handdator

Visa fullständig version : Pl


mmartin
2004-10-26, 14:43
nån som är fotbolls och premier league intresserad??

anser ni då om united-arsenal matchen?? :D

Rocco
2004-10-26, 15:05
nån som är fotbolls och premier league intresserad??

anser ni då om united-arsenal matchen?? :D

Kollar alltid på engelsk fotboll och är Liverpoolfan. Vad jag anser om matchen mellan United-Arsenal är följande:

1. Bra att Arsenals svit bröts
2. Riley är en kass domare
3. Van Nistelrooy är ful
4. Rooney har lärt sig filmandets ädla konst av RvN

Jense
2004-10-26, 15:10
united är det bästa laget.

Rocco
2004-10-26, 15:25
united är det bästa laget.

Det finns inte ord att beskriva hur mycket jag hatar Manchester United.

Frantic
2004-10-26, 15:53
Go Man U!!!

Med Rio där bak och Rooney där fram så kommer det här gå bra ska ni se

Frantic
2004-10-26, 15:56
Det finns inte ord att beskriva hur mycket jag hatar Manchester United.
Varför?

hampaN
2004-10-26, 15:57
HEJJJJJA UNITED!!!!! :hbang: :hbang: :hbang:

Rocco
2004-10-26, 16:18
Varför?

Man måste hata rivalerna. Dessutom hatar jag attityden, att alltid omringa domaren och överklaga varenda domslut... Förmågan att alltid få straffar på Old Trafford... Världens fulaste brödrapar... Van Nistelrooys fimande, som han nu även lärt Rooney att behärska.

Säger bara: USCH! ;)

Jense
2004-10-26, 16:39
Man måste hata rivalerna. Dessutom hatar jag attityden, att alltid omringa domaren och överklaga varenda domslut... Förmågan att alltid få straffar på Old Trafford... Världens fulaste brödrapar... Van Nistelrooys fimande, som han nu även lärt Rooney att behärska.

Säger bara: USCH! ;)


ja fast liverpool uppför sig sämre.

mange_
2004-10-26, 16:47
Liverpool fan här med!!

Men jag måste säga det efter uniteds mål så var det helt UNDERBAR fotboll!!
tar emot att säga det men arsenal är fruktansvärt bra!!...

zam
2004-10-26, 16:47
nån som är fotbolls och premier league intresserad??

anser ni då om united-arsenal matchen?? :D

Att arsenal är det största gänget lipsillar sen tidernas begynnelse med en tröttlugg till coach som har en aldrig sinande källa med ursäkter,är det inte domaren så är det arenan,klippning på gräset,sol i ögonen eller fel färg på motståndarnas tröjor. Wenger=Fjant.

För övrigt;helt underbart. :D

Have you won the treble-have you f***k! :thefinger

aron
2004-10-26, 17:28
Kul att se att det finns liverpoolsupportrar kvar, även efter deras storhetstid.
Jag älskar Arsenal, ska se min första match om tre veckor och kan knappt hålla mig. Kärleken till Arsenal byggs upp år efter år, match efter match och samtidigt som supportrandet byggs upp så hatar jag Sör Alex och hans mannar mer och mer för varje match.

Detta beror självklart på rivaliteten, det har under många år (tog det slut iår) varit lika viktigt för toppstriden, att Man Utd förlorar som att Arsenal vinner. Därför har jag suttit och hållt tummarna på att t.ex. fulham ska lyckas knipa en poäng mot manure. Matcherna lagen emellan har ju alltid varit något speciellt och alltid skapat rubriker, domaren har ofta varit en huvudfigur och ofta även dömt till Manures fördel, man kan ju fråga sig hur Sör Alex fått sån respekt hos FA och dommarförbundet. Helt sjukt!

Sen att man har många kompisar som håller på manure, (läs håller på laget i medgång) gör ju inte rivaliteten mindre.

Matchen i söndags var en skandal för engelsk fotboll, dommaren, hästen, och Shrek skämmde ut sitt lag. Däremot måste man berömma manures backlinje, klockren.

aron
2004-10-26, 17:35
Att arsenal är det största gänget lipsillar sen tidernas begynnelse med en tröttlugg till coach som har en aldrig sinande källa med ursäkter,är det inte domaren så är det arenan,klippning på gräset,sol i ögonen eller fel färg på motståndarnas tröjor. Wenger=Fjant.

För övrigt;helt underbart. :D

Have you won the treble-have you f***k! :thefinger

Vi "missar" inte dopingtest, vi har inte psykfall som Roy Keane och framförallt, vi skulle inte skryta med en trippel mot ett lag som nyss gått obesegrade genom ligan 49, 49!!!! matcher i följd. Ni har ju en i följd nu, 48 to go, good luck, have fun.

balder
2004-10-26, 17:39
Såklart man följer PL. Har alltid hejat på Chelsea.
Gissa om jag blev glad när Roman Abramovich kom och började pumpa in miljarder i klubben :D

aron
2004-10-26, 17:43
Såklart man följer PL. Har alltid hejat på Chelsea.
Gissa om jag blev glad när Roman Abramovich kom och började pumpa in miljarder i klubben :D

Mindre glad när Mutu avslöjas antar jag?

mange_
2004-10-26, 18:04
Såklart man följer PL. Har alltid hejat på Chelsea.
Gissa om jag blev glad när Roman Abramovich kom och började pumpa in miljarder i klubben :D


fattar inte hur man kan bli glad över en sån sak. Självklart vill jag att liverpool ska vinna titlar men inte till vilket pris som helst. Vill verkligen inte att det kommer en kommunist ryss med miljarder och spendera på ett lite nöje, samtidigt som ALL hjärta försvinner i klubben. Tacka vet jag spelare som är trogna som gerrard som har spelat i klubben sen barnsben det är sånt som ger hjärta åt en klubb. chelsea är bara en jävla klubb det spelare kommer för att få pengar. Liverpool kommer man till för traditionen och för att man älskar att spela fotboll..fan vad jag hatar chelsea!!

Frantic
2004-10-26, 18:49
vi skulle inte skryta med en trippel mot ett lag som nyss gått obesegrade genom ligan 49, 49!!!! matcher i följd.

Jag måste säga att jag anser att att vinna en trippel är MÅNGA gånger större än att va obesegrad 48 matcher i följd i den egna ligan.

Angående straffen så.... Från vinkeln som Riley befann sig så såg det ju ut som straff. Och att klanka ner på Rooney för att han filmade... Så gott som ALLA forwards filmar i PL. Det gottgör iofs inte hans beteende men...


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2914&item=7109846501&rd=1
:D

mmartin
2004-10-26, 19:53
he he visste väl att det var intresse här för engelsk fotboll!! :D

naturligtvis är man emot rivaliserande lag, och personligen som united-fan så kan jag ju inte med arsenal alls. Gillar inte liverpool heller :thefinger

angående strafen var det ju en filmning men det var omöjligt att se direkt, så domaren gjorde vad han trodde var helt korrekt.
Sen kan man disskutera om det var rätt elle rfel av rooney, men personligen gläds jag bara, och ärligt talat har man reyes, bergkamp och pires i samma lag som trillar och ser halvdöda ut om nån så blåser på dem, så är det inte mer än rätt att sånt kommer igen.

49 matcher är otroligt imponerande men gav ju faktiskt bara en enda titel, kanske en och en halv om de vinner i år...

trippeln var nått annat :D

aron
2004-10-26, 23:05
Jag måste säga att jag anser att att vinna en trippel är MÅNGA gånger större än att va obesegrad 48 matcher i följd i den egna ligan.

Angående straffen så.... Från vinkeln som Riley befann sig så såg det ju ut som straff. Och att klanka ner på Rooney för att han filmade... Så gott som ALLA forwards filmar i PL. Det gottgör iofs inte hans beteende men...


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2914&item=7109846501&rd=1
:D

Jag anser att vinna en trippel är större än att gå obesegrad 49 matcher irad. Inte många gånger större, och absolut inte lika imponerande, Manure hade en hel del flyt i CL.

Det jag egentligen menade var väl att manurefans inte förstår att deras "treble" är historia, precis som våra 49 matcher utan förlust kommer va om några år. Folk kommer att komma ihåg sviten men om Chelsea dominerar helt så kan man inte luta sig tillbaka och skydda sig med gamla meriter, även om historia är stort inom engelsk fotboll. Storhetstiden är över, förstå att ni är omkörda av både Arsenal och Chelsea, beteendet efter vinsten i söndags är som om ni vunnit ligan. Storhetstiden är över, iaf så länge ingenting nytt händer, Sör Alex måste bort för att nått nytt ska hända.

aron
2004-10-26, 23:12
angående strafen var det ju en filmning men det var omöjligt att se direkt, så domaren gjorde vad han trodde var helt korrekt.
Sen kan man disskutera om det var rätt elle rfel av rooney, men personligen gläds jag bara, och ärligt talat har man reyes, bergkamp och pires i samma lag som trillar och ser halvdöda ut om nån så blåser på dem, så är det inte mer än rätt att sånt kommer igen.



Helt klart kan det vara svårt att se, däremot hästens stämpling på Cole. Han har nu erkänt att han gick för att träffa cole men inte för att skada? är det jag som missförstått eller är han helt körd? För att gå tillbaka till historia så var det nästan lika fult som Cantonas kungfu-agerande mot publiken. Låt honom beta i hagen till han lär sig att uppföra sig, 3 matchers avstängning är aldeleds för kort. Stäng av honom till jul. Det värsta var ju inte att Sör-Alex försvarar honom, inte heller att vissa manure-fans försvarar honom, utan att linjedommaren inte bryr sig. Helt sjukt

Rocco
2004-10-27, 10:12
ja fast liverpool uppför sig sämre.

Kan du ge ett exempel på det?

mmartin
2004-10-27, 10:28
japp nistelrooys stämpling var vansinnig, men eftersom domaren tabbade sig och han var kvar på planen så "lyckades" han med sitt syfte..
Sen vet man inte hur saker ligger till heller, kom ihåg förra året när arsenal var rena grottmänniskorna och ANFÖLL nistelrooy efter straffen och både handligen puttade honom och även skrek i hans ansikte, helt sanslöst att arsenal inte fick mer straff än ynka 1-2 matcher på några av spelarna..

Han kanske hade lite revansch i bakhuvudet? dels ge igen för straffen och för behandlingen? hade jag varit nistelrooy hade jag definitivt gett igen så fort jag kunnat i närkamper med tanke på uppförandet mot honom förra gången..

men självklart, stämplingen var mycket ful! stämmer det att avstängningen gällde från och med igår som jag läst? dvs att han är borta ytterliggare 2 matcher?

Och snälla, storhetstiden är väl inte förbi :D chelsea vann mot united visserligen men united var förtjänta av segern och arsenal var sannerligen ignet bättre lag i söndags, så det är nog ganska jämt skulle jag tippa..
man kan ju inte göra som många arsenal-fans och döma ut united pga av deras senaste 9-10 månader då deras viktigaste spelare saknats(rio), dessutom är saha med nu också efter skada och än mer.. Rooney :D

aron
2004-10-28, 00:04
Så du anser att anser att Arsenal skulle ha fått längre straff än vi fick???????

Jo, men jag tror att om du skulle ge igen så skulle du nog göra det genom att spela hårt, som t.ex. Nevillebröderna gjorde, i kamp om bollen, och inte hugga av benet på cole.

Att Rio är tillbaka är det inget fel på men om man kollar på matcherna med Rio så har ni fortfarande haft problem och inte alls visat upp samma spel som föregående säsonger, men med det klockrena försvarspelet som ni visade upp i söndags får jag faktiskt tillbaks en heldel respekt. Saha kanske kan få igång er på riktigt, men då tror jag inte det har med hans spel att göra utan kanske mest psykiskt att ni har alla tillbaka.

Nästa år måste jag fixa biljett till Arsenal - Man Utd alltså, oj så mäktigt det skulle vara!

mmartin
2004-10-28, 06:08
ja den matchen är alltid lika intressant! mäktig!

jo naturligtvis är det ju mer acceptabelt med hämnd a`la nevilles. Och ja jag tycker det var på tok för mild bestraffning förra året, titta på bilderna igen- 3-5 st hoppar på ruud och skriker i hans ansikte och inte nog med det uta ett PAR stycken även puttar och tar till handgripliga metoder! osportsligaste jag någonsin sett och med tanke på det har jag iaf full förståelse över ruuds glädje över straff målet och en aning över hans dåligt valda hämnd.

Blir nästan mer intressant nu när ruud saknas eftersom jag är riktigt nyfiken vad saha och smith kan prestera, smith har ju visat enormt mycket redan och peronligen tror jag myckt på saha!

portsmouth nästa, intressant!

arsenal bör väl ha chelsea, liverpool snart va?

aron
2004-10-28, 16:48
Aja, jag tycker Jo, smith började ju säsongeriktigt bra! Arsenal har southampton nästa. Vet inte när chelsea och poolmatcherna är men den 20:e november blir det Arsenal - West Bromwich @ Highbury, toppmatch haha =)