handdator

Visa fullständig version : Arnold


Weird
2004-10-26, 18:31
läste en artikel om han där det stod att han tränade 2 timmar 2 gånger/dag sex dagar i veckan som mest. om han nu gjorde det hur fan klarade han att inte bli övertränad.
sen en sak till i puping iron vad är det för tävling han tränar inför ???

Gudfadern
2004-10-26, 18:37
läste en artikel om han där det stod att han tränade 2 timmar 2 gånger/dag sex dagar i veckan som mest. om han nu gjorde det hur fan klarade han att inte bli övertränad.
sen en sak till i puping iron vad är det för tävling han tränar inför ???

Artiklar säger mycket som inte stämmer, jag tror iaf inte det stämmer om han inte bara satt i gymmet och inte gjorde nått.
I pumping Iron tränar han inför Mr.Olympia.

Weird
2004-10-26, 18:46
Artiklar säger mycket som inte stämmer, jag tror iaf inte det stämmer om han inte bara satt i gymmet och inte gjorde nått.
I pumping Iron tränar han inför Mr.Olympia.

inför vilken olympia vilket år

mystic[-_-]
2004-10-26, 18:51
Ordet övertränad fanns väll inte då i samma mening som nu. De kurade ganska friskt om du inte förstod det :P

Brezjnev
2004-10-26, 18:52
inför vilken olympia vilket år

1975

Frantic
2004-10-26, 19:16
läste en artikel om han där det stod att han tränade 2 timmar 2 gånger/dag sex dagar i veckan som mest. om han nu gjorde det hur fan klarade han att inte bli övertränad.
sen en sak till i puping iron vad är det för tävling han tränar inför ???
Som mest... Han kanske gjorde det en gång.

Sen så kanske det gäller all träning, dvs promenader osv...

Zonyk83
2004-10-26, 21:25
läste en artikel om han där det stod att han tränade 2 timmar 2 gånger/dag sex dagar i veckan som mest. om han nu gjorde det hur fan klarade han att inte bli övertränad.
sen en sak till i puping iron vad är det för tävling han tränar inför ???

Arnold var ju inte groteskt stor heller (jämfört med dagens jättar), kanske hade varit större om han tränat mindre vem vet

stybb
2004-10-26, 22:49
läste en artikel om han där det stod att han tränade 2 timmar 2 gånger/dag sex dagar i veckan som mest. om han nu gjorde det hur fan klarade han att inte bli övertränad.


Art Artwood tränar sådär idag..2ggr om dagen stenhårda långa pass. Dock ...aa.. kommentarer om hans fysik är överflödiga :D

Arnold tränad så där jävla mkt inför terminator 3 och den förvandlingen han gjorde inför en filmen ÄR det mest imponerande i hela hans karriär.. olympia formen/storleken blir utklassad av den prestationen. Dock var han ju inte störst då!

Kristina Loken som spelade den andra roboten ska också ha ökat till att ha klarat av att reppa på 90 kg i bänkpressen av arnolds lilla träningsprogram då de tränade ihop inför filmen :hbang:

joak1m
2004-10-26, 22:59
Kristina Loken som spelade den andra roboten ska också ha ökat till att ha klarat av att reppa på 90 kg i bänkpressen av arnolds lilla träningsprogram då de tränade ihop inför filmen :hbang:

du tror säkert på jultomten också, eller? =)

stybb
2004-10-26, 23:01
du tror säkert på jultomten också, eller? =)

jag förstår varför folk här på kolozzeum ljuger om vad de tar för vikter men vad Arnold och Kristina Loken med flera skulle tjäna på att ljuga vettefan.

90 kg behöver inte vara svårt att ta.. kanske för att du inte klarar det :naughty:

Karl_alfred
2004-10-26, 23:19
Är också väldigt väldigt skeptisk till att hon klarar det, tänk på tjejerna som tävlar här på kollo bla annat det finns många av dem som är långt ifrån 90. Arnold själv sägs numera ligga runt 120 i bänken.

JAM
2004-10-27, 00:14
du tror säkert på jultomten också, eller? =)
Ja, troligtvis. Att det finns något som heter promotion har han nog inte heller hört talas om...

Va fan, är det någon som kan snacka en massa för att göra reklam för sig själv, så är det ju Arnold!

Zonyk83
2004-10-27, 07:01
Kristina Loken som spelade den andra roboten ska också ha ökat till att ha klarat av att reppa på 90 kg i bänkpressen av arnolds lilla träningsprogram då de tränade ihop inför filmen :hbang:

Tror nästan Arnold använde lite hemliga preparat för att komma i så bra form på den korta tiden, sen tror jag inte hon reppade 90, vad maxade hon då 110 eller? ;) Kanske var arnold som reppade 90? Du har nog förväxlat det där

ivandrago
2004-10-27, 20:46
Han inte bara tränade så mycket, han rekommenderar det även i sin encyclopedia of modern bodybuilding.

Skälet är att arnold tyckte att det funkar att träna varje muskel 2-3ggr i veckan.

För nybörjare rekommenderar han en 3-split där man kör genom kroppen 2ggr i veckan, dvs träning 6 dagar i veckan. För avancerade rekommenderar han en 2-split där man kör genom kroppen 3 ggr i veckan, men eftersom passen blir för långa så tyckte han att det var bra att dela upp varje pass i två pass, därav 2 pass om dagen 6 dagar i veckan.

Tror inte han hypar sig själv. Tror faktiskt att han tränade så här. Kom ihåg att Arnold hade helt galet bra gener och växte som satan under sina första träningsår med mycket träning och mat.

morbror_sven
2004-10-27, 20:56
arnold knaprade ganska mycket tror jag, överträning är lite svårare att drabbas av då.... Men vi får ju inte glömma vissa av de negativa bieffekterna :D

Zakath
2004-10-27, 20:57
Han inte bara tränade så mycket, han rekommenderar det även i sin encyclopedia of modern bodybuilding.

Skälet är att arnold tyckte att det funkar att träna varje muskel 2-3ggr i veckan.

För nybörjare rekommenderar han en 3-split där man kör genom kroppen 2ggr i veckan, dvs träning 6 dagar i veckan. För avancerade rekommenderar han en 2-split där man kör genom kroppen 3 ggr i veckan, men eftersom passen blir för långa så tyckte han att det var bra att dela upp varje pass i två pass, därav 2 pass om dagen 6 dagar i veckan.

Tror inte han hypar sig själv. Tror faktiskt att han tränade så här. Kom ihåg att Arnold hade helt galet bra gener och växte som satan under sina första träningsår med mycket träning och mat.



jag har all respekt för Arnold och hans träning.
Men det är ju allmänt känt att steroider höjer återhämtningsförmågan med upp till 500%. Åtminstone vad jag har hört.. Det säger ju sitt, men låt inte detta bli en debatt om doping.
Jag föregick bara med dåligt exempel :D

ivandrago
2004-10-27, 21:04
Of course hade steroiderna sin del i det hela.. Men jag antar att han under sina första träningsår var ren. Då tränade han mycket och växte mycket. Har inte så stor koll på sterodiernas historia men att de skulle finnas på den tiden i någon österrikisk by har jag svårt att tro.

Har dock själv testat hans 3-split och växte bra i några veckor tills jag blev övertränad :D

Zakath
2004-10-27, 21:09
Of course hade steroiderna sin del i det hela.. Men jag antar att han under sina första träningsår var ren. Då tränade han mycket och växte mycket. Har inte så stor koll på sterodiernas historia men att de skulle finnas på den tiden i någon österrikisk by har jag svårt att tro.

Har dock själv testat hans 3-split och växte bra i några veckor tills jag blev övertränad :D



Fast under hans första träningsår tränade han garanterat efter ett annat upplägg ;)