handdator

Visa fullständig version : EMINEM om Bush, Irak osv


JustinCredible
2004-10-27, 16:18
http://www.gnn.tv/content/viewer.html

:hbang:

Froddan
2004-10-27, 17:49
Synd bara att majoriteten av hans inbitna fans i USA ändå inte röstar.

Löjtnant Blank
2004-10-27, 19:18
Explorer hängde sig när jag försökte ladda videon. Är det den nya promolåten?

hum
2004-10-27, 19:53
http://www.rapbasement.com/modules.php?name=News&file=article&sid=1071 Sådär.

Edit: För oss som hatar quicktime.

LBacker
2004-10-27, 21:59
http://www.gnn.tv/content/viewer.html

:hbang:


Så jävla bra, tackar för den! :thumbup:

MacLeod
2004-10-27, 22:16
Kul att whitetrash whiggern Eminem hakar på trenden o kör politiskt.

Jense
2004-10-28, 03:16
Kul att whitetrash whiggern Eminem hakar på trenden o kör politiskt.


Det är alltid kul när de vilsna sjunger från hjärtat.

Löjtnant Blank
2004-10-28, 14:02
Kul att whitetrash whiggern Eminem hakar på trenden o kör politiskt.
Det är inte första gången han är politisk. Kolla upp White America. Bland andra.

MacLeod
2004-10-28, 14:06
Har svårt att tänka mig att han är så jävla begåvad att han öht röstar. Men när man inte kan skriva om bitches and hoe´s längre så måste man ju lägga in lite politik. Det ger ju nästa alltid mer press att ha nått politiskt i låtarna, samtidigt som det ger artisten en bättre glans.

Löjtnant Blank
2004-10-28, 14:19
Har svårt att tänka mig att han är så jävla begåvad att han öht röstar. Men när man inte kan skriva om bitches and hoe´s längre så måste man ju lägga in lite politik. Det ger ju nästa alltid mer press att ha nått politiskt i låtarna, samtidigt som det ger artisten en bättre glans.
Du tror inte att han röstar? Såg du ens videon? Hela låten är ju en uppmaning till det amerikanska folket att rösta i det kommande valet.

Det är ganska uppenbart att du har missförstått Eminem. Förmodligen har du inte ens gett honom en ärlig chans och verkligen lyssnat på hans texter. Men jag bryr mig inte, du får ha dina fördomar om rap ifred.

Jag skulle inte tro att han gör det för publicitetens skull. Han skulle sälja tiodubbel platina om han så gav ut en countryskiva - så hypad och gigantiskt stor är han.

RobbeliRobban
2004-10-28, 14:30
jag har en slags hatkärlek till Eminem. Diggar när han driver med Michael Jackson, han har även en viss humoristisk självdistans. Men rent avskyr vissa av hans låtar (avskyr rap/hip-hop i allmänhet) Purple Hills(?) tex suger ju pung. Anti Bush propaganda är ju också ett stort och distinkt nej, i min värld.

Löjtnant Blank
2004-10-28, 14:39
Purple Pills är inte Eminems låt, han skrev den tillsammans med D12. Själva grejen med D12 är att de gör oseriösa låtar. Party, party.

Slartibartfast
2004-10-28, 14:46
"June 11, 2003 - Star magazine reports Eminem recently showed up at Crunch gym in West Hollywood with a burly bodyguard to pump some iron. When the rapper tried to bench press 150 pounds with the guard spotting him, Slim wasn't able to lift the weights after five minutes of trying. He gave up and stormed out of the club. " - http://www.abstracts.net/eminem/2003-06.html :D

MacLeod
2004-10-28, 23:27
Du tror inte att han röstar? Såg du ens videon? Hela låten är ju en uppmaning till det amerikanska folket att rösta i det kommande valet.

Det är ganska uppenbart att du har missförstått Eminem. Förmodligen har du inte ens gett honom en ärlig chans och verkligen lyssnat på hans texter. Men jag bryr mig inte, du får ha dina fördomar om rap ifred.

Jag skulle inte tro att han gör det för publicitetens skull. Han skulle sälja tiodubbel platina om han så gav ut en countryskiva - så hypad och gigantiskt stor är han.

Jag har långt ifrån fördomar om rap kan jag lova, och kan utan att rodna kalla mig insatt. Att vara hypad och gigantisk anser jag inte vara något som automatiskt gör en bra. Att vara rebell säljer skivor, kidsen gillar rebeller.
Att medverka i en video som är anti eller extrem säljer oxå som du kanske vet.
Eminem har enligt egen utsago aldrig tidigare röstat och i rolling stones sa han att han fortfarande var osäker på vem han skulle röstat på, men att han var säker på att han inte ville ha kvar Bush på tronen. Om han nu röstar så lär vi säkert se en videoupptagning från hans regissörer på det oxå.

Eftersom du gillar rap skulle jag rekommendera att du lyssnar på Jedi mind tricks senaste platta. Där har du riktiga känslor och texter som inte är så jävla sönderproducerat och mainstreamanpassat.

m1cke
2004-10-29, 08:19
Det finns 2 sidor av Eminem, texter alltså.
1 Party, bitches, drugs osv..
2 Politik och personligt.

Oftast blir det nr 1 som är singlar..

rossi
2004-10-29, 11:40
Har svårt att tänka mig att han är så jävla begåvad att han öht röstar. Men när man inte kan skriva om bitches and hoe´s längre så måste man ju lägga in lite politik. Det ger ju nästa alltid mer press att ha nått politiskt i låtarna, samtidigt som det ger artisten en bättre glans.

Konstigt att i stort sett alla inom musikindustrin kallar killen för ett geni vad gäller ord och meningsuppbyggnader oavsett ämne :naughty:

MacLeod
2004-10-29, 12:46
Ja, dom vita bossarna inom musikindustrin jublar ju givetvis. Jag har inte sagt att han är dålig, men personligen så tycker jag han är långt ifrån den bäste.

Löjtnant Blank
2004-10-29, 15:56
Ja, dom vita bossarna inom musikindustrin jublar ju givetvis. Jag har inte sagt att han är dålig, men personligen så tycker jag han är långt ifrån den bäste.
Han blev utsedd till Lyricist of the Year 2000, och The Source är långt ifrån en vit tidning. Jay-Z, Kanye West, 50, Nelly, Nas och Dre är inte vita - och de hyllar alla honom som producent och MC. Det går inte att förneka Eminems texter, teknik eller känsla. Det du kan störa dig på är att han är vit och snuskigt rik. Men hur fånigt är inte det?

Löjtnant Blank
2004-10-29, 16:20
Eftersom du gillar rap skulle jag rekommendera att du lyssnar på Jedi mind tricks senaste platta.
JA!!! ja gillar rap,tex är BOMFUNKmcs svin bra har du fler tips????? jag är hiphopare....!

Jag har Jedi Minds nya. Den är bra. Jag vet många skivor som är bra. Men låt oss inte förvandla den här tråden till en namedroptävling.

Där har du riktiga känslor och texter som inte är så jävla sönderproducerat och mainstreamanpassat.

Ha! Jag bara väntade på den! Underjorden har talat. Det är ofta där skon klämmer. Avundsjukan på någon som säljer skivor. Eminems första skiva, Infinite, var underground, och den är bra. Han hade talang då, han har talang nu. Äkta känslor då, äkta känslor nu. Men går någon platina är han "oäkta" och "sönderproducerad". Please. Bra musik är bra musik, oavsett om du hör den i P3 eller på vax pressad i tvåhundra enheter. Undergroundskallarna är som de fula indiepopparna. Säljer det så är det inte kvalitet. Fuck that. Jag lyssnar på musiken, jag skiter i hur mycket artisten tjänar. Musikelitism är otroligt enerverande.

userfriendly
2004-10-29, 16:25
http://www.gnn.tv/content/viewer.html

:hbang:


Nog för att jag är hårdrockare in i själen men Eminem är en av de få rappare som har nåt vettigt att säga ibland. Och faktiskt inte bara sjunger om hoe's och tit's and ass.

Jense
2004-10-29, 16:26
Musikelitism är otroligt enerverande.


så in i HELVETE

Chris
2004-10-29, 16:26
Ha! Jag bara väntade på den! Underjorden har talat. Det är ofta där skon klämmer. Avundsjukan på någon som säljer skivor. Eminems första skiva, Infinite, var underground, och den är bra. Han hade talang då, han har talang nu. Äkta känslor då, äkta känslor nu. Men går någon platina är han "oäkta" och "sönderproducerad". Please. Bra musik är bra musik, oavsett om du hör den i P3 eller på vax pressad i tvåhundra enheter. Undergroundskallarna är som de fula indiepopparna. Säljer det så är det inte kvalitet. Fuck that. Jag lyssnar på musiken, jag skiter i hur mycket artisten tjänar. Musikelitism är otroligt enerverande.

Håller med dig till 100%. Vad nu det tillför ert bråk... :thumbup:

Dipshit
2004-10-29, 17:12
tummen :thumbup: upp, Lt. Blank!



Sen, till skillnad från annan ovan.. så gillar jag eminem mer för musiken än för att han försöker bli ovän med alla, tex M.J! Även om jag i stort sett aldrig lyssnar på Em..

MacLeod
2004-10-29, 23:41
Han blev utsedd till Lyricist of the Year 2000, och The Source är långt ifrån en vit tidning. Jay-Z, Kanye West, 50, Nelly, Nas och Dre är inte vita - och de hyllar alla honom som producent och MC. Det går inte att förneka Eminems texter, teknik eller känsla. Det du kan störa dig på är att han är vit och snuskigt rik. Men hur fånigt är inte det?

Men herregud, jag STÖR mig inte på honom. Jag ogillar inte honom, men som jag skrev så tycker jag att det finns mycket bättre.
Och eftersom du är insatt så kan det ju inte direkt varit en chock för dig att höra positiva kommentarer från Dre eller dom andra du nämner för den delen.
Du vet ju vem som producerar och vem som är med på hans skivor.
Det är ju lika chockande som att Per Bjurman plussar sönder sina gossar i Mando Diao.
Jag tycker att hans plattor är bra mest pga vem som gästar dom.

Namedropping handlade det inte heller om, jag nämde den eftersom vi snackade om texter med innehåll.