handdator

Visa fullständig version : Tråkigt med stretchning, kondition och magträning?


aliquis
2004-10-27, 17:19
Har haft möjligheten och därför utnyttjat den att delta på tre bodybalance- och ett pilatespass.

Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att hålla på med kondition- och förbränningsträning, och antar att jag inte är ensam.
Vet inte om något av just dessa pass lämpar sig för att öka konditionen (för det är säkert spinning eller liknande vettigare, men det lär ju vara katabolt som fasiken att cykla med 80-90% av sin maxpuls i en timme utan mat), men man blir iaf hungrig efteråt så en del energi måste det ju förbruka.
Stretcha är också något jag fuskar med, men om man går på något sådant pass hör det ju till och därför blir det gjort.
Och slutligen var det magträningen, bodybalancepassen är rätt slappa överhuvudtaget, men pilatesen var lite jobbigare, beror säkert på vilken nivå man gör det också (mitt var ett nybörjarpass, som dessutom innehöll hathayoga som är någon slövariant av yoga). Hur som helst, pilatesen kändes i magen ;D (ingår en hel del rygg också men den är väl mer vältränad relativt sätt antar jag.)

Så jag tänkte bara uppmana er som faktiskt tränar på ett gym som ändå har en massa knepiga gruppträningspass att utnyttja detta och gå på dem fast det "säkert bara är tjejer som gör det" (vad nu det skulle vara för nackdel ;D).
För min egen del känns det iaf som ok "aktiv vila"/"återhämtningsträning", stretch och magträning.

Jax
2004-10-27, 18:41
Du cyklar inte i en timme med 80-90 % av din maxpuls.
Och efter ett hårt konditionspass så är det ju bara att äta ordentligt. Lär inte påverka din styrka speciellt mycket.

Numero1
2004-10-28, 14:37
Jag borde gå på fler pass men styrketräningen är ju SÅ ROLIG! så varför gå på ett trist pilates pass :D

Einar
2004-10-28, 15:32
Skulle vara för flickorna då :D
Annars funkar motionscykeln ganska bra.

Johan
2004-10-28, 17:11
Jag går på bodypump en gång i veckan, skulle egentligen testa Body Balance förra veckan men hon som jag skulle gå med ringde och väckte mig en halvtimme före det började och sa att hon inte kunde gå pga av förkylning, så jag somnade om och skippade det passet.
Men jag ska försöka masa mig iväg på ett sånt pass nångång.