handdator

Visa fullständig version : Förkylning


tonedef
2004-10-26, 23:09
Tja. Har vart förkyld i 1 månad nu, och är lite små förkyld nu. Börjar bli desperat.
Gick och tränade för någon vecka sedan fasst jag inte kände mej helt OK, blev förstås endå mer sjuk :(
Just nu har jag lite hosta, lite täppt i näsan, inte så värst snorig dock.

Finns det något som botar mot det här? Någon som kan rekomendera något på apoteket eller naturhälso-affären kanske?
Vill känna mej helt frisk innan jag går och tränar igen.

Vore tacksam för tips :)

King Grub
2004-10-27, 06:29
Finns det något som botar mot det här?

Nej. Inget.

Möjligen kan du lindra symptomen, men gör du det och går och tränar i det tillståndet (känner dig bättre fast viruset är kvar), är det mycket möjligt att du råkar ut för samma fenomen igen.

Max
2004-10-27, 17:40
Hur är det med frukt och grönt konsumtionen? Stressar du mycket, sover lite eller har tränat med förkylningen sen den bröt ut?

kal_erixon
2004-10-27, 18:32
ät, sov, drick mycket vatten och tryck i dig mycket vitaminer.
kan även ta tillskott. vitlök, zink. vet inte om de funkar men värt ett försök kanske

tonedef
2004-10-27, 19:42
Det är det vanliga alltså.. ät, drick, sov :)
Försöker äta och dricka mkt. Har dock sovit dåligt på sistonde, blivit sena nätter.

Har precis vart o köpt Esberitox på hälsobutiken, hoppas det hjälper lite.. vill träna :(

LunaSpice
2004-10-28, 10:27
Det är det vanliga alltså.. ät, drick, sov :)
Försöker äta och dricka mkt. Har dock sovit dåligt på sistonde, blivit sena nätter.

Har precis vart o köpt Esberitox på hälsobutiken, hoppas det hjälper lite.. vill träna :(

Som Grub skriver, du kan bara lindra symtomen. Det gäller även Esberitox. Har förkylningen väl brutit ut är det svårt att få bukt på den med tillskott. Då är det bara att förlita sig på de vita blodkropparna. :D

kal_erixon
2004-10-28, 10:28
var noga med sömnen!
jag kände mig skithängig igår, kände att en förkylning var på väg.
då drack jag mycket vatten och gick och la mig halv tio, sov till lite innan åtta. idag är jag hur pigg som helst. skall till och med träna.

tonedef
2004-10-28, 16:43
Jo, det är sant det här med sömn.
Måste sluta sitta vid den här jävla datorn!

Det är som en ond cirkel. Förkylning->ingen träning->ångest->dator osv. ;)

Idag är jag snorig, hoppas det är ett tecken på att jag börjar bli bättre :rolleyes: