handdator

Visa fullständig version : Platåer, finns dom på riktigt?


Glen
2004-10-27, 11:08
Min utveckling i vissa muskelgrupper har stått i stort sett still sen 2 månader tillbaka. Beror detta på att jag gör något fel med kost/träning/vila osv. eller finns det orsaker som man inte kan påverka (rent kroppsliga) som gör att utvecklingen går i "trappsteg" så att säga

Numero1
2004-10-27, 13:23
Ju starkare och bättre teknik du har desto svårare blir det att ha en expolsionsartad utvecklingskurva...någonstans måste det ju ta stopp.....

Jag tycker inte att jag går frammåt i speciellt mycket förutom benböj.

stybb
2004-10-27, 13:38
Jag tror det går att öka/finputsa sina resultat hela tiden. Handlar bara om att variera sina övningar och pass så kroppen alltid får smaka på :whipped:.

Sen är det självklart att ökningarna inte kommer som de gjorde förut och då är det lätt att tro man är fast på en platå.. skriv dagbok över dina resultat.. Ibland kan det vara bra att gå tillbaka och få de på papper att man ökat fast man egentligen inte förstått det själv.

Mextreme
2004-10-27, 13:59
Står det stilla måste du göra ngt.
Öka på näringen en smula, funkar inte det dra ned på träningsvolymen. Små ändringar i taget.

Achryl
2004-10-27, 19:18
Det är mysko det där med ökningar... ökade sakta sakta på bicepscurl för ett tag sen, fram till för ett par veckor sen då jag kunde öka vikten med 5 kg på två pass.

Klein
2004-10-27, 19:22
Personer som står still i sin träning äter i princip alltid för lite. Jag känner många som pratar om hur mycket och bra dom äter och trots detta inte ökar nånting; och sen när man verkligen ser dom äta så är det skandalöst hur usel deras kost är.

Zakath
2004-10-27, 19:32
Personer som står still i sin träning äter i princip alltid för lite. Jag känner många som pratar om hur mycket och bra dom äter och trots detta inte ökar nånting; och sen när man verkligen ser dom äta så är det skandalöst hur usel deras kost är.


Japp, dem säger alltid att dem äter "hur mycket som helst", men egentligen äter dem som flickor.. Det är inte lätt att fatta hur otroligt mycket man måste äta för att öka om man är en sån person.

Sen brukar det också bero på att de inte vilar tillräckligt och kör övningen varannat pass + massa forced reps. Ta bänkpress bland nybörjare så har ni ett fint exempel ;) Dem kör alltid på tok för ofta, på tok för tungt, dålig teknik, dålig kost, massa forced reps. Sen undrar dem varför dem inte ökar :rolleyes:

Zonyk83
2004-10-27, 20:12
Min utveckling i vissa muskelgrupper har stått i stort sett still sen 2 månader tillbaka. Beror detta på att jag gör något fel med kost/träning/vila osv. eller finns det orsaker som man inte kan påverka (rent kroppsliga) som gör att utvecklingen går i "trappsteg" så att säga

Svårt att säga vad det är när man inte vet något om hur du äter, vilar, tränar...Skriv ner det så kan man ge dig ett rimligare svar istället för att gissa, men att det är en "platå" tror jag inte, då står man inte still i flera muskelgrupper, utan då brukar det vara något med kosten/träningen