför man drömmer sådana drömmar, men det är rätt så intressant tycker jag för varje gång jag drömmer något wierd, så är små saker som jag under dagen innan eller under veckans gång har upplevt, sett, tänkt på eller hört, involverade i drömmen.
min förra dröm tex, hade ju sett på sagan om ringen och sett på nått klipp om fredagen den 13:e, hade käkat marie kex, kikat i "det var en gång" tråden(antar att tjejerna kom därifrån), lyssnat på magnus uggla då jag lirade wow..dock så kan jag inte förklara piff och puff, inte heller brand släckaren, min akrobatiska reträtt och nakenheten i min senaste dröm.

Slartibartfast
2013-03-20, 09:41
Kolodröm igen.

Jag var manlig prostituerad och Fredrik_S var min pimp. Jag fick ett utbrott och ropade "Fan, fredrik! Vi måste göra nåt annat med våra liv!"

Det slutade med att Fredrik började köra limousin, och jag jobbade vid en bensinpump.

MackeJuve
2013-03-20, 11:06
Kolodröm igen.

Jag var manlig prostituerad och Fredrik_S var min pimp. Jag fick ett utbrott och ropade "Fan, fredrik! Vi måste göra nåt annat med våra liv!"

Det slutade med att Fredrik började köra limousin, och jag jobbade vid en bensinpump.

Haha sjukt kul! Jag hänger för lite i den här tråden, jag minns alltid mina drömmar! Nattens var så här:

Jag hängde med Charlie, Alan och Jake Harper uppe hos min f.d. granne från tiden då jag bodde i skogen. Jag var någon sorts hjälpreda och hade ingen större status i gänget. I vilket fall som helst så hade snålarslet Alan fixat biljetter(??) för att dra och köra badminton. Alla sitter vi i bilen, förväntansfulla, medan Alan delar ut biljetter. Jake får, blir glad, Charlie får, blir förbannad för han har en brud i huset som han stöter på, men han väljer efter tvång att följa med ändå. Jag får givetvis ingen, det var inte ens någon som frågade mig när Charlie inte ville hänga med!!! Jag blir sjukt förbannad och går ur bilen och upp till huset. Harpertrion kör iväg. Men de glömde en sak, tjejen!!! Ovetandes trallar hon ut i farstun, glad som bara den. Jag får förklara för henne att de är iväg men att jag bara bor 700 m därifrån och att hon kan följa med mig hem och äta och hitta på något kul. Det nappar hon på, och drömmen slutar efter ett extremt bögigt ögonblick när vi svänger runt en träddunge och får se dalen som ligger mellan mitt och f.d. grannes hus. Kommer ihåg att jag tar henne på axeln och kippar efter luft för landskapet var så extremt vackert :D Massa gula och vita blommor.

Ajja var en mycket trevlig dröm faktiskt!

Duran
2013-03-20, 14:54
Hahaha, vad roligt alla drömmer!

Häromnatten drömde jag totalt oväntat att jag och Rikard Jansson (osäker på stavning) skulle på dejt. Han ville inte egentligen eftersom jag inte var hans typ men jag hade legat på och övertalat honom om att det skulle vara bra för oss båda ändå. Jag tyckte inte heller att vi passade ihop men var helt bestämd på att vi absolut skulle ses och vidga våra vyer. Mitt främsta argument var att även om vi inte blir attraherade av varandra så skulle vi ändå kunna ha en rolig dejt!

När Rikard värmt upp till idén (allt tjat skedde över telefon) så började han propsa på att han kunde betala allt och att han skulle fixa en massa sprit, vodka tror jag. Det bekymrade mig, jag ville inte dricka för mycket. Sen kom jag på att vi hade haft så olika inställning i svartsjuketråden och den stundande dejten kändes som ett fiasko waiting to happen men när han äntligen verkade tycka att det kunde bli kul så hade jag inte hjärta att dra mig ur. Jag vaknade innan jag hann gå på dejten.

begt
2013-03-20, 15:08
För ett tag sen drömde jag att jag träffade kungen på ett helt vanligt bostadsområde.

Jag frågade varför han inte hade någon livvakt, och kungen svarade bara att det inte var någon fara. Sedan gick han in genom en sliten dörr och in i en hiss. Just i det ögonblicket visste jag att han skulle bli skjuten i hissen. Då vaknade jag direkt.

Duran
2013-03-23, 18:32
Jag drömde att Shadowfire åkte luftballong med tre jättesnygga unga tjejer, typ Fröken Sveriges eller så. Det var nån slags äventyrsgrej, de skulle ha sina handflator mot ballongen och på så vis hängde de fast under den, det fanns ingen korg eller så. Shadowfire hade lättare att hänga kvar eftersom han var stark, så han tog tillfället i akt och daskade till en av rjejerna i rumpan. Jag tyckte att det var förfärligt eftersom hon var tvungen att hålla upp händerna, jag var väldigt irriterad. Tjejen bestämde sig för att riskera sitt liv för att klappa till Shadowfire med sin ena hand. Hon lyckades och dog inte. När de landat på marken så hoppade Shadowfire upp och visade sig vara en riktigt jobbig spelevinkig typ som inte kunde ta något på allvar.

MackeJuve
2013-03-23, 18:43
Drömde inatt att jag var utanför ett skogsbryn. Vet inte om ni har sett programmet "Finding Bigfoot", amerikaner som åker och letar efter Big Foot i de amerikanska skogarna, sjukt patetiskt. I vilket fall som helst så började det låta som om någon knackade på träden helt plötsligt. Jag garvade och sa till mina 2 polare att det finns folk som tror att det där är Big Foots läte. Nästan direkt började det skymma och det började braka som fan i skogen, precis som om någon/några bara plöjde fram genom alla träd mot oss. Helt plötsligt skymtar vi 4-5 enorma Big Foot i skogen. Vi får panik och springer därifrån, minns bara att vi klarade oss.

En annan dröm är jag så jävla besviken på. Brukar nästan alltid förstå att det inte är verklighet efter ett tag in i drömmen. Men den här gången kom jag på TIDIGT att jag drömde. Stod i ett vindsrum som hade bar och diverse folk som hängde där, då bara slog det mig: "Jag drömmer, jag kan göra vad jag vill, det här är en fantasivärld!". Funderade som fan på vad jag skulle göra, skulle ju komma undan med vad som helst liksom. Fanns inga saker i rummet, bara baren och människorna. Så funderade på att slå eller försöka döda någon eftersom de var låtsaspersoner, men tänkte att jag inte skulle få ut någonting utav det så slutade med att jag inte gjorde ett jävla skit. Brist på fantasi som jag ångrar!

Duran
2013-06-18, 09:57
Jag drömde en fruktansvärd mardröm. Jag stod på ett fullsatt gym och försökte böja men det var så pinsamt vilken dålig teknik jag hade! Jag höll på att ramla omkull hela tiden. Allan gick förbi och då skämdes jag ännu mer. Jag försökte att med stången på mig ta mig fram till en spegel men alla stod i vägen och kolla snett på mig. Sen upptäckte jag att jag bara hade 30 kg på stången. The shame! *facepalm*

knuckles
2013-08-20, 18:32
Drömde inatt att jag var med i en polisstyrka som gjorde "raids" på knarkkarteller. Vi alla hade svarta kläder och av någon anledning var vårat vapen hagelgevär, tänk bockgevär med två pipor. Våran gruppledare var Eva Röse. Vi våran raid så grepp vi en hel grupp med afroamerikanska langare, men en gömde sig uppe i mitt garage, på övervåningen där det är helt mörkt. Eva klättrade upp för stegen och det ända jag tänkte på var:

http://www.myfacewhen.net/uploads/4247-dat-ass.jpg

Brottslingen kastade sig över Eva och jag hjälpte till att ta bort honom, sedan blev han fängslad och resten är suddigt. Tror jag vaknade sedan.

Rangz
2013-08-21, 09:12
Lånade ut min bil till en kompis, dum som han är parkerade han den precis mitt i en stor korsning inne i stan för att köpa hamburgare, med motiveringen "Jag lämnade nycklarna i så kan folk flytta den om den skulle vara i vägen!"

Jag vaknade svinförbannad på polaren, liksom, jag har ju mina husnycklar osv i den nyckelknippan! Tog en liten stund innan ilskan försvann och jag insåg att det bara var en dröm!

rogerQ
2013-08-21, 09:53
Jag drömde att jag köpte två blockflöjter och en ullrock som Jocke Berg från Kent hade ägt. Köpte dem av en antikhandlare för 5000. Fick lite ångest pga priset.

Petoria
2013-08-21, 09:56
Var hos frisören och tydligen skulle jag ha kortare hår för det passade bättre med jeans.

Fuark
2013-08-21, 10:45
Kommer inte ihåg varför, men jag vaknade kl 4 inatt av att jag blev ihjälskjuten på en tågstation. Har blivit dödad mer och mer i mina drömmar, sjukt lustigt :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Exdiaq
2013-09-01, 20:48
Drömde att jag var ute i skogen med ett par andra personer. Rätt säker på att det skulle vara någonstans i Skåne, bl.a. p.g.a. lövskogen och lite blötare partier här och var.

Av någon anledning kom jag bort från de övriga. Kände mig inte vilse utan fortsatte bara att driva omkring och kolla på naturen. Kom fram till en avlång backe, ca 30-40 lång och 2-3m hög.

När jag tagit ett par steg upp så att jag ser vad som ligger bakom ser jag är det är ett lite blötare parti på 50x20m ungefär som blivit till en mindre vattensamling. På andra sidan vattensamlingen fanns där tät granskog. Samtidigt som jag ser denna vattensamling ser jag att något rör sig i granskogen på andra sidan och ut kommer något djur. Första tanken var att det var en väldigt missfärgad beige grävling. Men rätt snabbt blev det större och jag fick för mig att det var ett lodjur istället. Som alltid när jag ser ett djur ute i det vilda försöker jag vara stilla och tyst för att kunna observera den så det gjorde jag även nu. Jag befinner mig i den högra hörnan av vattendraget, dold av backen. Det som jag trodde var ett lodjur börjar röra sig runt om vattendraget på andra sidan, till synes utan att ha märkt mig. Men detta lodjur blir större och helt plötsligt ser det ut som en blandning av sibirisk tiger och puma. Då börjar jag bli rädd och ännu mer mån om att varken synas eller höras. Börjar fundera på hur jag ska försvara mig om den ser mig och attackerar. Har enbart en liten 10cm fritidskniv som inte på långa vägar kunde få död på djuret även vid bra träffar. Börjar bli nervös jäklar i det. Samtidigt har tiger-puman rört sig runt vattendraget och runt den bortre kanten av backen jag gömmer mig bakom. Den för syn på mig. Tittar någon sekund. Sen sjunker den sakta och metodiskt ner som katter brukar göra när de smyger. Allt i samma följsamma takt som när jag först såg djuret. Kallt och kalkylerande. Sekunden senare börjar den röra sig mot mig med tom, men fokuserad blick. När den är 15-20m bort har jag kniven uppe trots att jag vet att det inte kommer göra någon nytta. Är så rädd att jag vaknar upp och drömmen.

Fy fan.

knuckles
2013-11-01, 12:59
Drömde detta för några dagar sedan. Var i Ryssland med en polare som plötsligt blir skjuten av en krypskytt och jag drar honom bakom en bil. Det är lite luddigt men vi tar in på ett hotell och där är det en massa gamla klasskompisar också och jag måste flyga med ett plan någonstans, vet inte om jag är en agent eller något. Sen går jag ut i snöstormen och går med 2 andra tjejer jag inte vet vem det är och i hotellet är det en lång trappa och längst ner är det någon deformerad tjej fastlåst i en slags håla och jag vågar inte gå in. Ungefär som i Wrong Turn.

Nuthead
2013-11-01, 13:09
http://i.imgur.com/vX22VTM.gif

knuckles

awesomooo
2014-10-03, 06:20
Jag vann en tävling på SVT och fick åka till Östersund med tre kompisar och åka skridskor med Marie Lehmann :D

Aliaas
2014-10-03, 06:40
Jag ramlade ner för kinnekulle men landade på en gran så det var ingen fara eftersom den kunde flyga mig hem igen.

Måste sluta äta försent på kvällen tror jag

krubkungen
2014-10-03, 08:06
Jag drömde en grej som är barnförbjudet. ;)
Sen hade jag nån dröm som var skruvad, kan inte riktigt sätta ord på vad. Kommer dock ihåg att det var en del kompisar från högstadiet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

4623
2014-10-03, 08:52
Haft konstiga drömmar senaste veckan, minns inte alla.

Men häromnatten vaknade jag upp kissnödig och av att det kröp en stor orm runt sängen. Jag kasta ner täcket på golvet och hoppa ur sängen. När jag stod på toaletten vakna jag till och undra vad fan jag höll på med.

Huungg
2014-10-03, 11:49
Satt o sket i vardagsrummet, sen kommer folk och sätter sig i vardagsrummet för att se på TV. Skämdes när jag skulle torka röven men när jag var klar så reste jag mig upp och bar iväg toalettstolen.

Ribban
2014-10-03, 16:18
De här nikontinplåstrena ger mig så störda drömmar. Har drömt hela natten om javakod. Ifall jag skulle köra en bil tex var jag tvungen att programmera bilfärden i netbeans. HELA NATTEN. Blir att inte använda dom under natten från och med nu.

mangemani
2014-10-03, 16:52
typisk sån där "nått jagar en, hinna fram till säkerheten" dröm.
dock minns jag att benet fastnade i nått i skogen och minns att jag var panikslagen då det som nu jagade en kom allt närmre.
fick lös foten och sprang i evigheter kändes det, sprang igenom mitt gamla område där jag växte upp, bankade på på några dörrar men ingen var hemma utav grannarna.
sprang förbi allt jag minns ifrån barndomen, tror nästan tom att jag skymtade en amiga som låg på en sten eller nått.
såg mitt hus längre fram som var helt mörkt och nedsläckt, då började man springa i slowmotion.
hann aldrig fram, vaknade innan.

Ribban
2014-10-04, 08:25
typisk sån där "nått jagar en, hinna fram till säkerheten" dröm.
dock minns jag att benet fastnade i nått i skogen och minns att jag var panikslagen då det som nu jagade en kom allt närmre.
fick lös foten och sprang i evigheter kändes det, sprang igenom mitt gamla område där jag växte upp, bankade på på några dörrar men ingen var hemma utav grannarna.
sprang förbi allt jag minns ifrån barndomen, tror nästan tom att jag skymtade en amiga som låg på en sten eller nått.
såg mitt hus längre fram som var helt mörkt och nedsläckt, då började man springa i slowmotion.
hann aldrig fram, vaknade innan.
Direkt jag "upptäcker" att jag befinner mig i en sån där dröm så brukar jag "väcka mig själv". Sjukt jobbigt att behöva stressa i drömmar.

mangemani
2014-10-04, 09:34
agree, sjukt jobbigt.
men hur "väcker man sig själv" ur en dröm? tips?

Ribban
2014-10-04, 09:46
agree, sjukt jobbigt.
men hur "väcker man sig själv" ur en dröm? tips?
Direkt jag upptäcker att jag är i en dröm så brukar det gå lätt att väcka sig. Direkt jag befinner mig i en sån där sinnessjuk situation där typ Jason Voorhees jagar mig med en machete så brukar jag fatta att jag drömmer på något sätt. Sen "sliter jag ut mig ur drömmen" på något sätt, typ försöker sätta mig upp.

Jag tror att om du tränar på att upptäcka att du drömmer så löser sig det andra. Man kan säkert stanna kvar i drömmen och ha kontrollen över den när man väl vet att man drömmer, men det är inget jag försökt mig på. :D

Edit: Jag vet inte om det är svårt att lära sig upptäcka att man drömmer då jag inte tränat på det utan det har liksom kommit av sig själv.

mangemani
2014-10-04, 10:13
aha, jag förstår.
då tror jag nästan att min kropp redan har upptäckt hur den ska väcka sig själv för i drömmar där jag tex faller från en högre höjd, så hinner drömmen aldrig fram till stunden då jag kraschar ned i marken utan vaknar alltid upp sekunden innan eller då jag väl har börjat att falla och allt som har jagat en i alla drömmar man har haft har aldrig lyckats att få tag i en för man vaknar alltid en stund innan eller sekunden innan:)

anvihl
2014-10-04, 10:40
aha, jag förstår.
då tror jag nästan att min kropp redan har upptäckt hur den ska väcka sig själv för i drömmar där jag tex faller från en högre höjd, så hinner drömmen aldrig fram till stunden då jag kraschar ned i marken utan vaknar alltid upp sekunden innan eller då jag väl har börjat att falla och allt som har jagat en i alla drömmar man har haft har aldrig lyckats att få tag i en för man vaknar alltid en stund innan eller sekunden innan:)

Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.

timoat
2014-10-04, 11:29
Jag drömde att jag var hemma hos mina föräldrar och packade för att jag skulle flytta till new york. de skulle köra mig tilll köpenhamn där jag skulle flyga, men vi var sena så det var bråttom. helt plöstligt såg jag att det stod en stor staty/fontän bakom våra grannars hus. Jag sa till pappa, hur länge har den funnits där? han blev lite osäker, och helt plöstligt såg byn inte alls ut som den brukar. Den såg mer ut som en italiensk by, och förändrades hela tiden. Vi gick in till en affär. På nåt sätt kom jag fram till att vi drömde, både jag och mamma och pappa, och att vi var fångade i drömmen, fast att vi egentligen var på väg till danmark. Jag började flippa ut och försökte ta mig ur drömmen, annars skulle jag missa planet till nyc, och det hade jag inte råd med. Jag började slå sönder butiken och kasta stolar genom fönstrena. Då hörde jag en svag röst som blev starkare och starkare, och helt plöstligt vaknade jag upp och var på färjan till köpenhamn, med en biljettgubbe som frågade efter mitt pass. Sen vaknade jag på riktigt. Jävligt underlig dröm, men den var cool. De galnaste drömmarna får jag när jag vaknar på morgonen och sen somnar om en timme, jag minns de bäst också. Ska säga att jag kollat MYCKET Tales from the crypt på senast tiden, och de avsnitten har färgat mina drömmar, speciellt finns det ett avsnitt om en kille som inte kan vakna ur sina drömmar.

Ribban
2014-10-04, 11:48
Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.
Tror att det är inbyggt jo. Däremot så slipper jag spendera så mycket tid i såna drömmar nu då jag vaknar direkt de är på gång istället för att springa ifrån ett mongo hur länge som helst.

David_wigren
2014-10-04, 12:06
Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.

Va? Jag vaknar aldrig av att falla i en dröm. Jag får ta smällen i backen, som oftast känns som ett lättare slag i magen så jag tappar luften. Det händer någon gång i månaden. Exempelvis att jag drömmer om att jag kan hoppa högt och råkar hoppa 40-50 meter upp i luften för att sedan krascha i backen. Eller kanske klassikern, jag drömmer att jag kan flyga och mitt under flygningen så "glömmer" jag bort hur man gör och faller hejdlöst ner mot backen. En gång drömde jag att jag var på en båt vid en hamn som slungades upp i luften av en jättestor våg. Jag föll hårt mot hamnkanten, och ett par sekunder efter kom båten och landade på mig. Då dog jag och under resten av drömmen var jag ett spöke.:(

Andy.da.wohoo
2014-10-04, 12:11
Haft ett par drömmar nu senaste att jag är i ett slagsmål och parerar sjukt många slag. När jag sedan ska slå tillbaka så blir det halvt utomkroppsligt och jag ser mig själv göra slaget men när det närmar sig att bli en träff så blir det slow-motion och jag träffar aldrig min motståndare med mitt slag. Slaget stoppar typ och jag tar i allt vad jag kan med alla muskler i kroppen men händer ändå ingenting.

jenni
2014-10-06, 18:32
Jag har drömt väldigt mycket om min hund som för några år sedan flyttade till en stor gård på Gotland där han blev herre bland 4 tikar. Iaf jag har nog drömt om honom varannan natt i två veckor, och igår ringde hans adoptivmatte och sa att han somnat in :(
Känns obeskrivligt sorgset

Captainwide
2014-10-07, 22:36
Klassisk trippdröm. Skiftande färger, pulserande musik och riktigt lustiga scenarion.


För att ge ett hum om musiken.
8qt2WbfotkU

MackeJuve
2014-10-07, 23:45
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?

filmjölk
2014-10-08, 00:39
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?

Jag håller inte med. Amorteringar, styrränta, matematik, heminredning, paradise hotel, deckarromaner, Beck-filmer, tupperwareförsäljning etc etc. jag skulle lätt kunna räkna upp 200 saker direkt ur huvudet som är mindre intressanta att diskutera än drömmar.

Toni Radanov
2014-10-08, 00:46
Snusk. Alltid snusk! hhnnnnngh!

.......cofffee

Red Apple
2014-10-08, 01:08
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?

"Jag drömde att vi knullade" brukar fånga intresse rätt bra imo.

JamesD
2014-10-08, 05:32
Drömde något som jag ofta drömmer. Nämligen att jag kunde göra oändligt med chins. Bara matade ur mig chins, stannade på 35 för att det blev tråkigt. Någon mer som ofta drömmer liknande?

King Grub
2017-10-02, 13:22
I natt drömde jag att jorden hade tagits över av ondskefulla robotar som patrullerade gatorna med strålvapen. Jag jagades mellan husruiner men lyckades fly in i vildmarken.

Sedan var jag uppe och kissade, och när jag somnade igen drömde jag att jag var fem meter lång och fastnade i ett rör.

Lafayette
2021-10-20, 08:46
Att jag skulle gå och träna med Dio och StarkaUlf. Det var ett mycket vackert ställe, italienska kusten eller något. Såg inte hur dem såg ut som personer (fast jag vet hur Dio ser ut) men att det var dem var solklart. De tränade med helt enorma stenbumlingar enbart och jag gjorde lite SitUps.

Diomedea exulans
2021-10-20, 09:48
Jag drömde att jag blev kidnappad av ett UFO. Eventuellt att jag tittade på en film om några som blev kidnappade av ett UFO. Det hoppade lite imellan de båda, som det ju kan ske i drömmar.

Otroligt sammanträffande, eftersom jag kollade på UFO-dokumentär på Netflix precis innan.

Ett Orm
2021-10-20, 15:26
Drömde att jag börjat som fiskeguid och mina första klienter var en jobbarkompis och en klasskamrat (som är fiskeguide..) och hans son.
Jag och jobbis var ute i "baxarbåten" - en båt jag och en annan hittat..typ. Klassis körde sin och vertikalade efter gös medan hans son stod kvar på land av oklar anledning. Vi provade att trolla i en ny vik som var en översvämmad lekplats där vi råkade ro upp på en rushkana och åkte ner under vattnet eftersom Jobbis väger 120 kg vilket jag skällde på honom för. Klassis blev också arg eftersom vi skrämde fisken och till råga på allt fiskade för grunt. Vi lyckade dock ösa oss upp ur vattnet och sen ringde klockan...


Edit: Sjukt att tråden bumpades just idag eftersom det är första drömmen på minst ett år jag minns.

StarkaUlf
2021-10-20, 15:31
Att jag skulle gå och träna med Dio och StarkaUlf. Det var ett mycket vackert ställe, italienska kusten eller något. Såg inte hur dem såg ut som personer (fast jag vet hur Dio ser ut) men att det var dem var solklart. De tränade med helt enorma stenbumlingar enbart och jag gjorde lite SitUps.

Det där hade jag gärna upplevt :D

King Grub
2023-03-10, 08:07
Jag drömde att jag var på en planet där allt var 1 000 gånger större än på jorden och jag gick omkring bland jättelika flugsvampar.

Skriver ned det här så jag inte glömmer bort den. Det var en mycket trevlig dröm; allt var behagligt och "sense of wonder", inget hotfullt.