handdator

Visa fullständig version : Ny deff.


Karl
2004-10-26, 18:58
Jag har tagit från andra och anpassat efter vad jag helst äter

Ser det bra ut ?

7:30 :
1 liter vatten, kaffe
8:00 :
50 - 60 minuter promenad

1. Frukost 09.00: 40 gram havregryn . 1 äpple
20 g Whey-80 , 1 dl mjölk. 1 ginseng tablett, 1 omega 3

2. Lunch 12.30: 1 burk tonfisk. 2 morötter. majs. 1 äpple.

3. 16.00: 20 gram protein. 1 äpple, 1 omega-3

träning 17:00
efter träning 1 banan , 25 g whey-80

4. Middag: 18:30: 1 burkl tonfisk , 50 gram brunt ris + grönsaker. 1 äpple , 1-omega 3

5. kvällsmat: ett block alaska pollock.

Jejje
2004-10-26, 19:28
kanske några snabbare kolhydrater efter träningen..

i övrigt så säg gärna vikt/längd? men livsmedlen ser ju ok ut.. ris..grönsaker.. bra proteinrikt kött..fetter som är bra..kommer säkert gå fin fint

Karl
2004-10-26, 19:52
kanske några snabbare kolhydrater efter träningen..

i övrigt så säg gärna vikt/längd? men livsmedlen ser ju ok ut.. ris..grönsaker.. bra proteinrikt kött..fetter som är bra..kommer säkert gå fin fint

Jag är 1,85 och väger 67
Har inte tränat på två år
För två år sen så vägde jag 90.

Skitbra!

King Grub
2004-10-26, 19:53
Jag är 1,85 och väger 67 !

Det här brukar inte jag anmärka på; jag tycker det är upp till var och en... men vad skall du deffa för?

Zakath
2004-10-26, 19:56
Jag är 1,85 och väger 67
Har inte tränat på två år
För två år sen så vägde jag 90.

Skitbra!



Låter som en tråkig ätstörning :( Jag tycker du ska vara VÄLDIGT försiktig, du går på farlig mark..

edgen_ÖSD
2004-10-26, 20:02
Skicka gärna lite bilder, ser du ut som jag tror du gör ska du absolut, inte under några omständigheter deffa, snarare lägga på dig 20 kg till. Precis som några före mig sa.

Karl
2004-10-26, 20:17
Låter som en tråkig ätstörning :( Jag tycker du ska vara VÄLDIGT försiktig, du går på farlig mark..


Jo jag vet
som sagt
jag har precis börjat igen efter 2 års uppehåll
så jag har förlorat mycket muskelmassa

Tyvärr så kan jag inte äta så mycket som jag tidigare gjort
för då kan jag inte resa mig

Det finns mycket kolhydrat & fettrikt som jag inte kan äta på grund av min kaffe&cigarett förstörda mage
till exempel : Bröd, ost, havregryn(i små mängder är det okej) vit pasta m.m

Tack för omtanken förresten!

Karl
2004-10-26, 20:43
Kan någon berätta hur jag blir av med allt fett på magen
utan att deffa?
För det är mitt syfte med själva deffen

Min mage är konstig
Under naveln så går magen ut en bit
från bröstkorgen är det rätt sjysst
men vid naveln går det in en bit
och går ut en bra bit undertill

Förståelig förklaring?
Nån som sett proböemet förr?

Karl
2004-10-26, 20:51
Skicka gärna lite bilder, ser du ut som jag tror du gör ska du absolut, inte under några omständigheter deffa, snarare lägga på dig 20 kg till. Precis som några före mig sa.


Svårt
Jag har ingen mo-fo kamera .(I flash and shoot what I see.)
Men jag kan beskriva :
Jag påminner om Martin Sheen i Apocalypse Now , fast med större axlar och Lats
Och magproblemet förstås.

edgen_ÖSD
2004-10-26, 20:53
Om du satsar på att träna tungt och med få reps (kolla lite på tex max-OTprogrammet) samt äter kmt mer än du gör nu kommer du öka i muskler ganska for pga ditt muskelminne. Vad beträffar ditt extrafett runt magen tror jag det kommer försvinna iom att du tränar, bara det att det kommer ta längre tid än om du deffar. Tung styrketräning är faktiskt fettförbrännande. Jag tror att du skulle må bäst av ett sånt upplägg, dvs satsa på muskelbyggning, då kommer du tappa fett vid sidan av med, med tanke på hur din fysik ser ut nu.

Karl
2004-10-26, 21:37
Om du satsar på att träna tungt och med få reps (kolla lite på tex max-OTprogrammet) samt äter kmt mer än du gör nu kommer du öka i muskler ganska for pga ditt muskelminne. Vad beträffar ditt extrafett runt magen tror jag det kommer försvinna iom att du tränar, bara det att det kommer ta längre tid än om du deffar. Tung styrketräning är faktiskt fettförbrännande. Jag tror att du skulle må bäst av ett sånt upplägg, dvs satsa på muskelbyggning, då kommer du tappa fett vid sidan av med, med tanke på hur din fysik ser ut nu.


Å fan
Där ser man
Då ska jag bygga igen
Tackar.

Ska kolla upp det där Tex max- köret också.

aliquis
2004-10-27, 17:42
För lite mat, bort med majs

Jag är 1,85 och väger 67
Har inte tränat på två år
För två år sen så vägde jag 90.

Dumheter att deffa.

Nadja
2004-10-29, 19:24
Kan någon berätta hur jag blir av med allt fett på magen
utan att deffa?
För det är mitt syfte med själva deffen

Min mage är konstig
Under naveln så går magen ut en bit
från bröstkorgen är det rätt sjysst
men vid naveln går det in en bit
och går ut en bra bit undertill

Förståelig förklaring?
Nån som sett proböemet förr?
Jag fattar vad du menar. En del av magproblematiken kanske? Exempelvis mkt gasbildning, svullnad i samband med måltider, problem med tarmtömning. Allt detta kan göra att magen står ut mer än vad den borde. För efter en normal måltid MÅSTE det lixom synas på magen att man ätit! Annars är det definitivt ngt fel. En annan aspekt kan vara att du är så pass smal i övrigt så att magproblematiken blir extra synlig. Hälsn Nadja

Garnax
2004-10-30, 05:39
Jag är 1,85 och väger 67
Har inte tränat på två år
För två år sen så vägde jag 90.

Skitbra!

90kg på den längden är bättre än 67.

67kg på så lång kropp kallar jag undernärd. Du borde ligga runt 80-83kg.

Jag själv är 1,85 lång men jag väger runt 89-90kg och då finns det ett par att ta bort i en närstående deff.

Så för din egen skull, ät ät och ät.

Garnax
2004-10-30, 05:52
Jag har tagit från andra och anpassat efter vad jag helst äter

Ser det bra ut ?

7:30 :
1 liter vatten, kaffe
8:00 :
50 - 60 minuter promenad

Gå på du, men käka en frukost här istället. 700kcal eller något av de du kan.
Du säger att du inte kan äta så mycket.

1. Frukost 09.00: 40 gram havregryn . 1 äpple
20 g Whey-80 , 1 dl mjölk. 1 ginseng tablett, 1 omega 3

Okey mellanmål, kan du så käka fisk istället för en massa tabletter. tonfisk eller makgrill är simpelt.

2. Lunch 12.30: 1 burk tonfisk. 2 morötter. majs. 1 äpple.

Mer, en ordentlig lunch. En ordentlig kolydratkälla med kött (vad du nu kan äta) sallad och ev frukt.

3. 16.00: 20 gram protein. 1 äpple, 1 omega-3

inget mellan 12:30 och 16:00? Försök att få i dig en macka oc frukt eller liknande mellan dessa 2.

träning 17:00
efter träning 1 banan , 25 g whey-80

mer snabba kolydrater.

4. Middag: 18:30: 1 burkl tonfisk , 50 gram brunt ris + grönsaker. 1 äpple , 1-omega 3

Samma som lunchen...

5. kvällsmat: ett block alaska pollock.

ingen aning om vad det är :)

Äter du så där lite som du göra och tränar samtidigt kommer du tappa mer i vikt vilket är ohälsosamt. Kan gå riktigt illa.

Du säger att du inte kan ata sa mycket, kan du inte äta en mangd mat som håller dig på en bra viktnivå skulle jag sluta träna och gå till sjukhuset o be om hjälp o se om de kan göra något för din mage så du kan äta.

Vet inte vad det där kan bli men vi snackar inte många kcal ser ut o vara mindre än 1500kcal om dagen och jag skulle nog rekomendera det dubbla iaf tills du når en bättre vikt.

Blir orolig av att läsa det där...