handdator

Visa fullständig version : Nitric Oxide? Nitric Boost ?


balboa
2004-10-27, 20:11
Är det samma produkt lr ??

båda är såkallade "superpumpar"

Ciao

muskelbyggarn
2004-10-27, 22:45
Nitric Boost är produktnamnet på en Nitric Oxide produkt från Optimum. Jäkligt bra produkt förövrigt :thumbup:

Fler och fler säger att produkten i kombinationen med Fairings KCG fungerar mycket bra :thumbup:

Vänl,,,
Tobbe

balboa
2004-10-28, 00:39
Nitric Boost är produktnamnet på en Nitric Oxide produkt från Optimum. Jäkligt bra produkt förövrigt :thumbup:

Fler och fler säger att produkten i kombinationen med Fairings KCG fungerar mycket bra :thumbup:

Vänl,,,
Tobbe


oh najs man !
har en KCG burk på väg hem så = )

muskelbyggarn
2004-10-28, 09:09
Låter inte helt fel med att öppna blodkärlen i musklerna samtidigt som KCG tar hand om mjölksyran.

Kan säkert ge bra tryck i träningen


Sverker

balboa
2004-10-28, 14:55
Låter inte helt fel med att öppna blodkärlen i musklerna samtidigt som KCG tar hand om mjölksyran.

Kan säkert ge bra tryck i träningen


Sverker


ja har använt stackers under en period nu.. men har fått en grymt slimmad fin look nu..
men det är bara å köra på med Nitric Boost och KCG ??
lr ska ja vänta ett tag ?

Ciiao

muskelbyggarn
2004-10-28, 15:24
Det är bara att köra på, bäst effekt av NO produkter får man med så lite intag av koffein som möjligt men jag får bra effekt med många koppar per dag ändå :D

balboa
2004-10-28, 16:10
Det är bara att köra på, bäst effekt av NO produkter får man med så lite intag av koffein som möjligt men jag får bra effekt med många koppar per dag ändå :D

hehe najs ! tack för hjälpen = )

men du använder boosten va å inte oxiden ?

Have a nice day

Swede..
2004-10-28, 20:01
Någon som använt Nitric Oxide.. ska inta 3 stycken om dagen... när ska de tas??

//Swede..

Lizard
2004-10-28, 20:55
Egentligen ska du ta sex om dagen på tom mage; dvs 3 en halvtimme innan frukost(!) och tre en halvtimme innan lunch.
Jag har själv använt mig av NO-produkter i snart ett år och trots att jag ställde mig synnerligen tveksam till en början och trots att jag bara kör lågreps så fick jag enorm pump redan första passet.
En lyckad kombination är att ta NO med kreatin, men glöm inte att dricka rejält för bästa effekt.

Lizard

Swede..
2004-10-29, 12:46
Egentligen ska du ta sex om dagen på tom mage; dvs 3 en halvtimme innan frukost(!) och tre en halvtimme innan lunch.
Jag har själv använt mig av NO-produkter i snart ett år och trots att jag ställde mig synnerligen tveksam till en början och trots att jag bara kör lågreps så fick jag enorm pump redan första passet.
En lyckad kombination är att ta NO med kreatin, men glöm inte att dricka rejält för bästa effekt.

Lizard


okej.. du är säker på att de ska intas de tiderna då? :cool:
och 3 gram arginin ska ju va lagom... de som jag har innehåller 1g/tabbl.
så för mej blir det 3 om dagen... hur ska jag då ta de? dela en på mitten då lr? :D och ta 1½ till frukost och 1½ till lunchen.. hehe

Mvh//Swede..

HenrY
2005-02-20, 17:02
Yo, ja bumpar upp denna tråd!
har precis köpt Nitric Boost, man ska ta 4 st 15-30 min innan träning på tom mage. Men jag äter 1 timme innan passet, för att sedan dricka företräningsshake i början av passet. kommer det ge effekt iaf tror ni??

HenrY
2005-02-20, 18:11
Nope, skit i mitt förra inlägg. Står ingenting om tom mage, hade blandat ihop med nånting annat ja läst bara.
Så jag bumpar inte upp nånting!:D

T-800
2005-02-20, 18:20
Någonting som kan vara intressant i sammanhanget?

http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/Nitric_Oxide_Supplements/Nitric_Oxide_Supplements.asp

HenrY
2005-02-20, 19:09
Läste.
Men många säger även att den fungerar. Fick tillskottet av farsan idag på hälsomässan. Så blir till o prova och utvärdera:)

T-800
2005-02-20, 20:35
Läste.
Men många säger även att den fungerar. Fick tillskottet av farsan idag på hälsomässan. Så blir till o prova och utvärdera:)
Ja, kom gärna med en rapport om hur det gick. Lycka till!

King Grub
2005-02-20, 20:39
Jag skall ge honom lite :whipped: nere på gymmet så han utnyttjar eventuellt tryck från produkten.

Lizard
2005-02-21, 12:03
I senaste numret av Journal of Nutrition publiceras en studie där L-arginin minskar nivåerna av homocystein, som är en markör för hjärtsjukdomar.

Oral L-Arginine Improves Hemodynamic Responses to Stress and Reduces Plasma Homocysteine in Hypercholesterolemic Men (http://www.nutrition.org/cgi/content/abstract/135/2/212)

Lizard

muskelbyggarn
2005-02-21, 14:15
Grym produkt som nu också finns i kolozzeums webshop:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=142

Vänl,,,
Tobbe

abjorn
2005-02-21, 16:27
är det någonting att testa under deff? lite extra tryck uppskattas verkligen då det går lite småtungt att träna just nu :(

HenrY
2005-02-21, 18:46
Grub: :laugh: Äsch, koncentrera dig på din discoträning istället du!:D

jag har precis kört ett pass med Nitric Boost, och kan inte säga någe speciellt om produkten. kanske lite extra tryck och pump, men enbart lite.
man kanske måste ta mer än vad som står angivet?? jag körde 4 st som det står på förpackningen. vad tror ni??

Patte
2005-02-21, 19:17
Jag har inte optimums burk här men enligt hemsidan ska man ta såhär:
Dosering
50 - 70kg - 1 servering före frukost
70 - 90kg - 1 servering före frukost och 1 servering före lunch
Över 90kg - 1 servering före frukost, 1 servering före lunch och 1 servering före middag

Lizard
2005-02-21, 19:44
Måste hålla med Patte; det är en avsevärd skillnad om man tar det på tom mage och om man tar NO i de doser och på de tider som står på förpackningen.

Lizard

Mehdi
2005-02-21, 19:58
I senaste numret av Journal of Nutrition publiceras en studie där L-arginin minskar nivåerna av homocystein, som är en markör för hjärtsjukdomar.

Oral L-Arginine Improves Hemodynamic Responses to Stress and Reduces Plasma Homocysteine in Hypercholesterolemic Men (http://www.nutrition.org/cgi/content/abstract/135/2/212)

Lizard

Du nämnde även att kreatin var en lyckad kombination med NO. Inte minst när det kommer till att sänka homocystein YTTERLIGARE.

Oral creatine supplements lower plasma homocysteine concentrations in humans. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15168891)

PS. Arginintillskott är mycket bra för träning. Gillade det verkligen. (Kanske något att kombinera med Aspirin?)

Lizard
2005-02-21, 20:19
Du nämnde även att kreatin var en lyckad kombination med NO. Inte minst när det kommer till att sänka homocystein YTTERLIGARE.

Oral creatine supplements lower plasma homocysteine concentrations in humans. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15168891)

PS. Arginintillskott är mycket bra för träning. Gillade det verkligen. (Kanske något att kombinera med Aspirin?)

Låter som en fantastisk stack :thumbup:
Aspirin har iofs en del sidoeffekter som vi behandlat i en annan tråd. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37831&highlight=NSAID)

Lizard

Mehdi
2005-02-26, 18:01
Ahw okej då ska jag försöka ge mig på ett substitut. Kan Niacin eller Nikotin vara något? Nikotin finns som både in- och utvändig form. Både ökar genomblödningen i musklerna. Nikotin fungerar ju även som stimulantia och kan vara funktionell vid hårda pass.

Finns föresten ett liniment vid namnet Nicoflex, från Ungern, som inehåller både nikotin och en form av salicylicsyra (inte acetyl-varianten).

callaway
2005-03-02, 18:56
L-Argiplex finns i två anpassade varianter. En gjord för kvinnor och en för män. De verksamma ämnena i L-Argiplex möjliggör bildandet av kväveoxid, det bäst kärlvidgande kroppsegna ämne vi känner till. Upptäckten av kväveoxidens verkan belönades med Nobelpriset i medicin och fysiologi 1998. –Kväveoxid fungerar som en signalsubstans i den process som styr hjärnans lustcentrum, samtidigt verkar ämnet vidgande och avslappnande för blodkärlen, vilket spelar en viktig roll för hjärt- och kärlfunktionen menar Ole Haglund, medicine doktor vi institutionen för kirurgiska vetenskaper på Uppsala Universitet.

Kväveoxid utgör också huvudnäringen för svällkropparna i såväl kvinnans som mannens könsorgan.

ÄR det gjort för alla om man till ex ska köpa nytric efx eller finns det två varianter där också ??

Prankie
2005-03-02, 20:15
mina no2 produkter kommer imon eller på fredag, passa de funkar. :)

abjorn
2005-03-02, 20:41
mina no2 produkter kommer imon eller på fredag, passa de funkar. :)

vad har du köpt för nåt?

Prankie
2005-03-02, 20:45
vad har du köpt för nåt?

En blandning av Trikreatin Malat, Arginin AKG och Citrullin Malat. :)

HenrY
2005-03-02, 21:14
Kan för övrigt säga att produkten fungerar lite sådär tycker jag. nu när jag kört ett par ggr me den. men det är inget jag tänker lägga några pengar på i framtiden direkt, då lägger jag hellre pengar på något prestations höjande preparat. Som TX burn som jag ska hämta ut imorrn! *popcorn*

Sverker
2005-03-03, 07:22
En blandning av Trikreatin Malat, Arginin AKG och Citrullin Malat. :)

Kreatin och arginin för NO är uppenbart, men vad skall Citrullin Malat vara bra för ?



Citrullin för mig är en ovanlig aminosyra som snurrar runt i ureacykeln. Ureacykeln tar hand om ammoniaken som bildas när aminosyror används som energi.

Metal_boy_
2005-04-02, 02:55
Adenergy Stack ska vara riiiiktigt bra kan jag säga..