handdator

Visa fullständig version : Sammanföra partitioner i XP?


William
2004-10-27, 23:01
Hallå gott folk!

Är det ngn som vet om det är möjligt att sammanföra två partiotioner (C+D = ny C) i XP? Gärna med en förklaring till hur man går till väga om det nu är möjligt :love:

Har för lite utrymme på C och jag kan inte frigöra ytrymme heller av ngn anledning. Jag kan inte installera SP2 pga brist på utrymme.

All hjälp uppskattas :)

Mvh

William - som fortfarande inte kan ett skit om datorer

Lillgrabben
2004-10-27, 23:38
Hallå gott folk!

Är det ngn som vet om det är möjligt att sammanföra två partiotioner (C+D = ny C) i XP? Gärna med en förklaring till hur man går till väga om det nu är möjligt :love:

Har för lite utrymme på C och jag kan inte frigöra ytrymme heller av ngn anledning. Jag kan inte installera SP2 pga brist på utrymme.

All hjälp uppskattas :)

Mvh

William - som fortfarande inte kan ett skit om datorer



Jag har hört att det är många som klagar på SP2. Tydligen ska det vara proppat med buggar & sabba datorn.

Jag har själv inte installerat SP2 så det är bara genom hörsägen jag "vet detta".....


Har du verkligen inget som du kan deleta på C-disken? (Några "säkerhetskopierade" mp3or eller filmer etc.)



MVH

Grahn
2004-10-28, 05:40
Jag har inget problem med SP2 alls.....men en kompis CD drive slutade tex funka.

Vet inte om det är att rekomendera men jag har för mig att XP kan skapa volymer av flera olika HDs. Aldrig gjort det så vet dock inte hur.

Piranha
2004-10-28, 08:11
Partition magic ..

Det fixar dina problem.

Garnax
2004-10-28, 09:51
Partition magic kan göra mycket.

Vet inte om de kan foga ihop 2 partioner utan att du losar något.

hade jag vart du hade jag säkerhetskopierat allt jag vill spara på skivor sen formatera och göra 1 partion av den för att sedan installera XP igen.

Piranha
2004-10-28, 09:55
Partition magix fixar allt ..

Utöka partitioner , minska partitioner , migrera data , konverera filsystem ..

Niemas problemas .. en backup är alltid att rekomendera ifs när du skyfflar stora mängder data ..

Grahn
2004-10-28, 11:34
Partition Magic är ett alternativ jepp :)

JJ
2004-10-28, 11:59
Partition magic ..

Det fixar dina problem.


Eller så har du tur som mig som fick hela hd'n raderad :cryout:

FinnPower
2004-10-28, 16:00
Jag var tvungen att flytta allt (som gick att flytta) från C och D och sedan formatera innan jag använde Partition Magic men det löste problemet. Han som "hjälpte" mig att köra igång min då nya dator tyckte att det var en bra ide att C endast skulle vara 3 GB. :rolleyes:

ölobrännvin
2004-10-28, 17:21
Jag har en jävla partion på 7mb som xp programet fixade till när jag installerade om skiten och det är inte första gången det händer... :insane:

William
2004-10-28, 17:41
Partition magic ..

Det fixar dina problem.

Testade att installera det men det gick inget vidare så jag fick inte igång det. Sen så har jag ingen koll på hur programmet funkar. Ska nog ta och formatera c & d för att bilda en ny större partition.

Tack i alla fall.

Mvh

William